Ducati Scrambler 450cc

Waarom wil de motorfiets als klassiek verzekeren ? Wat zijn de voordelen ? Laat je je motor taxeren ?

Ik heb mijn klassiekers in een gewone verkering, er zitten volgens mij geen voordelen aan een speciale klassieker verzekering (eigenlijk alleen maar nadelen, maar ik kan natuurlijk wat over het hoofd hebben gezien).

Maar goed, je vroeg prijzen :

CB450 K0 (1966), vergelijkbaar met jouw scrambler wat betreft cc inhoud (daar wordt vaak naar gekeken)

Netto jaarpremie is 148,91 euro, maar mijn no-claim levert een netto jaarpremie op van 31,03 euro, (80% no claim, trede 20, inclusief ass. belasting).

Nu ben ik verzekerd ongeacht de kilometers per jaar, ook in het buitenland etc, etc, net zoals mijn andere motoren, geen restricties....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar goed, je vroeg prijzen :
dus nu weet ie vooral hoeveel die meer kwijt is omdat ie geen no claim heeft. :P

voor mij heeft de oldtimer verzekering geen nadelen. Max 5000km per motor per jaar. Ik wissel af tussen 3 brikken. Ik betaal ong. 25e per fiets per jaar. Zit pechhulp buitenland bij in.

No claim opbouw heb ik ook maar dan op de auto. Hiermee bedoel ik dat je voordeel kunt hebben van opgbouwd no claim korting als je weer een jonge motor koopt. Maar vooral ook auto. Een paar jaar alleen een oldtimer verzekeren dan loop je kans dat je weer vooraan moet beginnen
 
Ik betaal iets van €4 per maand voor mijn oldtimer.En itt tot mijn 'gewone'verzekering zijn schadevrije jaren niet van toepassing.
 
Waarom wil de motorfiets als klassiek verzekeren ? Wat zijn de voordelen ? Laat je je motor taxeren ?
Hoofdzakelijk is geld de reden. Maar ik verwacht niet meer als 3/4 keer per jaar te rijden met de motor. En ik heb daarnaast een ander motor die ik dagelijks kan gebruiken (en ook een no-claim opbouw).

Maar bedankt voor jouw kostenplaatje, nu kan ik dat goed vergelijken :).


Maar ik ben inmiddels overgestapt op Univé. Bleek dat ze bij centraal beheer geen oldtimer verzekering hebben. En bij Univé hebben ze dat wel en betaal ik nu all-risk 35,- euro per jaar. Peanuts
 
Update ''kenteken op motor''
22-2-2015

De eigenaar(s) voor mij hebben leuk lopen boren en slijpen in de kentekenplaat houder. En ik kon het uiteraard weer fatsoeneren.
Zaten 2 gaten vrij dicht naast elkaar (aan beide kanten), allebei waren ze links en recht niet gelijk of recht. Heb ik er vlak naast opnieuw een gat geboord in de kentekenplaat houder, en een busje uit een massief staat gedraaid. Hier zit schroefdraad in en zal ik vast maken met hard solderen. Achteraf had ik toch liever een grote bus gehad (met meer vlees) en dat ik ook de bovenste gat gedeeltelijk meenam met de nieuwe gat. Maar hoe het nu is is het ook goed.

In het midden heb ik ook een bus met schroefdraad geplaatst. Beetje geklooi om dat te solderen maar het is gelukt.

Na een laagje lak ziet hij er weer uit als nieuw. Kentekenplaat zit nu stevig vast, en ik ben tevreden met het resultaat.

22-02-2015%20%286%29.jpg

22-02-2015%20%281%29.jpg

22-02-2015%20%282%29.jpg

22-02-2015%20%283%29.jpg

22-02-2015%20%284%29.jpg

22-02-2015%20%285%29.jpg

22-02-2015%20%287%29.jpg

22-02-2015%20%288%29.jpg

22-02-2015%20%289%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
In het blad "Motorrijwiel" van maart/april staat een artikel over 1-cilinder desmo Ducati's van klein naar groot met de nodige foto's en tekst.

Verder zie ik alleen maar kaders waar jouw foto's zouden moeten staan. Ik moet elk kader aanklikken om na een tijdje 1 foto te kunnen bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Die ligt nu in de winkel of niet? Misschien is het wel de moeite waard om hem te kopen. Bedankt voor je tip!

Ja dat probleem zag ik, weet zo 1,2,3 niet hoe ik dit moet oplossen. Photobucket geeft aan dat ik een limit heb bereikt met aantal ''photo views'' op dit forum. Er staan inmiddels 216 foto's op mijn account, en elke keer als dat bekeken word via een forum gaat er wat van een ''saldo'' af. En inmiddels is de saldo limit bereikt en de enige manier waarop ik dit kan opheffen is via een betaald ''update''. Of wachten tot het einde van de maand. Maar grote kans dat dit ''limit of saldo'' alweer op is voor het einde van de maand. En dan krijg je dus weer dat kaders, en in die kader staat nu dus ook dat ik moet updaten.
 
