Dorna gaat door met de sloop van de Superbike

Gelukkig heeft Dorna een smaakmaker in huis dit jaar. ;)

We zitten wat dat betreft als Nederlanders in een redelijk unieke periode met vdM en Bo. En weet niet of er nog meer talenten aan zitten te komen. Maar dit maken we niet vaak mee zo. Dus genieten maar :Y
 
We zitten wat dat betreft als Nederlanders in een redelijk unieke periode met vdM en Bo. En weet niet of er nog meer talenten aan zitten te komen. Maar dit maken we niet vaak mee zo. Dus genieten maar :Y
:^

Op zich vallen mij de twee aparte racedagen nog mee, maar dat komt ook vooral door het vroege tijdstip. Straks de wedstrijden midden op de zaterdag zullen minder passen. Stond vanmorgen op de telefoon te kijken langs het voetbalveld 😋
 
We zitten wat dat betreft als Nederlanders in een redelijk unieke periode met vdM en Bo. En weet niet of er nog meer talenten aan zitten te komen. Maar dit maken we niet vaak mee zo. Dus genieten maar :Y
Ook dit jaar weer drie coureurs in de Red Bull Rookies Cup, Scott Deroue die de Stock 600 in het BSB gaat rijden, en laten we ook de andere disciplines niet vergeten: 'we' zijn wereldkampioen in de zijspannen en Jeffrey Herlings vlamt weer als vanouds in de MX2.

Ikzelf hoop dat Bryan Schouten nog ergens via een weg weer boven komt drijven. Kwam met veel potentieel door het CEV Moto3 heen, is op de CIP Mahindra onfortuinlijk weggezakt en sindsdien maar weinig meer van vernomen. Jammer.
 
Ikzelf hoop dat Bryan Schouten nog ergens via een weg weer boven komt drijven. Kwam met veel potentieel door het CEV Moto3 heen, is op de CIP Mahindra onfortuinlijk weggezakt en sindsdien maar weinig meer van vernomen. Jammer.

Weinig meer van vernomen?

Heeft vorig jaar het tweede deel van het seizoen in de Stock 600 deelgenomen, rijdt dit jaar in het IDM en neemt in Assen deel met een wildcard.
 
Weinig meer van vernomen?

Heeft vorig jaar het tweede deel van het seizoen in de Stock 600 deelgenomen, rijdt dit jaar in het IDM en neemt in Assen deel met een wildcard.
Klopt, weinig meer van vernomen. Ook in de Stock 600 heeft hij namelijk geen hele hoge ogen gegooid en dat had ik na zijn CEV Moto3 avontuur stiekem wel verwacht. Kan ook niet zeggen dat het IDM nu echt nog een kwalitatief kampioenschap is. Ze proberen langzamerhand de weg weer naar boven te vinden met dat kampioenschap, maar ook de uitzendingen van hun races op bijvoorbeeld YouTube vallen mij tegen.

En een wildcard op Assen zegt mij niet zoveel. Is leuk voor hem en het team, zeker als er een resultaat uit komt zoals een finish binnen de top 8, maar met dat gemixte veld van WSS en EK jongens, hoop ik dat hij zich weer in de kijker kan rijden.
 
Klopt, weinig meer van vernomen. Ook in de Stock 600 heeft hij namelijk geen hele hoge ogen gegooid en dat had ik na zijn CEV Moto3 avontuur stiekem wel verwacht. Kan ook niet zeggen dat het IDM nu echt nog een kwalitatief kampioenschap is. Ze proberen langzamerhand de weg weer naar boven te vinden met dat kampioenschap, maar ook de uitzendingen van hun races op bijvoorbeeld YouTube vallen mij tegen.

En een wildcard op Assen zegt mij niet zoveel. Is leuk voor hem en het team, zeker als er een resultaat uit komt zoals een finish binnen de top 8, maar met dat gemixte veld van WSS en EK jongens, hoop ik dat hij zich weer in de kijker kan rijden.

A-ha. Ja zo lust ik er ook nog wel een paar. Weinig meer van vernomen is: is uit het zicht verdwenen, geen flauw idee wat ie nu aan het doen is. Dat is bij Schouten dus niet het geval, die is nog steeds bezig met rijden. Jou spreekt wat ie aan het doen is niet echt aan en dat is prima natuurlijk, mag jezelf weten maar dat is wat anders dan weinig meer van vernomen. Dan vernemen we niks van 95% van de Nederlandse coureurs, jouw redenatie volgend.
 
Schouten is een doorzetter. Die komen we denk ik nog wel tegen dit jaar.
 
A-ha. Ja zo lust ik er ook nog wel een paar. Weinig meer van vernomen is: is uit het zicht verdwenen, geen flauw idee wat ie nu aan het doen is. Dat is bij Schouten dus niet het geval, die is nog steeds bezig met rijden. Jou spreekt wat ie aan het doen is niet echt aan en dat is prima natuurlijk, mag jezelf weten maar dat is wat anders dan weinig meer van vernomen. Dan vernemen we niks van 95% van de Nederlandse coureurs, jouw redenatie volgend.

Dus je begrijpt Joris zijn redenatie. ;)

We volgen hier de motorsport en de rijders op de hoogste niveaus. Meedoen om het meedoen gooit geen hoge ogen. Vandaar dat we veel praten over Bo, VdM en Loi bijvoorbeeld, en niet over... Nou ja, alle anderen dus.

Scott Deroue lijkt beter uit zijn Moto3 dal geklommen te zijn dan Bryan, die heeft nog een flinke weg te gaan voordat hij weer podiums pakt. Ik ben het met Joris eens dat ik hoop dat het Bryan lukt, maar ik heb zo mijn twijfels.
 
A-ha. Ja zo lust ik er ook nog wel een paar. Weinig meer van vernomen is: is uit het zicht verdwenen, geen flauw idee wat ie nu aan het doen is. Dat is bij Schouten dus niet het geval, die is nog steeds bezig met rijden. Jou spreekt wat ie aan het doen is niet echt aan en dat is prima natuurlijk, mag jezelf weten maar dat is wat anders dan weinig meer van vernomen. Dan vernemen we niks van 95% van de Nederlandse coureurs, jouw redenatie volgend.
Je kan rijden en rijden. Maar niet echt zeggen dat Bryan een zitje in de kijker heeft dit jaar toch?
En vorig jaar was ook teleurstellend. ;) (zijn eigen woorden)

De wildcard is weer even een lichtpuntje. *O*
 
Iemand een idee hoeveel bezoekers er op Assen waren? Vond op tv de tribunes er maar leeg uitzien....
 
Iemand een idee hoeveel bezoekers er op Assen waren? Vond op tv de tribunes er maar leeg uitzien....

GT- en hoofdtribune zaten in ieder geval zo goed als vol. Over hoeveel bezoekers je dan spreekt, weet ik zo niet.
 
Laatst bewerkt:
BSB is begin oktober, ik denk dat hij daarop doelt, dan heb je 2 soortgelijke evenementen binnen een paar weken......BSB wordt trouwens ook steeds populairder, toch ook goed voor 25000 toeschouwers, als ik moet kiezen doe mij dan maar BSB.
 
Laatst bewerkt:
ik kom nu sinds m'n rijbewijs, zo'n 18 jaar nu, naar de superbikes.
vroeger verbaasde ik me echt over de aantallen Engelsen, de hekken waren volgeprikt met Engelse vlaggen. laatste jaren ontbreken de Engelse supporters. hoe kan dat nou? is BSB zo populair geworden? of kwamen ze vroeger in september voor de ontknoping in het kampioenschap? deze is dikwijls op Assen beslecht.
 
Het SBK kampioenschap is volgens mij ook in Engeland zelf een stuk minder populair dan voorheen. Neem slechter (kouder, natter) weer in een ander seizoen, een raceweekend dat voor de titelstrijd nog geen directe gevolgen heeft en een kampioenschap dat in populariteit sowieso moet ijveren met de MotoGP én BSB en dan zou ik het als Engelsman ook wel weten hoor. Áls ik een dagje Assen zou doen vanuit Engeland, dan zou ik in juni naar de GP of in september naar de BSB komen. SBK in april komt toch echt pas op plek 3...
 
Op mijn trip door het voormalige DDR kwam ok zowaar iets van de hand van Ted tegen *D

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan