dipje tijdens motor lessen! HELP....

Zo herkanbaar dit. Heb dus ook iets met die ***pionen..., maar inderdaad enigste wat je kan doen is horizontaal blijven kijken en niet naar de pionen.
Kamp dus momenteel ook met zelfde probleem. Zonder pionen nou zie mij die bocht mooi afduwen, maar dan in de hindernis met pionen. Drama soort angst en onzekerheid want je alleen kan afleren door het veel te gaan oefenen en goed door de bochten te kijken. Suc6! Je komt er wel. ;)


Op de een of andere manier doet het me goed te weten dat er meerdere mensen zijn met het zelfde probleem! Ik heb ook wel gemerkt dat als het enthousiasme en zelfvertrouwen even wegvalt het nog slechter en slechter gaat!!! Dipje dus....
Maar op dit forum weten ze je goed op te beuren met praktische tips en nuchtere kijk op het rijden en lessen..... Helpt echt wel!

Samen slepen we ons er wel doorheen MAYBABE!! Dat roze papiertje wordt van ons!!
 
Er zijn genoeg lichtere guzzi's, ik heb vorig jaar juli mn rbw gehaald (verplicht 25kw :9 )en rij sindsdien op de v35 rond. Zwakker dan de lesfietsen waar ik op gezeten heb maar ik zou niet terug willen naar zo`n stofzuiger :+ .

Ben zelf nog nooit naar het boxmeer geweest, vorig jaar wel op een belgisch guzzi treffen rondgeneust. Misschien volgend jaar als mn guz weer mee wil werken -O-


hahahaha!! _O- stofzuigers!!!
Ik noem het sinds vandaag grasmaaiers,... nadat ik op die La Mans mocht rijden!

Nadeel van die Guzzies is inderdaad wel dat je er aan moet kunnen sleutelen wil je dat ze blijven rijden. en.... ik kan dus echt niet sleutelen en zal dus altijd afhankelijk zijn van mijn omgeving! Ook niet echt handig dus!

Maar oh,... wat een mooie herrie komt er uit die dingen!!!! :] *D :]

Treffen in Boxmeer is echt een aanrader hoor! Erg gezellig altijd! In Belgie ben ik ook een keer geweest... in Lommel was dat, vond ik persoonlijk wat minder leuk daar!
 
Enkele knipsels van het net. Zo groot en sterk zijn ze niet en zoals je kunt lezen staat er bij de eerste dat hij niet super storingsgevoelig is.

B.T.W. Ik weet er nog eentje te staan voor niet heel erg veel.!!!!!....nu nog even papiertje halen ( wat je zeker gaat lukken)


Ik heb zelf ook een V65 SP uit 1982.
Lekker pittige motor met een prachtig geluid. Techniek is eenvoudig, je kunt al het onderhoud eenvoudig zelf doen [geen dure garages nodig!]. Omdat ik ook een grotere Guzzi V1000 strada heb, waarmee ik dagelijks rij, gebruik ik de oude V65 vrijwel niet meer. Ik ga hem denk ik opbouwen tot een soort van caferacer ofzo.

Zelf heb ik nooit elektronische problemen gehad afgezien van wat loszittende zekeringen enzo. Valt best mee. En als er wat is dan is het altijd eenvoudig op te lossen geweest.

V65 Lario
Leichte Sportmaschine 4-Ventilmotor und 16 Zoll Fahrwerk
638ccm, 58PS bei 7400U/min, V-max 189km/h, Leergewicht 193kg

V65 SP
Sportliche Tourenmaschine mit aerodynamischer Verkleidung
638ccm, Leistung 50PS bei 6900U/min, V-max 178km/h, Leergewicht 192kg
 
Hey Kim,
ik zie dat het inmiddels al beter lukt.
Ik had ook hetzelfde probleem. Een iets te trotse papa die je niet teleur wilt stellen, stiekem bang om te vallen, verkeerd kijken...enz...
Bij mijn rijschool hadden ze twee motoren. Op de ene kon ik het wel, op de ander niet. Op een gegeven moment heb ik gewoon in mijn hoofd gehouden 'als dit de enige oefening is die ik niet kan, dan kom ik er toch wel' Je mocht toch wat fout doen met je examen. En ja, met mijn examen deed ik het prima. Maar ik ben wel in de les voor mijn examen 2 keer gruwelijk op mijn bak gegaan *D Achja, het is niet jouw motor, hij heeft vast wel beugels, andere mensen vallen er ook mee, je bent verzekerd, en blauwe plekken gaan over :P
Ik ben trouwens ook erg klein, had met sommige dingen ook wat moeite. Bij dat lopen met de motor moest mijn instructeur me elke keer even uitlachen. Ik kon (in het begin) met mijn gewicht die motor niet op de bok krijgen. Na een tijdje had ik het een beetje door, en met mijn eigen motor gaat het ook prima hoor. Maar op het examen voldeed de zijstandaard ook O-) Als ze het maar vantevoren weten.

Ik krijg wel het idee dat jouw instructeur maar een beetje een saaie eikel is. Is motor lessen geven zijn hoofd inkomen en heeft hij er niet zo'n zin in ofzo? Mijne deed het voor 'erbij'. Super gezellige vent *D
 
Laatst bewerkt:
Op de een of andere manier doet het me goed te weten dat er meerdere mensen zijn met het zelfde probleem! Ik heb ook wel gemerkt dat als het enthousiasme en zelfvertrouwen even wegvalt het nog slechter en slechter gaat!!! Dipje dus....
Maar op dit forum weten ze je goed op te beuren met praktische tips en nuchtere kijk op het rijden en lessen..... Helpt echt wel!

Samen slepen we ons er wel doorheen MAYBABE!! Dat roze papiertje wordt van ons!!

Sorry voor de late reactie. Maar zeker weten we gaan onze A halen! Alleen wordt wel zo n roze pasje in plaats van een papiertje. Denk nog hipper. 8-) Kan je lekker aan iedereen je rijbewijs laten zien zonder dat het kreukt. :9 Misschien goed idee om nu alvast af te spreken dat we over paar maanden samen te gaan rijden? (als dan me bike al heb dan) Lijkt me gezellig! *O*

[me] Maybabe denkt ver voorruit :] ;) [/me]
 
Laatst bewerkt:
Je kan niet ver genoeg voorruit kijken, wat leuke dingen betreft!! :Y

Lijkt me ook hartstikke gezellig om samen te gaan rijden tegen die tijd. Ik zal ook weinig mensen in mijn omgeving hebben die motor-rijden.... aangezien mijn omgeving motor-rijden assosieert met "verkeersongevallen"!! Alleen heb ik nog geen uitzicht op een eigen motor ;( . Geld zal dan wel eventjes weer op zijn....
Dus samen rijden wordt dan een beetje lastig, al had ik het heeeel erg leuk gevonden hoor!
 
Je kan niet ver genoeg voorruit kijken, wat leuke dingen betreft!! :Y

Lijkt me ook hartstikke gezellig om samen te gaan rijden tegen die tijd. Ik zal ook weinig mensen in mijn omgeving hebben die motor-rijden.... aangezien mijn omgeving motor-rijden assosieert met "verkeersongevallen"!! Alleen heb ik nog geen uitzicht op een eigen motor ;( . Geld zal dan wel eventjes weer op zijn....
Dus samen rijden wordt dan een beetje lastig, al had ik het heeeel erg leuk gevonden hoor!

Ach komt goed. ;) Heb ook geen geldboom in de tuin. ;) Ga me eerst maar is ontvermen over het lessen en het halen van me A. :Y Dus bij mij gaat ook nog wel even duren kwa bike dan. En tja mijn omgeving is inderdaad ook niet echt motorachtig. Mijn vriendinne vinden het wel stoer dat ik het doe, maar zelf zouden ze het nooit doen... '( Beetje jammer.
 
Wat het slalommen betreft:

Probeer het eens zo:

Duw als je een linkerbocht wil maken op de linker stuurhelft. Rechterbocht: rechter stuurhelft.

Wat gebeurd er ? Feitelijk stuur je anders dan in een auto de verkeerde kant op. Het voorwiel rijdt daardoor onder je motor vandaan en je gaat: linkerbocht, linker stuurhelft een duwtje, wiel stuurt naar rechts, motor helt naar links en je maakt een scherpe bocht. Als je het stuur daarna weer zijn vrije wil geeft dan zal je een vrij scherpe bocht maken maar de motor stabiliseert zich en draait de bocht zelf door. Een duwtje tegen de andere stuurhelft doet de motor weer oprichten en de andere kant op lopen.

Dit is erg leuk en je kan op deze manier met behulp van je heupen de motor heel snel "omgooien" van links naar rechts. De motor is niet meer met jou op stap, maar jij met de motor !

Probeer het eens rustig op deze manier. Want enkel met je heupen gooien, dat red je niet. Dit is een manier om je motor heel snel te laten hellen. Begin subtiel en overdrijf het niet. Net als bij elk motorvoertuig dienen je bewegingen vloeiend te zijn om de massa-krachten rustig af te wenden.

Het truukje met het stuur kan je later ook nog erg goed gebruiken als je in gevaar komt. Kijken waar je naar toe wil (nooit kijken naar het "gevaar"!), duwtje op de stuurhelft en je voelt de motor onder je wegdraaien. Klein beetje gas, en weg ben je.

Dit is dé truuk om een 200 kilo zware machine jouw wil op te leggen.
 
Ehh.. Ik wil niet zeggen dat ik een oud brik heb, maar ik heb op Assen gereden en daar zit een heel flauw knikje in, als in een bocht die je haast niet ziet. Wat wordt die bocht opeens scherp met 200+ !

Het probleem is dat je niet eerst op de rem gaat, goed gaat zitten en de bocht instuurt, maar dat je op volle snelheid de bocht nadert en zonder te minderen erdoorheen moet. De enige manier om de motor van koers te laten veranderen was door aan het stuur een duwtje en aan de andere kant een rukje te geven waarna de bocht makkelijk door te komen was.

Hoe kan dat ? Op snelheid draaien de wielen heel snel rond. Je zou eens een wiel van een fiets moeten pakken, deze vasthouden bij de as en dan heel snel laten ronddraaien. Het wiel is minder makkelijk van richting te veranderen als je zou denken. Dat komt door het gyroscopisch effect.

En wat heb jij daaraan ? Op de snelweg heb je hier ook al mee te maken. Hoe harder je rijdt, hoe moeilijker de motor gaat sturen op enkel gewicht. Als je je bewust bent van de besturening door middel van het voorwiel te laten wegsturen onder de motor vandaan, dan kan je in iedere situatie de bocht maken die je zou willen.

Het gaat erom dat je op deze manier de zware motor makkelijk te baas kan. En als je het truukje kent en toe kan passen zit je zekerder op de motor.

Probeer het ! Het is leuk !
 
ik had dat heel goed door hoe de 8tjes moesten ging allemaal prima, tot ik even een dipje kreeg tijdens de 6e les en de 8tjes en halve draai niet meer lukten... waarin tegen de rest allemaal prima. en ja zoiets gebeurd altijd vlak voor je examen... maar ik denk dat de beste tip, naast ook veel oefenen is: je niet laten ontmoedigen... gewoon doen dus, laten zien wat je kunt/geleerd hebt. je kunt immers niet meer doen dan je best doen. :]
 
Hey Bozzma,
Bedankt voor je heldere uitleg.... ik had em helemaal visueel!

Iemand anders in dit topic gaf me dit truukje ook al en heb hier mee geexperimenteerd tijdens de eerstvolgende les.... en inderdaad het werkte!
Morgen heb ik weer les, maar nu weer in m'n bijzondere verrichtingen... ik hoop dat ik nu inderdaad scherpere draaien kan maken tijdens het 8-tje bv of halve draai!! :}

Kijken waar ik heen wil, gas geven, motor platter leggen in de bocht, linker of rechter stuurhelft drukken..... Gewoon DOEN

MOET LUKKKEN!!! :Y

Dank je!
 
En tja mijn omgeving is inderdaad ook niet echt motorachtig. Mijn vriendinne vinden het wel stoer dat ik het doe, maar zelf zouden ze het nooit doen... '( Beetje jammer.


Herkenbaar!! *D

En inderdaad,... erg jammer :N

We nemen ze wel eens achterop, zodra we meer rijervaring hebben!
Ben benieuwd hoe ze weer afstappen eind van de rit... _O-
 
Herkenbaar!! *D

En inderdaad,... erg jammer :N

We nemen ze wel eens achterop, zodra we meer rijervaring hebben!
Ben benieuwd hoe ze weer afstappen eind van de rit... _O-

Ik krijg ze geloof ik niet eens mee. '( Zeggen ze nu bij voorbaat al. :?
Ach ga gewoon wat andere leuke mensen zoeken in de tijd die wel willen motorrijden. :] :Y Heb morge ook les! Mag ook me 8tjes gaan doen enzo. Ik moet om 10 uur tot 12 uur. JIj? Zal aan je denken!
:W
 
Ik had met me examen bijzondere ver. erg mazzel met lessen gingen me achtjes en slalom wel goed en op me examen allebei tot 2 x toe niet. Gelukkig ging de rest wel goed en heb ik toen toch gehaald.
In ieder geval heel veel succes!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan