Eerste beurt bij 1000km, of kan 3000km ook nog?

guztux

Rookie
8 mei 2006
2
0
Doorn
Hallo allemaal,
Sinds vrijdag ben ik de trotse eigenaar van een Breva 1100. Zoals bij veel nieuwe motoren is de eerste beurt bij 1000km. Maar over 25 dagen ga ik een lang weekend naar Duitsland. Tijdens die tocht ga ik zo'n 2000km rijden. De vraag is nu, zal ik die eerste beurt voor het vertrek laten doen, of is het niet erg als de eerste beurt bij tellerstand 3000km gaat plaatsvinden? Heeft iemand daar een uitgespoken mening over?
Groeten, Kees
 
Mij is ooit verteld dat zeker de eerste kilometers er veel metaalslijpsel in de olie komt omdat de onderdelen de eerste paar kilometer het hardste op elkaar inlopen. Maar ik ben geen expert.

Waarschijnlijk kun je wel wegkomen met olie+filter verversen na 1000km, en eventueel de klepspeling controleren. Maar dan nog vraag ik me af of dat garantie-technisch wel handig is. Dan zou de 1000-beurt vervroegen misschien handiger zijn. Maar daar kan de dealer je het best uitsluitsel over geven.

Enne, over 25 dagen ga je pas? Tijd zat om nog 1000 kilometer te rijden lijkt me. Thuiskomen van je werk, eten, op de motor springen, 200 kilometer op de klok zetten, en weer terug naar huis. Simpel zat :)
 
Je zal alleen maar de olie moeten laten verversen, aan de kleppen hoeft bij een Breva zeker niet gewerkt worden omdat het hydraulische kleppen zijn. De klepspeling blijft dus altijd perfect.

Op een kleine maand kan je toch gemakkelijk die 1000km rijden???

Ik had op mijn Bandit al 1.500km staan na twee dagen :] .
 
Je zal alleen maar de olie moeten laten verversen, aan de kleppen hoeft bij een Breva zeker niet gewerkt worden omdat het hydraulische kleppen zijn. De klepspeling blijft dus altijd perfect.

Op een kleine maand kan je toch gemakkelijk die 1000km rijden???

Ik had op mijn Bandit al 1.500km staan na twee dagen :] .

Je hebt gelijk. De teller staat inmiddels op 300km. Nog 700km te gaan. Moet lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan