de Suzuki GSX 600f of de Suzuki SV650 HELP !

En goed afgestelde gsx zal zuiniger zijn of je moet een nieuwe sv kopen met injectie. Mijn gsx haalde 1:18 en de sv krijg ik niet onder de 1:15 allebei waren ze perfect afgesteld.(lees: dit is bij achterlijk rij gedrag).


leer rijden :+ Mijn sv haalde altijd zonder moeite 1:20 en ik rijd ook niet erg rustig.
 
Ik zou ook sv zeggen maar ik zeg in plaats daarvan dit:

Koop wat jij vind dat jij moet kopen, niet wat anderen zeggen wat je moet kopen. De keuze voor een motor is zeer persoonlijk. De een vind een Harley Davidson een machtig mooie machine, een ander vind het helemaal om van te kotsen.

Ikzelf ben ook niet echt gecharmeerd van de looks van de GSX, maar als jij het een prachtige machine vind moet je er voor gaan :)
 
ik denk dat je als beginner eerst kijkt naar een passende motor, en pas later naar een "mooie" motor.
 
idd, en als ik zo in de werkplaatshandboek kijk is dat ook niet zo bepaald moeilijk(mits je het juiste gereedschap hebt)
 
Maar niet iedereen wil/kan/durft het zelf te doen. En nou niet aankomen met opmerkingen van: da's een makkie, snap niet dat je dat niet durft/kan/wil want niet iedereen is zoals jij (degene die voorstaande opmerkingen gaat maken.

;)
 
idd, en als ik zo in de werkplaatshandboek kijk is dat ook niet zo bepaald moeilijk(mits je het juiste gereedschap hebt)

Ja jij wel :) En dan vergeet je de timing te controleren, of je krijgt die kettingspanner niet meer op zijn plaats, carburatie losmaken is ook niet niks. Sv is 1 van de moeilijkste motoren om kleppen op te stellen. Dat is echt niet iets dat zomaar iedereen zelf doet. Alles wat met carburatie en kleppen te maken heeft staat in de haynes manual van de sv duidelijk vermeld dat je dat beter door een garagist laat doen. Wat in het boek van de gsx niet stond en van de zzr 600 ook niet , ...
 
maar goed, je praat over 1 uur extra werk per jaar... je kijkt toch niet naar dat geld als je een motor koopt??? anders ben je wel ziellig...
 
Maar niet iedereen wil/kan/durft het zelf te doen. En nou niet aankomen met opmerkingen van: da's een makkie, snap niet dat je dat niet durft/kan/wil want niet iedereen is zoals jij (degene die voorstaande opmerkingen gaat maken.

;)

die woorden zul je ook niet uit mij horen komen hoor, maar een beetje sleutelen aan je eigen spullen, ongeacht hoe lang het ook duurt vind ik leuk(pc's, scooters en straks ook motoren waarschijnlijk). Dat het makkelijk is zeg ik niet, want toen ik begon met sleutelen waren sommige dingen alles behalve een makkie, ik heb ondertussen een paar keer aan de scooter gesleuteld, maar nog echt aan cilinder (wel uitlaat, carb, variateur e.d.). Dus tsja, voor mij is het ook een nieuwe uitdaging om aan zoiets te sleutelen

wat ik zei is dat het makkelijk lijkt, betekent niet dat het makkelijk is :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar een gsx-f gehad.

Nu een gsx-r, kan je vertellen stukken beter! Zo'n gsx-f is soort slagschip, lang, zwaar lomp.
Maar wel goed om mee te beginnen, niet nerveus enz.
SV, ook erg mooi! Zou daarvoor gaan.
Of gewoon een gsx-r :)
 
Slagschip ? Die van mij gaat als een mes door de boter ;)


Het lijkt hier wel een modellen wedstrijd, alleen is de wedstrijd na mijn mening al afgelopen voordat die begonnen was :+


GSX 600F
B4_G5G1F6GIU.1+OGMIXX.jpg





SV650 let op die flinke V2 voorin
dun_oud.jpg


Sorry de sv is mij iets te veel afgetraind, geef mij maar die gsx met die rondingen ;)


Oja ik zeg: *O* *O* *O* GSX-F *O* *O* *O*
 
nee maatje, het gaat niet om het uiterlijk, maar hoe goed ze rijden. ik heb liever een wat minder mooie vrouw die wild kan neuken dan zo'n poppetje die niet wilt pijpen, als je snapt wat ik bedoel. en nee, de oude sv is helemaal niet vierkant, juist lekker rond, als 2 borsten :).
 
Geweldig _O-
Helemaal met je eens, wie weet ga ik ook nog wel eens op zo'n sv650 rijden ;)

Een gsx-f is zo'n anti poser motor, zelfs de bezitters ervan prijzen de motor niet aan :+
Ik heb er zelf erg veel schik mee en hoop er nog vele km's op te maken *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag 2 afspraken staan om bijde motoren te testen.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het maken van de
proefrit?
 
zithouding (sv voelt anders aan, maar dat went), gewicht (sv is weer in voordeel), stuurgedrag (opnieuw is de sv beter, stuurt heel erg goed), bescherming (gsxf heeft die grote kuipen, met slecht weer een voordeel, maar de sv heeft ook een topkuip, dus bij hoge snelheden ff confortabel).
 
Let vooraf op of de vloeistoffen voldoene aanwezig zijn. Rem even om te kijken of die goed werken (het zal je verbazen hoeveel mensen hierdoor in problemen raken. Dus gewoon een rondje BRAVOK / VORKBAD. Check de olie: ziet die er nog een beetje goed uit? Stinkt die (erger dan normaal)?

Probeer in ieder geval ook een stukje met handjes los door te rollen. Heeft hij de neiging om opeens een andere kant op te willen? dan heb je kans dat het frame een tik heeft gehad. Probeer wat rem en stuuroefeningen om te zien hoe die reageert.

Test voor jezelf acceleratie en bochtgedrag. Let op hoe veel moeite het kost om bij het stoplicht je voeten aan de grond te zetten.

Let op de voorvork. Kijk na het rijden of die vochtig is. En heb vooral plezier ;)
 
Let vooraf op of de vloeistoffen voldoene aanwezig zijn. Rem even om te kijken of die goed werken (het zal je verbazen hoeveel mensen hierdoor in problemen raken. Dus gewoon een rondje BRAVOK / VORKBAD. Check de olie: ziet die er nog een beetje goed uit? Stinkt die (erger dan normaal)?

Probeer in ieder geval ook een stukje met handjes los door te rollen. Heeft hij de neiging om opeens een andere kant op te willen? dan heb je kans dat het frame een tik heeft gehad. Probeer wat rem en stuuroefeningen om te zien hoe die reageert.

Test voor jezelf acceleratie en bochtgedrag. Let op hoe veel moeite het kost om bij het stoplicht je voeten aan de grond te zetten.

Let op de voorvork. Kijk na het rijden of die vochtig is. En heb vooral plezier ;)

zorg dat de motor koud is aan het begin van de test rit
test de rem -> nijp en zie of die stopt. Als je kan doornijpen kan je waarschijnlijk de leidingen vervangen(of de vloeistof is gewoon heel vuil)
banden -> groeven controleren
controleer ook op niet originele bouten -> op japanners zitten nooit bouten waar je een sleutel '13' voor nodig hebt pak er desnoods eentje mee
kijk de ketting en tandwielen na -> puntig is vervangen, meebuigen wijst op slecht onderhoud
let op tuning -> motoren die volledig origineel zijn hebben bij mij de voorkeur
en voor de rest zou ik zeggen. Veel plezier :)
 
PS: olie mag wel zwart zijn hoor, zeker als ie al een tijdje niet meer vervangen is. maar er moet wel genoeg olie in zitten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan