Einde 80km zones ?

stekman

MF veteraan
15 mei 2003
8.130
29
spijkenisse
http://www.telegraaf.nl/binnenland/36401751/Kamer_wil_af_van_80-kilometerzones.html
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil af van de 80-kilometerzones op snelwegen in de Randstad. Mede door die zones lijken de files toegenomen.

Eind vorig jaar werd bij sommige steden de maximumsnelheid verlaagd tot 80 kilometer per uur. Dit om de geluidsoverlast terug te dringen. Minister Peijs hoopte verder dat de files zouden afnemen.

Uit cijfers van de Verkeers Informatiedienst blijkt echter het omgekeerde. De files zijn juist toegenomen, vooral in de 80-kilometerzones. Daarom wil een kamermeerderheid van CDA, VVD en LPF af van die zones.

Ik ben 1 keer zondig geweest op die weg en scheurde met 85 km per uur op zondagmorgen langs de trajectcontrolle.

Zou het dan nu voorbij zijn? Die arme kinderen wende net zo aan die schone lucht.

Mooiste vind ik nog dat er nu staat dat ze het deden om de geluidsoverlast terug te dringen. De complete campagne werd gevisualiseerd door een kind die het vond stinken. Het was dus ook voor de kwaliteit van de lucht. Ze weten het gewoon zelf niet meer :N
 
Maar die borden kunnen we dan weer gaan zetten bij de 60 km wegen. Zo worden ze niet verspild. Iemand nog een idee voor die 60 km borden?
 
heb ik net een bon binnengekregen omdat ik wel 86 reed (ik weet het, het is ook levensgevaarlijk)over de A10 op zondagmorgen B|
 
ik ben blij dat er cijfers zijn die ondersteunen dat het aantal files is toegenomen.
Iedere hollander die in die 80 zooi rijdt weet heb al,..en nu weet eindelijk het kabinet ook :Y
 
Nu maar hopen dat Peis er ook wat mee doet. Vorige keer dat ze met dit soort cijfers kwamen was het verhaal dat ze nog wou afwachten omdat verwacht werd dat het later nog ging dalen.
 
Dit wordt weer lachen. Gaan ze nu alles terugdraaien, dwz borden weghalen, controle systeem met camera's op marktplaats zetten (of afstellen op de nieuwe max snelheid?). En als we over een jaar een links kabinet hebben komt alles weer terug. En wie mag dat allemaal weer betalen?
 
en ik ga jullie nu al verzekeren dat ALS ze de snelheid gaan verhogen maar het controle systeem laten hangen............... dat de problemen NIET zullen verdwijnen :N
Of je nu 80 drie dik rijdt of 100, zolang er GEEN snelheidsverschil gemaakt kan worden (ff 120 om in te halen) zal iedereen dus moeten REMMEN om van baan te wisselen (in/uitvoegen) en zullen de problemen dus niet oplossen.
 
heb ik net een bon binnengekregen omdat ik wel 86 reed (ik weet het, het is ook levensgevaarlijk)over de A10 op zondagmorgen B|


:X :X Dacht dat er wel een bepaalde marge op zat, ben er de afgelopen 3 weken langsgereden (a12 Den Haag) en zelden echt 80 -O- . Dat kan nog leuk worden dan.
Gelukkig was het niet met mijn auto, dus mn pa zal wel errug blij zijn
straks :X :+
 
zag het vanmorgen al op het nieuws, moet
er niet aan denken om elke ochtend weer
hetzelfde mee te maken en achteraan
zo'n lange rij aan te sluiten.
 
en ik ga jullie nu al verzekeren dat ALS ze de snelheid gaan verhogen maar het controle systeem laten hangen............... dat de problemen NIET zullen verdwijnen :N
Of je nu 80 drie dik rijdt of 100, zolang er GEEN snelheidsverschil gemaakt kan worden (ff 120 om in te halen) zal iedereen dus moeten REMMEN om van baan te wisselen (in/uitvoegen) en zullen de problemen dus niet oplossen.

Als iedereen echt 100 (of 80, of 120) rijdt is het niet erg,..maar onderzoek heeft aangetoond dat mensen voor de zekerheid 90 (of 70, of 110) gaan rijden,..om maar niet geflitst te worden,...

Ik rij persoonlijk altijd 82 op de cruise control,...en het valt me dus ook op hoe langzaam sommige rijden,...

Die trajectcontroles zijn trouwens nog irritanter op de motor, ik zit dan constant te kijken op mijn teller,...een minimale oneffenheid,..en ik rij al weer 90 ofzo.

Schijtziek wordt ik van die TC,..op de Ring a10 rij ik er tegenwoordig voor om!!
 
jup laat ik nou regelmatig vanaf zoetermeer naar den haag rijden B| 1 grote file tegenwoordig blegh
en nu voor stage de A13, moet eraf waar tc begint maar daar slibt t ook meteen dicht... echt ideaal maar niet heus :+

lang leve de motor zullen we maar zeggen he...
 
Of je nu 80 drie dik rijdt of 100, zolang er GEEN snelheidsverschil gemaakt kan worden (ff 120 om in te halen) zal iedereen dus moeten REMMEN om van baan te wisselen (in/uitvoegen) en zullen de problemen dus niet oplossen.
:^

[me]Kofferrek is eigenlijk ook benieuwd naar de ongevalstatistieken op de trajectcontroles, als ik af en toe zie hoe weinig afstand daar gehouden wordt :X :X [/me]
 
jup laat ik nou regelmatig vanaf zoetermeer naar den haag rijden B| 1 grote file tegenwoordig blegh
en nu voor stage de A13, moet eraf waar tc begint maar daar slibt t ook meteen dicht... echt ideaal maar niet heus :+

lang leve de motor zullen we maar zeggen he...

\lang leve landweggetjes *O*
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/36401751/Kamer_wil_af_van_80-kilometerzones.html
Mooiste vind ik nog dat er nu staat dat ze het deden om de geluidsoverlast terug te dringen. De complete campagne werd gevisualiseerd door een kind die het vond stinken. Het was dus ook voor de kwaliteit van de lucht. Ze weten het gewoon zelf niet meer :N
Waarschijnlijk eerder gewoon weer de Telegraaf die weer eens niet weet waar ie over schrijft :P

Maar ik zou het niet echt erg vinden als ze weer lekker verdwijnen (ik woon er toch niet naast :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan