Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Eerste ongeluk gemaakt wat kan ik doen.

Bedankt voor je reactie, het meest klote is dat ik alles zelf moet betalen
 
Nadat hierboven linkjes werd gestuurd van ebay etc. werd ik enthousiast. Zo heb ik alles opgezocht en ik weet niet of ik verkeerd kijk naar de schade en verkeerd bereken maar de schade is wel degelijk te fixen onder €1000 (hoop ik echt)

De linker paneel heb ik niet opgezocht omdat het alleen is geschrapen en ik kan er wel mee leven en dan later misschien toch vervangen maar voor nu niet.

Headlight ~€140 *NEW

Headlight frame ofso ~€70 *NEW

Headlight panels ~€79 *NEW

Buddypaneel Rechts ~€20
Om eerlijk te zijn weet ik niet welke onderdeel er precies mist aan de rechterzijde. Hier twijfel ik erg over. De paneel zit duidelijk niet vast maar welk onderdeel er voor nodig is weet ik niet %100 zeker, enig idee is dit de juiste onderdeel?



Dashboard kapje (NIET noodzakelijk, zit een kleine barst op) (~€50)

Voetsteun links bestuurder ~€20, zo iets, hij zal er vast wel eentje hebben.


Als dit (ongeveer) klopt kom ik uit op een bedrag van ~€400 aan onderdelen, en dan zal de monteur ~€100 monteergeld nemen denk ik en dat maakt een bedrag van ~€500. Trouwens motorisch is het helemaal prima (Het is een Honda duh..) ik kan er gewoon mee rijden zonder probleem. (Versnellings pook was wel gebogen maar is weer recht)

Als dit allemaal (ongeveer) klopt zal ik dit morgen met mijn garage bespreken. ik ontvang graag meningen hierover.
 
Meningen hierover, waarvoor?
Kopen dat spul
Eventueel zelf doen scheelt kosten monteur. Dat is gewoon uurtarief uiteraard, zit je vlot boven de €100 die je noemt denk ik.
Hoewel, een monteur kan wel beter beoordelen wat er nog meer krom of verbogen o.i.d. is.
 
wat klote zeg! Ik heb zelf ook net mijn rijbewijs gehaald en mijn eerste motorfiets aangeschaft, en heb er toch maar voor gekozen om me helemaal 'klem' te verzekeren. JA je betaald hooguit een paar tientjes meer maar als ik voor mijzelf mag spreken geeft dit wel een veel fijner gevoel. Een opzittende is verstandig om sowieso te doen, je wilt er niet aan denken maar als zoiets slechter afloopt heb je in ieder geval nog een uitkering waar je iets mee kunt doen.
 
Het is zuur, maar welkom bij de club.

Alleen maar materiaal en ego schade , dus het valt erg mee.

( en daarom mensen... als eerste motor ... doe nou geen dure .. )
 

Dat zou ik niet te snel roepen
 
Zwaar klote gewoon, laat het een dure nare les zijn... Veel succes in de afhandeling. Had een eventueel abs remsysteem dit kunnen verhelpen? Dit is namelijk wel een van de redenen dat ik op mijn 1e motor een abs systeem wilde en daar ook extra geld voor over had.
 
heb je geen handige maat die je kan helpen met het monteren van de nieuwe/vervangende onderdelen. is puur boutje/moertje/schroefje werk , leer je meteen ook je motor goed kennen
 

Tweewielers Noord?
 
Op mijn link kan je zien welke delen en montage spullen er op zitten,
 

Hier staan de onderdelen van de linker en rechter kappen. Alleen ik begrijp nu niet welke onderdeel er mist aan de rechterkant. Kan dat niet goed inzien. Zou iemand kunnen bevestigen of het de onderdeel is die ik hierboven heb vermeld of zeggen wat het wel is.
 
Op die tekening zie je de 2 zijdelen nr 1 en 8,de binnenkuipdelen nr 4 en 8 die aan de zijdelen 2 en 1 vast zitten en zitten naast je radiateur,nrs 7 en 6 zitten ook aan de zijdelen maar dan aan de bovenkant,nrs 2 en 3 zijn de puntbak delen die helemaal onder je blok komen.
Dit zijn de zijkappen waar de pijl naar wijst,
Hier nog een foto van een complete,
 
Laatst bewerkt:
Effe een mythe uit de lucht halen.
Een auto en motor remmen over het algemeen even hard. (afhankelijk van het model van auto en motor en banden,...)
Bewijs:
 
En nu met regen de zelfde test doen ????
Ik gok dat de auto verder door slipt vanwege gewicht...
en de motor rijder behoedzamer remt en dus ook een langere afstand heeft...

Ik was zelf onder de veronderstelling dat je met de motor een (minimale) kortere rem-afstand (kan) bereiken omdat je uiteindelijk ook gewoon minder gewicht mee zeult. Maar ik denk ook dat de type motor een bepalende factor is... (sport bike eerder, cruiser later stoppen)

Bij motor rijden is het remmen natuurlijk een belangrijkere vaardigheid die je dan moet beheersen om in een noodsituatie op een kortere afstand te remmen.
Maar goed, daar is bij het motor-rijlessen natuurlijk de vertraging+uitwijk oefening voor.... een oefening die bij het autorijden dus niet gedaan word.
 
Die oefening is bij mij 30 jaar geleden haha

En zelf rij ik zonder abs dus we gaan afstand houden en relaxt toeren .En verder ben ik een mooi weer rijder dus hoop geen regendruppels tegen te komen
 
Interessant. I stand corrected.
Blijft natuurlijk wel dat remmen in een auto minder kunde van de berijder vereist.
 
Interessant. I stand corrected.
Blijft natuurlijk wel dat remmen in een auto minder kunde van de berijder vereist.

Dat, en dat de gemiddelde motorrijder zich übermachtig voelt en nog minder afstand houdt dan de gemiddelde gestresste A10-automobilist...
 
Daarbij rijdt de gemiddelde motorrijder minder dan 3 k km per jaar. Dus de kans op onvoldoende voertuigbeheersing is aanzienlijk bij de gemiddelde motorrijder.
 
Als de motorrijder niet deftig kan remmen in de regen moet hij beter naar een motor met ABS kijken.
Gewicht is nauwelijks een criterium in hoe snel je stilstaat.
Grip van de banden, kracht (en dosering) van de remmen en vering zijn de belangrijkste factoren.
Een vrachtwagen staat even snel stil als een personenwagen. ( als je me niet geloofd, Google het eens)


Interessant. I stand corrected.
Blijft natuurlijk wel dat remmen in een auto minder kunde van de berijder vereist.
Niet als de motor ABS heeft net als de auto.
Als je niet kan remmen zoals in de filmpjes (motor met ABS) dan raad ik een motor met ABS ten sterkste aan.
Ik heb 2 motoren met ABS. (1 met toevallig ABS)
Toch oefen ik nog maandelijks de noodstop in wisselende omstandigheden en snelheden.
 
Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen.
Er zijn slapers op de weg. TIP: Pas je hieraan aan. Anticipeer.
 


Houd je rekening ermee dat dit soort koplampen links schijnen qua lichtpatronen......... (dus de engelse versie)
Soms kun je m open maken en een schotje andersom zetten. wel even iets om op te letten (ook als zeggen ze dat het goedgekeurde lampen zijn)