Dolgedraaide inbus van tuimelaars (xl600r '83)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chilled

MF'er
11 okt 2019
99
196
Hoihoi,

Ben bezig om het blok opnieuw in de lak te zetten. Wilde gisteren beginnen met de kopdeksel, maar daarvoor wil ik eerst de tuimelaars der uit hebben. Ter voorbereiding had ik de schroefdraden al een paar dagen rijkelijk ingespoten met IMAL evenals de inbussen schoongemaakt. Met succes want de bouten gingen er allemaal vlekkeloos uit.

Op 1 na, want die is dol. Was al dol voordat ik er mee aan de slag ging;(. Nu dus de vraag hoe ik deze bout ('rocker arm') los krijg. Andere topics hebben het over uitboren, torx erin meppen, linkse tappen, maar dat gaat over net iets andere inbussen. Wat is hier wijsheid?

Foto's ter verduidelijking.

1. versleten slepers voor het begrip
WhatsApp Image 2022-08-31 at 7.56.43 AM.jpeg



2. Dolgedraaide inbus, mooi rond is niet lelijk.
WhatsApp Image 2022-08-31 at 7.56.43 AM (1).jpeg


3. Beschadigingen te zien.
WhatsApp Image 2022-08-31 at 7.56.43 AM (2).jpeg


4. Hoe het ding er uit ziet.
WhatsApp Image 2022-08-31 at 7.57.46 AM.jpeg



Partsview:

Groeten,
 
Ik kan het heel goed verklaren ,kijk nou eens goed naar dat beiteltje dat zit een stukje uit de buitenkant ring ,die kan niet eens de kop van de bout raken,hoe dom wil je lullen
Ik heb een paar van die dingen liggen, volgens mij kunnen die best werken in dit geval. :Y

En jij mag best wel wat vriendelijker doen tegen andere mensen in Techniek.
 
1/2 dop op lassen, dan heb genoeg grip met een ratel of breaker bar. Kost je alleen een dop, maar die zijn ook niet zo duur
Dan las ik er liever een moer op. Gewoon vanuit de binnenkant vol lassen. Hoef je geen dop te kopen/slopen.
Bovendien wordt door het lassen de bout zo heet dat je hem er eigenlijk altijd uit krijgt.

Maar dat gaat allemaal veel te ver voor dit doodsimpele klusje. 1 goede griptang er op en het is los. Zeker in combinatie met warmte.
 
Bedankt allen voor de suggesties! Zeer gewaardeerd.

Warmstoken tot 200 had ik gisteren gedaan. Tang die ik had kreeg er alleen geen grip op. Moordenaar kende ik zelf nog niet eens, dus zal er eens eentje halen. Neem ik gelijk een slagschroevendraaier mee:).

Anders kan ik wel woon in Arnhem rijkerswoerd
Hier ga ik graag op in! Zal je een pb sturen. @Roy "R"acing jij ook bedankt voor het aanbod! Heb vroeger nog de post gebracht in het buitengebied van Dinxperlo, de Heurne e.d.}:O.

Ik houd jullie op de hoogte
 
En hij is los!

Nogmaals verhit met de gasbrander. Deze keer totdat de olieresten aan het koken waren. Grotere waterpomptang gepakt en deze der opgezet. Het boutje had nog wat weerstand, maar uiteindelijk draaide die toch mee. *O**O**O*

Kunnen we dit onderdeel ook gaan voorbereiden om te spuiten en een nieuwe rockerarm scoren. Thanks allen!:t

Verplichte foto's

WhatsApp Image 2022-09-01 at 20.06.12.jpeg


WhatsApp Image 2022-09-01 at 20.06.12 (1).jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan