Ducati Scrambler 450cc

Na jullie positieve reactie's heb ik toch besloten om dit te delen met jullie.
Ik zou wel waarderen dat jullie de video niet opslaan of delen met anderen, dit is echt exclusief voor motor-forum.nl en dat wil ik graag zo houden.

Ik heb zaterdag de motor voor het eerst gestart, het kicken gaat nogal lomp dus let daar vooral niet op. Ik kon de motor niet langer laten draaien, op het eind zet ik ook de ontsteking uit.
Geniet ervan.... Ducati Scrambler first run
 
Na jullie positieve reactie's heb ik toch besloten om dit te delen met jullie.
Ik zou wel waarderen dat jullie de video niet opslaan of delen met anderen, dit is echt exclusief voor motor-forum.nl en dat wil ik graag zo houden.

Ik heb zaterdag de motor voor het eerst gestart, het kicken gaat nogal lomp dus let daar vooral niet op. Ik kon de motor niet langer laten draaien, op het eind zet ik ook de ontsteking uit.
Geniet ervan.... Ducati Scrambler first run

Prachtig :9~ volg je al een tijdje maar echt mooi! Mooie werkplaats btw :Y
 
Update Auspuff
18/02/2014

Ik heb nou extra tijd om te besteden aan mijn Ducati.
Allereerst heb ik de gaskabel en choke kabel gemaakt, weer messing nippels gedraaid en gesoldeerd.
Voor de olie retourleiding heb ik nieuwe bouten gemaakt, dit heb ik ook van RVS gemaakt maar dit maal van magnetisch RVS. Ik wou niet achteruitgaan op kwaliteit en dit is een hoogwaardig RVS. Het was veel werk maar het resultaat is geweldig, dit maakt het echt af.








Ik moest naar Star Twin in Loenen toe voor onderdelen. Het is een mooie motorzaak en bewonder wat ze daar allemaal kunnen, maar ze zijn erg prijzig dus kom daar niet heel snel. Moest demperwol hebben en geperforeerde plaat voor mijn demper, aangezien ze daar behoorlijk wat uitlaatjes maken hebben ze altijd wel wat liggen.

Er zaten 2 dempers bij de Ducati, een korte en een lange. Met de korte maakt hij behoorlijk harde muziek en de lange was kwa demper inhoud grofweg hetzelfde. Met behoorlijk wat moeite de inhoud van de lange demper leeg gekregen. De geperforeerde plaat om een buis heen gebogen en vast gesoldeerd. De sierpijp heb ik afgedraaid en daar zit een massief buisje in.
De perforeerde buis in de massieve buis gesoldeerd, massieve buis aan het sierstuk gesoldeerd. Wol omheen en monteren.

Het mooie is nu wel dat ik een rechte pijp heb van voor naar achter met nauwelijks vernauwingen in het systeem. De uitlaatbocht heeft een binnendiameter van 34mm en de geperforeerde buis is rond de 32mm. Eigenlijk heeft hij geen restricties. De motor kan daardoor goed uitademen.


Ik heb geen foto's van het resultaat, ik was zo druk bezig dat ik vergeten was foto's te maken. Ik weet niet wanneer maar ze komen er wel.















Ik ben naar buiten geweest met de motor en heb hem laten draaien. De muziek is een zware plof maar ook een helder plof (zuiver). Maar het is nog steeds aan de harde kant, ik denk dat ik een vernauwing moet draaien wat ik in het uiteinde van de demper kan draaien.
Voorlopig doe ik niks voordat ik met de motor gereden heb, onder het rijden kan er toch een ander beeld ontstaan.

Filmpje, klik hier of op filmpje.




Er is 19 april 2014 een Koningsasserdag bij Star Twin in Loenen. Met mooi weer sta ik daar ook met mijn motor.
 
Laatst bewerkt:
Update
21-032014

Het was het afgelopen paar weken super mooi weer. Ik heb daarom de tijd genomen om wat onderdelen te spuiten. Heb de choke gespoten samen met de voetstepjes. De kettingkast is ook gespoten maar dit moet ik opnieuw doen (druiper).

Had onderdelen besteld bij Ducati Desmo. De koplamp steun was in backorder en had ik gelijk gevraagd om een paar kleine dingetjes (lampje, kickstartrubber etc.) Ben ik erg blij mee dat dat binnen is.
Ook een accu en acculader besteld bij MPartsZ. Was het goedkoopst en kreeg de onderdelen dezelfde week.

Accu moest ik vullen met accuzuur. Na een dag rusten gemonteerd en alles aangesloten. Elektronica gecontroleerd, waren 2 dingen niet goed. Lichtschakelaar maakte kortsluiting en het motorblok had geen massa. Maar dat waren vrij simpele ingrepen om te fixen. Alles werkt nu ook perfect.
Ook gelijk gebruik van gemaakt om de ontsteking te controleren. Ik had zelf gereedschap gemaakt maar dit heeft nog kleine aanpassingen nodig. De ontsteking stond in een acceptabele vervroeging.

Ik wil de tank verchromen maar een goede verchromer vinden is lastig, over galviron ben ik niet tevreden. Dus nu op zoek naar een nieuwe verchromer. Ik denk dat ik naar de verchromer Jansen ga, (iemand ervaring mee?).

Ik het nog niet gezegd, maar mijn Ducati was origineel geel. Ik was in eerste instantie niet van plan om hem te spuiten maar ik wil graag de originele kleur terug. Het spuiten uitbesteden is erg prijzig, wil het daarom graag zelf doen maar de originele kleur vinden is ook knap lastig. Vond een Ducati club met een ingrediëntenlijst van mijn kleur maar daar kan mijn verfzaak niks mee.
Maar ik heb een bedrijf gevonden in Italië die originele kleuren verf verkoopt. Maar in Engels reageren ze niet. Maar gelukkig heb ik een kennis die Italiaans kan en samen met hem een mail geschreven. Hopelijk geven ze hierop wel antwoord.





























 
Laatst bewerkt:
@ Red Force: Het zijn de kleine dingen die het de moeite waard maakt.

@ Robertbiesheuvel Leuk om te lezen. Blijf het vooral volgen!

@Suzuha TR1 Thx, geen vlinders maar wel een h*rde pipi :P

@Dropje73 Geweldig!

@Meteor: Ik lever niet graag half werk. Doe ook erg mijn best om alles netjes te doen tot op de kleinste detail.
 
Laatst bewerkt:
Update paint
5-4-2014

In mijn laatste update had ik gezegd dat ik verf had gekocht. Dit had ik gekocht bij colori originali in Italie. Werd een beetje zenuwachtig want de statusorder bleef ongewijzigd. Maar tot mijn verrassing kwam het deze week binnen.

De verf kwam door het pakketje heen. Het kon ook beter ingepakt worden maar kennelijk heeft iemand lopen gooien met een ''fragile'' pakket. Een aantal deuken en lekkage aan 1 blik. Er is ongeveer een koffiebekertje uit maar het geeft wel een behoorlijke bende.













Ik wou wel binnenkort beginnen met het spuiten van mijn spatborden. En ben nu het achterspatbord aan het stralen en repareren. Op het spatbord zit een aantal verdikkingen op gelast om scheuren te voorkomen. Bij mijn achterlicht is er geen versteviging en daar was hij gescheurd. Dit was al wel gerepareerd maar om te voorkomen dat het opnieuw gebeurd heb ik er een plaatje op gesoldeerd.

Ik ben nu mijn spatborden aan het stralen en hoop over 2 weken te kunnen spuiten. Ik ben daar erg enthousiast want ben echt benieuw hoe het resultaat word. Zulke dingen vind ik echt spannend.






Vergeet de Koningsasser meeting niet op Zaterdag 19 april bij Startwin in Loenen. Bij mooi weer ben ik daar ook aanwezig met mijn Scrambler!
 
Kun je eigenlijk geen li-ion accu monteren? Is wel een heel stuk duurder, maar een heel stuk kleiner.
 
Ik denk niet dat een li-ion accu voor 6V beschikbaar is. Gewicht besparing is niet belangrijk op mijn motor. Wat voor voordeel heeft het dan nog?

Het is inderdaad niet zo heel sexy dat er nu zo een grote lompe accu in zit, kreeg de opmerking al. Maar ik vind persoonlijk dat juist een ouderwetse accu op 6 volt een bepaalde karakter geeft aan de motor. Het is iets van 40 jaar geleden wat erop hoort.
 
Little update
19-4-2014

Ik ben bezig met de achter spatbord. Ik heb hem gestraald en nu het voorbereiden werk, schuren/plamuren en daar gaat veel tijd in zitten. Hij is bijna klaar en met de volgende update zullen daar foto's van komen. Misschien heb ik hem dan ook in het verf maar dan moet het weer ook meewerken.

Vandaag naar de meeting geweest. Was nog best druk en veel motoren, was leuk.
Ik was daar niet heel lang, me neefje was mee en hij wou weer weg.



 
Hi David,

Met plezier volg ik al een half jaar je vorderingen. Prachtig te zien met hoeveel toewijding je de zaken aanpakt.

Ik heb sinds een aantal weken een 250 Scrambler, zie ook mijn onderwerp over de Telesco vering.

Hoever ben je inmiddels met het spuiten van de tank en spatborden?

Mvg,

Ilco
 
Je zal je wel afvragen waar de update's blijven. Ik zie nu ook dat de laatste in april was, tijd vliegt voorbij. Met de spatborden wilt het nog niet vlotten, kreeg een bobbel niet uit de achterspatbord. Maar ik heb nu de bobbel eruit geschuurd en ga het opnieuw plamuren. De voorspatbord is gestraald en ben ik ook aan het plamuren. Maar schuren en plamuren is niet mijn werk, ik ben beter in andere dingen.

Ik heb naar je topic gekeken, maar ik kan helaas niet veel voor je betekenen. Ik moet mijn eigen schokbreker ook reviseren en ze zijn van marzocchi (heb ik zelf ook nog nooit gedaan). Ook zijn die gegevens nauwelijks te vinden, kennelijk gingen ze nooit kapot (kuch, kuch).
 
David

de Italiaanse Scrambler club Amici Dello Scrambler verkoopt revisie setjes voor de schokbrekers . ze hebben setjes met en zonder nieuwe zuigerstangen .
ben zelf ook een set aan het reviseren van de 450 RT Desmo

Groeten Eldert
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan