Zonder een stukje tape had ik m bij de vorige eigenaar laten staanik zie daar toch een tapeje op het rechterknippertje...ja...zekers weten..het is een brik....
Dubbele nokkenassen wist ik ja. Tuimelaars? Heeft vast met dolfijnen te makenHij ziet er goed uit hoordubbele nokkenassen, zonder tuimelaars zo te zien? Lekker sportief.
Dynamo-rotor? Dynamo wel. Ik dacht dat rotor wat anders was. Had er wel van gelezen dat sommige er lang mee bezig waren en je voor €80 een opnieuw gewonden kreegIs trouwens wel een cb750KZ he, die Z niet vergeten hoor.
Inderdaad een hele mooie. Zou op de teller de 200 moeten kunnen halen. Bij rustig toeren gaat ie juist heel soepel als vanzelf door de bocht. Voor gooi en smijtwerk en overig ruig bochtenwerk is 't allemaal ietwat log en zwabberig, maar hij gaat gerust behoorlijk plat de bocht om.
Ik hoop trouwens dat er een gereviseerde dynamo-rotor in zit.
11
Dynamo-rotor? Dynamo wel.
2
Of er een Z bij moest weet ik niet. Op de motor zelf stond het er niet bij, in de advertentie wel.
3
5,5K toeren maakt hij dan ongeveer geloof ik. Het is dat er nieuwe tandwielen opzitten, maar als ik de tandwielen zou vervangen voor andere verhoudingen zodat ik minder toeren hoefde maken zou de motor rustiger rijden bij 120 lijkt mij. De kmteller zal alleen te weinig aangeven (als het hetzelfde met mijn koekblik is waar 9% grotere banden opzit). Ik rij het liefst met zo min mogelijk toeren
Op papieren zie ik het idd staan. Dynamo is vervangen dus dat zal dan wel tijdje goed gaan hoop ik. Redline was bij 12K dacht ik, weet niet zeker. Vorige eigenaar zei dat ik m het beste onder de 6K kan houden en niet teveel versnellen/remmen etc. maar dat zal wel lukken bij mij denk ik. Als ik een racemotor wilde had ik wel een andere gekocht. Dacht alleen dat als ik de vertandingen zo zou zetten dat de motor makkelijker 120 kon rijden (en zuiniger/rustiger). Misschien heb ik te lang koekblikervaring dat ik 3150 toeren voor 120km/uur op GPS al genoeg vond1
rotor is onderdeel van de dynamo (1 van de spoelen)
2
Z zal ook wel op je papieren staan (staat nooit op die kapjes erbij)
3
5500rpm is niet veel voor deze motor bij 130kmu. (9500rpm max toch?) Andere tandwiel verhouding zou ik niet doen, lijkt me slecht voor het blokje. Als je weinig toeren wilt rijden, snel opschakelen en niet te hard rijden dan.(of een dikke V twin aanschaffen )