Ik doe het nu via dropbox, de foto van de laatste update moeten nu weer zichtbaar zijn. De rest ga ik nog een keer fixen. Is even geduld voor nodig
 
Vandaag is de Ducati afgestoft en heeft hij gereden.
Is wel even wennen, rijd totaal anders als mijn Honda. Vooral schakelen en remmen is wennen, zit allemaal omgedraaid.
Alleen stationair loopt hij nog niet goed, krijg hem ook niet afgesteld en het lijkt wel of hij te rijk loopt. Heb destijds op de testbank een grote stationair sproeier gemonteerd, denk dat ik deze weer vervang door de originele.

Maar morgen ga ik naar star twin in Loenen, is een Koningsasserdag (meeting). Zal niet lang aanwezig zijn, maar met een beetje geluk zie je mijn motor nog staan.
 
Veel plezier morgen, wel gek dat hij nu `ineens` te rijk staat terwijl hij op de testbank prima liep? Andere luchtvochtigheid/temp. zal toch niet zoveel uitmaken, maar wat is het dan?
 
Op de testbank zat toen de originele sproeier erin. Eigenlijk na afloop van de testbank had ik overlegt of we nog iets konden doen aan de stationair sproeier, de stelschroef moest ik volgens mij heel ver uitdraaien (als ik me dit goed herinner, is alweer zolang geleden). En de gasschuif schroef zit bijna maximaal ingedraaid.

Toen de sproeier verwisseld voor 1 maatje groter, daarop afgesteld en hij liep uitstekend toen daarop. Maar de omstandigheden waren toen anders, motor had constant volgas gereden onder belasting. Bougie schoon, motor op temperatuur.

Bij mij thuis gaat eerst de choke erop, stationair laten lopen, motor is koud. Maar ik ga het morgen opnieuw proberen. En als het dan niet lukt gaat de oude stationair sproeier erin.
 
Laatst bewerkt:
Update NSFW
11-04-2015

De meeting bij Star Twin was leuk. De Scrambler trok wel bekijks in de uurtje dat ik daar stond. Ook een DB meting gedaan, bij 4500 toeren kwam er 98 decibel uit. Het weer kon iets beter, maar het was tenminste droog.

DB%20meting.jpg


DB%20meting%20%282%29.jpg




Maar gisteren was het super weer, van de gelegenheid gebruik gemaakt en een flinke ritje gereden. Foto's gemaakt bij Radio Kootwijk, wou graag een keer ergens naartoe rijden en daar foto's maken. Ik was wel verheugd dat dat nu kon.

De motor loopt nu prima (acceptabel). Heb toch de originele stationair sproeier erin gedaan, nu kan je er tenminste fatsoenlijk mee te rijden. Maar in dat ritje was hij behoorlijk dorstig naar benzine. Tank was nokkie vol voor de rit, en na de rit was hij 3 kwart vol. Eigenlijk moet ik een keer bijhouden wat hij precies verbruikt.

11-04-2015%20%283%29.jpg


11-04-2015%20%284%29.jpg


11-04-2015%20%281%29.jpg


11-04-2015%20%282%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zeker een topmotor, ben momenteel wat aan het rommelen voor mijn zonen aan jaren `60&`70 Honda brommers, die zijn (vind ik dan hè ;) ) al erg mooi vormgegeven, maar je kunt wel zien waar de bakermat ligt.......... er gaat niets boven Italiaanse vormgeving.
 
Bekend plekje bij de kathedraal *O*

Ooit eens een keer daar een petfles opgehaald

Petfles zoek/verstopspel XXVIII: Sneeuw, welke sneeuw? -Fles

zo ongeveer waar jij je motor hebt gefotografeerd.
Dat is leuk bedacht. Is ook een mooie route (op de paar debiel geplaatste drempels na), rij daar wel vaker met de motor (met vrienden). En dan stoppen we vaak even bij de halte Assel en rijden we weer verder.

Zeker een topmotor, ben momenteel wat aan het rommelen voor mijn zonen aan jaren `60&`70 Honda brommers, die zijn (vind ik dan hè ;) ) al erg mooi vormgegeven, maar je kunt wel zien waar de bakermat ligt.......... er gaat niets boven Italiaanse vormgeving.
Een Honda Dax toevallig? Vind de (echte) daxjes echt tof, wou ik vroeger ook hebben maar lag altijd buiten mijn budget ;(.
 
Terug
Bovenaan Onderaan