Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.831
- 16.570
Ik doe 45km enkel, waarvan 40km snelweg, waarbij ik enkel op het werk laad. Ik kom dus 's ochtends met een bijna lege batterij (10-20%) aan, hij gaat dan aan de lader tegen 6-7A en dan vertrek ik 's avonds met een volle batterij terug. Thuis staat hij dan 's nachts met 60-55%. Gaat perfectIs het slecht om bijvoorbeeld zonder bij te laden 95 km per dag op een lading te rijden? Voor woon werk zou ik dat gaan doen, ik neem aan dat je dan je batterij 100% vol doet thuis en dan heen en weer en bij terugkomst nog 10 a 25% over. Deels stad provinciale weg en grootste deel snelweg. Een nieuwe Ribelle vind ik wat te duur voor het doel waar ik hem voor ga gebruiken. Ik zet hem gewoon buiten in de binnenstad van A,dam. Ook bij pekel en regen ga ik eropuit. De afschrijving is ook behoorlijk een paar jaar oude kost bijna een derde minder maar heeft een kleinere batterij. Of toch nog even wachten tot de betere versie met grote batterij betaalbaarder wordt. Vragen vragen,.en range anxiety.
Rare Energica heb je in je profielfotoIk doe 45km enkel, waarvan 40km snelweg, waarbij ik enkel op het werk laad. Ik kom dus 's ochtends met een bijna lege batterij (10-20%) aan, hij gaat dan aan de lader tegen 6-7A en dan vertrek ik 's avonds met een volle batterij terug. Thuis staat hij dan 's nachts met 60-55%. Gaat perfectRange kan je ook heel hard beïnvloeden met snelheid, ik rij op de snelweg 110 op de teller, dus 100 gps. Dan heb ik een stuk meer marge dan bij 120-130. Dan zou ik toch met 70% thuis moeten vertrekken.
Ik gebruik de 'kleine' Energica (13.4 KwH, de + heeft 21.5 kWh) voor dagelijks woon-werk. Eigenlijk nooit echte problemen gehad.Ik heb dit draadje een pagina of 15 teruggelezen, maar wordt er nog niet helemaal wijzer van...
Ik overweeg een EsseEsse9+ te kopen voor woon-werk verkeer. Ik rij al jaren een elektrische auto dus begrijp wel hoe het werkt met laden, range, variatie in bereik enz. Afgezien daarvan, vraag ik me af: wat zijn de zwakke plekken van deze motor? Is hij betrouwbaar? Wat doet het qua onderhoud?
Bij "keyless" is er in software V0.39 een bugje ingekomen, soms start hij niet (gelijk te zien aan 3 knippers rode led) dan moet je het nog een keer proberen.- ik heb het idee dat de + versies wat meer hinder hebben van sofwareupdates (mijn 2017 heeft gewoon minder 'features' dus ook minder hinder van bugs). Aan de andere kant: ook dan doet-ie het nog gewoon.
In de praktijk heb ik het tot nu toe eenmaal gehad op een rit van ruim 235 km. (tweede maal snelladen, warme dag)- de + versies kunnen bij hogere temperaturen, hogere snelheden en snelladen hun laadsnelheid bij snelladen omlaag zien gaan, vanwege teveel warmte in de batterij (heb ik met het 13.4 pakket geen last van).
Zit wat ver, is even wennen. Ik red mij er mee. Anderen plaatsen soms een extra knopje aan de linkerkant. (nu rechts met duim bedienen)Verder vinden sommigen de cruisecontrol niet op een handige plek zitten, maar da's persoonlijk.
kloptDaarmee heb ik alle minpunten wel opgenoemd geloof ik. Of nog ééntje: zodra je gaat rijden, ben je verloren en verkocht
Wel een USB (dubbele poort). Da's wel een zwak punt in de Nederlandse regen: usb is niet gemaakt om te functioneren in slecht weer.Heeft de Energica eigenlijk een 12 volt aansluiting voor accessoires?
Er is dus een 12 volt circuit? Ik denk aan mijn verwarmde vestje,..Wel een USB (dubbele poort). Da's wel een zwak punt in de Nederlandse regen: usb is niet gemaakt om te functioneren in slecht weer.
Het zijn plug-and-play aansluitingen; voor een tientje heb je een nieuwe.
Maar ik heb die van mij vervangen door een waterdichte 'marine' versie (voor speedboten enzo)
Verder kun je vrij makkelijk vanonder het dashboard stroom wegpakken om iets anders op aan te sluiten.
15 watt. Draait de handvatverwaming ook op datzelfde circuit? Dan is het krap.Ja. er is een 12V circuit via een DC-DC converter met automotive connectoren, waarop je iets kunt aftakken, ik meen 5A afgezekerd. Mijn SP connect draadloze lader tapt daar vanaf. Er zit geen 12V accu in de Energica. Ik weet niet wat voor vermogen dat vest trekt, beste is te informeren bij de dealer, die kent de spec van de converter en weet hoeveel marge er is.
Ik bedoelde het hele 12 volt gedeelte met 5 amp is idd 60 watt. Dat doen handvatten al bijna in hun eentje.12 x 5 = 60 Watt, of heb jij die 15 ergens anders vandaan?
Elke elektrische auto en -motor heeft een 12V systeem. Immers alle elektra werkt op 12V, de standaard in de industrie. Anders zouden ze alle componenten opnieuw moeten ontwerpen.Er is dus een 12 volt circuit? Ik denk aan mijn verwarmde vestje,..
Nee joh, zitten ook zwaardere groepen in, dus ik denk dat 60 watt van zo’n vest wel lukt, maar wellicht is het slim om de vrije plek te benutten voor een warmtevest.Ik bedoelde het hele 12 volt gedeelte met 5 amp is idd 60 watt. Dat doen handvatten al bijna in hun eentje.
Snap ik. Als je het maar kan aftappen.Elke elektrische auto en -motor heeft een 12V systeem. Immers alle elektra werkt op 12V, de standaard in de industrie. Anders zouden ze alle componenten opnieuw moeten ontwerpen.
Daarom hebben tot nu toe alle elektrische auto’s ook gewoon een 12V accu die gevoed wordt vanuit de hoogspanningsbatterij, op motoren is daar geen plek voor en kiest men voor alleen een DC/DC converter die 12V maakt uit de batterijspanning.
Vestje is geen 60 Watt. Ik zou gebraden worden. 15 Watt en 1 amp afgezekerd.Nee joh, zitten ook zwaardere groepen in, dus ik denk dat 60 watt van zo’n vest wel lukt, maar wellicht is het slim om de vrije plek te benutten voor een warmtevest.
Ik heb de 12V van de USB adapter ook gebruikt voor de aftakking naar de TomTom...
Verder kun je vrij makkelijk vanonder het dashboard stroom wegpakken om iets anders op aan te sluiten.
Kan dus zat, sterker volgens mij komt de standaard handvat verwarming weer ergens anders vandaan.Vestje is geen 60 Watt. Ik zou gebraden worden. 15 Watt en 1 amp afgezekerd.
Elke elektrische auto en -motor heeft een 12V systeem. Immers alle elektra werkt op 12V, de standaard in de industrie. Anders zouden ze alle componenten opnieuw moeten ontwerpen.
Daarom hebben tot nu toe alle elektrische auto’s ook gewoon een 12V accu die gevoed wordt vanuit de hoogspanningsbatterij, op motoren is daar geen plek voor en kiest men voor alleen een DC/DC converter die 12V maakt uit de batterijspanning.
Net zoals op een KTM Freeride EBijna, op de HD Livewire zit wel een12V accu apart. En wanneer die leeg is kun je dus niet rijden.
Niet handig
Heel apart inderdaad.Klopt, was ook bekend. 3-jarig contract met Dorna was afgelopen, verlengd met nog eens één jaar en straks is het einde oefening.
Ben benieuwd wat er voor in de plaats komt. Ik las ergens dat ze nog steeds met maar één leverancier willen werken - maar wie dan?