Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Elefantentreffen 2010

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.360
1.171
Vlaanderen
Instagram
Zijn er mensen die volgend jaar naar het Elefantentreffen gaan in Loh/Thurmangsbang van 29.01.10 tot 31.01.10?

Lijkt mij een geweldige ervaring om eens te doen..!

Alle info hier

Je hebt natuurlijk ook nog het Altes Elefantentreffen aan de Nürburgring. Dat gaat door van 19.02.10 tot 21.02.10 (zie Startseite)
 
Hoi Oma

Yep, eind januari ga ik die kant op. Vertrek op woensdag 27 jan en terug ga ik op zaterdag 30 jan ivm nog een treffe da weekend
 
Nee, ga `t waarschijnlijk niet redden. Span zal dan nog niet klaar zijn. Beetje mzzl en ben er iedergeval weer bij in de Eiffel eind Feb.
 
BAM, foto's zeggen meer als 1000 woorden, maar om toch een paar woorden vuil te maken, bmw's zijn oké olé olé. en sneeuw is koud.

vertrek:


1e nacht, net voorbij Frankfurt, gewoon op de parkeerplaats bij een pompstation:

ontbijtkoffie service:

het uitzicht:

even van de glibbersnelweg af om te tanken:


aankomst in Solla, 1,3msneeuw.....


hier heb ik pas verteld aan mijn ma dat ik op haar motor ben gegaan....

ik hield m niet, die plek ook maar gelijk tot crampeerplek gedegradeerd.

een in gesneeuwde dr/r...?

een besneeuwde nephondagorilla

de witte bmw die toch niet zo wit is.

tjah.

woestijrat (bmw r75) die de weg kwijt is

jawa dinges met aanhanger

bakmotor swing

de ural van onze vrolijke duitse buren.

mijn tent na 1 nacht..

gezellige idioten bij het kampvuur

voeten en schoenen drogen

voeten en schoenen en sokken drogen (elefanten tip #1: neem veel sokken mee!!!)

daaag Solla!

hallo pekelwater + gare bedrading

10 minuten later

10 minuten later

30 minuten, 1 levensgevaarlijke van de vluchtstrook sleep actie later:

alles isoleren met ductape

weer goed opweg, het sneeuwt.

na levensgevaarlijke van de vluchtstrook sleep actie #2

meligheid slaat toe, zoek de 2 pieren.


zo dat was het, het was mooi. we zijn rijdend thuis gekomen, ondanks wat electrische problemen bij het honda span, 1600km gereden.
 
Gave foto's

Was mijn eerste Solla Elefantentreffen, gelijk met de neus in de sneeuw gevallen
We kwamen daaro met 20 cm sneeuw, en gingen weg met 80-100 cm

Ok, BMW zijn ok ole ole, maar die Urals konden der zeker wa van, de bak ook mee aangedreven, met spikes of sneeuwkettingen kwamen die met de minste problemen die helling bij de ingang omhoog, terwijl wij de onze allemaal naar boven hebben moeten duwen En als ie dan eindelijk grip kreeg, moest je opletten da je nie direct over die kruising werd gelanceerd

Maar super ervaring rijker, volgend jaar dus weer
 
Volgend weekend ?

nog niet veel van hier ?....

ik ook niet hoor

lees net dat er reeds een ander topic is

Ben er inmiddels achter dat er idd twee verschillende treffens zijn.

kan iemand het verschil uitleggen ?

Het Elefantentreffen is het meest traditionele en het grootste (>5000 deelnemers) wintertreffen in Europa. Een biertent/ band en dergelijke zult u hier niet vinden. Maar om dode motorrijders te kunnen herdenken, heeft U de mogelijkheid om de jaarlijkse fakkeloptocht met mis bij te wonen. Omdat het Elefantentreffen van ouds her een motorfietstreffen is, zijn auto's , busjes, campers etc. NIET toegestaan (ook NIET voor laden en lossen). Parkeerplaatsen voor auto's e.d. zijn pas op een afstand van 5 km beschikbaar. Alle daarbinnen gestalde voertuigen zonder vergunning zullen worden weggesleept (duur geintje, bij onze oosterburen).

volgens mij is er wel bier bij het altes elefantentreffen
 
Laatst bewerkt: