Eerste electrische superbike nu te koop! Mission Motorcycles

En tegen die tijd dat het ooit zover zou komen is de technologie inderdaad alweer zoveel verder :z

Daar gaat het nu om. Dat er ontwikkeld wordt. De eerste auto was ook niet betaalbaar voor iedere burger. Het kost tijd maar als ze door blijven ontwikkelen komt er misschien een GOEDE alternatief. Maar als ze stil blijven zitten met de gedachte 'olie raakt toch pas over 500 jaar op, we zien het dan wel' , dan hebben ze na 500 jaar nog steeds geen alternatief.

Ontwikkelingen steun ik, elektrische motorfietsen, motorfietsen op waterstof... noem maar op, ik juich het toe! En uiteindelijk heeft de milieu er ook baat bij. Maar dat is nog te ver weg.
 
Daar gaat het nu om. Dat er ontwikkeld wordt. De eerste auto was ook niet betaalbaar voor iedere burger. Het kost tijd maar als ze door blijven ontwikkelen komt er misschien een GOEDE alternatief. Maar als ze stil blijven zitten met de gedachte 'olie raakt toch pas over 500 jaar op, we zien het dan wel' , dan hebben ze na 500 jaar nog steeds geen alternatief.

Ontwikkelingen steun ik, elektrische motorfietsen, motorfietsen op waterstof... noem maar op, ik juich het toe! En uiteindelijk heeft de milieu er ook baat bij. Maar dat is nog te ver weg.
Begrijp me niet verkeerd, ik juich elke nieuwe ontwikkeling ook toe :Y
Alleen denk ik dat elektrisch rijden niet DE oplossing gaat worden, maar slecht een tussenstap is.
Tevens ben ik sceptisch ten aanzien van het verplaatsen van de vervuiling.

Ik wilde alleen even het doemscenario wat betreft de olievoorraden ontkrachten ;)
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd, ik juich elke nieuwe ontwikkeling ook toe :Y
Alleen denk ik dat elektrisch rijden niet DE oplossing gaat worden, maar slecht een tussenstap is.
Tevens ben ik sceptisch ten aanzien van het verplaatsen van de vervuiling.

Ik wilde alleen even het doemscenario wat betreft de olievoorraden ontkrachten ;)

Dan is het allemaal goed. Het is inderdaad te beargumenteren dat de accu's ook niet de meest milieuvriendelijke ontwerpen zijn. Ik ben helaas niet technisch aangelegd en weet ook niet wat er nog meer mogelijk is. Maar nieuwe ontwikkelingen zijn altijd fijn, al zal ik het niet gebruiken.
 
Al zou in ene de massa overstappen, dan veranderd dat niets aan de door jou getoonde plaatjes.

Wie denk je dat straks de betaalbare accu's in elkaar mag gaan sleutelen en de retour gekomen afgeschreven accu's mag gaan "recyclen" :?

Precies.... dat zelfde kindje dat nu lekker ligt te badderen :o

Vooralsnog is elektrisch rijden onbetaalbaar en praktisch gezien geen alternatief.
Tevens wordt de vervuiling (gedeeltelijk) alleen maar verplaatst.

Mijn stelling blijft: elektrisch rijden is een leuke tussenstap voor de elite, ik zie meer brood in de doorontwikkeling van de brandstofcel :Y

Brandstofcel maakt stroom door middel van waterstof, waterstof wordt geproduceerd met electriciteit en het kost meer stroom om te produceren dan je er uit kunt halen met de brandstofcel.

Voordeel is dat je sneller kunt laden (tanken)
 
Even een stukje van Aardolie - Wikipedia bekeken en wat cijfertjes opgedoken.
Volgens de cijfers die ik daar vind zouden we met de huidige olievoorraad ongeveer 47,5 jaar vooruit kunnen als de vraag gelijk blijft.
Dit is dus puur wat er op het schap ligt en dus niet wat er nog in de bodem in huidige en nieuwe bronnen zit.
Euh waar zie jij dat staan? Ik zie alleen dat "peak oil" in 2030 voorspeld is en dat daarna de voorraad kleiner zou worden.
Die voorraden in dat stuk gaan over wat er nog in de grond zit in op dit moment bekende velden.

En wie heeft het stuk geschreven? Ik ken die cijfers niet, dus heb ik ook geen idee of het klopt.
 
Er zijn veel circuits gesloten wegens de geluids- en milieuhinder. Als de F1 en andere wedstrijden nu met electrische auto's/moto's zou gebeuren, kunnen die circuits dan weer open?
Ik denk dat dat voor Motocross en kart circuits absoluut een oplossing zou kunnen zijn.
 
onboard footage van een elektrische motor die 60km aflegt tijdens de Isle of Man TT

!
 
En niet te vergeten dat die accu's ook energie nodig hebben... moet ook ergens vandaan komen.

meer lokaal en groen energie opwekken dan maar?
met zonnepanelen bijvoorbeeld...
of een HRe ketel

vooral die laatste is geen slecht idee maar dit is puur mijn mening ;)
 
Duurzame dingen ontwikkelen met het idee dat het goed is voor het milieu enzo is daarom waanzin en als je dat geloofd ben je echt knetternaief. De rest van de wereld heeft schijt aan zulke schattige duurzame groeneknuffel ideeen

_O-
als iedereen het groene bomenknuffel idee nu in nederland gaat toepassen voor "afval" water scheelt dit ERG veel in de zuiverings installatie bijvoorbeeld.

en het bespaard ook nog ;)
 
meer lokaal en groen energie opwekken dan maar?
met zonnepanelen bijvoorbeeld...
of een HRe ketel

vooral die laatste is geen slecht idee maar dit is puur mijn mening ;)
Ja, besparen is de eerste stap.
Maar zonnepanelen is veel slimmer. Met de huidige energieprijzen verdien je die dingen tussen 5 en 8 jaar terug. Energieprijzen gaan met 8% per jaar omhoog, je zonnepanelen blijven tegen dezelfde afschrijving energie leveren. Nog 20 jaar gratis dus *O*
 
Ja, besparen is de eerste stap.
Maar zonnepanelen is veel slimmer. Met de huidige energieprijzen verdien je die dingen tussen 5 en 8 jaar terug. Energieprijzen gaan met 8% per jaar omhoog, je zonnepanelen blijven tegen dezelfde afschrijving energie leveren. Nog 20 jaar gratis dus *O*

de lol is een beetje dat die zonne panelen zoveel start kapitaal vereisen.
de HRe dingen zullen altijd ter vervanging zijn van de oude combi ketel. dus daar zouden hoe dan ook kosten bij komen.
die extra 'e' in de naam maakt hem wel duurder maar voor het verschil heb je geen set zonne panelen op dak liggen :P

overigens ken ik nog wel een paar manieren van "besparen" :) sommige hebben zelfs een aantal onbekende voordelen, zoals het verlagen van je "rioolrecht" :)
 
Heeft bijzonder weinig te maken met een tussen het vuil zwemmend kind :?


Voorlopig is dit nog niet binnen handbereik van de normale man, maar de ontwikkelingen gaan wel snel :)

Het grootste probleem zie ik in de actieradius / laadtijd en dus voorlopig de prijs.
laadtijd en prijs ben ik wel met je eens, actieradius, tja, ik weet het niet, maar na 200 km rijden wordt ik op mijn gixxer toch ook vrij nerveus als ik geen benzinepomp in de buurt zie.
 
Om de 200km stoppen is ook geen probleem, maar "ff tanken" gaat dus niet.
Dus (via een mooie route) naar de Eifel gaat in een dag al niet lukken met 2 uur laadtijd :N
 
Om de 200km stoppen is ook geen probleem, maar "ff tanken" gaat dus niet.
Dus (via een mooie route) naar de Eifel gaat in een dag al niet lukken met 2 uur laadtijd :N

dit is ook waarom ik nog altijd niet begrijp waarom er geen ontwikkelings sprongen worden gemaakt om zonne panelen op het dak van een auto te maken.
bijvoorbeeld een hybride zou zomaar een groter aantal km's kunnen maken doordat de accus worden ondersteund door de zon. zo slaat de motor pas later aan en is het verbruik per km lager dus

ook een vol elektro wagen kan de actieradius vergroten door de zon
 
Laatst bewerkt:
dit is ook waarom ik nog altijd niet begrijp waarom er geen ontwikkelings sprongen worden gemaakt om zonne panelen op het dak van een auto te maken.
bijvoorbeeld een hybride zou zomaar een groter aantal km's kunnen maken doordat de accus worden ondersteund door de zon. zo slaat de motor pas later aan en is het verbruik per km lager dus

ook een vol elektro wagen kan de actieradius vergroten door de zon


En toen had je een file in de tunnel -O-
 
Prijskaartje is nog niet echt interessant.

Maar wanneer er eenmaal een nette woon-werk motorfiets komt op elektriciteit durf ik het misschien wel te overwegen :Y

Na me studie dagelijks 200 km afleggen dus wat extra kosten voor een elektrische motorfiets haal je er akelig snel uit doordat er geen benzine in hoeft. Alleen een startbedrag van 30k is nogal wat.

En geluid boeit me vrij weinig als ik op de snelweg rij. Het is toch een herrie met de wind die langs je raast.

En voor de plezier ritjes gewoon een benzineslurper erbij houden :]
 
Laatst bewerkt:
dit is ook waarom ik nog altijd niet begrijp waarom er geen ontwikkelings sprongen worden gemaakt om zonne panelen op het dak van een auto te maken.
bijvoorbeeld een hybride zou zomaar een groter aantal km's kunnen maken doordat de accus worden ondersteund door de zon. zo slaat de motor pas later aan en is het verbruik per km lager dus

ook een vol elektro wagen kan de actieradius vergroten door de zon

dat duurt niet lang meer gok ik: Toyota ontwikkelt auto op zonne-energie | Zonnepanelen-info.nl
 
Het lijkt alsof het er nu toch eindelijk van gaat komen

Mission Motorcycles Hopes You’ll Pay $60K for a Tesla on Two Wheels

Als ik het artikel mag geloven:

- 0-100 < 3 sec
- range +/- 200km
- top 150mph
- oplaadtijd van 0 naar 100% in 2 uur.

en altijd handig: een achteruitversnelling :P

Enigste nadeel is het prijskaartje van 60K aan dollars


Het is bij electrisch aangedreven voertuigen of-of. Dus 150km/u maar de range is dan een tiental km (als die het haalt) .Die range haal je als je netjes 80 rijdt (met wind mee)of iets in die orde.

Fabrikanten van electr. auto's blazen het bereik behoorlijk op, voor de motoren verwacht ik niet anders.

Eerst betere accu's uitvinden voor dit concept aanslaat.
 
Het is bij electrisch aangedreven voertuigen of-of. Dus 150km/u maar de range is dan een tiental km (als die het haalt) .Die range haal je als je netjes 80 rijdt (met wind mee)of iets in die orde.

Fabrikanten van electr. auto's blazen het bereik behoorlijk op, voor de motoren verwacht ik niet anders.

Eerst betere accu's uitvinden voor dit concept aanslaat.
Dat is bij brandstof auto's niet anders. 1:24 in de folder _O-

Heeft er al iemand gezegd dat hij niet genoeg herrie maakt?
 
Hier nog zo'n mooi voorbeeld over electrische motoren en de Isle of Man TT.

Electric Bikes Get Up to Speed at Isle of Man TT

Huidige electrische motoren, op de isle of man, zijn nu even snel als de allersnelste motoren die in de jaren 80 tijdens de TT gebruikt werden.

Terwijl ze in 2009 nog op het niveau van motoren uit 1930 (!) waren.
Kun je nagaan hoe snel de ontwikkelingen wel niet gaan *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan