De nieuwe Ural 750!

maar hp was het niet zo dat bmw in het begin alleen motorblokken bouwde en ze toeleverde aan wie ze maar hebben wilde?
ja en het was inderdaad de dream en niet de black bomber die gekopieerd werd, ze wilden een superbetrouwbare fiets hebben,ze hebben daarom ook geen kickstarter gemonteerd omdat ze altijd zouden starten met de el. starter.
de laverda die ik had startte ook altijd alleen trilde alles kapot, ik heb zelfs twee keer het achterframe weer vast moeten lassen.dat extreme trillen kan ook veroorzaakt zijn geweest door de sfc uitvoering van het blok.
maar sturen,geweldig.
 
maar hp was het niet zo dat bmw in het begin alleen motorblokken bouwde en ze toeleverde aan wie ze maar hebben wilde?
ja en het was inderdaad de dream en niet de black bomber die gekopieerd werd, ze wilden een superbetrouwbare fiets hebben,ze hebben daarom ook geen kickstarter gemonteerd omdat ze altijd zouden starten met de el. starter.
de laverda die ik had startte ook altijd alleen trilde alles kapot, ik heb zelfs twee keer het achterframe weer vast moeten lassen.dat extreme trillen kan ook veroorzaakt zijn geweest door de sfc uitvoering van het blok.
maar sturen,geweldig.

Ahum {Ralf topic modus}
De Ural is een 2 cillinder die erg gaat trillen als de afstelling niet geheel correct is. Dit zal echter nooit zo erg worden als bij staande Twin's zoals de Triumph Bonneville en Laverda 750 bikes. Bij die motoren kan zelfs het frame gaan scheuren of zuigers verbranden bij onjuist afstellen. Iets wat met name begin jaren 70 veel voorkwam bij deze machine's door overbouwen van blok delen zoals bij Laverda de nokkenassen van S en SFC in SF blokken. :X

BMW bouwde in begin alleen inbouw motorblokken zoals Nibus vroeger motorfietsen bouwde en tegenwoordig alleen nog stofzuigers. (Nilfix) In de Helios zit zo'n bmw M2B15 blok maar de constructeur was een engelsman, Martin Stolle, die tot 1917 voor Douglass had gewerkt en voor de bmw boxer gewoon de 4 pk Douglass als basis had gebruikt.
{Einde Ralf topic modus} O-)

Maar ben nu toch wel benieuwd hoe laat de Test van Ralf met de Oral in tholen begint want het is voor mij maar op 180 km afstand.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij ongeveer 50 km, en als he goed is ben ik dan vrij, lijkt me wel leuk, zie ik jullie ook es! :)
 
Okee Ralf als je het leuk speelt heb ik nog een mooi stukkie/ rijtest van de Ural Tourist voor je. Dat krijg je dan als mail en mot je zelf maar in dit topic zien te krijgen op leesbare grote. *D
Het is genaamd Russische Roulette en dat slaat op de betrouwbaarheid. :P :P
 
Op vrijdag 07 februari 2003 19:53 schreef hplaverda het volgende:Maar ben nu toch wel benieuwd hoe laat de Test van Ralf met de Oral in tholen begint want het is voor mij maar op 180 km afstand.

6 uur 's ochtends, speciaal voor jou. En dan ben ik meteen weg en voor de rest van de dag onvindbaar, anders heb ik de hele dag een sliert MF'ers aan mijn kont hangen. :P

Stuur dat artikel maar door aub 8-)
 
6 uur 's ochtends, speciaal voor jou. En dan ben ik meteen weg en voor de rest van de dag onvindbaar, anders heb ik de hele dag een sliert MF'ers aan mijn kont hangen. :P

Stuur dat artikel maar door aub 8-)
Okee 180km dus 04:15 ff onder het gezeefde water gaan staan 04:35 rijden moet lukken. okee See You. :+

[MF spy waarschuw modus]
Op 28 Feb. 2003 vanaf ongeveer 06:00 h uitkijken MF leden en elkaar waarschuwen. Vermoedelijk vanaf die tijd rijdt er een zeer onervaren motorMUPPET op neerlands wegen met Ural zijspan. Grootste kans is omgeving Tholen.
Help elkander en geef wat begeleiding aan deze oude man met Rus mobiel.
[einde MF spy waarschuw modus]

En u heeft mail. :9
 
Op maandag 17 februari 2003 16:07 schreef hplaverda het volgende:[MF spy waarschuw modus]
...deze oude man met Rus mobiel.
[einde MF spy waarschuw modus]

Goh heb je ook een testrit aangevraagd? :P

Thanks voor de ploaties!
 
Heb op beurs in Utreg wel Ural speldjes enz. zien liggen.
Staat wel aardig op die oude BMW jas van je tijdens testrit.
Kan jij vast wel met korting verkrijgen daar want iemand anders koopt het toch niet er ze willen er graag vanaf dus.... :P :P :+
 
Zo schoppen topic alvast weer naar boven daar morgen de grote dag is.
Verwachten hier natuurlijk wel de eerste evaringen van Ralf nog voordat hij het stukkie voor Motormania maakt. ;)
 
Zo schoppen topic alvast weer naar boven daar morgen de grote dag is.
Verwachten hier natuurlijk wel de eerste evaringen van Ralf nog voordat hij het stukkie voor Motormania maakt. ;)

Oh men ben nu al zenuwachtig :P Gelukkig ook jarig (danku danku) dus heb genoeg andere dingen om me druk over te maken 8-)

Jullie horen het morgen of zaterdag wel hoe het was. Tenzij ik in 1x doorrij naar de Kaukasus, dan duurt het een week of wat :P
 
Kun je dat ding niet een week meekrijgen en dan zondag ermee langskomen in het westelijk haven gebied? We moeten dat ding natuurlijk ook onder extreme omstandigheden testen.
 
't Was echt helemaal te gek! Het dweilt echt over de weg heen, zo'n zijspan. Ik had een zeer ervaren bakkenist bij me dus dat scheelt al weer :P . Ik vres dat ik nu ook zijspanverslaaffd ben. En ik vrees ook dat er nog een leuke ouwe Dnepr zijklepper te koop stond en ik vrees al helemaal dat die binnenkort wel eens in mijn garage zou kunnen staan 8-) .

Iemand nog interesse in een Honda CB750F2 uit 1978? :P

Als de foto's klaar zijn klomt het hele verslag op motormaniacs.nl


Kun je dat ding niet een week meekrijgen en dan zondag ermee langskomen in het westelijk haven gebied? We moeten dat ding natuurlijk ook onder extreme omstandigheden testen.


Had op zich wel gekund, maar ik heb gewoon niks komma nul tijd om er een paar dagen lekker op rond te karren.

Ga over een paar weken nog terug om met Daan video-opnames te maken, dan karren we wel even richting strand/stront.
 
Hadden ze er ook een frees aangehangen dan ? :+

Zoek maar een andere garage dan want die CB kom je niet kwijt. :X

Wanneer welk strand ?
 
Laatst bewerkt:
Hadden ze er ook een frees aangehangen dan ? :+
en geen enkel probleem om vooruit te komen. Achteruit trouwens ook niet. Zit een achteruitversnelling op, echt kicken! 8-)
Zoek maar een andere garage dan want die CB kom je niet kwijt. :X
Verpats hem wel aan een collega van me die WEL verstand heeft van en fraai stukkie techniek ende hischtoorye
Wanneer welk strand ?
Dat zeg ik, over een paar weken ergens op een Zeeuws strand! Als ik meer weet hoor je het wel niet van me. })
 
Op zaterdag 01 maart 2003 12:20 schreef Ralfie het volgende:Verpats hem wel aan een collega van me die WEL verstand heeft van en fraai stukkie techniek ende hischtoorye

En terecht! Rij maar ff via Utrecht dan :P
 
Na, vind hem best mooi. Lekker degelijk! Zonder schommelarm rijdt het toch een stuk minder? Of valt dat mee?


Wordt zo'n schommelarm niet een Web vork genoemd...??
In de zijspancross zie je ze herhaaldelijk. Schijnen erg stabiel en goed te sturen.
 
Ahum {Ralf topic modus}
De Ural is een 2 cillinder die erg gaat trillen als de afstelling niet geheel correct is. Dit zal echter nooit zo erg worden als bij staande Twin's zoals de Triumph Bonneville en Laverda 750 bikes. Bij die motoren kan zelfs het frame gaan scheuren of zuigers verbranden bij onjuist afstellen. Iets wat met name begin jaren 70 veel voorkwam bij deze machine's door overbouwen van blok delen zoals bij Laverda de nokkenassen van S en SFC in SF blokken. :X

BMW bouwde in begin alleen inbouw motorblokken zoals Nibus vroeger motorfietsen bouwde en tegenwoordig alleen nog stofzuigers. (Nilfix) In de Helios zit zo'n bmw M2B15 blok maar de constructeur was een engelsman, Martin Stolle, die tot 1917 voor Douglass had gewerkt en voor de bmw boxer gewoon de 4 pk Douglass als basis had gebruikt.
{Einde Ralf topic modus} O-)

Maar ben nu toch wel benieuwd hoe laat de Test van Ralf met de Oral in tholen begint want het is voor mij maar op 180 km afstand.


Frame's scheuren onderinvloed van trillingen door Laverdablokken..?? Vraag Broer Diks maar eens..(herinneren we onze Broer Dirks nog...???)
Hoevaak hij niet in het rennerskwartier zijn frames aan elkaar aan het braaien was zijn legio..!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan