De staat van een motor in de showroom...

Dat bedoel ik nou...................
In deze periode dan rijd je gewoon niet meer. Dan staat de brommerd in de garage te wachten op betere tijden.
In maart/ april worden de omstandigheden vanzelf weer beter. In de tussentijd met kacheltje aan in de 4-wieler!
Spreek effe lekker voor jezelf, als ik een paar dagen geen motor rij krijg ik trillende handen, laat staan een paar maanden. _O-
 
Maar als hij in de verkoop gaat zal hij er netjes bijstaan hoor 👍🏻
2A265DCD-4526-44E6-855B-C31D70BED5EE.jpeg
 
Och, een motor is om te gebruiken, maar als er pekel wordt gestrooid lan laat ik ze ook liever binnen staan.
 
Voor jullie op dit moment een prima rit toegewenst, met daarna veel poets-plezier.:X
Ik kruip in m'n autootje en laat de motor lekker uitrusten tot het voorjaar.
Nat en koud, maar zojuist wel lekker gefietst….en motorfiets blijft binnen, of hoogstens onder de carport omdat ik in de garage ruimte nodig heb om te knutselen.
 
Dat is volgens mij om de extra kosten voor het afleverpakket te rechtvaardigen 🥴. Toevallig voor een andere auto aan het kijken. Offerte gehad, 800 euro kosten afleverpakket 1: apk, poetsen, op naam zetten en controle vloeistoffen/lampjes/bandenspanning, 3 maanden beperkte garantie. Aangegeven dat ik dat onzin vind, als je iets wilt verkopen dan zorg je dat het netjes gepoetst is, apk was al verlengd, op naam zetten is voor hen nagenoeg gratis, de controle stelt niets voor en via consumentenrecht heb je een uitgebreidere garantie dan wat zij bieden. Kreeg ik als reactie dat het afleverpakket verplicht is, want de auto's worden al standaard gepoetst en nagelopen op de genoemde punten 8)7.

Tegenwoordig is dat de manier van verkopen occasions. Wordt beetje opgepoetst en in de showroom gezet, ik betwijfel of ze er überhaupt nog zelf mee rijden. Waarschijnlijk alleen kort wanneer ze hem inkopen. Als ze dan een scherpe prijs kunnen geven vind ik het ook nog prima, zie je wel meteen de staat van onderhoud door de vorige eigenaar. Afleverpakket ook prima, als de motor dan ook echt in prima staat wordt gezet, in de praktijk wordt er volgens mij een uurtje of 2 aan gespendeerd max en is het alleen een manier om extra winst te maken.

Paar jaar terug ook voor een auto wezen kijken, tijdens de testrit hoorde je een soort getik in de motorruimte, iets met een spanrol denk ik. Zoiets is bizar slecht dat ze dat zelf niet in de gaten hebben, of ze proberen iemand een slechte auto te verkopen. Werd later teruggebeld dat er inderdaad iets niet goed was, reparatiekosten zouden bovenop de vraagprijs komen 🤑.
 
Dat bedoel ik nou...................
In deze periode dan rijd je gewoon niet meer. Dan staat de brommerd in de garage te wachten op betere tijden.
In maart/ april worden de omstandigheden vanzelf weer beter. In de tussentijd met kacheltje aan in de 4-wieler!

Regentbuitje in de winter, of regenbuitje in de zomer.
Maakt geen verschil hoor.

Wat ik eigenlijk lees, jij rijdt alleen bij heel mooi weer en hebt nooit anders gedaan. No problem natuurlijk. Maar jezelf niet kunnen voorstellen dat na 7000 km rijden een motor niet vies kan zijn en de ketting wat slapjes hangt, of er een kutkinderskeltertje tegen het voorspatbord is aan geboemt...... kweenie hoor
 
Als ik een motor verkoop zorg ik eigenlijk wel dat het ding er netjes bij staat. Dag voordat iemand er speciaal voor komt gooi ik er nog even een doekje overheen. Maakt meteen een goede indruk. Onderhandelruimte moet je niet krijgen op dat soort dingen, maar je gooit je vraagprijs gewoon zo omhoog dat mensen nog naar beneden kunnen afronden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Natuurlijk.
TS zegt ook niet dat de motor helemaal onder de blubber of regenmarkeringen zat.
De ketting was vuil, mocht wat strakker en het voorspatbord had godnondeju een beschadiging (een kras? 1/3 van het geheel afgebroken?)

Niet iedereen maakt zijn ketting schoon (is ook gewoon onnodig, mits er geen belachelijke koek op de schakels zit), net zoals het zwart van de banden op de zijkant..
Een wat controversiele mening die ik weleens heb gehoord: iemand dit dat soort dingen op en top poetst, wil de aandacht van de echte problemen afleiden
Tsja..zeg het maar.

Ik zou de staat van een motor niet laten afhangen van een vuile ketting iig.
 
Ik ken dat trippie geloof ik... Volgens mij bedoel je dit effect (na een kilometer of vijftig):
360.jpg

;)

Maar ik ben het met je eens: Er ligt in het najaar meer dan genoeg klei en dood blad op de weg en als je de dichtstbijzijnde straathoek bereikt hebt ,heeft je netjes gepoetste motor een bijzonder tuinslang-technisch verantwoord uiterlijk gekregen.
360.jpg

Jammer, maar de motoren zijn om op te rijden. Vooaraf voldoende vettige meuk op de juiste plaatsen en zo af en toe een tuinslang er over. In het voorjaar netjes oppoetsen, dan zie je er niets meer van. :]
En dan heb je nog het meest schone stukje op de plaat staan ook.
Dat stukje was gewoon super schoon ivm de achterkant 😶

Dat bedoel ik nou...................
In deze periode dan rijd je gewoon niet meer. Dan staat de brommerd in de garage te wachten op betere tijden.
In maart/ april worden de omstandigheden vanzelf weer beter. In de tussentijd met kacheltje aan in de 4-wieler!
Niet rijden🙄😳
Die dingen zijn niet van papier gemaakt hoor.
Moet er niet aan denken om vanaf nu tot maart/april in blik te zitten met nog een heleboel andere blikjes iedere dag de polonaise te doen😬
Dan kan je mij opvegen, of ondertussen een ander stuur geven (doordat ie kompleet is opgevreten 🤪🥴)
 
Juist een pluspunt als je er over nadenkt. Liever vuil en vet dan glimmend en droog.:Y
Zo heb ik het dus ook ooit geleerd.
Zodra je vette klouwen oploopt zodra je de ketting ook maar een beetje aanraakt, issie nog vettig zat😁
 
Op zich, 20 jaar oud en een langslapertje bij de dealer en ineens is een hangende carburateur niet zo gek meer.
Jaren tellen na een tijdje zwaarder dan de kilometerstand.
Ik wilde een opmerking plaatsen, maar dat is dan weer geheel off topic..
Iets met leeftijd en hangen
 
Och, een motor is om te gebruiken, maar als er pekel wordt gestrooid lan laat ik ze ook liever binnen staan.
Gewoon door rijden, en de weergoden aanspreken flink veel regen daarna.
Spoelt ie weer lekker schoon van.
 
Ik kan niet voor mijn collega's spreken, maar mijn antwoord is simpelweg tijdsgebrek.
Als ik een motor inkoop of inruil, dan hangt het er helemaal vanaf hoeveel tijd de werkplaats beschikbaar heeft om desbetreffende motor weer in nette staat te maken. Klantmotoren gaan voor, pas daarna komen de inruilmotoren.
En dan kan je die tot die tijd wel wegzetten in een aparte ruimte of gehuurde loods, maar dan heb je ook de kans niet om deze ondanks het achterstallige werk te verkopen.
Het klopt dat niet iedereen door dat achterstallige werk heen kan kijken, maar degenen die dat wel kunnen en/of dat eventueel zelf kunnen en willen doen hebben de kans op een koopje.
Vergis je niet: een tweedehandsmotorfiets ziet er in de showroom meestal beter uit dan hij in werkelijkheid is. Ga je er mee rijden dan komen die aandachtspuntjes vanzelf weer naar boven. En als je de motor eerst in ongepoetste staat hebt gezien weet je meteen welke dat zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan