Een trieste motordag.

Voor wie niet wist wat er allemaal helaas in de collectie stond, hier een videootje.

Heel erg triest dat alles verloren is gegaan...
Ik kan er bijna niet naar kijken zonder last van wagenziekte te krijgen. Waarom het allemaal in 2 minuten gepropt moet worden is voor mij een raadsel.
Hier nog een stukje slow video van het museum-->

 
Ik kan er bijna niet naar kijken zonder last van wagenziekte te krijgen. Waarom het allemaal in 2 minuten gepropt moet worden is voor mij een raadsel.
Iemand vond het blijkbaar leuk als snel overzicht.

Je kunt het langzamer afspelen, bv op halve of kwart snelheid kijkt beter:
Op het tandwieltje klikken en selecteren snelheid.

Schermafbeelding 2021-01-19 om 07.09.20.png
 
Verschrikkelijk. De vuurbelasting is natuurlijk enorm met al dat hout / olie / etc. Het zijn ook niet echt compartimenten dus het vuur had vrij spel. Wellicht dat er geen- of weinig (brandwerende-) eisen aan de bouw gesteld werden? Achteraf is natuurlijk makkelijk praten.
 
Als je dit echt heel erg vindt heb je een luxe- probleem.

Goedkope opmerking en een beetje te makkelijk.

Misschien kan ik me wel inleven in de positie van de eigenaar en medewerkers. Alle moeite die hij er in heeft gestoken en het verdriet dat hij zijn levenswerk kwijt is. Verzekeringsgeld is geen oplossing.
 
Ik vraag mij af hoe groot is de milieuschade
al het bluswater de berg af :?
daar zijn ze heel zuinig op hun milieu
 
Goedkope opmerking en een beetje te makkelijk.

Misschien kan ik me wel inleven in de positie van de eigenaar en medewerkers. Alle moeite die hij er in heeft gestoken en het verdriet dat hij zijn levenswerk kwijt is. Verzekeringsgeld is geen oplossing.
Je wordt nooit beter van verzekeringsgeld
 
Goedkope opmerking en een beetje te makkelijk.

Misschien kan ik me wel inleven in de positie van de eigenaar en medewerkers. Alle moeite die hij er in heeft gestoken en het verdriet dat hij zijn levenswerk kwijt is. Verzekeringsgeld is geen oplossing.
Precies!
Van die dooddoeners altijd......
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel erg zonde. Twee jaar geleden was ik daar op de Timmelsjoch, ticket voor het museum bij het afrekenen van de tol gekregen maar had toen geen tijd. Wilde ik altijd nog een keer terugkomen en dan wel tijd voor maken, da's dus te laat. :(

Edit: ook een Alfa Romeo 8C die de Mille Miglia in 1936 won is foetsie. Dat zijn serieuze pegels. Maar belangrijker, niet vervangbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik las het gisteren.... heel erg jammer 😢 ... stukje tastbare motorhistorie verdwenen...

Wat me opvalt is dat er nogal wordt afgegeven op de houten constructie. Was het een stalen constructie geweest, dan was bij een dergelijke brand het gebouw veel eerder volledig ingestort... Men vergeet vaak dat het verkolingsproces van hout juist een brandvertragende werking heeft, waarbij bij staal brand de stalen balken juist zwakker maakt.

Geloof het of niet... stalen balken worden zelfs wel met hout omkleed als brandbeveiliging / brandvertaging. Het zal hier een combie van hout en verdere brandbare stoffen zijn geweest gok ik.
 
Dragende staalconstructies krijgen een laag brandwerende verflaag
dat schuimt op bij brand
 
Terug
Bovenaan Onderaan