DTC (@Diaantjes Toerrit Club) voorheen DTR (@Diaantjes Toerclub Rit)

Ziet er goed uit mensen! Paar bekende gezichten, en een paar nieuwe, altijd gezellig.

De voorpret voor de 29e zit er in ieder geval goed in! Volgend weekend gaat de Strom naar z'n nieuwe schuur, even de nieuwe bandjes inrijden en gaan met die banaan! :]
 
Nee riep zelf al enige tijd dat ik niet kon wachten om 40 te worden, de “midlifecrisis” is geweldig, kan elke egocentrische vage beslissing daar op gooien..een boot, Porsche, skydiven etc. Heb ze allemaal bewust en met veel binnenpret genoemd in elke conversatie welke zich daartoe leende, hoef ik natuurlijk niet maar wilde al wel al 20 jaar een motor.. en dat is er dan ook eindelijk van gekomen, niemand kon toen het woord midlifecrisis met mijn mega smile toen nog horen dus zeiden ze ook niets :)
Midlifecrisis, wat is dat? Heb je een bepaalde leeftijd nodig om dingen legitiem te mogen doen van vrouwlief (of man, partner, levensgezel)...
Probeer al 25 jaar dingen te doen die ik leuk vindt, niet meer leuk, ga ik wat anders doen.
Die Harley komt er toch wel een keer, of die klassieker, of die cabrio ;-)
Hier ook een camper, en nou mogen we nergens heen 😩, maar gelukkig hebben we de DTR nog 😁
Met de camper mag je in eigen land gewoon overal naartoe hoor!

Leve de pensiado's las ik hierboven toch, als ik/wij met pensioen mogen is er geen luxe meer (geen tuinhuisje, camper of cabrio).
Doe het liever nu, in goede gezondheid. Later is voor dromers, ga er nl. vanuit dat ik, net als 2/3 van alle andere mannen in NL mijn pensioengerechtigde leeftijd niet zal halen.
 
Ik zal binnenkot eens een apart topic gaan aanmaken voor een Limburg-rit deze zomer. Ergens eind juni zoiets. Ben er alleen nog niet uit of we dan de Limburgse heuvels induiken
 
Midlifecrisis, wat is dat? Heb je een bepaalde leeftijd nodig om dingen legitiem te mogen doen van vrouwlief (of man, partner, levensgezel)...
Probeer al 25 jaar dingen te doen die ik leuk vindt, niet meer leuk, ga ik wat anders doen.
Die Harley komt er toch wel een keer, of die klassieker, of die cabrio ;-)
Nee hoor zeker niet, Ik had er zelf gewoon veel lol in om anderen op de kast te jagen met een sluimerende midlifecrisis 8-) ( terwijl die in werkelijkheid nog moet komen waarschijnlijk)
Wat dat betreft heb ik altijd gedaan wat ik wilde echter is een motor er nooit van gekomen en dit was een mooi streven en een mooi startpunt ( de 40)
 
Midlifecrisis, wat is dat? Heb je een bepaalde leeftijd nodig om dingen legitiem te mogen doen van vrouwlief (of man, partner, levensgezel)...
Probeer al 25 jaar dingen te doen die ik leuk vindt, niet meer leuk, ga ik wat anders doen.
Die Harley komt er toch wel een keer, of die klassieker, of die cabrio ;-)

Met de camper mag je in eigen land gewoon overal naartoe hoor!

Leve de pensiado's las ik hierboven toch, als ik/wij met pensioen mogen is er geen luxe meer (geen tuinhuisje, camper of cabrio).
Doe het liever nu, in goede gezondheid. Later is voor dromers, ga er nl. vanuit dat ik, net als 2/3 van alle andere mannen in NL mijn pensioengerechtigde leeftijd niet zal halen.
Niet zo pessimistisch gewoon blijven ademhalen en hopen dat je goede genen hebt. Ik heb van m’n 14e tot 66 gewerkt en ook meer dan 8 uur per dag. Maar opeens was ik het zat en kon gelukkig stoppen. Maar zelfs nu nog kom ik tijd tekort😜
 
Nee hoor zeker niet, Ik had er zelf gewoon veel lol in om anderen op de kast te jagen met een sluimerende midlifecrisis 8-) ( terwijl die in werkelijkheid nog moet komen waarschijnlijk)
Wat dat betreft heb ik altijd gedaan wat ik wilde echter is een motor er nooit van gekomen en dit was een mooi streven en een mooi startpunt ( de 40)
dat verhaal is voor mij vergelijkbaar, alleen wat het dan bij 65, toen ik wat meer vrije tijd kreeg:)
 
Ik zal binnenkot eens een apart topic gaan aanmaken voor een Limburg-rit deze zomer. Ergens eind juni zoiets. Ben er alleen nog niet uit of we dan de Limburgse heuvels induiken
:t Goed idee!
Beginpunt wel graag bij een pomp waar ze 98 ethanolvrij hebben, want Maastricht is een onmeunig eind van Nijmegen: 150 km. Je wil overigens niet weten wat je voor dat spul moeten betalen: laatst ergens langs de A325 € 1,97 per liter :( Maar ja, als je denkt bijna leeg te zijn heb je geen keus. Toch maar niet helemaal volgegooid, dichter bij huis kan ik nog wel een duppie goedkoper terecht.
 
:t Goed idee!
Beginpunt wel graag bij een pomp waar ze 98 ethanolvrij hebben, want Maastricht is een onmeunig eind van Nijmegen: 150 km. Je wil overigens niet weten wat je voor dat spul moeten betalen: laatst ergens langs de A325 € 1,97 per liter :( Maar ja, als je denkt bijna leeg te zijn heb je geen keus. Toch maar niet helemaal volgegooid, dichter bij huis kan ik nog wel een duppie goedkoper terecht.
Dan kun je beter de rit beginnen in Ubach-Palenberg (of elders langs de grens in Dld.)!
Goedkoop tanken, en je rijdt zo de Brusummerheide langs.
 
:t Goed idee!
Beginpunt wel graag bij een pomp waar ze 98 ethanolvrij hebben, want Maastricht is een onmeunig eind van Nijmegen: 150 km. Je wil overigens niet weten wat je voor dat spul moeten betalen: laatst ergens langs de A325 € 1,97 per liter :( Maar ja, als je denkt bijna leeg te zijn heb je geen keus. Toch maar niet helemaal volgegooid, dichter bij huis kan ik nog wel een duppie goedkoper terecht.
Ligt wel een Esso Express bij het beoogde startppunt. Maar na een kilometer of vijf komen we een Esso tegen met synergy supreme + en benzine
 
Dan kun je beter de rit beginnen in Ubach-Palenberg (of elders langs de grens in Dld.)!
Goedkoop tanken, en je rijdt zo de Brusummerheide langs.
Moet je wel een negatieve Corona-test hebben op dit moment. Of dat dan nog zo is weet natuurlijk niemand

Maar het startpunt zal sowieso in de omgeving Roermond liggen O-)
 
Moet je wel een negatieve Corona-test hebben op dit moment. Of dat dan nog zo is weet natuurlijk niemand

Maar het startpunt zal sowieso in de omgeving Roermond liggen O-)
Bij grensverkeer schijnt het anders geregeld te zijn, en dan nog de deelstaat NRW die er andere regels op nahoudt.
Plus in juni, dan geloof ik wel dat we weer wat meer mogen.
 
Bij grensverkeer is het in nu ook niet anders geregeld. Dus geen boodschappen doen en niet tanken in duitsland op dit moment. Ga je de grens over en je wordt gesnapt zonder negatieve test dan ben je 450 euro armer (ook in NRW)
 
Laatst bewerkt:
Is een inentingsbewijs ook goed?

Testverplichting voor alle reizigers die naar Duitsland reizen​

  • Vooraf moet u zich op COVID-19 laten testen (maximaal 48 uur voor aankomst). Dit geldt ook voor reizigers die met de auto, bus, trein, vliegtuig, etcetera reizen.
  • Het testresultaat van een PCR-test of een antigeen-sneltest of de medische verklaring moet bevestigen dat u niet met het coronavirus bent geïnfecteerd. Deze informatie moet in het Engels, Duits of Frans zijn.
  • U moet de testuitslag of de medische verklaring voor de reis aan vervoerder of aan een mogelijke controle aan de grens kunnen laten zien.
  • Als het vóór vertrek niet mogelijk is om een test te doen, dan kan de vervoersmaatschappij zelf een test bij u afnemen of laten afnemen. Als het resultaat hiervan negatief is mag u naar Duitsland reizen.
  • Omdat de GGD in Nederland de testuitslag niet ter beschikking stelt, kunt u niet bij de Nederlandse GGD terecht als u voor Duitsland een testuitslag nodig heeft.
  • De testverplichting geldt voor iedereen vanaf 6 jaar.
  • Ook ingeënte, of gedeeltelijk gevaccineerde, reizigers moeten aan deze testplicht voldoen
 
Geen idee. Niet gevraagd omdat ik nog geen definitieve datum heb. Wilde eigenlijk een nieuw topic maken met de naam DTR goes Limburg ofzo. Blijft het ook een beetje overzichtelijk.
Ik heb wel twee data in gedachten. 19 of 26 juni
Dat is ook prima natuurlijk, als "DTR" er maar in voorkomt! :t
 
Dat is ook prima natuurlijk, als "DTR" er maar in voorkomt! :t
Want als Jbazelmans gewoon een rit wil organiseren mag dat niet zonder Diaantje te vermelden? 't moet niet gekker worden. Er worden op MF al jaren ritten georganiseerd zonder haar hoor! Het is leuk dat diaantje haar eigen fanclub heeft hier, maar t moet ook geen sekte worden.. _O- _O-
 
Want als Jbazelmans gewoon een rit wil organiseren mag dat niet zonder Diaantje te vermelden? 't moet niet gekker worden. Er worden op MF al jaren ritten georganiseerd zonder haar hoor! Het is leuk dat diaantje haar eigen fanclub heeft hier, maar t moet ook geen sekte worden.. _O- _O-
Tut tut, wat regent ut. Ik ben het hier geheel mee eens! Maar dit is wel het Diaantje-topic ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan