De Zon- Feestdag fietser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexnieuwenhuize

Die hard MF'er
15 aug 2010
779
0
Amstelveen
Heerlijk een lekkere vrije dag lekker zonnetje, lekker motor rijden fietsen of wat dan ook.

Waar moet je dan rekening mee houden zondags fietsers :S :S

Meestal wat oudere mensen die voor je uit fietsen jij denkt mah een paar fietsers kan ik makkelijk langs, wat doen onze geliefde fietsers over den linkerschouder kijken. Hoort namelijk een motor aan komen, gevolg den fietser zwalkt lekker naar links want omkijken en een stuur recht houden is lastig.
Andere geliefde bezigheid van de zondags fietser in een onoverzichtelijke bocht gaan staan om van het uitzicht te gaan genieten en dan niet in de berm of parkeer plekje maar nee, dat is te moeilijk te verzinnen. Met de fiets haaks op de rijbaan waar je ze precies niet kan zien als je de bocht inrijdt.

( bij die laatste ben ik afgestapt en heb gevraagd of ze een poging deden onder gereden te worden ).

Hulp gevraagd aan de MF psychologen !!
 
of wat steeds erger wordt hier in de omgeving, huur-scooters die bereden worden door mensen die er echt totaal geen gevoel hebben...
 
Je hebt er ook fietsers bij die breeduit (vaak mannen) midden op de weg gaan rijden met zo'n lichaamstaal van "Opzij!!! Ik ben fietser en ik heb het volle recht op deze weg!!!"

Trieste figuren...
 
Wielrenners kunnen er ook wat van hoor :o

Dat zijn idd de fiets aso´s bij uitstek bah bah :r

Wij betalen nog houderschapsbelasting hun helemaal niks.

Zelfs als je zelf op het fietspad fietst ofzo beginnen ze al te kwaaken, schreeuwen en bellen.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk een lekkere vrije dag lekker zonnetje, lekker motor rijden fietsen of wat dan ook.

Waar moet je dan rekening mee houden zondags fietsers :S :S

Meestal wat oudere mensen die voor je uit fietsen jij denkt mah een paar fietsers kan ik makkelijk langs, wat doen onze geliefde fietsers over den linkerschouder kijken. Hoort namelijk een motor aan komen, gevolg den fietser zwalkt lekker naar links want omkijken en een stuur recht houden is lastig.
Andere geliefde bezigheid van de zondags fietser in een onoverzichtelijke bocht gaan staan om van het uitzicht te gaan genieten en dan niet in de berm of parkeer plekje maar nee, dat is te moeilijk te verzinnen. Met de fiets haaks op de rijbaan waar je ze precies niet kan zien als je de bocht inrijdt.

( bij die laatste ben ik afgestapt en heb gevraagd of ze een poging deden onder gereden te worden ).

Hulp gevraagd aan de MF psychologen !!

Ik heb geen haast dan jij ook niet, ik had vandaag de eer heel de dag op de bus te mogen rijden.

- Dan staan er van die fietsers die bekenden zien staan midden op de rijbaan te kletsen, kijken een keer, oh er komt verkeer aan, praten weer verder.

- Gaan met alle plezier 3 breed fietsen, kijken een keer om, oh, kan wel,

- Fietsers die geen voorrang hebben op zebra's en hem er dan nog even voor hoeken met een gezicht van is er iets?

En ga zo maar door :z
 
wielrenners moeten ze gewoon naar limburg sturen, dan hebben we die alvast allemaal op een plek


Ik maak veel kilometers op de racefiets en op de motor. Even rekening houden met elkaar en dan zijn er geen problemen.
Er zijn vele aso motorrijders en vele aso wielrenners :Y . Ik hou gewoon rekening met alle weggebruikers als ik op een van beide op de weg zit.
Oudere mensen zijn inderdaad wel erg instabiel op hun fietskes en zijn vaak een gevaar voor zichzelf.
 
Hoewel ik regelmatig op de dijk rijdt moet ik zeggen dat ik weinig last heb van fietsers, zelfs op de dijk niet. Ik kies er dan ook bewust voor om op de drukke momenten (zondag met name) de dijk links te laten liggen of de drukte maar voor lief te nemen.

Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik niet over die dijk aan het jagen ben maar gewoon lekker een relaxt tempo (max. 100 km/h, 60 km/h bij andere weggebruikers) hanteer. En het feit dat mijn motor als een opgevoerde stofzuiger klinkt natuurlijk :+
 
Laatst bewerkt:
ff een mooi ploatje:
capt.38c49a12cf0144c195d4fea1e5580b3c.mexico_accident_mxjf101.jpg
 
Gewoon die wielrenners een klein duwtje geven wanneer je langs rijd als ze langs het water fietsen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ach de zondag Opel Agila rijders ook.... onnodig 30-40 gaan rijden waar het max50 is... en er nog trots op zijn ook dat ie je geirriteerd/gehinderd heeft... :r
 
Zelf hanteer ik hiervoor de maatregel om op zon- en feestdagen met mooi weer tussen 12:00 en 18:00 uur niet met de motor de weg op te gaan. Dan sterft het hier namelijk van de fietsers die mij toch wel een groot deel van het rijplezier ontnemen. Lekker rijden doe ik wel voor of na die tijd.
 
Zelf hanteer ik hiervoor de maatregel om op zon- en feestdagen met mooi weer tussen 12:00 en 18:00 uur niet met de motor de weg op te gaan. Dan sterft het hier namelijk van de fietsers die mij toch wel een groot deel van het rijplezier ontnemen. Lekker rijden doe ik wel voor of na die tijd.

Verstandig :Y
 
Zelf hanteer ik hiervoor de maatregel om op zon- en feestdagen met mooi weer tussen 12:00 en 18:00 uur niet met de motor de weg op te gaan. Dan sterft het hier namelijk van de fietsers die mij toch wel een groot deel van het rijplezier ontnemen. Lekker rijden doe ik wel voor of na die tijd.
Precies.
Ik had wat moois voor morgen geplanned maar kwam er net achter dat half Nederland dan ook vrij is. B| '(
 
Ach, als het op een zon- of feestdag gewoon redelijk weer is, niet te veel zon en een matige wind, dan blijven een hoop fietsers al thuis dus is het redelijk rustig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan