Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Dnepr MT-11


Mijn laatste MT-11 had ook deze carbs en liep er perfect mee, niet vlot, maar startte makkelijk en alles naar behoren. Ik heb ze ook gehad op een Ural M-72 en dat was kl@te. Daar heb ik ze vervangen voor K65's. Die kosten weinig en doen het goed.
De boutjes in de cilinder zitten verticaal, de K65's hebben horizontale bevestiging. Je hebt dan adapters nodig.

Veel plezier ermee!
 
Zo gaaf project Nejra, is schitterend geworden!

@ Hoefijzer, Ik heb de mogelijk om zelf alles tot op het bot te stralen. Met een klein beetje tijd kan ik elke dag wel wat doen.

Binnenpoten zijn wel te redden, heb al een begin gemaakt maar ik denk dat ik vandaag een 1000ste eraf en daarna kan beginnen met polijsten.

Foto's volgen!
 
Weer een paar dingen kunnen doen, kabel eruit getrokken en wat delen gestraald en kleur aangebracht.

Veerpoten zijn goed gelukt, er is nog wel wat aanslag zichtbaar maar niet voelbaar en wil er niet teveel afhalen. voorvork keringen werken als een stopbuspakking dus in dit geval denk ik ruim binnen de tolerantie om goed af te dichten en te functioneren.


rest van de foto's uploaden werkt even niet, even in de middag kijken



















 
Zo! je pakt het grondig aan!
Nog een tipje.. vlgs het boekje zijn vonkenpluggen met warmtegraad gelijk aan de NGK B8HS voorgeschreven.. Hiermee krijg je startproblemen omdat vooral met af en toe een kort ritje de bougies vervuilen.. ik heb me destijds lam getrapt op't ding.. staalborstel over de bougies en ging het weer.
Ik kreeg het advies om ze te vervangen voor B6HS.. geeft gee problemen, bougies doen het dan vlgs het boekje!
 
Als je zelf kan zandstralen zijn zulke roesterige projecten wel wel leuk.
Dat groen blauw is de uiteindelijke kleur?
 
Zeg maak je hem niet TE mooi, blijft wel een Rus natuurlijk
 
Zul je zien dat deze motor geen problemen heeft met alcohol door de benzine..
 
Dank U allen

Bougie´s is een goeie tip! kicken is leuk maar liefst lopen na een keer of 3

Het is een grijze kleur maar wel een tintje lichter dan wehrmacht grau.

diverse spulletjes zijn vandaag binnengekomen onder andere ook de banden, wel een tikkie grof



 
Laatst bewerkt:
Zet de bandenspanning rondom maar op 3 bar, of achter op 3,5.. dat stuurt een hoop beter en de achterband gaat dan niet over de velg glijden waardoor je ventiel afscheurt..
Enne, heb je al een bosje reserve spaken?
Hoe zijn de velgen trouwens? normaal hebben ze best veel slag..
 
Wil do!

velg,spaak, naaf verhouding is goed, spaken zitten goed vast en goed in de zitting alleen de staat van de velg is wel flink gepakt door roest.

van de week foto´s voor before and after want deze is nog goed te redden denk ik zoals het er nu uitziet.

ik heb al een bosje reserve besteld
 
Controleer ook de klepveren goed! Je moet soms goed kijken om te zien of ze gebroken zijn...
 
Leuk om te zien dat er nog een dnepr bij komt ,
Ik rij ook al 4 jaar dagelijks dnepr (k650) en Ural m72 .
Zolang je de electra op orde hebt en Motorblok goed onderhoudt kunnen ze best betrouwbaar zijn .
ik heb op beide motoren een contactpunt vervanger van velleman , Dit raad ik zeer aan .
Velleman K2543 Elektronisch ontstekingssysteem (l x b) 70 mm x 35 mm | Conrad.nl

Daarnaast raad ik zelf Rolpha op marktplaats (marsum in friesland)
Man heeft heeft er veel verstand van en HEEL veel dingen op voorraad .
Ik woon er zelf vrij dichtbij dus kan ik makkelijk even langsrijden.

Zijn jou remtrommels in de naaf nog rond ? komt veel voor dat ze ovaal afslijten.
Ik heb dezelfde banden trouwens , dat rijdt de eerste 150 km heel raar , daarna dat ze wat rond worden wordt het beter . maar met nat weer verwacht geen wonderen :D
 
Laatst bewerkt:
Nog veel te sleutelen voordat ik 4 jaar kan rijden

Na een hoop stralen, schuren, spuiten, sleutelen, godverren weer wat verder gekomen.

Hier een berg foto's, vanaf nu denk ik nog meer godverren want ik ga met de kabelboom beginnen. Wat een ellende. Ben niet zo weg van draadjes





































































 

Dank U voor de tip

zo te voelen zijn ze nog rond, heeft origineel 17,000 KM gelopen. nu geloof ik dat ook best. heb het idee dat de machine ooit is aangeschaft. nooit een beurt gehad, ooit panne gekregen en daarna in de schuur beland.
 
Netjes hoor. Er is hier op eht forum ooit 1 Ural geweest die lekvrij was, die was van Dun Broajur, dus de lat ligt hoog voor je
 
Mijn dnepr lekte eigenlijk ookt niet..
Maar er is nog wel een aandachtspunt, de 4 bouten/tapeinden waarmee de cardan in het frame zit, werken zichzelf vaak los, je draait ze aan en .. opeens is de draad in het alu deksel rot.
Ik heb destijds 4 bouten van binnen naar buiten gedraaid, met loctite, de koppen wat weggeslepen dat ze niet tegen de kroon aanliepen. Dan kun je met goede sluitringen de cardan vastzetten met zelfborgende moeren.
 
Halooooo

Hij zit zo goed als in elkaar maar moeten nog een hele hoop puntjes op de I gezet worden.

Kabelboom gelegd en aangesloten.

Nu moet ik nog een goedwerkende contact slot hebben, tankdop en zekeringskastje.

Mocht iemand dit hebben liggen

voorlopig schakelt er niks als ik de sleutel omdraai behalve als ik de draden rechtsstreeks verbind dan brand het oliedruk lampje en dynamo laadspanning.

hier enkele foto's van hoe het momenteel is aangesloten.

van achter naar voren....





















 
Helaas geen kan ik geen zinnige bijdrage geven aan je elektro probleem maar wel 3 werf hulde voor deze prachtige restauratie, gave fiets geworden man!
 
Die contactsloten worden wel vaker gammel..Wellicht kun je er 1 van een jawa inbouwen.
Ik had destijds een tuimelschakelaar er ingezet..,
 
Je bent echt onwijs goed bezig. Echt heerlijk om naar te kijken met al die verse draadjes en oogjes. Straks ga je hier heel lang van genieten.

Voor de electra kan ik alleen maar zeggen dat je gewoon de voltmeter erbij moet pakken en kijken waar de stroom heen gaat en goed continuiteit en massa controleren. Het kan zoiets simpels zijn dat je contactslot iets anders is dan in het bedradingsschema waardoor het daar al mis gaat.
 
Ik kan me vaag iets herinneren dat er van het contact een draad naar de regelaar, of gelijkrichter gaat, of omgekeerd. Misschien gaat daar wat mis. De originele regelaars willen wel eens(best vaak) problemen geven..
En idd, meet de werking van de zekeringskast ook goed na...
 
Laatst bewerkt: