Ervaring met deze rotonde (omgeving Meerkerk / Hoogblokland)

Iedereen mag een eigen mening/gevoel hebben. Dit wil niet zeggen dat zijn mening/gevoel de juiste is of altijd uitgesproken moet worden ;) Nu scheer je me over één kam met een aantal mensen zonder dat je me kent.
Ik gaf al aan in de OP dat ik het al wat rustiger aan deed op die rotonde en reed max 25 km/p/u wat ik me kan herinneren.
Ik ging niet voor de lol onderuit over het oliespoor |(
Ik wil niet lomp zijn, maar vraag me echt af hoe groot het oliespoor was. Een flink oliespoor, van bijvoorbeeld 10 cm breed en meters lang is meestal goed zichtbaar, is het een miniem oliespoor en minder zichtbaar, dan hoef je er weer niet over te vallen, 2 cm opzij en je hebt weer grip...

Ik ben het zowaar eens met een stukje van Baksteen, je ziet wat voor rotonde het is en je weet metern hoe zwaar verkeer er overheen moet. Dan weet je ook wat je tegen kunt komen. Dat is een stukje inzicht, dus goed uitkijken en je lijn kiezen. Daarmee is natuurlijk niet alles verholpen, maar het grootste deel wel..

Natuurlijk zeg ik niet dat je voor de lol valt, maar ik ben benieuwd naar de foto's van dat oliespoor. Die zeggen een boel en maken veel duidelijk. Ik ben er de afgelopen tijd meermaals geweest en er is niet echt veel aan de hand op dat ovale kreng. Al kan jij dan net die ene dag pech hebben met een flinke plas (onzichtbare) olie... ;)
 
Als je van de A27 vanuit de richting van Utrecht komt, staat er een bord "slipgevaar" net voor de rotonde. Ik heb het niet op de andere aanvoerwegen kunnen zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan