einde Buell, bron MCN

Jeetje zeg, wat ontzettend sneu voor die man..

Heb Buell altijd een supergaaf merk gevonden, en inderdaad.. ook op mijn verlanglijstje kwam Buell voor. Maargoed, komt vast ooit nog wel goed, dan maar een tweedehandsje.. :)
 
Zonde... echt zonde.
De Buell XB12S is zeker 1 van m'n favoriete motorfietsen, en die zal ook ongetwijfeld ooit in mijn garage terecht komen.
En MV Agusta's waren ook bijzonder en exclusief.

Had liever die 2 merken gehouden, en dan geen Harley Davidson meer, om eerlijk te zijn.
 
Zeker zonde, was wel een aparte en fijne motor. Anderen vonden de mijne ook mooi, vandaar dat ie gejat werd...
Ach ja, gewoon eentje kopen als je de centen hebt. Harley moet voor de onderdelen blijven zorgen begreep ik, muv de rotax blokken mag ik aannemen
 
Zonde... echt zonde.
De Buell XB12S is zeker 1 van m'n favoriete motorfietsen, en die zal ook ongetwijfeld ooit in mijn garage terecht komen.
En MV Agusta's waren ook bijzonder en exclusief.

Had liever die 2 merken gehouden, en dan geen Harley Davidson meer, om eerlijk te zijn.
Dat is natuurlijk onzin want wat je ook vind van de welke Harley davidson dan ook als motor op zich je kunt niet ontkennen dat ze veel betekenen in de complete motor industrie.
 
Je kunt wel zien dat het echt het geesteskind van Erik Buell was. Zonde hoor. Zou toch mooi zijn als hij over een tijdje toch de draad weer zou kunnen oppakken.
 
Konden ze HD niet gewoon failliet laten gaan en het geld in Buell en MV stoppen. :r


Tuurlijk....omzet Harley 3 miljard...omzet Buell en MV samen is denk krap 100 miljoen.
Als ze dat al halen...
Snap HD wel. 750 miljoen minder poen binnen vraagt om harde maatregelen,en dus afscheid nemen van twee minder winst (?)gevende kanten. Wel Jammer van Buel!
En typisch Italiaans dat er uitgerekend deze week de introductie van 2 nieuwe modellen in de bladen staat ;)
 
Buell is een prachtig, eigenwijs merk. Motoren waar met pure motorliefde aan gewerkt is. Maar juist daarom weet ik zeker dat ze terug komen, sterker en mooier dan ooit.
 
Het merk werd ook redelijk los van Harley gemanaged, maar was wel 100% dochter.

Volgens mij was het een zelfstandige dochter, maar heeft Erik Buell het merk enkele jaren geleden terug verkocht aan HD.
 
Tuurlijk....omzet Harley 3 miljard...omzet Buell en MV samen is denk krap 100 miljoen.
Als ze dat al halen...
Snap HD wel. 750 miljoen minder poen binnen vraagt om harde maatregelen,en dus afscheid nemen van twee minder winst (?)gevende kanten. Wel Jammer van Buel!
En typisch Italiaans dat er uitgerekend deze week de introductie van 2 nieuwe modellen in de bladen staat ;)


ze verkopen meer aan leren petjes en pluche wcbril covers dan dat buell + MV aan motoren doen,
is een pure zakenlijke beslissing, om de aandeelhouders tevreden te houden van wege de erg tegen vallende cijfers.
buell was met een nieuw model bezig, voor 2011 die erg vernieuwend zou zijn

harley heeft zelfs voor heel dik geld het 10 jaar contract bij Rotax ( de 1125 motorblokken ) afgekocht.
de beslissing om de buell activiteiten te stoppen en niet om te verkopen, is eigenbelang, de infrastucktuur van buell is totaal verweven door HD heen,
zouden ze teveel bedrijfs gegevens mee vrij geven.

plaatje is de 9 maands omzet uit het financiele rapport.

mare Erik kennende die geeft niet op zonder gevecht, ik verwacht nog wel wat,

full
 
ze verkopen meer aan leren petjes en pluche wcbril covers dan dat buell + MV aan motoren doen,
is een pure zakenlijke beslissing, om de aandeelhouders tevreden te houden van wege de erg tegen vallende cijfers.
buell was met een nieuw model bezig, voor 2011 die erg vernieuwend zou zijn

harley heeft zelfs voor heel dik geld het 10 jaar contract bij Rotax ( de 1125 motorblokken ) afgekocht.
de beslissing om de buell activiteiten te stoppen en niet om te verkopen, is eigenbelang, de infrastucktuur van buell is totaal verweven door HD heen,
zouden ze teveel bedrijfs gegevens mee vrij geven.

plaatje is de 9 maands omzet uit het financiele rapport.

mare Erik kennende die geeft niet op zonder gevecht, ik verwacht nog wel wat,

[afbeelding]


Tering! Ze verkopen inderdaad ruim 2 keer zoveel aan gadgets dan Buell en MV brommerts. M'n geloof in de mensheid daalt nog verder...
 
monster 620 i.e.
Max width: 795mm.
Max length: 2100mm.
'+'

buell xb12scg
Overall Width without mirrors 4 29.7 in. (754 mm)
Overall Length 2 76.8 in. (1,951 mm)
http://www.buell.com/en_us/bikes/street/XB12Scg/specifications.asp

daar gaat je argument
korter en smaller :W


Das vreemd.
De monster lijkt zoveel kleiner smaller dan de buell....
ik zal hem er eens naast zetten bij westcoast en kijken welke breder is.
Ik heb het gevoel als ik die buell erin moet zetten of die monster dat het veel makkelijker zou moeten gaan met de monster.
 
enorm klote nieuws,

had eindelijk een echte vette motor gevonden, van een engelse motorbouwer op een buell-blok, trekken ze de stekker eruit. moet ik weer het hele internet afspeuren voor een nieuw object om voor te sparen. ...........wat ik wou hebben:

The Sabre - Mac Motorcycles

leek te echt een leuk apparaat op te rijden.

jammer
 
Echt heel erg jammer -O- -O-

Hiermee gaat een merk verloren dat een stijl had die geen enkel ander motormerk kon evenaren -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan