eerste motorbeurt 200 euro ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe kan je zoiets verkloten, is olie verwisselen. en een filtertje erin en eruit. ik ben geen kleppen aan het stellen


Oliebeurtje alleen ?

Oh, even kijken..
Je kan de olieplug kapot draaien ( logheid )
Je kan de oliefilter of het oliefilter huis kapot draaien ( logheid )
Je kan vergeten de olie er in te doen, vervolgens te starten ( kuch.. doen dealers ook ;p )
Je kan vergeten de plug er in te doen, en vervolgens je 5w40 zo in je hopelijk nog geplaatste afval olie bak gooien.
Je kan voor of na de wissel je brommer van de brug laten pleuren ( logheid )

Het is verbazend wat je allemaal kan verkloten bij een eenvoudig klusje.


Je betaald niet alleen voor het werk, maar ook voor die 1x in de 1000 keer dat het mis gaat en de rekening hier niet
voor bij de klant word gelegd .

T is mensenwerk he, en juist met routine ga je fouten maken.

Ook betaal je voor de kennis / ervaring van de monteur.. * ect ect ect *


Als je zelf sleutelt, en een fout maakt, noem je dat niet zelden "leergeld" ... moet je raden waarom ;p
 
Het gaat in dit geval ook om garantie en aantoonbaar dealer onderhoud.
Laat je het ergens anders doen en er gaat wat stuk, dan moet je in de mallemolen tussen de dealer en de importeur.
Zelf doen is dan in ieder geval zeker geen optie om juridisch sterk in je schoenen te staan..

En nóg een reden om het vertikken een nieuwe te gaan kopen.

Eerst schrijf je de helft al af als je em uit de showroom duwt..
Vervolgens ben je verplicht -duur- onderhoud, wat je zelf prima kan doen, te laten doen bij een dealer.


Je moet wel heel veel zelf sleutelen verneuken voor je dát er ooit uit hebt.
 
En nóg een reden om het vertikken een nieuwe te gaan kopen.

Eerst schrijf je de helft al af als je em uit de showroom duwt..
Vervolgens ben je verplicht -duur- onderhoud, wat je zelf prima kan doen, te laten doen bij een dealer.


Je moet wel heel veel zelf sleutelen verneuken voor je dát er ooit uit hebt.
Dat kan een persoonlijk ding zijn. :Y
Ik heb wel een aantal motorfietsen nieuw gekocht.
Het bewuste model was dan nog niet of amper tweedehands te krijgen.
Maar als het opvolgende model nieuwe features heeft dan wil ik daar ook wel in meegroeien.
Momenteel staan een blipper, connectivity en TFT scherm hoog op mijn lijstje. :9
Maar als de Kymco RevoNEX betaalbaar is dan neem ik die erbij.
 
Zijn jullie niet ook heel erg benieuwd hoe TS z'n boodschappen afrekent?
Of is het altijd koopjesjagen en de aanbiedingen kopen?
Vorige week was dit stukje kaas nog 3 euro, nu 4. Nu koop ik het niet...

Motor rijden kost nou eenmaal geld.
Ik laat ook alles doen en ik weet dat het dan meer kost. Maar dan wordt het goed gedaan en pruts ik er zelf niet aan. Dat maakt het voor mezelf ook veiliger.

Oh ja, TS, hoe sta je bij de pomp dan?
Elke keer huilend dat de benzine weer duurder is geworden? 🤣

Of te wel, de wereld is duur, wordt duurder en wen er maar aan.
benzine kijk ik niet eens naar. jullie zijn gewoon of ongelovelijk dom of geld teveel dat 200 euro voor olie wisselen normaal vinden
 
Heb je dan ook maximale korting bedongen bij aankoop van de motor?
ach hou toch op man ik heb 7500 betaald en 200 euro korting ontvangen daarna een slot gekocht voor 150 bij hun doe nou normaal man. korting korting
je doet alsof ik de man heb uitgekleed
 
benzine kijk ik niet eens naar. jullie zijn gewoon of ongelovelijk dom of geld teveel dat 200 euro voor olie wisselen normaal vinden
Toch moet je uitkijken met het onderhoud uitbesteden van het onderhoud bij een andere zaak. Als er problemen zijn met de motor, zal men elkaar de schuld geven in plaats van zonder gezeur de boel te repareren.
 
Alles samengevat, als je het onderhoud van een motor of scooter niet kunt betalen, ga dan lopen of met de bus.
 
Ik reken voor mezelf altijd even uit wat ik ongeveer kwijt zal zijn. Gelukkig is met mijn garage veel bespreekbaar. Maar, voor dat ik die van mij wegbreng voor een grote beurt, ga ik er maar vanuit dat hij er 2 uur mee bezig is en daar reken ik al €100 euro voor en dan de rest van de kosten nog. Alhoewel, is er voor een grote beurt vaal wel een basis bedrag. Tenzij je een hele nieuwe kettingset, remschijven en of blokken nodig bent etc etc etc.
 
Ik vind de verschillen per dealer best wel uiteen lopen.

Laat ze vaste tarieven hanteren zodat je overal hetzelfde kwijt bent.
Bij de merkdealers moet dat toch niet al te moeilijk zijn?
 
ik ook maar wel een antilekband hahahaha
antilek band is meestal geen 40 piek. Maar 30 kan wel goed zijn.


Ik vind de verschillen per dealer best wel uiteen lopen.

Laat ze vaste tarieven hanteren zodat je overal hetzelfde kwijt bent.
Bij de merkdealers moet dat toch niet al te moeilijk zijn?
Is niet te doen. Er zit een groot verschil in vaste lasten tussen een glazen paleis dealer midden in Amsterdam en een loods op het platteland tussen Heino en Raalte.
 
Ik vind de verschillen per dealer best wel uiteen lopen.

Laat ze vaste tarieven hanteren zodat je overal hetzelfde kwijt bent.
Bij de merkdealers moet dat toch niet al te moeilijk zijn?
Als de de een te duur vind dan kun je toch elders kijken?
Er zijn ook kleinere bedrijven of eenmanszaken met een stuk minder overheadkosten en dus vaak met een lager uurtarief.
 
benzine kijk ik niet eens naar. jullie zijn gewoon of ongelovelijk dom of geld teveel dat 200 euro voor olie wisselen normaal vinden

Volgens mij ben jij diegene hier die zo handig is om zonder kennis vooraf over kosten een scooter aan te schaffen,
En vervolgens kom je hier vragen of dat normaal is.

Wij zijn niet zo dom geweest een nieuwe scooter te kopen :)
 
antilek band is meestal geen 40 piek. Maar 30 kan wel goed zijn.



Is niet te doen. Er zit een groot verschil in vaste lasten tussen een glazen paleis dealer midden in Amsterdam en een loods op het platteland tussen Heino en Raalte.

Ik gooi d'r tegenwoordig die action banden onder bij de vrouw , die hebben langere "standtijd" als die dure electrische fietsen banden.
( vraag me niet waarom, verdom het zelf te fietsen )

Maar die swalbe achtige , die waren zo versleten .. die gekke action tractor banden doet ze langer mee.
 
antilek band is meestal geen 40 piek. Maar 30 kan wel goed zijn.



Is niet te doen. Er zit een groot verschil in vaste lasten tussen een glazen paleis dealer midden in Amsterdam en een loods op het platteland tussen Heino en Raalte.
Waarom kan een autodealer het dan wel doen?

Een artikel bij de azeetion in Amsterdam is even duur als bij een filiaal in Schubbekutteveen.
 
Alles samengevat, als je het onderhoud van een motor of scooter niet kunt betalen, ga dan lopen of met de bus.

Och, hoeft niet.. wat ik zelf niet snap.. en zal daar gerust een autist in zijn,
als ik ( zeg , verser koekblik ) ga halen, zoek ik eerst uit wat de onderdelen kosten, en in het geval van een riem-motor
vraag ik eerst even rond wat een wissel hiervan kost.

Vooral, heb geleerd .. van vroegah.. dat er een reden was dat *dat* koekblik zoveel op de markt was met kilometerstand X.
Want dan kwam er een dure beurt aan.

Maar ben dan ook zo'n gekkie dat de kleine lettertjes eerst leest voor dat ie wat tekent.
 
Als de de een te duur vind dan kun je toch elders kijken?
Er zijn ook kleinere bedrijven of eenmanszaken met een stuk minder overheadkosten en dus vaak met een lager uurtarief.
Bij een nieuw voertuig wil ik bij de merkdealer het onderhoud uit laten voeren.
Het is toch kolder dat je bij de ene dealer meer kwijt bent dan bij de ander.
De motorbranche heeft hier nog een behoorlijke inhaalrace te gaan.


Uit mijn link naar dat andere topic blijkt ook dat de grote dealers hogere tarieven hanteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan