eerste motorbeurt 200 euro ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn jullie niet ook heel erg benieuwd hoe TS z'n boodschappen afrekent?
Of is het altijd koopjesjagen en de aanbiedingen kopen?
Vorige week was dit stukje kaas nog 3 euro, nu 4. Nu koop ik het niet...

Motor rijden kost nou eenmaal geld.
Ik laat ook alles doen en ik weet dat het dan meer kost. Maar dan wordt het goed gedaan en pruts ik er zelf niet aan. Dat maakt het voor mezelf ook veiliger.

Oh ja, TS, hoe sta je bij de pomp dan?
Elke keer huilend dat de benzine weer duurder is geworden? 🤣

Of te wel, de wereld is duur, wordt duurder en wen er maar aan.
Ik huil ook elke keer weer als ik die benzine prijzen zie. :') Maar, niks aan te doehoeeen.
 
Ik gooi d'r tegenwoordig die action banden onder bij de vrouw , die hebben langere "standtijd" als die dure electrische fietsen banden.
( vraag me niet waarom, verdom het zelf te fietsen )

Maar die swalbe achtige , die waren zo versleten .. die gekke action tractor banden doet ze langer mee.
Voor 95% van de mensen is dat ook goed zat. Ik heb op een van mn fietsen ook zon aakzeetjohn band liggen en ik hoor en voel hem gewoon glijden in sommige bochten. Schwalbe heb ik dat niet mee.

Waarom kan een autodealer het dan wel doen?

Een artikel bij de azeetion in Amsterdam is even duur als bij een filiaal in Schubbekutteveen.
Een ekschmeeton is een iets ander ding dan een motor werkplaats. Vooral in hoeveel ruimte je nodig hebt ten opzicht van het aantal klanten dat je krijgt. Centrum amsterdam is de albert heijn ook een stuk kleiner dan in schubbekutteveen.

Hoe autodealers het doen? Geen idee, maar je betaald ook voor dat soort dingen.
 
Toyota heeft vaste prijzen.
Je kan daarbij wel kiezen tussen budget, standaard of compleet.

Dat geld voor standaard dingen zoals een onderhoudsbeurt.

Ze zijn verder vrij om een uurloon te bepalen. Alleen onder een holding met meerdere vestigingen is het uurloon vaak hetzelfde.
 
Dat geld voor standaard dingen zoals een onderhoudsbeurt.

Ze zijn verder vrij om een uurloon te bepalen. Alleen onder een holding met meerdere vestigingen is het uurloon vaak hetzelfde.
Een 1000km beurtje is vrij standaard en al wat erbij komt valt onder garantie.

edit:
Reparaties zijn ook hetzelfde en je krijgt vooraf te horen wat dat kost.
Alleen uitzonderlijke dingen zijn variabel.
 
heb overal zelf keihard voor moeten werken maat,

en jaa ik kan het ergens anders voor 80 euro doen.
lijkt me ook gepast dat je de eerste beurt van de dealer krijgt als je duizenden uitgeeft
Leuk als het gebeurt maar geen vanzelfsprekenheid. Ik vind 200 euro trouwens erg redelijk.
 
Heeft niemand het nog gehad over die beurt gewoon overslaan?})
Als het begint te rammelen is het vroeg zat om hier een topic te openen over hoe nu verder.
 
goeiedag
ik heb een motorscooter en de eerste 1000km beurt moet gebeuren
alleen de dealer vraagt 200 euro ervoor ?
ik heb het ergens anders gevraagd en meneer zei in geen 200 jaar.
het enige is de garantie vervalt denk ik als ik het niet bij een officieel dealer doe

Daar is je €200 korting! Had je geen korting bedongen, wastie gratis geweest :t
 
Wat ik niet snap is dat je hard aan het janken bent dat je van mening bent dat een eerste beurt gratis moet zijn. Toen je bij de dealer een scooter ging kopen was dat blijkbaar niet belangrijk genoeg om mee te nemen in de onderhandelingen.

Ik ben bang dat je er geen geld meer voor hebt na het lezen van je berichten maar ik heb de oplossing voor je; klik hier maar eens.
hou je mondje gesnoerd al had ik een miljoen per maand. er is betalen voor service en gewoon weg opgelicht worden
 
Volgende topic van TS: er is vanalles los gerammeld, valt dit onder garantie?
TS belichaamd voor mij een beetje de luidruchtige kant van de maatschappij. Weinig zelfreflectie, geen acceptatie van dingen die niet naar wens gaan, veel gezeik en t moet zo gemakkelijk en snel mogelijk.

En toch lees ik al deze topics met verbazing en enige glimlach :+
 
TS belichaamd voor mij een beetje de luidruchtige kant van de maatschappij. Weinig zelfreflectie, geen acceptatie van dingen die niet naar wens gaan, veel gezeik en t moet zo gemakkelijk en snel mogelijk.

En toch lees ik al deze topics met verbazing en enige glimlach :+
Begrijp me niet verkeerd, met een lang weekend is de zaterdag ook een soort van vrijdag. Chips en bier heb ik al staan, dus kom maar door.
 
Ts is misschien niet zo communicatief plezierig maar hij heeft wel een punt dat er zoveel prijsverschil tussen dealers kan zitten.
Dat verhaal dat de korting in de 1000km beurt zit zou wel heel onprofesioneel zijn.
 
TS belichaamd voor mij een beetje de luidruchtige kant van de maatschappij. Weinig zelfreflectie, geen acceptatie van dingen die niet naar wens gaan, veel gezeik en t moet zo gemakkelijk en snel mogelijk.

En toch lees ik al deze topics met verbazing en enige glimlach :+
nee jullie praten teveel poep.korting korting alsof ik 2000 euro korting heb gehad op 8000 euro ik heb maximaal 50 euro korting gehad
 
Och als de dealer het ervoor kan vangen waarom niet? Zolang er mensen zijn die het betalen kan het ja. En anders naar een ander bedrijf/dealer die er minder voor vraagt. :+
Ts is misschien niet zo communicatief plezierig maar hij heeft wel een punt dat er zoveel prijsverschil tussen dealers kan zitten.
Dat verhaal dat de korting in de 1000km beurt zit zou wel heel onprofesioneel zijn.
 
Och als de dealer het ervoor kan vangen waarom niet? Zolang er mensen zijn die het betalen kan het ja. En anders naar een ander bedrijf/dealer die er minder voor vraagt. :+
Waarom niet?

Omdat de dealer een band moet opbouwen met zijn nieuwe klant.
Vul zelf maar verder in
 
Laat ze vaste tarieven hanteren zodat je overal hetzelfde kwijt bent.
Bij de merkdealers moet dat toch niet al te moeilijk zijn?
Die ken ik nog.
Ik heb een jaar of 5 geleden een audi gekocht. Twijfelde om dealer onderhoud te laten doen.
Kreeg ik het heugelijke nieuws dat alle dealers hun prijzen hadden gelijkgetrokken. Oftewel dik meer betalen voor dezelfde dienst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan