Dilemma motoraankoop, cliche

Status
Niet open voor verdere reacties.

M10000

Die hard MF'er
13 mrt 2009
512
62
hellevoetsluis
Hallo,

Ik ben alweer een tijdje bezig met lessen, helaas vorige maand gezakt maar ga weer in september / oktober afrijden, met dit keer hopelijk wel het goede resultaat.

~[/img]
Ik zoek me rot op het internet over alle mogelijkheden die er wel niet zijn qua supersport motoren en dan voornamelijk de jonge race modellen, hou niet zo van oud.
Over 2 jaar staat er toch een yamaha r1 2008 op me te wachten, dus hoef ook maar 2 jaar begrenst te rijden en dan gaat de motor weer weg.

2008_kaw_ninja250r_side.jpg

-kawasaki ninja 250r: erg leuk, alleen weinig aanbod voor een redelijke prijs.

-CBR 125 - 250: heb niks met honda en wil ik ook niks over horen.

YamahaYZF125R2008_03.jpg

-yamaha 125: eventueel import uit engeland, interessant alleen maar 11kw.

xtc07a.jpg

- sachs xtc 125 2005/2007 model: zeer interessant, zag in een oud artikel dat een nieuwe 2007 model maar 3000 kostte, alleen kan die dingen nergens op internet vinden.

aprilia_RS125.jpg

Aprilia rs 125 (nieuw model van 2006) erg mooi, hier te duur en in engeland eventueel interessant, maar zou iemand me misschien nog kunnen uitleggen waarom ik geen 34pk versie ervan zou kunnen invoeren?

2007_cagiva_mito_1r.jpg

Cagiva mito, precies hetzelfde verhaal als bij de aprilia.

Mijn budget stopt toch wel zo rond de 3000-3500 voor een motor en zo'n oud kreng afgetoerd wil ik niet aan beginnen, hoe fantastisch ze ook wel niet zijn.



Hebben jullie mss tips en of antwoorden op de bovenstaande tekst?
 
Laatst bewerkt:
Welke vraag? Je somt alleen op wat jezelf al vind.

Maar de RS125 kan je gewoon 34pk invoeren. Waarom niet??? Het kan alleen zijn dat er wat meer 11kw versies in het buitenland rondrijden ivm de wetgeving daar.
 
Dat komt omdat ik een paar vage dingen had gelezen over de katalysator klasse 2 ofzo, maar dat moet klasse 3 zijn vanwege de nieuwe milieueisen. Maar ik vond het ook al raar, want anders heeft die bike gewoon 23,4kw.

-Heeft iemand een cagiva mito of een sachs xtc te koop.
- Iemand nog goede tips over welke van deze keuzes het beste is en welke totaal niet?


alvast bedankt
 
Sachs is tegenwoordig Chinees, zou ik laten staan.

Waarom niet gewoon een goedkope Suz GS500 of Kawa ER-5 kopen, daar 2 jaar op rijden en ondertussen doorsparen voor de R1? Bij inruil raak je op een oudere GS of ER niet zo veel kwijt, bij een jongere motor ga je veel geld inleveren bij inruil.


Bij Huybers Motoren in Schijndel staat trouwens een jonge Ninja 250 voor 3400 euro ofzo, dat is beneden de huidige marktprijs. Op de foto ziet het er netjes uit, maar in de praktijk moet je daar even kijken..
 
Voor de R1 hoef ik niet te sparen, want die staat al in de schuur van me pa. Alleen hij heeft in 2 jaar tijd pas 2750km mee weg en dat zal over 2 jaar niet veel meer zijn.

Ik vind die modellen niet bepaald mooi, ik hou alleen van de modellen welke ik beschreven hebt, dus 1tje met een kuip en modern.

Ik weet dat je er wel geld op verlies, maar dat maakt me opzich niet zo gek veel uit.

Maar sachs is dus eigenlijk helemaal afgeschreven? want ik zag dat ze alleen nog scooters en 125cc crossmotors hebben...

Die motor bij die zaak kost trouwens 3650 en is groen, die kawa moet net als de rest of zwart, of blauw of wit zijn.


Veel eisend hey :P
 
Laatst bewerkt:
Een echte kawa is gewoon groen ;)

Je kan natuurlijk ook gaan voor een redelijk nieuwe ZXR400
Geloof dat er op het forum nog wel een aangeboden is met 25KW
Dan heb je iets uit ongeveer 2000
Of is dat al te oud?
 
Ik zou dan persoonlijk voor wat meer CC's gaan. De RS en de Mito willen wel harder dan de rest, maar dat is dan weer 2 takt, dus ook meer slijtage.
Ik zou zoals eerder gezegt is een zxr400 oid nemen.
ER5 of Gs500 is ook leuk, maar voldoet weer niet aan je eisen.
 
Je moet sowieso eerst bepalen of je 2 of 4 takt wil, beide hebben voor en nadelen. Als je zorgenloos rond wil rijden komende 2 jaar, lijkt mij een kawa 250 de beste keuze vanuit jouw lijstje. Ik heb zelf trouwens een '99 zxr400, ben ik heel tevreden mee. Dat vind ik zelf namelijk toch iets meer 'motor' dan die 250.
 
Zou me verbazen als de Aprilia nog op vol vermogen kan. Kan nml met de mito ook niet meer. Er is alléén nog homologatie vd 11kw versie (kwestie van geen vraag naar open en milieu, Euro 3). Vol vermogen kan dus wel, 95% rijd zo, maar komt níet op kenteken te staan. Een nieuwe mito word dus ook als 11kw geleverd. Bij invoeren kun je problemen krijgen als je hem open invoerd omdat dan de evt geluismeting niet ok is. Ik zou geen 4 takt 125 nemen. Waarom niet? Omdat die de helft van het vermogen vd 2takten leveren. Als je dan tóch 4takt wil, bouw dan een 400 terug ofzo. Niks mis met de 125cc 2takten. Zijn niet perse duurder in onderhoud dan de grote 4takten, 600's ed. Want ze hoeven geen kleppen te stellen, geen oliebeurt, en hebben maar 1 bougie. en banden ed slijt je amper met het weinige vermogen. Bovendien zijn de bandenmaten vrij klein en dus vrij goedkoop.
Nieuwe zuiger is ong even duur als kleppen laten stellen.
Alleen om te ríjden zijn ze duurder, omdat er olie in moet. Voor woonwerk zou ik het niet doen, een 2takt, voor écht veel km's. Alleen al omdat dat dodelijk saai is met zo'n ding.
Die racereplica's, want dat zijn het, zijn gemaakt om ermee te vlammen op binnenwegen. Niet om mee te sukkelen, of woon-werk of snelweg km's. Dan moet je wat anders zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen al bedankt voor de reacties.

Nee, zo'n kawa 400 vind ik foeilelijk, anders had ik zoiets wel interessant gevonden ja.
Nou over die aprilia rs 125, in the uk zijn er nog zat die 23,4kw, of in andere woorden 34pk hebben, zoals deze bijvoorbeeld:
Used Cars for sale with PistonHeads

of deze, welke dan denk ik gisteren verkocht is:
Used Cars for sale with PistonHeads

Woon werk verkeer wordt het niet, maar wel wss 7 dagen in de week gebruik voor 1x heen en weer brielle - roosendaal en voor de rest alleen stukjes tot 20km.

Ik kreeg trouwens vandaag te horen dat ik 15 september moet afrijden, dus dat wordt serieus naar motoren zoeken dus :D
 
Laatst bewerkt:
Koop jee CBR600f uit '99, en begrens die op 25KW. Rijd imo een stuk beter dan een 125 cc en andere jengelbakken! Maar dat is persoonlijk natuurlijk!

Je hebt dan wel het gevoel dat je op een motor rijdt! Na die 2 jaar haal je de begrensing eraf, en ga je flink wat ervaring opdoen voordat je op een R1 etc. gaat rijden!
 
Ten eerste: Het is een honda, wil ik niet een **** op gevonden worden, heb er echt helemaal niks mee.

Ten Tweede: had al aangegeven dat ik een jong, race model zoek, dus vanaf bouwjaar 2005 od.

En als ik over 2 jaar alsnog genoeg geld hebt gespaard wordt het alsnog een daytona 675, is gewoon een grote porno fiets :)
 
Zou me verbazen als de Aprilia nog op vol vermogen kan. Kan nml met de mito ook niet meer. Er is alléén nog homologatie vd 11kw versie (kwestie van geen vraag naar open en milieu, Euro 3). Vol vermogen kan dus wel, 95% rijd zo, maar komt níet op kenteken te staan. Een nieuwe mito word dus ook als 11kw geleverd. Bij invoeren kun je problemen krijgen als je hem open invoerd omdat dan de evt geluismeting niet ok is. Ik zou geen 4 takt 125 nemen. Waarom niet? Omdat die de helft van het vermogen vd 2takten leveren. Als je dan tóch 4takt wil, bouw dan een 400 terug ofzo. Niks mis met de 125cc 2takten. Zijn niet perse duurder in onderhoud dan de grote 4takten, 600's ed. Want ze hoeven geen kleppen te stellen, geen oliebeurt, en hebben maar 1 bougie. en banden ed slijt je amper met het weinige vermogen. Bovendien zijn de bandenmaten vrij klein en dus vrij goedkoop.
Nieuwe zuiger is ong even duur als kleppen laten stellen.
Alleen om te ríjden zijn ze duurder, omdat er olie in moet. Voor woonwerk zou ik het niet doen, een 2takt, voor écht veel km's. Alleen al omdat dat dodelijk saai is met zo'n ding.
Die racereplica's, want dat zijn het, zijn gemaakt om ermee te vlammen op binnenwegen. Niet om mee te sukkelen, of woon-werk of snelweg km's. Dan moet je wat anders zoeken.

Tegenwoordig is er alleen nog een oppervlakkige controle voor motoren uit de EU. Niets aan de hand dus ;)

En die vermogens is meestal een kwestie van CDI's. Maar goed, 2t of 4t is wel een keus die bepaald moet zijn. 2t moet je van houden.
 
Wat is er mis met Honda.. ga er eens op rijden in plaats van een vooroordeel geven en geef dan je mening opnieuw. Die machines zijn erg goed.

Suzuki GSXR600R nog wat voor je? Kan ook op 25kw vanaf 2003, dus geen probleem met een 2005 model of jonger, wat jij graag wilt.
Die 125cc's zijn echt saai na korte tijd en je wilt al snel meer. 125cc is leuk voor in de stad.
Looks zijn leuk, maar rij-eigenschappen vele malen belangrijker.
 
R6
CBR600RR
GSX-R6
kan je ook terugtunen, ben je niet snel zat. Enige nadeel is dat je moet verzekeren op uitdraai en als oom agent vervelend wil doen kan hij je bekeuren voor het rijden zonder rijbewijs. Voordeel is dat je na de 25 kw ook nog een geweldige motor hebt.

Daytona 675 (geweldige motor kan ook, 25 kw op kenteken) Op dit moment de beste gewaardeerde 600cc motor op de weg volgens motot73
 
ik heb een 250r te koop staan. heerlijke motor, link moet je maar ff zoeken in TeKoop topics
is wel een groene, maarja, dat is kawasaki he haha

de 125cc 2takt motoren gaan waarschijnlijk harder en zijn leuker rijden, wel meer onderhoud, dit is de reden dat ik voor een 250cc 4takt heb gekozen..
 
Laatst bewerkt:
Mensen, vind het leuk dat jullie zo enthousiast komen met ideeen over meer cc enz, maar heb al vaker aangegeven die niet te willen.

Ik wil geen oude r6, gsxr 600 of wat voor 1 dan ook, puur en alleen dat ik ze niet mooi vind. Heb al op genoeg honda's gereden en vind het gewoon prut, als jij een BMW wil kopen ga ik toch ook niet zeggen: je moet een lada kopen, want die rijdt ook.

De pluspunten van een lichtere motor zoals de aprilia, is dat dat ding maar 130kg weegt, tegenover 170 van een r6. Makkelijk hanteerbaar, ben 1.80 en 60kg dus niet veel om in de strijd te gooien en natuurlijk een motor naar me smaak. Meer onderhoud? Valt reuze mee, zolang je alles maar gewoon netjes bijhoudt. En nee, een groene kawa hoef ik echt niet, want ook al hoort een kawasaki groen te zijn, vind ik het geen mooie kleur.

en voor een r6 van bouwjaar 2000-2002 vragen ze ook nog dik 3000-4000 euro, waar ik waarschijnlijk meer onderhoud aan hebt dan een nieuwe(re) 125 of 250cc.

Als iemand met een oude r6 komt met een kappenset van 2006+, dan wil ik dat meteen horen. Helaas is dit niet mogelijk.


Ik probeer hier niemand tegen het been te schoppen, maar ik wil ook niet elke keer zeggen dat ik datgene niet wilt.
 
en voor een r6 van bouwjaar 2000-2002 vragen ze ook nog dik 3000-4000 euro, waar ik waarschijnlijk meer onderhoud aan hebt dan een nieuwe(re) 125 of 250cc.

Als iemand met een oude r6 komt met een kappenset van 2006+, dan wil ik dat meteen horen. Helaas is dit niet mogelijk.

bij een 125cc 2takt (250cc 2takt gaat over de 25kw onbegrenst..) heb je om de zoveel uur dat je zuigers enzo moet vervangen. bij een oudere type motor heb je evenveel onderhoud als aan een nieuwe, moet er alleen op letten dat je niet een motor koop, die na 200m rijden nieuwe remblokken en schijven moeten, dat de ketting versleten is ga zo maar door.. dus oudere 4takt machines zijn gewoon goed te rijden (mits ze in het verleden goed onderhouden ZIJN)

over die kappenset, dit is zeker wel mogelijk, je moet alleen beetje handig zijn en de steuntjes van kuip naar frame zelf maken en luchtinlaat enzo.. niet makkelijk, wel mogelijk

maar als je lekker wilt rijden, zou ik een 4takt nemen, wil je lekker racen een 2takt, puur omdat die hoog in toeren gereden MOET worden *O*
 
Misschien moet je eerst je rijbewijs gaan halen en dan eens gaan proefrijden op verschillende modellen? Tot die tijd blijft het (voor jou) koffiedik kijken.....

Een Honda CBR is super betrouwbaar, en goedkoop in onderhoud. Het model van 1999 lijkt me helemaal geen oude bak, en je hebt stukken meer motor onder je kont dan met een 125 cc.
Als je een begrensde CBR600 hebt, rijd je gemiddeld 1:20 en heb je een motor waar je na die 2 jaar ook nog héél veel plezier mee kan hebben!
 
Mensen, vind het leuk dat jullie zo enthousiast komen met ideeen over meer cc enz, maar heb al vaker aangegeven die niet te willen.

Ik wil geen oude r6, gsxr 600 of wat voor 1 dan ook, puur en alleen dat ik ze niet mooi vind. Heb al op genoeg honda's gereden en vind het gewoon prut, als jij een BMW wil kopen ga ik toch ook niet zeggen: je moet een lada kopen, want die rijdt ook.

De pluspunten van een lichtere motor zoals de aprilia, is dat dat ding maar 130kg weegt, tegenover 170 van een r6. Makkelijk hanteerbaar, ben 1.80 en 60kg dus niet veel om in de strijd te gooien en natuurlijk een motor naar me smaak. Meer onderhoud? Valt reuze mee, zolang je alles maar gewoon netjes bijhoudt. En nee, een groene kawa hoef ik echt niet, want ook al hoort een kawasaki groen te zijn, vind ik het geen mooie kleur.

en voor een r6 van bouwjaar 2000-2002 vragen ze ook nog dik 3000-4000 euro, waar ik waarschijnlijk meer onderhoud aan hebt dan een nieuwe(re) 125 of 250cc.

Als iemand met een oude r6 komt met een kappenset van 2006+, dan wil ik dat meteen horen. Helaas is dit niet mogelijk.


Ik probeer hier niemand tegen het been te schoppen, maar ik wil ook niet elke keer zeggen dat ik datgene niet wilt.


Het lijkt erop dat je zelf al de keuze hebt gemaakt om voor een 125 2 takt te gaan? Als dat is wat je wil, wat houd je dan nog tegen? Ik heb ook een tijdje naar 125cc 2 takt gekeken, puur omdat het me heel leuk lijkt rijden. Uiteindelijk ben ik voor een zxr400 gegaan omdat het me prettiger leek op de snelweg, en dat is het denk ook. Koop gewoon wat jij wil, en leer leven met de eventuele gebreken...
 
Precies!

Je vraagt hier om advies over de aanschaf van je eerste motor, maar omdat je zelf alles al weet doe je er niks mee.....De mensen die je hier advies geven, rijden allemaal al motor (sommige al zelfs járen) dus zullen er waarschijnlijk toch net iets meer vanaf weten...!

Volgens mij kunnen we je hier eindeloos adviseren, maar als jij er niks mee (wilt) doen, houdt het op!

Ik zou als ik jou was je rijbewijs eerst maar is halen, dan wat gaan proefrijden en iemand meenemen die er verstand van heeft, en dán iets gaan kopen!
 
'( en na 2 jaar op een 25kw te hebben gereden overstappen op een R1 -O-
:^
TS, vraagt nu om een lichte 125cc motor die 130kilo weegt,hij zelf verklaart 1.80mtr te zijn bij 60 kg en heeft niks bij te zetten.
Gaat TS nu in die 2jr zoveel in lichaamsgewicht meegroeien dat hij wel op een R1 kan rijden :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan