Eerste motor: R1 ??

Natuurlijk niet. maar eerlijk is eerlijk, verlamd onder een vangrail liggen creperen kan je ook gebeuren met (om maar wat te nomen) een FJR. Ik begrijp dat het risico met een R1 / Gixxer 750 duidelijk hoger ligt. Maar vond je verlamming opmerking wat ongepast.

Het was niet het beste voorbeeld, dat klopt. Maar het is toch wel 1 van de worst cases.

Ben een keer geschept met 30km/h. Kan je vertellen dat ik een week met pijn moest lopen/zitten. Mn heup kuste de tegels heel goed :') Zal bij hogere snelheden niet minder pijn doen.

Voorbeeld van teveel gas in een bocht: (nou is deze val niet zo heel boeiend, wel zonde).
 
Mooi overzicht inderdaad!

Mja, zitten een boel hendige tips bij, maar het getrut dat je maar beter geen vier-pitter kan nemen, vind ik overdreven. Er zijn een heleboel nette en zelfs tamme 4 cylinders die niets onderdoen qua sturend vermogen in vergelijk met een 2-pitter. Zelf heb ik een vlottere 4-pitter, maar mijn vrouw vindt het nog lekkerder rijden dan haar 2 cylindertje. Het blijft natuurlijk wel een kwestie van smaak.
 
Mja, zitten een boel hendige tips bij, maar het getrut dat je maar beter geen vier-pitter kan nemen, vind ik overdreven.

Dan heb je het getrut over inrijden nog niet gelezen..... dat is helemaal erg.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen op een hayabusa, maar het is al vaak herhaald verstand zit in je rechterhand

En is ook verder helemaal niets mis mee.

Ervaring leert alleen dat als je met een licht fietsje begint, je later, als je op een grote jongen stapt, je er ook echt mee kan rijden. Ken genoeg gasten die meteen op een dikke fiets zijn begonnen, en er gewoon door mij en en maat op een 600je dik uitgereden worden.

Ieder zijn eigen keus natuurlijk. :Y
 
Ik ben begonnen op een hayabusa, maar het is al vaak herhaald verstand zit in je rechterhand
ik dacht eerst ff dat je een grap maakte.
waarom zou je op een hayabusa willen beginnen?
persoonlijk lijkt me het niet de ideale fiets om bochtenwerk en het hele rijden aan te leren.
 
Mja, zitten een boel hendige tips bij, maar het getrut dat je maar beter geen vier-pitter kan nemen, vind ik overdreven. Er zijn een heleboel nette en zelfs tamme 4 cylinders die niets onderdoen qua sturend vermogen in vergelijk met een 2-pitter. Zelf heb ik een vlottere 4-pitter, maar mijn vrouw vindt het nog lekkerder rijden dan haar 2 cylindertje. Het blijft natuurlijk wel een kwestie van smaak.

Ben ik met je eens.
Goed verhaal, maar dat je beter kunt beginnen op een tweecilinder is kul. De gasrespons van een 4cil is juist in de lagere toeren meestal minder scherp dan bij een tweecil.
 
Gaan we weer _O-


Lang verhaal kort:

Zijde 1: Gewoon doen! Je hebt het uiteindelijk toch zelf in de hand.
Zijde 2: Niet doen! Je rijdt jezelf de pleuris in, zo'n geval wil je nog wel eens verrassen.


Zelf neig ik naar zijde 2.

Je hebt volkomen gelijk, behalve dat ik aanhanger ben van optie 1 :Y

Edit: oh fuck, antiek topic :z
 
Laatst bewerkt:
Mja, zitten een boel hendige tips bij, maar het getrut dat je maar beter geen vier-pitter kan nemen, vind ik overdreven. Er zijn een heleboel nette en zelfs tamme 4 cylinders die niets onderdoen qua sturend vermogen in vergelijk met een 2-pitter. Zelf heb ik een vlottere 4-pitter, maar mijn vrouw vindt het nog lekkerder rijden dan haar 2 cylindertje. Het blijft natuurlijk wel een kwestie van smaak.

Absoluut mee eens. Bovendien heeft een 2-pitter nogal eens het "on-off" fenomeen. Lijkt min ook niet ideaal om mee te beginnen.
 
...en zo kunnen we dit topic nog moeiteloos tot december 2015 rekken.... want geen kat herleest uiteraard nog alle vorige pagina's....

Misschien ook ineens nog effe de vraag stellen of we op onze eerste R1/Fireblade/etc. ook nog gaan zwaaien naar ... euh... motorscooters ? (goed voor MINSTENS nog 82 pagina's... 182 zelfs als we er de Harleys nog bij betrekken)...

Start !!!!

:+
 
Harley? HARLEY???!!! Breek me de bek niet open.

Dat is de buschauffeur onder de motoren...... :+
 
Ik zwaai ook naar Harleys, vriendelijk als ik ben! :+
Ik alleen niet op dijkjes, op dijkjes rij ik te snel zonder mijn dbkillers erin :Y
Daardoor heb ik geen tijd om te zwaaien, want je moet wel je beide handen aan het stuur hebben voor het geval er een kind of gieter oversteekt :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan