Dochter stapt ook op

Ik denk dat paps injectie wil.
Ik denk ook dat dochterlief gewoon verliefd geworden is op een Honda Bol of een Suzuki gs750, kawa z650 ofzo. Paps heeft daar gewoon geen zin an, teveel hoofdpijn 😂
Anyway, mevr. tuthola is haar carrière begonnen op een Suzuki GS1000G uit 1980. Ideale beginnersmotor. Wat kapot gaat repareerde ze helemaal zelf met een platte schroevendraaier en een hamer. Remmen deed ie niet. Leer je ook een hoop van, heb je geen abs nodig 👍
 
Yup en ik blijf erbij dat een vfr800 bijzonder goed te handelen is, ook voor een beginner.
zon ding is 240kilo, ik zeg niet dat er geen vrouwen zijn die dat niet prima kunnen handelen, maar als beginnersfiets is het overdreven om op zo'n zwaar ding te beginnen.
 
Ik rij al bijna 30 jaar met carbs, nooit gezeik.
Alleen je moet wel rijden, niet dat ding 5 jaar aan de kant zetten en opeens op een mooie zomerdag besluiten dat je wilt gaan rijden.
Ik rijd al 60 jaar met carburateurs en ook nooit gezeik. Okee, injectie kan zuiniger lopen, maar dat boeit me niet.
 
Rond de 2k zal je niet veel vinden..

Schroef het budget op naar 4k en dan heb je bijv. een CBF600 met Abs en injectie.
 
Ik rij al bijna 30 jaar met carbs, nooit gezeik.
Alleen je moet wel rijden, niet dat ding 5 jaar aan de kant zetten en opeens op een mooie zomerdag besluiten dat je wilt gaan rijden.
Als je weet hoe je moet omgaan met E10, dan heb je geen gezeik met carbs.
Ik heb nu E10-bestendige pakkingen/ O-ringen/ slangen en laat niet meer langdurig E10 ongebruikt in de tank zitten.
Afgelopen 3jr niks ellende meer gehad. Na de winter is het tikken en lopen!

Maar ook een injectie-motor kan ellende hebben door ethanol.
Bij de Blackbird is de overstortklep van de injectie-rail door E10 een zorgenkindje!

Opmerking van hierboven: Als je heel weinig rijdt zou je alleen nog premium moeten tanken.
Beter voor je carb, beter voor de injectie, geen roest in je tank en meer km's per liter.
 
Als je weet hoe je moet omgaan met E10, dan heb je geen gezeik met carbs.
Ik heb nu E10-bestendige pakkingen/ O-ringen/ slangen en laat niet meer langdurig E10 ongebruikt in de tank zitten.
Afgelopen 3jr niks ellende meer gehad. Na de winter is het tikken en lopen!

Maar ook een injectie-motor kan ellende hebben door ethanol.
Bij de Blackbird is de overstortklep van de injectie-rail door E10 een zorgenkindje!

Opmerking van hierboven: Als je heel weinig rijdt zou je alleen nog premium moeten tanken.
Beter voor je carb, beter voor de injectie, geen roest in je tank en meer km's per liter.

je kan ook gewoon shell of een ander premium merk e5 tanken, daar zit geen ethanol in..
 
Ik denk dat dochter lief beter gewoon voor een motor kan gaan die ze wil,en
geen oud gebakkie kopen met alle bijbehorende ellende,als je aan de beurt ben
met een oude motor kunnen de kosten zo hoog oplopen dat een goede verzekering
en een recentere motor met injectie en abs een betere oplossing is voor een beginner,
helemaal als zelf sleutelen geen optie is.
 
Maar op een knalroze cb zetten met een prinsessen jurkje dan ?

... t is 2020 hoor ;p
Ik weet niet wie zijn dochter is,misschien is het wel een tenger meisje of een olga lawina achtige jonge dame,
maar veel lezende hier op het forum is de algemene tendens bij dames dat het niet een te zware motor moet zijn,
eerder rond de 600cc en lager dan een grotere zware motor.
 
Als pa zou ik een paar keuros erbij doen, heb je gelijk wat goeds.... ;)

Mijn kinderen hadden vroeger ook van die wilde plannen cq motorrijden ....niets van terecht gekomen overigens.... :+
 
Staat een a2 yamaha diversion 600 op mp. Simpele goedkope betrouwbaar en comfortabele fiets voor weinig. Weliswaar carburatie, maar gewoon regelmatig rijden levert echt niet zomaar vervuilde carburatie op. Als het voor tijdelijk is moet je het niet al te moeilijk maken.
 
Hoi, mijn dochter gaat ook rijden en is aan het lessen. Nu gaat ze als ze haar rijbewijs heeft sparen voor een tracer. Tot die tijd zou ze graag willen rijden op een goedkoop gebakkie maar wel één met injectie.
Welke oudere goedkope tijdelijke motoren zijn er die injectie hebben?
Is niet elke motor tijdelijk, of geldt dat alleen voor mij? :+

Zoals al werd gezegd is er voor een budget van 2k€ weinig te koop als het perse injectie moet hebben, en je er een poos probleemloos mee wilt rijden. Voor iets meer, zeg 3-4k€, koop je een Bandit 650, CBF600, een ER6 of iets soortgelijks in redelijke technische staat. Dat zijn dan nog steeds oude motoren, waar vast nog wat kosten bij komen i.v.m. achterstallig onderhoud, of domweg gevorderde slijtage.

Dus het wordt kiezen: moet het goedkoop, of moet het injectie (en al dan niet ABS) hebben?

Als goedkoop prioriteit heeft: zoek een gebakkie en accepteer dat het ding carburateurs heeft. Je kunt denken aan b.v. CBF500, ER5, Diversion 600, of iets wat daar op lijkt.

Als injectie prioriteit heeft dan zul je al snel meer moeten uitgeven, en kun je imho net zo goed meteen voor die Tracer gaan, want die kosten ook niet de hele wereld.
 
.................. is de algemene tendens bij dames dat het niet een te zware motor moet zijn, eerder rond de 600cc en lager.
Dan zijn ze ook beter herkenbaar.
Het is echt niet zo dat ik iedere motor voor me persé in moet halen. Echt niet, meestal blijf ik er gewoon netjes achter rijden.
Maar soms zit je ineens achter een motor dat je denkt: Wat rijdt die gast hiervoor vreselijk suf.
Remlichten die op iedere 100m 3x oplichten en hakerige bochten, maar ook vaak VRESELIJK langzaam.
Dan ga je beter kijken en dan zie je idd een kleiner postuur. Haal je in, dan blijkt vrijwel altijd een vrouwspersoon te zijn.
Niks mis met vrouwen, maar op de motor.........................🥴
 
Ja, dat is mss wel de beste insteek.
Ik heb daarvoor al zelf het goede voorbeeld gegeven.......................
Ikzelf heb maar 1 rijles gehad. Daarna examen en sindsdien al vele jaren tevreden motorrijder!! :]
Heb je hem weer met z,n maar 1 rijles8)7,dat was in de tijd van Ben Hur toen je nog met 1 rijles je strijdwagen kon
gaan besturen🤪,tegenwoordig werkt dat niet meer zo:N:W
 
Je bedoeld in de tijd, dat als je met je eigen motor op examen moest verschijnen ..
Je de examinator moest oppikken uit de locale taverne ..
Door de waard verwezen werd naar een duister hoekje met een olielamp..
Waarom je 3 dukaten betaalden , zodat de examinator zich verder kon laven aan brandewijn..
De examinator besloot, als je door het woud , zonder opgevreten te worden door beren, aan kon komen,
dat je geschikt was om de zandpaden te bereiden , en kreeg je een zegel op je rij perkament .


die tijd...
 
Dan zijn ze ook beter herkenbaar.
Het is echt niet zo dat ik iedere motor voor me persé in moet halen. Echt niet, meestal blijf ik er gewoon netjes achter rijden.
Maar soms zit je ineens achter een motor dat je denkt: Wat rijdt die gast hiervoor vreselijk suf.
Remlichten die op iedere 100m 3x oplichten en hakerige bochten, maar ook vaak VRESELIJK langzaam.
Dan ga je beter kijken en dan zie je idd een kleiner postuur. Haal je in, dan blijkt vrijwel altijd een vrouwspersoon te zijn.
Niks mis met vrouwen, maar op de motor.........................🥴
Ja ja en maar gluren naar die in leer gehulde vrouwen zeker:9:+
 
Dan zijn ze ook beter herkenbaar.
Het is echt niet zo dat ik iedere motor voor me persé in moet halen. Echt niet, meestal blijf ik er gewoon netjes achter rijden.
Maar soms zit je ineens achter een motor dat je denkt: Wat rijdt die gast hiervoor vreselijk suf.
Remlichten die op iedere 100m 3x oplichten en hakerige bochten, maar ook vaak VRESELIJK langzaam.
Dan ga je beter kijken en dan zie je idd een kleiner postuur. Haal je in, dan blijkt vrijwel altijd een vrouwspersoon te zijn.
Niks mis met vrouwen, maar op de motor.........................🥴
hier krijg je gezeik mee :Y
 
Niet om de discussie over ABS hier op te starten want daar zijn er vele van.

Jij hebt het niet gemist, je zegt het al vele duizenden km's even rem loslaten wanneer het misgaat.

Ik vraag me serieus af of een beginner die net opstapt dat ook voor elkaar krijgt. Waarschijnlijk niet dus ABS is misschien best handig voor een beginner.
Aan de andere kant, rustig rijden en de grenzen niet opzoeken dan moet je met een licht opstap motortje een heel eind kunnen komen,
Ik ben ook beginnend bestuurder op de motorfiets. Heb ook geen Abs. gaat allemaal prima tot nu toe en ook al het gevoel gehad dat ik voor mijn idee, nog best stevig kan remmen. Maar, denk dat het per persoon ook verschilt? en per bike ook nog denk ik.
 
Beter een ouwe fiets in de kreukel als een dure nieuwe waar je nog jaren ziek van bent dat je een leer foutje maakte .
Ik rij liever mijn fonkelnieuwe T6+ van 50.000 totalloss dan mijn ouwe trouwe FZR van 900
 
Het gaat ook om het gevoel hé, denk ik dan. Als je vol in je rem knijpt, en niet door hebt dat het teveel is ga je onderuit. Ik rij zelf ook al jaren zonder ABS, maar ik ben het gewend, net als jij. En dan gaat het echt wel goed. :t
Over vrouwen op de motor, ik kan je vertellen dat ik een paar jaar terug eens volledig schijt gereden ben door een meid op een Triumph 3 cylinder, welke weet ik niet, heb niet echt verstand van Triumph's. Was zo'n sport modelletje, die Triumph dan hé.
 
Terug
Bovenaan Onderaan