Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Liep tegen een hele gave Hypermotard 1100 Evo SP aan :) Erbij houden gaat niet lukken dus dit voorjaar mag hij het veld ruimen. Wel jammer want ik vind het nog steeds een prachtige verschijning 😍
Ja ik heb daar voordat ik mijn SF kocht ook nog aan gedacht,maar wat ik minder vond is dat het een luchtgekoelde motor is die
zijn onderhoud gevoeliger,ook heeft de HM minder vermogen en ook doet de voorkant mij te veel aan een BMW eendenbek denken 🤭
 
Laatst bewerkt:
Klopt, deze is wel helemaal aangepakt bij Biggelaar incl. tuning. Dus hij draait geweldig, voorlopig geen onderhoud en wat extra vermogen ten opzichte van standaard (van 93 naar 105pk op de bank gegaan). Heerlijke fun/stuurfiets, vooral zo in de Evo SP uitvoering
 
Koppel is me niet helemaal duidelijk aan de grafiek.. hij geeft aan 226 nm als maximale waarde maar ik weet niet in welke versnelling dat is..
 
Beste Streetfighters,

Inmiddels ben ik al een tijdje op zoek naar een werkplaats handboek voor de SF848. Op het web vind ik allerlei kooplinks, maar die vertrouw ik niet zo. Is er iemand in het bezit die ervan af wil, of de pdf wil delen?

Groetjes Michel
 
Goedemiddag! Iemand ervaring met een SC Project enkele pijp op de SF 848?

Ik heb er een weten te vinden, maar tijdens het installeren zag ik dat de tussenpijp geen klep heeft zoals die wel op de standaard tussenpijp zit.

Wel de lambda kan worden terug geplaatst, maar kan die klep gewoon weg? Uiteraard is het beter om met een andere mapping te gaan rijden, maar weet iemand of de motor nog ok zal lopen met de standaard mapping en de SC Project?

Hoor het graag! Merci
 
Met z,n standaarddempers loopt zo,n 848 al erg arm,dat zal met een SG niet beter worden,ik had op die
van mij een rexxer map,maar zefs daarmee liep hij nog niet 100% lekker,Biggelaar schijnt dat wel netjes
afgesteld te krijgen.
 
Met z,n standaarddempers loopt zo,n 848 al erg arm,dat zal met een SG niet beter worden,ik had op die
van mij een rexxer map,maar zefs daarmee liep hij nog niet 100% lekker,Biggelaar schijnt dat wel netjes
afgesteld te krijgen.
Dank! Ik denk dat ik daar maar even langs ga. Ik vind het een beetje vreemd om een klep niet te gebruiken zonder de motor uitgelezen te hebben om te weten dat het goed zit.
 
Goedemiddag! Iemand ervaring met een SC Project enkele pijp op de SF 848?

Ik heb er een weten te vinden, maar tijdens het installeren zag ik dat de tussenpijp geen klep heeft zoals die wel op de standaard tussenpijp zit.

Wel de lambda kan worden terug geplaatst, maar kan die klep gewoon weg? Uiteraard is het beter om met een andere mapping te gaan rijden, maar weet iemand of de motor nog ok zal lopen met de standaard mapping en de SC Project?

Hoor het graag! Merci
Omdat de air/fuel verhouding van mijn SDR niet goed stond vanwege de montage van een open uitlaat systeem, ben ik onlangs bij de afstel goeroe in Goes langs gegaan.
Dus afgesteld in de ECU.
Een optimale afstelling verkregen, en ben er zeer tevreden over.
 
Sinds vorig jaar heb ik een SF 848. Daarnaast heb ik een KTM RC8R die enkel gebruikt wordt voor circuit. Ik rijd eigenlijk graag op de kleinere Franse circuits, dan is die KTM echt overkill. Tja bvb croix het bochtje voor de rechte lijn, niet zo evident. De RC8 is wel gaaf voor Zolder, Francorchamps, Assen.

Ik overweeg daarom eens mijn SF te gebruiken. Zijn er mensen die hun SF regelmatig op circuit gebruiken? Zoja kan je circuitkuipwerk kopen, valblokken, eventuele andere aanpassingen (stuur, rearsets)?

Alvast thanks voor tips.

Michel
 
Valblokken en rearsets zijn zeker te krijgen! Circuitkuipwerk zou ik niet weten.. Is een Hypermotard niet leuker voor die kleine circuits?
Voor de liefhebber, mijn prachtige SF 848 is nog steeds beschikbaar.
 

Bijlagen

  • $_86.jpg
    $_86.jpg
    158,5 KB · Weergaven: 45
Valblokken en rearsets zijn zeker te krijgen! Circuitkuipwerk zou ik niet weten.. Is een Hypermotard niet leuker voor die kleine circuits?
Voor de liefhebber, mijn prachtige SF 848 is nog steeds beschikbaar.
Mooi ding. Succes met de verkoop! Tevreden met de sc uitlaat? Die van mij gaat er deze week onder en dan naar biggelaar!
 
Mooi ding. Succes met de verkoop! Tevreden met de sc uitlaat? Die van mij gaat er deze week onder en dan naar biggelaar!
Geweldig geluid! Stukje luider dan de termi. Zie bijgaand filmpje 😁. En ik vind hem mooi omdat je de velg beter ziet.
 

Bijlagen

  • IMG_2609.MP4
    6,5 MB
Hallo ducatisten,

Ben al een poosje aan het oriënteren voor een andere motor. Heb in april m'n vorige motor na 7 jaar veel plezier verkocht (sv 1000s 2004) ivm verhuizing naar Duitsland. Rij momenteel op de Triumph street triple van m'n vriendin. Rijd fijn hoor maar ben er wel achter dat ik toch echt een beste v twin verslaving opgelopen heb. Qua looks ben ik helemaal gevallen voor een Ducati streetfighter. Nu zou een duc qua onderhoud duur zijn. Ik heb dit topic deel 2 helemaal doorgelezen maar vraag me toch af waar dat dan in zou zitten? Ik lees 848 pas na 24k kleppen inspectie/stellen en riemen vervangen na 2 tot 4 of sommigen zeggen 5 jaar?
 
Hallo ducatisten,

Ben al een poosje aan het oriënteren voor een andere motor. Heb in april m'n vorige motor na 7 jaar veel plezier verkocht (sv 1000s 2004) ivm verhuizing naar Duitsland. Rij momenteel op de Triumph street triple van m'n vriendin. Rijd fijn hoor maar ben er wel achter dat ik toch echt een beste v twin verslaving opgelopen heb. Qua looks ben ik helemaal gevallen voor een Ducati streetfighter. Nu zou een duc qua onderhoud duur zijn. Ik heb dit topic deel 2 helemaal doorgelezen maar vraag me toch af waar dat dan in zou zitten? Ik lees 848 pas na 24k kleppen inspectie/stellen en riemen vervangen na 2 tot 4 of sommigen zeggen 5 jaar?
Als je het bij een Ducati dealer laat doen vallen de kosten van onderhoud wel mee,alleen bij de specialisten zoals
Biggelaar betaal je meer ,maar die doen dan ook meer en daardoor zijn de onderhoudsintervallen langer,verder kunnen
de riemen met gemak 4 of 5 jaar mee,maar wel controleren tussentijds,kleppen stellen is om de 30000km volgens Ducati zelf.

 
Bedankt voor de link. Is heel duidelijk. Die riemen inspectie, nog tips waar op te letten? Lijkt me iets wat zelf te doen is, of denk ik daar te makkelijk over. Zijn er nog zwakke punten van specifiek de sf 848 om naar te vragen.
 
Bedankt voor de link. Is heel duidelijk. Die riemen inspectie, nog tips waar op te letten? Lijkt me iets wat zelf te doen is, of denk ik daar te makkelijk over. Zijn er nog zwakke punten van specifiek de sf 848 om naar te vragen.
Niet echt zwakke punten,wel staan ze af fabriek te arm afgesteld ,nadeel daarvan is dat ze bij lage toeren
schokkerig rijden,dat is er wel uit te krijgen door een andere mapping voor de injectie,of wat sommige doen
is een kleiner voortandwiel monteren,dat schijnt ook te helpen,riem inspectie is zelf te doen,slechte riemen vertonen
droogte scheurtjes met name aan de kant waar de tanden zitten,de meeste riemen worden preventief vervangen,ik heb
die van mijn Goldwing een jaar geleden vervangen,die er op zaten waren toen al 28jaar oud en zagen er nog goed uit,
Honda geeft ook 5 jaar aan of 100000km,dus blijkbaar kunnen die riemen meer hebben dan men denkt.
 
Hallo ducatisten,

Ben al een poosje aan het oriënteren voor een andere motor. Heb in april m'n vorige motor na 7 jaar veel plezier verkocht (sv 1000s 2004) ivm verhuizing naar Duitsland. Rij momenteel op de Triumph street triple van m'n vriendin. Rijd fijn hoor maar ben er wel achter dat ik toch echt een beste v twin verslaving opgelopen heb. Qua looks ben ik helemaal gevallen voor een Ducati streetfighter. Nu zou een duc qua onderhoud duur zijn. Ik heb dit topic deel 2 helemaal doorgelezen maar vraag me toch af waar dat dan in zou zitten? Ik lees 848 pas na 24k kleppen inspectie/stellen en riemen vervangen na 2 tot 4 of sommigen zeggen 5 jaar?
Voor de SF 848 is het advies 5 jaar of 24.000 kilometer voor de riemen vervangen.
Tussendoor controle en/of naspannen is ook een advies.
Volgens mij kunnen ze zoals gezegd langer mee dan je denkt, maar ik zou zelf geen risico nemen en na 5 jaar / 24.000 gewoon vervangen, kosten vallen erg mee.

Kleppen stellen is inderdaad iets prijziger omdat het veel tijd kost, maar gelukkig hoeft dat niet zo vaak.
Verder zijn het geweldige motoren, betrouwbaar en er is geen mooiere naked bike op de wereld :)

De kosten vallen mijns inziens dus reuze mee, natuurlijk blijf je de verhalen van Ducati = duur houden maar voor de 848 valt dit zeker mee! De 1098 heeft een iets minder gunstig onderhoudsinterval en een droge koppeling waar je in theorie iets meer kosten aan zou kunnen hebben. Ducati onderdelen zijn trouwens ook goedkoper dan die van de meeste Jappen of Engelsen!

(p.s. mijn SF 848 is te koop, net helemaal nagekeken incl. klepspeling, nieuwe banden en een boel carbon!)
 

Bijlagen

  • IMG_1132.JPEG
    IMG_1132.JPEG
    515,7 KB · Weergaven: 31
Terug
Bovenaan Onderaan