Eerste electrische superbike nu te koop! Mission Motorcycles

Vanaf dan zullen ze een speciale stekker invoeren zodat je niet op eenvoudige wijze stroom van thuis uit kunt tappen, want stel je voor zeg, dat je het overschot van de opbrengst van je zonnepanelen in je voertuig zou jagen. (niet dat er zoveel overschot is de laatste tijd)

De realiteit is nou eenmaal dat we een overheid hebben die draait op belastinggeld. Komt het niet uit het ene potje, dan moet het uit een ander potje komen.

Verlaging van de uitgaven door de overheid is een heel andere discussie. Met ook weer legio voors en tegens.
 
Fantastisch!
Ik volg deze ontwikkelingen op de voet nadat ik helemaal lyrisch werd door een paar dagen de Tesla Roadster te mogen gebruiken.
 
Vanaf dan zullen ze een speciale stekker invoeren zodat je niet op eenvoudige wijze stroom van thuis uit kunt tappen, want stel je voor zeg, dat je het overschot van de opbrengst van je zonnepanelen in je voertuig zou jagen. (niet dat er zoveel overschot is de laatste tijd)
Ik zou willen zeggen: nee joh dat kunnen ze niet maken.
Maar onze overheid doet gewoon even een wet invoeren/aanpassen die jou idd verplicht om het via hun spelregels te spelen.
En dat zal ten alle tijden negatief uitvallen voor het gewone volk.
En als je het dan wilt omzeilen zal je worden aangeklaagd voor diefstal of belasting ontduiking(al zou je het via je eigen zonnepanelen binnen halen).
 
Ik zou willen zeggen: nee joh dat kunnen ze niet maken.
Maar onze overheid doet gewoon even een wet invoeren/aanpassen die jou idd verplicht om het via hun spelregels te spelen.
En dat zal ten alle tijden negatief uitvallen voor het gewone volk.
En als je het dan wilt omzeilen zal je worden aangeklaagd voor diefstal of belasting ontduiking(al zou je het via je eigen zonnepanelen binnen halen).

Weet je ... het "gewone volk" krijgt de overheid die het verdient. En aangezien we al jaren geen revolutie of oorlog meer hebben gehad, lijkt het me dat de gemiddelde burger niet ontevreden genoeg is om in opstand te komen.

Veranderingen gaan heel langzaam (meestal dan), maar als je echt ontevreden bent, en je vindt voldoende medestanders, dan komt er heus wel wat in beweging. Als je de afgelopen 40 jaar terug kijkt, dan zie je ook dat onder invloed van "het volk" de overheid veranderd is.

In ieder geval; ik doe niet mee ... ik heb een huisje boompje beestje, een leuke baan, en een motorfiets, en geen behoefte aan verstoring van de status quo ... maar feel free om een revolutie te ontketenen ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanaf dan zullen ze een speciale stekker invoeren zodat je niet op eenvoudige wijze stroom van thuis uit kunt tappen, want stel je voor zeg, dat je het overschot van de opbrengst van je zonnepanelen in je voertuig zou jagen. (niet dat er zoveel overschot is de laatste tijd)
Simpel: Alleen opladen via goedgekeurde laadstations die periodiek door een man met een geel hesje en een map onder zijn arm gecontroleerd worden.
 
Ik heb ergens gelezen dat ze wetenschappelijk aardige stappen maken met het rijden op waterstof. Gaan we dan een keuze krijgen tussen elektrisch of waterstof?
 
Man, wat een ontzettend vernieuwend en bruut ontwerp heeft dat ding!
Helaas ben ik, net als vele anderen, geen voorstander van elektrisch rijden.
Denk aan de vele nadelen;
- Minimale actieradius
- Geen geluidsproductie
- Accu's en andere technische aspecten die nog in de kinderschoenen staan

En wat zijn nu de echte "fun-makers" van motorrijden op een dergelijk ontworpen motor, onder andere toch dat mooie rauwe geluid welke uit zo'n mooie supersport kan komen?

Ik zou zeggen," suzuki/yamaha/honda of whatever wie, koop aub dit ontwerp over en knal hier een lekker 600- of 1000cc blok onder!" Ik zou verkocht zijn.....
 
Nee, helaas niet. Juist daarom rij ik zelf een 4-cilinder. Een motor moet zich, naar mijn voorkeur, juist lekker geleidelijk opbouwen, "hard werken" om hard te rijden! Tuurlijk zou ik dit voor een keer ook eens willen meemaken, volle bak koppel vanaf het eerste moment dat je je pols beweegt, maar dit is niet mijn ideale beeld van een sportbike.

Overigens vraag ik mij af of dit niet ontzettend zenuwachtig zal rijden, bijvoorbeeld in een lekkere stuurbocht..
 
Nee, helaas niet. Juist daarom rij ik zelf een 4-cilinder. Een motor moet zich, naar mijn voorkeur, juist lekker geleidelijk opbouwen, "hard werken" om hard te rijden! Tuurlijk zou ik dit voor een keer ook eens willen meemaken, volle bak koppel vanaf het eerste moment dat je je pols beweegt, maar dit is niet mijn ideale beeld van een sportbike.

Overigens vraag ik mij af of dit niet ontzettend zenuwachtig zal rijden, bijvoorbeeld in een lekkere stuurbocht..

Kan prima aangepast worden door de boordcomputer. Paar duizend berekeningen per seconden zouden uitstekend de aflevering van vermogen kunnen verminderen per gashendel-slagmillimeter zodra je een bepaalde hellingshoek haalt.
Geleidelijke terugflow wanneer je weer rechtop rijdt. Tevens zou je geleidelijk verloop van vermogenslevering ook gewoon via de boordcomputer moeten kunnen voorprogrammeren.
 
Gezien je onderschrift zal ik niet inhoudelijk ingaan op je bericht....
Haha flauwekul. Ja, wat je zegt kan natuurlijk heel goed kloppen. Diegenen die dit soort machines kunnen ontwerpen, zullen ook in staat zijn de vermogensafgifte te configureren. Maar dan blijf ik toch bij mijn standpunt, een elektrische aandrijving vind ik niet thuishoren op een stoere superbike!
 
Gezien je onderschrift zal ik niet inhoudelijk ingaan op je bericht....
Haha flauwekul. Ja, wat je zegt kan natuurlijk heel goed kloppen. Diegenen die dit soort machines kunnen ontwerpen, zullen ook in staat zijn de vermogensafgifte te configureren. Maar dan blijf ik toch bij mijn standpunt, een elektrische aandrijving vind ik niet thuishoren op een stoere superbike!


Dat went vanzelf, kijk bijvoorbeeld naar de overstap van 2takt naar 4takt in de racerij, heel veel liefhebbers waaronder ikzelf vinden een 2takt veel mooier om te horen en te zien rijden.
maar naarmate je alleen nog maar 4takt racers ziet ga je die ook steeds meer waarderen.
En dan zie je een keer een paar oude 2takts op een classic of demo en dan denk je, het was vroeger allemaal veel mooier maar de volgende gp of superbike wedstrijd ben je dat al weer vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Gezien je onderschrift zal ik niet inhoudelijk ingaan op je bericht....
Haha flauwekul. Ja, wat je zegt kan natuurlijk heel goed kloppen. Diegenen die dit soort machines kunnen ontwerpen, zullen ook in staat zijn de vermogensafgifte te configureren. Maar dan blijf ik toch bij mijn standpunt, een elektrische aandrijving vind ik niet thuishoren op een stoere superbike!

Van mij mag het. Je kunt zoveel willen als je wilt... maar ooit raken die krengen genaamd `olie´ op. Nieuwe ontwikkeling omarm ik dan ook. Zonne-energie, windenergie wat dan ook.


pollution.jpg

traffic_pollution.jpg

plastic-ocean.jpg

pollution.jpg

Deforestation-Amazon.jpg

waters.jpg

pollute%20JAK.JPG
 
Heeft bijzonder weinig te maken met een tussen het vuil zwemmend kind :?


Voorlopig is dit nog niet binnen handbereik van de normale man, maar de ontwikkelingen gaan wel snel :)

Het grootste probleem zie ik in de actieradius / laadtijd en dus voorlopig de prijs.
 
Van mij mag het. Je kunt zoveel willen als je wilt... maar ooit raken die krengen genaamd `olie´ op. Nieuwe ontwikkeling omarm ik dan ook. Zonne-energie, windenergie wat dan ook.


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar zijn de meningen nog over verdeeld, zolang de prijs van olie blijft stijgen zijn er voorlopig nog voorraden die dan ineens wel aangesproken kunnen worden.

Denk dat het voordeel van electrisch voorlopig zit in de uitstoot verplaatsen naar beter controleerbare energiecentrales buiten drukbevolkte gebieden.

En om lekker te kunnen blijven (of weer gaan) racen en crossen in de buurt van grote steden.
 
Denk dat het voordeel van electrisch voorlopig zit in de uitstoot verplaatsen naar beter controleerbare energiecentrales buiten drukbevolkte gebieden.

Ik denk het ook. En in ons dichtbevolkte land is dat best een groot voordeel.
En om lekker te kunnen blijven (of weer gaan) racen en crossen in de buurt van grote steden.
Eigenlijk zou Zandvoort dit dus moeten omarmen!
 
Ik denk het ook. En in ons dichtbevolkte land is dat best een groot voordeel.Eigenlijk zou Zandvoort dit dus moeten omarmen!
Kip-ei

Eerst moeten er fatsoenlijke betaalbare producten zijn. Kijk maar naar de TTXGP of de TTZero.. Is allemaal nog een beetje gerommel in de marge.

Ik hoop dat het snel gaat, wil die twee kleintjes van mij graag op de electrische motor hebben over een jaar of twee/drie.
 
Van mij mag het. Je kunt zoveel willen als je wilt... maar ooit raken die krengen genaamd `olie´ op. Nieuwe ontwikkeling omarm ik dan ook. Zonne-energie, windenergie wat dan ook.


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Al zou in ene de massa overstappen, dan veranderd dat niets aan de door jou getoonde plaatjes.

Wie denk je dat straks de betaalbare accu's in elkaar mag gaan sleutelen en de retour gekomen afgeschreven accu's mag gaan "recyclen" :?

Precies.... dat zelfde kindje dat nu lekker ligt te badderen :o

Vooralsnog is elektrisch rijden onbetaalbaar en praktisch gezien geen alternatief.
Tevens wordt de vervuiling (gedeeltelijk) alleen maar verplaatst.

Mijn stelling blijft: elektrisch rijden is een leuke tussenstap voor de elite, ik zie meer brood in de doorontwikkeling van de brandstofcel :Y
 
maar ooit raken die krengen genaamd `olie´ op.

Dat geloofd zo'n 99% van mensen nog steeds, dat staat ook in de schoolboeken. Het is echter een onderwerp van discussie. Jaren geleden heeft men al synthetische 'aardolie' geproduceerd in het lab, van wat ik mij herinner was dat iets met methaan, een laser en een drukvat. De extreme temperatuur en druk deed de methaan in olie veranderen om het kort door de bocht te zetten. Dat is geen aluminiumhoedjestheorie maar gewoon te doen, dat kost uiteraard een enorme hoeveelheid energie dus ff aardolie maken zit er niet in, maar het gaat om het proces. Laat er diep in de aardkorst nou toevallig ook methaan aanwezig zijn in combinatie met extreme druk en temperatuur. Nu zijn er mensen, waaronder aluminiumhoedjes mensen die zo'n onderwerp helaas de verkeerde kant op trekken, die vermoeden dat aardolie niet zo'n (korte) eindige energiebron is als mensen nu denken. De theorie is dan ook dat je geen miljoenmiljard jaar hoeft te wachten totdat olie zich heeft gevormd door dooie geplette beesten, maar dat zo'n bron zich veel sneller vult dan dat.

Dan zijn er mensen die zeggen ja maar dat dan zou iedereen dat toch allang weten. De aarde was ooit ook plat en de olieboeren gaan zoiets uiteraard niet van de daken schreeuwen. Waarom zouden ze. Als de olieprijs teveel zakt door te weinig vraag schroeven ze de productie omlaag om de prijs op te drijven, hebben ze vooral in het middenoosten een handje van. Waarom zou je dan van de daken gaan schreeuwen dat jouw product helemaal niet zo schaars is. Het is een theorie en de heren van de oliebronnen zijn de laatste die dat tot de bodem uit gaan zoeken en uitgebreid verslag van doen.

Maar voor de dooiebeesten-olie believers geldt nog altijd: Die olie gaat dan op, tot de allerlaatste druppel. Doen wij het niet, dan doen de chinezen of de indiërs het wel. Duurzame dingen ontwikkelen met het idee dat het goed is voor het milieu enzo is daarom waanzin en als je dat geloofd ben je echt knetternaief. De rest van de wereld heeft schijt aan zulke schattige duurzame groeneknuffel ideeen, die zijn al blij als ze een keer op een echte plee mogen schijten in plaats van een gat in de grond. Tegen de tijd dat zij zich druk gaan maken om het milieu zijn we een aantal decennia verder. De enige reden waarom wij duurzaam spul moeten ontwikkelen is het verminderen van afhankelijkheid van olie, om schaarste en anders wel om politieke afhankelijkheid. Voorlopig heeft het westen echter nog een dikke vinger in de oliepap dus trek ik het gas nog even flink open :W Geniet ervan zolang het nog kan.
 
Dat geloofd zo'n 99% van mensen nog steeds, dat staat ook in de schoolboeken. Het is echter een onderwerp van discussie. Jaren geleden heeft men al synthetische 'aardolie' geproduceerd in het lab, van wat ik mij herinner was dat iets met methaan, een laser en een drukvat. De extreme temperatuur en druk deed de methaan in olie veranderen om het kort door de bocht te zetten. Dat is geen aluminiumhoedjestheorie maar gewoon te doen, dat kost uiteraard een enorme hoeveelheid energie dus ff aardolie maken zit er niet in, maar het gaat om het proces. Laat er diep in de aardkorst nou toevallig ook methaan aanwezig zijn in combinatie met extreme druk en temperatuur. Nu zijn er mensen, waaronder aluminiumhoedjes mensen die zo'n onderwerp helaas de verkeerde kant op trekken, die vermoeden dat aardolie niet zo'n (korte) eindige energiebron is als mensen nu denken. De theorie is dan ook dat je geen miljoenmiljard jaar hoeft te wachten totdat olie zich heeft gevormd door dooie geplette beesten, maar dat zo'n bron zich veel sneller vult dan dat.

Dan zijn er mensen die zeggen ja maar dat dan zou iedereen dat toch allang weten. De aarde was ooit ook plat en de olieboeren gaan zoiets uiteraard niet van de daken schreeuwen. Waarom zouden ze. Als de olieprijs teveel zakt door te weinig vraag schroeven ze de productie omlaag om de prijs op te drijven, hebben ze vooral in het middenoosten een handje van. Waarom zou je dan van de daken gaan schreeuwen dat jouw product helemaal niet zo schaars is. Het is een theorie en de heren van de oliebronnen zijn de laatste die dat tot de bodem uit gaan zoeken en uitgebreid verslag van doen.

Maar voor de dooiebeesten-olie believers geldt nog altijd: Die olie gaat dan op, tot de allerlaatste druppel. Doen wij het niet, dan doen de chinezen of de indiërs het wel. Duurzame dingen ontwikkelen met het idee dat het goed is voor het milieu enzo is daarom waanzin en als je dat geloofd ben je echt knetternaief. De rest van de wereld heeft schijt aan zulke schattige duurzame groeneknuffel ideeen, die zijn al blij als ze een keer op een echte plee mogen schijten in plaats van een gat in de grond. Tegen de tijd dat zij zich druk gaan maken om het milieu zijn we een aantal decennia verder. De enige reden waarom wij duurzaam spul moeten ontwikkelen is het verminderen van afhankelijkheid van olie, om schaarste en anders wel om politieke afhankelijkheid. Voorlopig heeft het westen echter nog een dikke vinger in de oliepap dus trek ik het gas nog even flink open :W Geniet ervan zolang het nog kan.
:^
Ooit een keer een stuk op TV gezien, waren ook wat oliebaronnen bij, documentaire of iets.
Op de vraag wanneer de aardolie op zou zijn lachte zich letterlijk de ballen van hun lijf.
Het antwoord was dat onze generatie, de generatie daarna en de generatie daarna het waarschijnlijk niet mee gaan maken _O-

En tegen die tijd dat het ooit zover zou komen is de technologie inderdaad alweer zoveel verder :z
 
Even een stukje van Aardolie - Wikipedia bekeken en wat cijfertjes opgedoken.
Volgens de cijfers die ik daar vind zouden we met de huidige olievoorraad ongeveer 47,5 jaar vooruit kunnen als de vraag gelijk blijft.
Dit is dus puur wat er op het schap ligt en dus niet wat er nog in de bodem in huidige en nieuwe bronnen zit.
 
Het enige echte voordeel wat ik mij met elektrisch rijden kan voorstellen is dat we minder afhankelijk worden van olieproducerende landen.

Verder zijn accu's natuurlijk een groot probleem (iets wat je veelal niet hoort). Huidige accu's hebben een vrij korte levensduur, zijn behoorlijk vervuilend om te produceren en ook om na hun levensduur weer af te danken.
En niet te vergeten dat die accu's ook energie nodig hebben... moet ook ergens vandaan komen.

Het doel is geloof ik 1 miljoen auto's in 2025. Ik zie het niet gebeuren, maar mocht het gebeuren wat gaat dat dan doen met onze energie rekening? Die zal wel omhoog knallen (kan haast niet anders met een dusdanig grote groei aan vraag van energie).

Vaak in de zomer hoor je ook, wanneer het warm is en iedereen de airco op kantoor aan zet, dat het koelwater van de energiecentrales te warm is om te lozen.
Wanneer er ineens 1 miljoen auto's óók tegelijkertijd aan de laadpaal staan, hoe denkt men dat probleem dan precies op te lossen?

Elektrisch rijden lijkt me dan wel weer erg leuk. Tenminste, als we het hebben over een hoop constant koppel bij een traploze versnelling richting de maximum snelheid :). Dat kan natuurlijk best leuk zijn!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan