Ervaringsdeskundigen Sachsenring

Memphis80

MF veteraan
8 aug 2007
3.718
235
Reuver
Aangezien mijn vakantie volgende week vrijdag begint, ik niet op vakantie ga en ik mijn vakantiegeld ergens aan op moet maken heb ik besloten te zien of het logistiek, financieel mogelijk is om naar de sachsenring te gaan voor de GP.

Mijn vragen aan ervaringsdeskundigen:

- zijn er campings rondom het circuit? Quanta costa?
- kun je met staan/taludplaatsen de race goed volgen? Big screens?
- is het gezellig?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.
 
ik ben een paar geleden geweest,zat toen in een hotel op 45 minuten rijden van het circuit (met de auto) maar je kunt ook op campings staan direct naast het circuit.
de race is goed te volgen wij zaten toen op de tribune....en het is zeker gezellig en erg druk.
kaartjes zijn ook goedkoper volgens mij vergeleken met Assen
 
Wij zijn paar jaar geleden geweest en heb nog nooit een circuit gezien waar alles zo netjes schoon en keurig geregeld is.enigste nadeel is dat je 2 uur staat te wachten als je het terrein af wil.met de auto dan he.en het regent er vaak.maar voor de sfeer en het weer kan je beter naar misano gaan vind ik.zeker als je rossi fan ben
 
Ik ga dit jaar ook naar de Sachsenring! Pik die lekker mee na mijn laatste examen. *O*
 
Ik ben meer motorsport fan ;) en dat het lang duurt voordat ik weg ben... Ach ik heb toch vakantie.

Maar op de bonnefooi een zimmerfrei scoren zal lastig zijn dus?

Zijn er tribunes waar je wel ( of juist niet moet zitten)?
 
Aangezien mijn vakantie volgende week vrijdag begint, ik niet op vakantie ga en ik mijn vakantiegeld ergens aan op moet maken heb ik besloten te zien of het logistiek, financieel mogelijk is om naar de sachsenring te gaan voor de GP.

Mijn vragen aan ervaringsdeskundigen:

- zijn er campings rondom het circuit? Quanta costa?
- kun je met staan/taludplaatsen de race goed volgen? Big screens?
- is het gezellig?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

1-Ja, kosten weet ik niet meer, viel wel mee dacht ik.
2-Op het circuit hadden we gewoon staanplaatsen, mooi goedkoop en je kunt er bijna overal komen, ook plekken met big screens :Y
3-JAAAA, supergezellig op de camping. Camping ligt tegen helling aan, bovenop de bult hebben ze feesttent enz.

Vond het wel een mooie GP om te bezoeken :)
 
Met die staanplaatsen, moet ik dat zien als op assen? Gewoon lekker het circuit rondstruinen? En met de trainingsdagen, mag je dan ook gewoon de tribunes op?

Begin er stiekem steeds meer zin in te krijgen. Alleen camping of zimmerfrei is voor mij nog de vraag. Of ik neem mijn kampeerspullen mee en kijk wat er zich voordoet.
 
Aangezien mijn vakantie volgende week vrijdag begint, ik niet op vakantie ga en ik mijn vakantiegeld ergens aan op moet maken heb ik besloten te zien of het logistiek, financieel mogelijk is om naar de sachsenring te gaan voor de GP.

Mijn vragen aan ervaringsdeskundigen:

- zijn er campings rondom het circuit? Quanta costa? JA..GEEN IDEE
- kun je met staan/taludplaatsen de race goed volgen? Big screens? PRIMA! SCREENS weet ik niet, toen niet..
- is het gezellig? ZEKER! Toen wel.. *D

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.
Ben geweest in '99..dus er is wel het één en ander veranderd. Wij stonden op een camping zo'n 20 min rijden van de baan. Maar ik wil er zeker nog eens heen, alleen niet dit jaar i.v.m. vakantie.

Ik ben meer motorsport fan ;) en dat het lang duurt voordat ik weg ben... Ach ik heb toch vakantie.
En je bent niet met de auto ;)
Maar op de bonnefooi een zimmerfrei scoren zal lastig zijn dus?
Lijkt me niet hoor..
Zijn er tribunes waar je wel ( of juist niet moet zitten)?
Moeilijk aan te geven, da's best persoonlijk.
 
Ben geweest in '99..dus er is wel het één en ander veranderd. Wij stonden op een camping zo'n 20 min rijden van de baan. Maar ik wil er zeker nog eens heen, alleen niet dit jaar i.v.m. vakantie.En je bent niet met de auto ;)Lijkt me niet hoor..Moeilijk aan te geven, da's best persoonlijk.
ik weet niet meer hoe die tribune heet maar wij zaten op de binnenbaan op een soort eiland.je loopt over een brug heen over het cicuit.Daar zat je erg goed op de tribune en je kon ook gewoon langs de baan gaan staan aan binnenzijde.daar mocht je alleen met tribunekaartje komen
 
ik weet niet meer hoe die tribune heet maar wij zaten op de binnenbaan op een soort eiland.je loopt over een brug heen over het cicuit.Daar zat je erg goed op de tribune en je kon ook gewoon langs de baan gaan staan aan binnenzijde.daar mocht je alleen met tribunekaartje komen
Ah, over de brug! *D Dat weet ik me ook nog te herinneren, alleen zaten wij toen op een talud.
Dat was in die hele lange rechtse doordraaier na de eerste rechts/links als ze over start/finish waren. Hebben toen met een legerbats zitjes uitgehakt in het talud. Het was zo steil dat je niet eens fatsoenlijk kon zitten, en heet dat 't was..maar het was een mooi feestje..v.d. Goorbergh reed toen nog op de MuZ! 8-)
 
Kuilen graven bij de duitsers!!

Ik ga wel met de auto, denk dat ik nog een dag of 2 dresden eraan plak.

En op zich staanplaatsen zijn mij prima, heb jaren op de veenslang doorgebracht. Een videowall is handig om de race te volgen. Ik zou evt mijn vouwfiets mee kunnen nemen, dan maakt een half uurtje fietsen me ook niet uit.

Camping die ik had gevonden was vol en verwees me naar de ankerberg camping, waar je niet hoefde/kon reserveren.

Ik denk dat ik gewoon de campeerspullen meeneem en op donderdag op tijd weg ga dan heb ik tijd om wat rond te zoeken.
 
Enige vraag die ik dan nog heb is van de staanplaatsen, en hoe dat geregeld is met de trainingen
 
Kuilen graven bij de duitsers!!

Ik ga wel met de auto, denk dat ik nog een dag of 2 dresden eraan plak.

En op zich staanplaatsen zijn mij prima, heb jaren op de veenslang doorgebracht. Een videowall is handig om de race te volgen. Ik zou evt mijn vouwfiets mee kunnen nemen, dan maakt een half uurtje fietsen me ook niet uit.

Camping die ik had gevonden was vol en verwees me naar de ankerberg camping, waar je niet hoefde/kon reserveren.

Ik denk dat ik gewoon de campeerspullen meeneem en op donderdag op tijd weg ga dan heb ik tijd om wat rond te zoeken.
Ankerberg is knettergek geloof ik, net zo gestoord zo niet erger als Jan en Bertha TT Camping.
 
Daar was ik al bang voor... Jij zit daar nu toch in de buurt joris? Kan ik niet op de gang mijn luchtbedje neerpoten? ;) tegen een redelijke vergoeding
 
Daar was ik al bang voor... Jij zit daar nu toch in de buurt joris? Kan ik niet op de gang mijn luchtbedje neerpoten? ;) tegen een redelijke vergoeding
Niet meer helaas, anders was je zeker welkom! Ik woonde in Berlijn maar ben ondertussen weer terug in Nederland.

Moet 10 juli terug naar Reutlingen (omg. Stuttgart) voor een laatste examen en dan begint mijn zomervakantie, dus we zijn zelf nog even aan het kijken of we de autorit van vijf uur willen maken van Reutlingen naar de Sachsenring, ergens kunnen verblijven en dan zondagavond zeven uur terug.

Ik weet niet hoe jij je reis wilt plannen maar misschien dat we eventueel een deel samen kunnen reizen o.i.d. :)
 
Mijn plan was om op donderdagochtend richting sachsenring te gaan, zijn een 600 km, heb al elk hotel in de buurt gebeld ( alles vol duuuh) dus wilde de kampeerspullen gewoon erin gooien en op de bonnefooi. En dan op maandag nog 2 dagen naar dresden, cultuursnuiven.

Maar samen optrekken kan altijd natuurlijk ( we delen notabene een hobby ;) ), weet niet hoe reutlingen ligt ten opzichte van reuver ( midden limburg) - chemnitz?
 
Ik ben ook van plan om er een weekendje zaterdag/zondag Sachsenring van te maken. Krepeerspullen mee, gaat goedkomen!

Plannen gewijzigd, geen Sachsenring dit jaar...
 
Laatst bewerkt:
Camping Ankerberg :Y *O* *O* *O*

In 2011 geweest, alleen met de auto heen gejakkerd (6/7uur rijden)
Kom ik daar 8 man uit mijn directe omgeving tegen, megafeest gehad!

Op de camping is een kermis, een gigantisch veld met popconcerten en in 2011 kon je ook met een helicopter een rondvlucht maken over de camping en het circuit (€60,-- p/p geloof ik). Verkijk je niet op onderstaande foto, de camping is echt gigantisch, ik schat 1 km bij 1,5 km. Zaterdagavond 22:00u begon iedereen rondom met siervuurwerk afsteken en dat ging constant door tot 4:00u s'ochtends, ongelofelijk overal waar je keek vuurwerk.

Een nacht op de camping kost € 35,- , maar volgens mij betaal je dat ook als je vrijdag komt (ik was er op zaterdagmiddag 12:00u) Er si gratis stroom beschikbaar overal op de camping. Ook handig: pinautomaten op de camping, perfecte douches en keurige toiletten.
Je loopt vanaf de camping in 15/20 min naar de baan, entree zondag was € 60,- (staanplaats)

Op de baan kun je overal staan, wat je op tv niet ziet is dat er erg veel hoogteverschil is, dus je kijkt overal op de baan en kunt vrij veel zien. Ik stond op het Mickey Mouse gedeelte op het middenterrein.

Zondagmiddag direct na de race terugrijden was een drama, je komt het stadje niet uit. Verkeer van 6 parkeerplaatsen moet samenvoegen op 1 weg door het stadje :?

Vond het niet het mooiste circuit om MotoGP te kijken, maar wat een feest :Y


ankerberg-2008-09031215347424.jpg


ankerberg5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk besloten om niet meer te gaan, de kosten zijn het me niet waard. Ga dan liever een andere race voor het ONK bezoeken deze zomer en in september het BSB. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan