Dilemma motoraankoop, cliche

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk,

ik startte dit topic met de vragen van:

- Heeft iemand meer ervaring met deze motoren.
- welke is dan de beste keuze
- Kan ik de full power versies zo importeren of niet.

Ik vroeg helemaal niet om cbr's, andere motors of wat dan ook maar dat is er alleen maar bij gekomen. Ik les zelf op een er-6 met injectiemotor en dan gewoon op de volle 600cc.
Ik snap eigenlijk niet wat mensen daar zou zo bijzonder aanvinden, want als ik voluit optrek vanuit het stoplicht doet het me niks. Dus kan ik de pks aan? ja.

Het gaat er puur en alleen om toen, dat ik net zo goed een 40kg lichtere motor voorkeur geeft dan een zwaardere r6. Ik was ook eerst van plan een R6, zx6r of daytona 675 aan te schaffen, maar omdat ik dat nu nog teveel geld vind om op te beginnen wil ik toch een moter naar me smaak, voor gewoon minder geld.

En ja natuurlijk is een begrensde 600 o.d beter, maar dat was helemaal niet de vraag, dus dan kan ik wel bijdehand een antwoord krijgen dat ik alles al weet en niks wil aannemen, nee idd want dat was dan toch ook niet de vraag?

Als jij bij de slager staat en je wilt een kilo kip, gaat de slager je toch ook geen kilo kalkoen aanbevelen omdat dat beter is......


Dus,

Wie heeft er ervaringen met deze motors,
Wie heeft er eventueel 1 te koop, vanaf 2006+
En wie weet zeker dat ik een 33-34pk volle mito of rs125 kan invoeren?
 
Laatst bewerkt:
Je bent lekker aan het trollen. Ik geloof niets van wat je nou allemaal zegt.
Op genoeg Honda's gereden zonder je rijbewijs, de R1 van je pa krijgen en een 650cc ER-6 als lesser helemaal aan kunnen. Denken dat een 125cc 2 takt sneller is dan een geknepen 600cc..... ach het zal wel de leeftijd zijn. :W

Don't feed the troll!
 
Je bent lekker aan het trollen. Ik geloof niets van wat je nou allemaal zegt.
Op genoeg Honda's gereden zonder je rijbewijs, de R1 van je pa krijgen en een 650cc ER-6 als lesser helemaal aan kunnen. Denken dat een 125cc 2 takt sneller is dan een geknepen 600cc..... ach het zal wel de leeftijd zijn. :W

Don't feed the troll!

een 125 2takt, beetje goed afstellen, is ie wel sneller dan een geknepen 600.. dat is mijn 250r zelfs al en 125 is sneller dan 250r. maar dat wil niet zeggen dat 600 geknepen kut rijd..

@ TS:
lessen op vol vermogen er6 is normaal niks bijzonders, een zxr400 heb evenveel pk's als een er6.. alleen een zxr400 brengt het wel iets sportiever.. een supersport 600 is zeker wel wat anders dan een er6 ;) :]

en over ervaring met de genoemde motoren.. ik hb een 250r maar je vraagt mij ook niks of neemt niks aan.. beetje jammer
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk kan jij die pk's aan.. Ook na 2 jaar als eindelijk van 25kw op die r1 mag rijden.. Ik heb 40000 km ervaring op een zx6r 07 en daarna heb een R1 2008 gehad, vond het inderdaad een beetje tam :).. Ik ben benieuwd of je die 184 pk's gaat houden. Dat lijkt mij een veel leuker topic... Mensen hier willen je alleen maar advies geven, terwijl je op dit moment alleen nog maar er over mee kan praten..
 
een 125 2takt, beetje goed afstellen, is ie wel sneller dan een geknepen 600.. dat is mijn 250r zelfs al en 125 is sneller dan 250r. maar dat wil niet zeggen dat 600 geknepen kut rijd..

Praten we dan over topsnelheid of over het koppel om naar een bepaalde snelheid te komen? Dat zijn wel twee verschillende dingen. Een vol vermogen 125cc 2 takt, die niet meer in NL te kopen is, enkel 11kw, zou +/- 160km/u standaard lopen met ik denk +/- 20nm koppel? Zo'n Ninja 250R loopt denk ik zo max 170km/u (jij moet dat ongetwijfeld weten :) ). Een geknepen 600cc rijd niet sneller, meestal houd het zo rond de 150-160km/u op, maar ze moeten op papier toch echt wel sneller naar die top gaan dan een 250cc twinnetje. Hoe dan ook, een geknepen 600cc kan je allround beter inzetten dan een stock 125cc.
 
Het klinkt als TS een beslissing gemaakt heeft voor zichzelf en niet geheel meer openstaat voor advies. Moet eerlijk zijn toen ik mijn motor kocht hier ook advies gevraagd en ook niet echt naar geluisterd en met mijn mij instructeur wezen kijken naar de motor proefrit gemaakt en gekocht. Het enige wat ik hier eigenlijk horen wilde was soort van bevestiging en enthousiasme.

Ik moet eerlijk zijn dat ik mijn twijfels heb over de woordkeuze van TS. ER-6 volvermogen beweren aan te kunnen (en dat bevestigd zien in een stoplichtsprintje) (iedereen kan hard rechtuit, zelfs mijn broertje van 16 deed dat. Beheerst hij de motor? Naar mijn mening niet. Hij kan gas geven, maar niet het volle vermogen benutten (denk aan bochten, remmen, reageren op situaties.). Maar zoals TS al aangeeft wil hij het daar niet over hebben.

@TS
als je iets wil weten over 125 cc 2takt moet je MF Roy eens een PM sturen. Die weet daar echt ontzettend veel van. In nieuwleusen zit ook nog een 2takt motorspeciaal zaak. Mocht je in de buurt wonen het kijken waard ;)
 
Het klinkt als TS een beslissing gemaakt heeft voor zichzelf en niet geheel meer openstaat voor advies. Moet eerlijk zijn toen ik mijn motor kocht hier ook advies gevraagd en ook niet echt naar geluisterd en met mijn mij instructeur wezen kijken naar de motor proefrit gemaakt en gekocht. Het enige wat ik hier eigenlijk horen wilde was soort van bevestiging en enthousiasme.

Ik moet eerlijk zijn dat ik mijn twijfels heb over de woordkeuze van TS. ER-6 volvermogen beweren aan te kunnen (en dat bevestigd zien in een stoplichtsprintje) (iedereen kan hard rechtuit, zelfs mijn broertje van 16 deed dat. Beheerst hij de motor? Naar mijn mening niet. Hij kan gas geven, maar niet het volle vermogen benutten (denk aan bochten, remmen, reageren op situaties.). Maar zoals TS al aangeeft wil hij het daar niet over hebben.

@TS
als je iets wil weten over 125 cc 2takt moet je MF Roy eens een PM sturen. Die weet daar echt ontzettend veel van. In nieuwleusen zit ook nog een 2takt motorspeciaal zaak. Mocht je in de buurt wonen het kijken waard ;)


TS geeft aan het vermogen te kunnen hanteren.. TS geeft ook aan dat hij die lesmotor volledig onder controle kan houden, dus als ik de TSer maggeloven is die R1 is ook geen probleem :+ .
 
Ik ben in recentelijk bezit van een 2007 model rs 125. Heb ook geinformeerd ivm 11kw / 21 kw. De mijne is 21kw.
Die in het buitenland ( rest van euro ) zijn 11 kw ivm met A1 rijbewijs.
Moet de motorfiets aan de vlogende voorwaarde voldoen max 11kw max 125cc en moet meer wegen dan 90kg.
Een A1 rijbewijs krijg bij behalen van je Brijbewijs. Wij NLers hebben dat niet, dus hier word ALLEEN de 21kw verkocht. Mocht dus in het buitenland ene willen vraag of op deel 1 het vermogen even aan je willen doorgeven.

Trouwens ik heb geen beperking en rijd met heel veel plezier op de mijne.

Mvg Alain
 
Een mito kun je dus zeker NIET vol vermogen invoeren. Ja, kán, als je toevallig geen geluidsmeting bij de RDW krijgt en er 11kw op kenteken staat. (nieuwere modellen dan, de hele oude is anders). Ik heb net vd week de Cagiva importeur oa hierover aan de lijn gehad. De mito word in nl nieuw dus alléén 11kw verkocht (maar is vrij simpel open te gooien). Dit is al langer zo trouwens, vanaf 2004 oid dacht hij uit z'mn hoofd.
De markt voor volvermogen is gewoon nul. Bovendien geen Euro 3 dan.

Ja, mijn mito is óók vol vermogen, maar wat staat er op jouw kenteken Thaihonda? Zou me verbazen als dat geen 11kw zou zijn..

4takt 125 vs 2 takt 125 is makkelijke winst vd 2takt. Die kun je open op 34pk gooien. De 4takt haalt maar 15pk max.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet lullig doen, aangezien ik pas 16 ben en nog nooit op een echte motor heb gereden, maar volgens mij lul je een beetje uit je nek. Je kan een volvermogen 600cc perfect hanteren met je 1.80/60kg, maar het is je niet gelukt om in 1 keer te slagen? En zoals de rest al zei, je hebt eigenlijk je keuzen al gemaakt en wilt alleen iedereen horen zeggen dat dat inderdaad de beste keuze heeft. Maar je kan allerlij suggesties van andere motoren verwachten op dit forum, ze proberen alleenmaar te helpen dus boos worden is een beetj raar.
Nahja veel plezier met welke motor je ook gaat kopen. Kijk wel uit met die R1, niet lullig bedoeld maar 1.80 bij 60kg is behoorlijk dun, dus ik zie een R1 of iets dergelijks nog wel eens uit je handen vliegen.
Wel knap gedaan, je vader zover gekregen dat je die R1 krijgt.
 
Davidsu: Het is idd handig als je niet andere mensen ga beschuldigen van dingen die helemaal niet kloppen. Voor mijn avb was ik met vlag en wimpel zo geslaagd, maar omdat ik 2x een verkeerde straat in reed, 1 x een stomme actie maakte op de snelweg en 1x zonder mijn schuld bijna werd aangereden, was ik daarvoor idd gezakt ja.

Wie zegt dat ik alleen bevestiging wil horen van wat ik vind? Ik heb heel duidelijk gevraagd in de starttopic dingen over die motor en dat ik in de postes erna al had gezegd dat ik geen oude r6 ofzo wil aftoeren EN dat ik zelf al naar die opties had gekeken voor moderne motors, alleen dat vind ik het nu nog niet waard.

TAYHONDA en Yana, bedankt voor eindelijk een antwoord op 1 van de vragen die ik wilde weten. is nogal moeilijk voor veel mensen om gewoon antwoord te geven op wat er gevraagd wordt....


Tayhonda: Ik zag recentelijk een rs125 op marktplaats staan en deze had 15kw, dus daarom vroeg ik me het af. En na mijn onderzoek op zowel ebay als bijv. een site als pistonheads, zijn er zat rs 125's te koop die gewoon onbegrensd zijn, omdat ook daar niet iedereen persée zo'n motor koopt voor hun lichte rijbewijs.

Kan je mss nog meer vertellen over de fiets? namelijk wat je top is en het verbruik ed?

en racebert: ja ik neem het wel aan, alleen als zoveel mensen over andere dingen beginnen dan lijkt het van niet.

En mensen weten niet dat ik al vanaf me 11de op minibikes, motorsteps, dirtbikes 150cc en 2 jaar lang tzr hebt gereden, dus of ik nog voor het eerst een motor onder me kont hebt? nee.

Is trouwens wel balen dat die mito niet volvermogen ingevoerd kan worden, maarja zijn nog zat keuzes :).
 
Laatst bewerkt:
TZR 50cc brommer zeker (dus geen motor)... lijkt me sterk dat je hebt rondgereden op een TZR125 of 250.. dat zijn namelijk ouwe hokken en die wil jij niet. :+ En met de rest waar je op hebt gereden, krijg je natuurlijk geen wegervaring of voldoende ervaring om een ER-6 de baas te zijn. :)
 
Een woord als motor hoeft niet te betekenen dat dat alles boven de 50cc is.
Ik denk dat het gewoon het beste is dat dit topic maar gesloten moet worden, omdat de mierenneukende ridders, op 3 mensen na niks toevoegen aan dit topic en dit alleen tot oneindige discussies leidt.
 
Een woord als motor hoeft niet te betekenen dat dat alles boven de 50cc is.

Nee je hebt gelijk, alles boven 49cc (ipv de 50cc die ik zei) is wettelijk gezien een motor. Daaronder een brommer of snorfiets. :W

Lijkt me ook beter om dit topic te sluiten, voor je nog meer onzin gaat uitkramen. :+
 
Beste TS,

gezien je voorliefde voor jonge, sportieve modellen lijkt het me reëeler je budget op te schroeven, 3000-3500 euro voor een (25kw) fiets van na 2005 :? ....en het verbaasd me nog meer dat daar vrijwel niemand op reageert.....

En staar je vooral niet blind op de prijzen over de grens, hou er rekening mee dat je nog een kentekenkeuring en BPM mag afrekenen voordat je er de weg mee op kan/mag.....

Verder veel succes en wijsheid na het behalen van je rijbewijs, lees liever niet in de regio-krantjes dat je je om een boom vouwt of in een auto parkeert omdat je zo geweldig kan rijden.....


Maar wel weer goed van je dat je vermeld dat de R1 van je Pa is en dat je je eerste motor niet gaat "halen" maar gewoon gaat "kopen" :+
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat men te gast is hier, in het topic van de TS.

Hij stelt duidelijke vragen en weet blijkbaar goed wat hij wil.
Waarom zou je hem dat in een andere richting willen duwen?

Ik rij al jaren solo en zijspan. Honda, aprilia, Voxan enz. Dat is mijn ding.
Laat de TS in zijn waarde en reageer liever niet als je niets toe te voegen hebt.

Mijn kleine bescheiden mening.
 
Laatst bewerkt:
janfillemjansen: Bedankt, iemand die het begrijpt.

En dat budget is dus ook geschat op een prijs voor een lichtere motor, ik kan tot 4000 gaan, Maar had ik nou nog 1000 euro meer te besteden dan had ik lekker een 2006 model daytona, all inclusive opgehaald in de uk.

mrt187: Ik weet waar je me voor probeert te waarschuwen, maar omdat die r1 ook uit de usa komt en me vader tot een paar jaar terug altijd account manager was bij een bedrijf uit de europoort, weet hij er veel vanaf. Hij stuurde en onderhandelde vroeger altijd met boten, treinen ect. over de uit te vervoeren goederen en in te voeren goederen

En ik ben zelf iemand die op de weg eerder mensen voor laat gaan dan voorrang neem, alhoewel me instructeur me dat flink aan het afleren is. Ik snap best dat de gemiddelde mens motorrijders eikels vinden, want je ziet ze bij halfweg 2 in spijkenisse nogal is wat capriolen uithalen zeg....


Ik zeg ook helemaal niet dat ik geweldig kan rijden, maar ik kan gewoon de motor onder controle houden. Dat mensen dan maar meteen moeten suggeren dat ik mezelf helemaal geweldig vind o.d, wat gewoon onzin is. Maarja het aard van het beestje bij sommige hier zijn wel bekend...
 
janfillemjansen: Bedankt, iemand die het begrijpt.

En dat budget is dus ook geschat op een prijs voor een lichtere motor, ik kan tot 4000 gaan, Maar had ik nou nog 1000 euro meer te besteden dan had ik lekker een 2006 model daytona, all inclusive opgehaald in de uk.

mrt187: Ik weet waar je me voor probeert te waarschuwen, maar omdat die r1 ook uit de usa komt en me vader tot een paar jaar terug altijd account manager was bij een bedrijf uit de europoort, weet hij er veel vanaf. Hij stuurde en onderhandelde vroeger altijd met boten, treinen ect. over de uit te vervoeren goederen en in te voeren goederen

En ik ben zelf iemand die op de weg eerder mensen voor laat gaan dan voorrang neem, alhoewel me instructeur me dat flink aan het afleren is. Ik snap best dat de gemiddelde mens motorrijders eikels vinden, want je ziet ze bij halfweg 2 in spijkenisse nogal is wat capriolen uithalen zeg....


Ik zeg ook helemaal niet dat ik geweldig kan rijden, maar ik kan gewoon de motor onder controle houden. Dat mensen dan maar meteen moeten suggeren dat ik mezelf helemaal geweldig vind o.d, wat gewoon onzin is. Maarja het aard van het beestje bij sommige hier zijn wel bekend...

voor de zekerheid...ff een linkje naar een BPM-topic hier op MF Motor-importeren, een berekening (bpm)

gelukkig weet ik ook een en ander van de import en export ;)

Ik wens je ook veel succes (echt gemeend) met het zoeken naar een leuke fiets....en ik hoop voor je dat je nu slaagt voor je rijbewijs...als je een kluppie zoekt om af en toe mee te gaan rijden, check hier maar eens Het Voorne-Putten Topic Deel 11 zit stiekem ook een hoop motorkennis ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan