Duitse Autobahn gevaarlijk geworden door hitte....

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.362
1.117
Laatste update: 20 juni 2013 15:48

De hitte van de afgelopen dagen heeft op tal van plaatsen op de Duitse snelwegen tot beschadigingen geleid.
Bijzonder gevaarlijk zijn de zogeheten blow-ups: stukken uitgezet wegdek die omhoog worden geduwd. Zo'n blow-up werd woensdag een 59-jarige motorrijder fataal: hij werd omhoog geschoten en tegen de vangrail geslingerd.
Bron: Nu.nl
 
Dit is dus serieus, de adac klaagt over gebrek aan onderhoud, waardoor dit gebeurt.
 
zal eerder zijn dat in bochten ineens een drempel is ontstaan.
en dan ga je dus echt ineens omdat je met 100km/h je motor vleugeltjes geeft.
 
Beton gaat langer mee dan asfalt,maar dit is wel een flink nadeel tov zoab...dit kun je toch ook zien als je er op af rijdt?
 
Vind sowieso autobahn rijden gevaarlijk zoals ik laatst merkte.

Afgelopen weekend toch verkeerd ingeschat dat een dikke audi A7 en kennelijk dik over de 200 achterop aan kwam stormen....reed zelf toen 150 en denk je dat je vlot rijdt...niet dus.... :X was al verbaasd waarom hij zo boos zwaaide..... :?

Daarom de parkeerplaats opgezocht en mijn zoon verder laten rijden.....met de stroom mee is veel beter voor mij.... _O-

 
Vind sowieso autobahn rijden gevaarlijk zoals ik laatst merkte.

Afgelopen weekend toch verkeerd ingeschat dat een dikke audi A7 en kennelijk dik over de 200 achterop aan kwam stormen....reed zelf toen 150 en denk je dat je vlot rijdt...niet dus.... :X was al verbaasd waarom hij zo boos zwaaide..... :?

Daarom de parkeerplaats opgezocht en mijn zoon verder laten rijden.....met de stroom mee is veel beter voor mij.... _O-

Je reed over de Duitse autosnelweg, wou een voorligger inhalen en gooide daarom maar je voertuig in de baan van de A7?
 
Vind sowieso autobahn rijden gevaarlijk zoals ik laatst merkte.

Afgelopen weekend toch verkeerd ingeschat dat een dikke audi A7 en kennelijk dik over de 200 achterop aan kwam stormen....reed zelf toen 150 en denk je dat je vlot rijdt...niet dus.... :X was al verbaasd waarom hij zo boos zwaaide..... :?

Daarom de parkeerplaats opgezocht en mijn zoon verder laten rijden.....met de stroom mee is veel beter voor mij.... _O-


Is toch een 911 in dat filmpje, die wil toch wel iets vlotter?
 
Vind sowieso autobahn rijden gevaarlijk zoals ik laatst merkte.

Afgelopen weekend toch verkeerd ingeschat dat een dikke audi A7 en kennelijk dik over de 200 achterop aan kwam stormen....reed zelf toen 150 en denk je dat je vlot rijdt...niet dus.... :X was al verbaasd waarom hij zo boos zwaaide..... :?

Daarom de parkeerplaats opgezocht en mijn zoon verder laten rijden.....met de stroom mee is veel beter voor mij.... _O-


150 km/u valt (volgens mij) niet echt onder doorrijden op de Autobahn. :N ;)
Op de linkerbaan wordt vaak (minimaal) 180/190 of 200 of flink daarboven gereden, altijd rekening mee houden als je gaat inhalen en die strook op wilt.
 
Je reed over de Duitse autosnelweg, wou een voorligger inhalen en gooide daarom maar je voertuig in de baan van de A7?


Soms het moeilijk in te schatten in je spiegels hoe hard het achter op koment verkeer rijdt...
Het is me opgvallen dat die duitsers het geen ruk uitmaakt of het stervens druk is of niet op de plaatsen waar geen snelheidslimiet is..
 
Laatst bewerkt:
Soms het moeilijk in te schatten in je spiegels hoe hard het achter op koment verkeer rijdt...
Het is me opgvallen dat die duitsers het geen ruk uitmaakt of het stervens druk is of niet op de plaatsen waar geen snelheidslimiet is..
Ja, dat is wat ik net duidelijk wou maken.

Je kunt niet goed zien hoe snel het verkeer afkomt en besluit toch het manoeuvre te maken. Degene die reeds op het meest linkse baanvak rijdt moet maar anticiperen hé?!

Zou dat nu een reden kunnen zijn waarom er steeds meer snelheidsbeperkingen komen in Duitsland en waarom er zoveel ongevallen gebeuren op de autosnelwegen in BE en NL??
 
Op de duitse autobahn rijden is totaal niet gevaarlijk alleen moet je er gewoon continu goed spiegelen en steeds het verkeer achter je goed in de gaten houden.
En dat beheersen de meeste nederlandse bestuurders nou net niet.
Enne in duitsland is je richtingaanwijzer geen dirigeer stokje.
Dus ruimschoots van tevoren aangeven wat je wilt.
Verder zijn de meeste duitse bestuurders echt wel tolerant en houden ze normaal gesproken wel rekening met je.
Behalve als je hem dus ff snel in een gat denkt te proppen zoals hier in nederland dagelijkse kost is.
 
Op de duitse autobahn rijden is totaal niet gevaarlijk alleen moet je er gewoon continu goed spiegelen en steeds het verkeer achter je goed in de gaten houden.
En dat beheersen de meeste nederlandse bestuurders nou net niet.
Enne in duitsland is je richtingaanwijzer geen dirigeer stokje.
Dus ruimschoots van tevoren aangeven wat je wilt.
Verder zijn de meeste duitse bestuurders echt wel tolerant en houden ze normaal gesproken wel rekening met je.
Behalve als je hem dus ff snel in een gat denkt te proppen zoals hier in nederland dagelijkse kost is.

idd
 
Ja, dat is wat ik net duidelijk wou maken.

Je kunt niet goed zien hoe snel het verkeer afkomt en besluit toch het manoeuvre te maken. Degene die reeds op het meest linkse baanvak rijdt moet maar anticiperen hé?!

Zou dat nu een reden kunnen zijn waarom er steeds meer snelheidsbeperkingen komen in Duitsland en waarom er zoveel ongevallen gebeuren op de autosnelwegen in BE en NL??
Kijk, dat is dus mij overkomen mede doordat hij grootlicht voerde, niet ff seinen maar continu aan..en dan is niet goed in te schatten....foutje....overkomt iedereen een keer.

Ach, en voor de rest het goed gegaan...met de stroom mee met 130-150 en soms had je een laagvlieger want tegenwoordig rijden de meeste Duitsers ook rustig, tenminste op stuk overdag richting Osnabruck.
 
Der polizei waardeert het niet, als je met groot licht of seinend met grootlicht het andere verkeer aan de kant probeert te drukken, dat is niet voor niets. Ik heb een jaartje of 8 geleden Enschede - Osnabruck naar de megastore wel eens in een minuutje of 40 afgeraffeld. Toen werd er ook nog stevig doorgereden.
 
Kijk, dat is dus mij overkomen mede doordat hij grootlicht voerde, niet ff seinen maar continu aan..en dan is niet goed in te schatten....foutje....overkomt iedereen een keer.
Het ergste vind ik dat mensen hun gedrag dan nog goedpraten ook, terwijl hun actie rechtstreeks de oorzaak van het ongeval is als een sneller rijdend chauffeur hen langs achter ramt.
Ach, en voor de rest het goed gegaan...met de stroom mee met 130-150 en soms had je een laagvlieger want tegenwoordig rijden de meeste Duitsers ook rustig, tenminste op stuk overdag richting Osnabruck.
 
Als ze ergens netjes rijden is het toch wel op de duitse autobahn,maar je hebt altyd
uitzonderingen.
Rij liever in duitsland,het wegennetwerk zit er gewoon beter in elkaar vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan