De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Via motorNL nieuwsbrief ontving ik onderstaand bericht:
De politie van regio Stavelot Malmedy is deze zomer ook fel op motorrijders die teveel lawaai maken. Een actie die ze zelf het ‘actieplan motorfietsen’ noemen. Het gaat hierbij met name om de gemeenten: Stoumont, Lierneux, Stavelot, Trois-Bruggen, Waimes en Malmedy.
Dit gedeelte van de Ardennen is tijdens zonnige weekenden erg populair onder motorrijders. De politie is van mening dat sommige motorrijders de wet niet naleven en controleert streng.
En streng zijn ze, een boete wordt systematisch opgesteld en als de uitlaat niet goedgekeurd is, wordt de motor meegenomen naar één van de politiebureaus van de streek tot het ‘probleem’ opgelost is. Uiteraard op kosten van de eigenaar.

Column geluid Jan Kruithof
In de voorbije weekenden werden al eerder 16 boetes uitgeschreven en 4 motoren geïmmobiliseerd en weggetakeld.
Zie het originele bericht van de politiezone hier: https://www.facebook.com/ZonedePolicedeStavelotMalmedy/


 
Gisteren met een klein groep een tour gemaakt van 240 km. Super omgeving helaas geen route omdat die gene wat voorop reed daar de weg wist.

We zijn door verschillende plaatsen gereden en hoofdzakelijk bos gebied. Plaatsen zoals St. Vith, Amel en dan helemaal door tot Ouren hier uit eindelijk een tussen stop op de camping International ( Welkom – Mared Resorts ) Mooie locatie en goed verzorgd. En uit eindelijk via Malmedy en Eupen terug naar huis. Was op sommige plekken wel een beetje fris maar wel goed weer gehad.
 
Gisteren met een klein groep een tour gemaakt van 240 km. Super omgeving helaas geen route omdat die gene wat voorop reed daar de weg wist.

We zijn door verschillende plaatsen gereden en hoofdzakelijk bos gebied. Plaatsen zoals St. Vith, Amel en dan helemaal door tot Ouren hier uit eindelijk een tussen stop op de camping International ( Welkom – Mared Resorts ) Mooie locatie en goed verzorgd. En uit eindelijk via Malmedy en Eupen terug naar huis. Was op sommige plekken wel een beetje fris maar wel goed weer gehad.
Mogen we Belgie wel binnen
Gisteren in de Eifel geweest er was 2 x laser controle
De voorrijder kreeg proces van 25€ hebben we gedeeld door 4
En een algemene controle in de buurt van Vogelsang
 
Mogen we Belgie wel binnen
Gisteren in de Eifel geweest er was 2 x laser controle
De voorrijder kreeg proces van 25€ hebben we gedeeld door 4
En een algemene controle in de buurt van Vogelsang

We zijn nergens een controle tegen gekomen, hebben ook maar 1 stop gehad en 1x getankt. De gewone restaurants waren dicht, op de camping was wel gewoon open. Alleen was er een mond kapje verplicht als je naar de wc moest of iets ging bestellen, Sjaal was ook voldoende. Voor de rest ook niemand er over gehoord.
Er was zelfs een grote groep met militair voertuigen ik schat zo'n 15 voertuigen en toch wel een kleine 30 personen die zaten daar ook op het terras.
 
Gisteren met een klein groep een tour gemaakt van 240 km. Super omgeving helaas geen route omdat die gene wat voorop reed daar de weg wist.

We zijn door verschillende plaatsen gereden en hoofdzakelijk bos gebied. Plaatsen zoals St. Vith, Amel en dan helemaal door tot Ouren hier uit eindelijk een tussen stop op de camping International ( Welkom – Mared Resorts ) Mooie locatie en goed verzorgd. En uit eindelijk via Malmedy en Eupen terug naar huis. Was op sommige plekken wel een beetje fris maar wel goed weer gehad.
Op camping International heb ik in 2002 een van de beste jeugdvakanties ooit gehad. 2 weken in het "natuurgedeelte" zonder water en elektriciteit met alleen een kampvuur en goedkope drank en sigaretten uit Luxemburg.
 
Mag gewoon België in echter doet de Belgische overheid onnodige grensoverschrijding afraden.
Echter zouden ze niet controleren maar dit is ook niet helemaal waar aangezien er op de grote grensovergang bij Stein de Belgische politie motoren af en aan rijden en op de vluchtstrook staan te controleren
 
Vandaag ben ik er tijdens een "kort" ritje op de vervelende manier achter gekomen dat mijn brandstof-indicator-lampje niet meer aan gaat als de tank (bijna) leeg is. Na anderhalf uur onthaasten in het Vijlenerbos, had de ANWB meneer er weer wat peut ingegooid en kon ik weer naar huis.

Als de dagen straks weer korter zijn heb ik dus een mooi klusje aan het uitbouwen van de brandstofpomp van de Husqy. Waarschijnlijk is de ophanging of de connector van de sensor ten prooi gevallen aan de trillingen van de eencilinder. Maar voorlopig houd ik het niveau wel wat beter in de gaten... :+
 
Dat tank indicator probleem komt ook schijnbaar veel voor bij BMW's. Die hebben een of ander lint in de tank zitten wat telkens stuk gaat. Ik ben blij dat ik dat niet heb en houdt gewoon de kilometerstand in de gaten en af en toe eens in de tank kijken :P
 
Dat tank indicator probleem komt ook schijnbaar veel voor bij BMW's. Die hebben een of ander lint in de tank zitten wat telkens stuk gaat. Ik ben blij dat ik dat niet heb en houdt gewoon de kilometerstand in de gaten en af en toe eens in de tank kijken :P
Het is dat ronde tonnetje dat op z'n plek wordt gehouden door dat gammel beugeltje. Het beugeltje is waarschijnlijk gebroken of de kabel die erop gesoldeerd zit is losgekomen;

s-l1600.jpg
 
Vandaag ben ik er tijdens een "kort" ritje op de vervelende manier achter gekomen dat mijn brandstof-indicator-lampje niet meer aan gaat als de tank (bijna) leeg is. Na anderhalf uur onthaasten in het Vijlenerbos, had de ANWB meneer er weer wat peut ingegooid en kon ik weer naar huis.

Als de dagen straks weer korter zijn heb ik dus een mooi klusje aan het uitbouwen van de brandstofpomp van de Husqy. Waarschijnlijk is de ophanging of de connector van de sensor ten prooi gevallen aan de trillingen van de eencilinder. Maar voorlopig houd ik het niveau wel wat beter in de gaten... :+


Je bedoeld zoiets als dit? Heb ooit hetzelfde probleem gehad alleen stond ik op een wat minder gunstige plek xD
 

Bijlagen

  • IMAG0539.jpg
    IMAG0539.jpg
    449,1 KB · Weergaven: 5
  • IMG-20130404-WA0008.jpg
    IMG-20130404-WA0008.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 7
Yup, precies dit! Is een bekend kwaaltje. Hoe heb jij het opgelost?

Ps. Wat deed je ook met een 450 SM op de snelweg? Daar zijn die dingen ook niet voor... :z

Door de dagteller goed in de gaten te houden :') nieuwe unit was me toen te duur dus gewoon standaard een tankstation gaan zoeken na 60km...

Was niet op de snelweg maar in Roermond tussen het Outlet en de snelweg op het viaduct over het spoor zonder vluchtstrook of andere ruimte om de motor weg te duwen. Viel toen net uit toen ik naar boven reed dus laten uitrollen was geen optie
 
Dat tank indicator probleem komt ook schijnbaar veel voor bij BMW's. Die hebben een of ander lint in de tank zitten wat telkens stuk gaat. Ik ben blij dat ik dat niet heb en houdt gewoon de kilometerstand in de gaten en af en toe eens in de tank kijken :P
Ik weet dat dat bij de eerste series van de R1200RT voorkomt. Die hebben een tanklint. Waarschijnlijk ook andere modellen
 
Door de dagteller goed in de gaten te houden :') nieuwe unit was me toen te duur dus gewoon standaard een tankstation gaan zoeken na 60km...

Was niet op de snelweg maar in Roermond tussen het Outlet en de snelweg op het viaduct over het spoor zonder vluchtstrook of andere ruimte om de motor weg te duwen. Viel toen net uit toen ik naar boven reed dus laten uitrollen was geen optie
Afhankelijk van de staat waarin ik hem aantref ga ik hem proberen te solderen. Een nieuwe sensor is €75,-. Geen enorm bedrag, maar ik vindt het best veel geld voor zo een simpel stukje electronica. Maar aan de andere kant; €580,- voor een complete brandstofpomp is helemaal absurd...
 
Vandaag weer eens richting Nurburgring gereden. Lang geleden dat ik nog eens was met de motor. De b258 tussen ahrhutte en de ring is opnieuw geasfalteerd. Gebeurd niet gauw in de Eifel. Stond ook 2 snelheid/geluidscontroles op dat stuk. Had blijkbaar net geluk want motor voor me werd de fuik in gedreven terwijl ik gewoon door kon rijden.
 
Vandaag ben ik er tijdens een "kort" ritje op de vervelende manier achter gekomen dat mijn brandstof-indicator-lampje niet meer aan gaat als de tank (bijna) leeg is. Na anderhalf uur onthaasten in het Vijlenerbos, had de ANWB meneer er weer wat peut ingegooid en kon ik weer naar huis.

Als de dagen straks weer korter zijn heb ik dus een mooi klusje aan het uitbouwen van de brandstofpomp van de Husqy. Waarschijnlijk is de ophanging of de connector van de sensor ten prooi gevallen aan de trillingen van de eencilinder. Maar voorlopig houd ik het niveau wel wat beter in de gaten... :+
gewoon rijden op je dagteller (als die er opzit natuurlijk)
 
Gisteren nog een rondje Eifel gedaan eerst richting Einruhr om van daar richting Schleiden=>Blankenheim door te rijden naar de Nord Schleiffe.
daar de inwendige mens versterkt het tankje weer ff bijgevuld om weer huiswaarts te gaan .toch weer 450km op het tellertje kunnen zetten
 
gewoon rijden op je dagteller (als die er opzit natuurlijk)
Ja, die zit er op. Ik rij er eigenlijk alleen maar rondjes mee in de buurt. Dus voorlopig tank ik hem gewoon voor iedere ritje even af. Gaat toch maar max.7 liter in...

Gisteren nog een rondje Eifel gedaan eerst richting Einruhr om van daar richting Schleiden=>Blankenheim door te rijden naar de Nord Schleiffe.
daar de inwendige mens versterkt het tankje weer ff bijgevuld om weer huiswaarts te gaan .toch weer 450km op het tellertje kunnen zetten
Niet de ring op geweest? :+
 
Ik ga vandaag de Eifel in. Gewoon zelf de Eifel bochtentraining rit rijden van myroute app. Ben benieuwd
 
Morgen zou ketting van motor even wat strakker gezet worden. Kom ik er zojuist achter dat achterband lek is. Ergens door een schroef heen gereden afgelopen weekend :-(
 
Terug
Bovenaan Onderaan