Ducati Streetfighter 848

Status
Niet open voor verdere reacties.
Andere velgen en een andere voorkant vind ik het wel meevallen

full
 
Ik kan die 848 maar niet uit mijn hoofd zetten.. :+

Wat een fiets :Y

Heeft iemand hier ten opzichte van het standaard zadel van de streetfighter ervaring met de 'performance comfort seat' ? Ik vond het zadel gisteren tijdens de proefrit wel wat aan de harde kant
Gewoon kopen dat ding :P
 
Haha... Ik ga niet over 1 nacht ijs.. morgen ga ik de Speed Triple rijden.. kijken hoe dat rijdt :Y

Daarna komt de Tuono V4 ook nog.. de Ducati heeft voor mij op voorhand wel de beste papieren ;)

En de koop zal op zijn vroegst in het najaar zijn..eerst morgen maar even afwachten ;) jullie horen het :+ ;)
 
Haha... Ik ga niet over 1 nacht ijs.. morgen ga ik de Speed Triple rijden.. kijken hoe dat rijdt :Y

Daarna komt de Tuono V4 ook nog.. de Ducati heeft voor mij op voorhand wel de beste papieren ;)

En de koop zal op zijn vroegst in het najaar zijn..eerst morgen maar even afwachten ;) jullie horen het :+ ;)

Als je toch bezig bent dan zou ik de mv agusta brutale ook nog eens bekijken
 
Nou vanmorgen op de Speed Triple gereden. Kom ik daar. Staat er een gruwelijke R uitvoering klaar met Ohlins voorvork, schokbreker , gesmede velgen, arrow dempers.. haha.. ze weten wel hoe ze je moeten verleiden bij triumph ;)

Desondanks dat het nat was, was ook dit een fenomenale fiets hoor.. deze gaat echt megahard, trekt door elk toerenbereik knetterhard door tot in de begrenzer... Zithouding was echt heerlijk.. bediening is allemaal makkelijk en soepel. Na 5 minuten had ik het idee dat ik er al een half jaar op reed.. stuurt ook ontzettend licht.. Ik wil nog een keer rijden als het droog is zodat ik iets meer "gas" kan geven.. maar ook deze machine tovert een hele dikke vette glimlach op je gezicht hoor

Als ik hem moet vergelijken met die duc is het echt verrekte lastig. Bij die duc voel ik toch wel wat meer emotie , daar moet je echt op leren rijden..is allemaal wat extremer en ruwer als de triumph..dat vind ik echt wel wat hebben hoor! Daar heb je echt het gevoel alsof je op iets speciaal rijdt ;)

Het zijn wel 2 ontzettend verschillende motoren en je kan ze beide ook niet vergelijken.. kan echt nog 2 kanten op.. als ik beide op de weegschaal moet leggen is het echt 50-50 .. maar ik ga nog eens rijden als het droog is

MV is geen optie.. word ik niet echt warm van.. nu alleen de tuono nog en dan kan ik de eerste motor vast al wegstrepen ;)


Lastig hoor haha
 
Helaas... De Ducati is vandaag afgevallen in de strijd, heb vandaag wederom proefgereden op een Triumph Speed Triple en deze motor heeft toch wel echt alles wat ik zoek in een motor als opvolger van mijn FZ8.. karakter, uitstraling, power, subliem rijwielgedeelte en wat meer comfort als de duc.. made my choice. Nu hard sparen
 
Des te exclusiever blijft de SF ;-) Veel plezier met je Triumph!

Mijn pa heeft z'n M1100 ingeruild op een SF848, morgen ophalen *O*
 
Helaas... De Ducati is vandaag afgevallen in de strijd, heb vandaag wederom proefgereden op een Triumph Speed Triple en deze motor heeft toch wel echt alles wat ik zoek in een motor als opvolger van mijn FZ8.. karakter, uitstraling, power, subliem rijwielgedeelte en wat meer comfort als de duc.. made my choice. Nu hard sparen

-O-

Je komt er wel, na de triumph weer een cilinder minder en je zit zo op een Duc :P
 
Heb ik wel, Maar voor een volle kuip 848! Als dat compatible is, hoor ik graag meer

de gewone 848 zit de powercommander in het duo zadel en bij de streetfighter zit deze onder het 1ste zadel

daarom zijn de parts nummers anders

zou ni weten waarom het niet zou gaan buiten dat de kabels misschien te kort zouden kunnen zijn
 
Drama! Gisteren aangereden tijdens rondje op de duc :(

Auto is vervolgens doorgereden.
Motor staat bij biggelaar, ongeveer 1000 euro schade aan de motor en mijn complete pak (dane pak a 1000 euro, gp handschoenen 250 eu, ducati corse laarzen (450 eu) kan ik afschrijven. asfalt ging er doorheen dus mijn arm ligt ook open.

Kutzooi
 
de gewone 848 zit de powercommander in het duo zadel en bij de streetfighter zit deze onder het 1ste zadel

daarom zijn de parts nummers anders

zou ni weten waarom het niet zou gaan buiten dat de kabels misschien te kort zouden kunnen zijn

ECU van een SF848 is anders als een normale 848. Heeft ook TC/DQS etc, waarbij zowel ontsteking als injectie aangepast wordt bij ingrijpen. Lijkt me niet een fijne dat de PowerCommander daar dan ook nog eens tussen zit.

Mijn 749s had destijds ook een PC (gemapped te Assen), later een remap laten doen bij Biggelaar, met als resultaat een veel fijner rijdende fiets.

Waar het kan zou ik altijd een remap op de orginele ECU laten doen in plaats van piggy-back correcties uit te voeren op je injectie. Soms kan het niet anders helaas....

[ontopic]
M'n pa zei gister; wat heb ik 4 jaar op een klote motor gereden (M1100 '09) :')

De SF 848 is onderin wat rustiger, en beter te doseren dan de toch wel spartaanse M1100. Die had namelijk vanaf stationair af gigantisch veel koppel, waardoor de machine soms echt "heftig" om de hoek kwam kijken. Iets waar de SF848 een veel rustiger karakter onderin heeft, maar juist heel lineair z'n vermogen opbouwt. Iets waar je wat minder "rekening" mee hoeft te houden. Maakt het misschien wel iets minder spannend rijden, maar voor de wat minder "ervaren" rijder een stuk leuker!!

Stuurt trouwens enorm fijn zo'n SF848, toen ik na een ritje weer op m'n eigen (normale) 848 stapte had ik toch wel iets van '( :9 :') -O- O-)
 
ECU van een SF848 is anders als een normale 848. Heeft ook TC/DQS etc, waarbij zowel ontsteking als injectie aangepast wordt bij ingrijpen. Lijkt me niet een fijne dat de PowerCommander daar dan ook nog eens tussen zit.

Mijn 749s had destijds ook een PC (gemapped te Assen), later een remap laten doen bij Biggelaar, met als resultaat een veel fijner rijdende fiets.

Waar het kan zou ik altijd een remap op de orginele ECU laten doen in plaats van piggy-back correcties uit te voeren op je injectie. Soms kan het niet anders helaas....

[ontopic]
M'n pa zei gister; wat heb ik 4 jaar op een klote motor gereden (M1100 '09) :')

De SF 848 is onderin wat rustiger, en beter te doseren dan de toch wel spartaanse M1100. Die had namelijk vanaf stationair af gigantisch veel koppel, waardoor de machine soms echt "heftig" om de hoek kwam kijken. Iets waar de SF848 een veel rustiger karakter onderin heeft, maar juist heel lineair z'n vermogen opbouwt. Iets waar je wat minder "rekening" mee hoeft te houden. Maakt het misschien wel iets minder spannend rijden, maar voor de wat minder "ervaren" rijder een stuk leuker!!

Stuurt trouwens enorm fijn zo'n SF848, toen ik na een ritje weer op m'n eigen (normale) 848 stapte had ik toch wel iets van '( :9 :') -O- O-)

Andere pijpjes + een biggelaar re-map laat hem nog lekkerder rijden. De standaard ECU staat namelijk te arm afgesteld waardoor hij af en toe wat zenuwachtig voelt in de lage toeren.

Heerlijke fietsen die 848jes :)
 
Laatst bewerkt:
Andere pijpjes + een biggelaar re-map laat hem nog lekkerder rijden. De standaard ECU staat namelijk te arm afgesteld waardoor hij af en toe wat zenuwachtig voelt in de lage toeren.

Heerlijke fietsen die 848jes :)

Heeft open pijpen + DP ecu. Binnenkort ook nog DQS.

Remap kan t.z.t. nog wel. Eerst maar eens wat kilometers maken :]
 
Na afgelopen vakantie naar de Dolomieten zag mn onderste radiator er zo uit -O- :

full


Bij terugkomst maar direct cover besteld en gemonteerd. Voor montage de radiateur netjes zwart gespoten *D

full

full


Vanaf nu beschermd tegen schade door steenslag. Ik ben blij met het resultaat :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan