Examinatoren in de zaal?

sylvain12

MF'er
10 dec 2010
249
0
Volgende week donderdag leg ik mijn rijexamen af en ik vroeg me af of er hier niet toevallig examinatoren zitten die me kunnen vertellen wat ze eigenlijk denken en doen bij het afnemen van examens?

Misschien een vreemde vraag, maar bij mijn examen voor B rijbewijs was het een echte klootzak die zo arrogant en streng mogelijk probeerde over te komen alsof hij extra zijn best deed om mij van de wijs te brengen.
Ik was meteen geslaagd, maar hij gaf mij gewoon het papiertje alsof het hem niet kon schelen. Geen proficiat, geen goeiedag.

Dus ik vraag me af of examinatoren eigenlijk wel wat sympathie en empathie kunnen opbrengen voor de kandidaten of dat ze 's middags bij de lunch zitten te stoefen hoeveel ze er die dag gebuisd hebben? :?
 
Wat wil je horen dat ze je zo goed en lief vinden.


Zorg dat je rijd zoals jij je lekker voelt. en denk niet teveel na maar doe wat je geleerd hebt.

Boeit jou die examinator nou |(

Tis voor hun ook gewoon een werkdag.
 
Laatst bewerkt:
ach, een beetje fatsoen is ook wel eens leuk idd

mijn vrachtwaggel examinator stak een verhaal af van 3 minuten over wat er allemaal wel niet fout was gegaan, was best een opsomming... maar je bent wel geslaagd :)

ik snap niet waarom sommige zo moeilijk zijn, het kan ook anders :Y
 
ach, een beetje fatsoen is ook wel eens leuk idd

mijn vrachtwaggel examinator stak een verhaal af van 3 minuten over wat er allemaal wel niet fout was gegaan, was best een opsomming... maar je bent wel geslaagd :)

ik snap niet waarom sommige zo moeilijk zijn, het kan ook anders :Y
IK heb tot nu toe nog nooit een onsympathieke examinator gehad voor A, B, B-E...

Als jij gewoon normaal doet, doen de meesten ook normaal terug.
Het zijn net mensen en ja, ook examinatoren kunnen wel eens problemen of een slechte dag hebben. Normaal gesproken mag dit echter geen invloed hebben op het oordeelsvermogen van de examinator.
Bovendien: het is onder examinatoren echt geen sport om zoveel mogelijk mensen te laten zakken.
Als je kunt rijden en je laat dat zien, dan slaag je ook gewoon.
Wél zal een examinator je wijzen op eventuele fouten / verbeterpunten. Hij wil je dan gewoon een paar tips meegeven, zodat je het kunt meenemen in je rijgedrag.


Slaag je niet, dan zijn er twee mogelijkheden:

1. Je kunt wél fatsoenlijk rijden, maar liet dit niet (voldoende) zien tijdens het examen.
2. Je kunt (nog) niet (goed genoeg) rijden en moet bij jezelf en je rijschool te rade gaan, waarom je in godsnaam een examen hebt aangevraagd...


Ik zit de hele dag op de weg en verwonder me meerdere keren per dag dat sommige mensen überhaupt een rijbewijs gehaald hebben......
 
Vroeger(tot net dan) werd er alleen op examinatoren gezeken als de persoon gezakt was, nu ook al als ze wel geslaagd zijn. Misschien is het inderdaad wel alleen omdat het mensen zijn.
Is iedereen elke dag net zo vrolijk en spontaan als elke werkdag dan. 341 dagen per jaar(24 vak dgn) , Damn dan ben je een robot.
 
IK heb tot nu toe nog nooit een onsympathieke examinator gehad voor A, B, B-E...

Als jij gewoon normaal doet, doen de meesten ook normaal terug.
Het zijn net mensen en ja, ook examinatoren kunnen wel eens problemen of een slechte dag hebben. Normaal gesproken mag dit echter geen invloed hebben op het oordeelsvermogen van de examinator.
Bovendien: het is onder examinatoren echt geen sport om zoveel mogelijk mensen te laten zakken.
Als je kunt rijden en je laat dat zien, dan slaag je ook gewoon.
Wél zal een examinator je wijzen op eventuele fouten / verbeterpunten. Hij wil je dan gewoon een paar tips meegeven, zodat je het kunt meenemen in je rijgedrag.


Slaag je niet, dan zijn er twee mogelijkheden:

1. Je kunt wél fatsoenlijk rijden, maar liet dit niet (voldoende) zien tijdens het examen.
2. Je kunt (nog) niet (goed genoeg) rijden en moet bij jezelf en je rijschool te rade gaan, waarom je in godsnaam een examen hebt aangevraagd...


Ik zit de hele dag op de weg en verwonder me meerdere keren per dag dat sommige mensen überhaupt een rijbewijs gehaald hebben......

full


je was te snel
 
Volgende week donderdag leg ik mijn rijexamen af en ik vroeg me af of er hier niet toevallig examinatoren zitten die me kunnen vertellen wat ze eigenlijk denken en doen bij het afnemen van examens?

Misschien een vreemde vraag, maar bij mijn examen voor B rijbewijs was het een echte klootzak die zo arrogant en streng mogelijk probeerde over te komen alsof hij extra zijn best deed om mij van de wijs te brengen.
Ik was meteen geslaagd, maar hij gaf mij gewoon het papiertje alsof het hem niet kon schelen. Geen proficiat, geen goeiedag.

Dus ik vraag me af of examinatoren eigenlijk wel wat sympathie en empathie kunnen opbrengen voor de kandidaten of dat ze 's middags bij de lunch zitten te stoefen hoeveel ze er die dag gebuisd hebben? :?
Dus die man is een klootzak omdat hij jou liet slagen ?

I'ts a strange world we are living in...... :?
 
IK heb tot nu toe nog nooit een onsympathieke examinator gehad voor A, B, B-E...

Als jij gewoon normaal doet, doen de meesten ook normaal terug.
Het zijn net mensen en ja, ook examinatoren kunnen wel eens problemen of een slechte dag hebben. Normaal gesproken mag dit echter geen invloed hebben op het oordeelsvermogen van de examinator.
Bovendien: het is onder examinatoren echt geen sport om zoveel mogelijk mensen te laten zakken.
Als je kunt rijden en je laat dat zien, dan slaag je ook gewoon.
Wél zal een examinator je wijzen op eventuele fouten / verbeterpunten. Hij wil je dan gewoon een paar tips meegeven, zodat je het kunt meenemen in je rijgedrag.


Slaag je niet, dan zijn er twee mogelijkheden:

1. Je kunt wél fatsoenlijk rijden, maar liet dit niet (voldoende) zien tijdens het examen.
2. Je kunt (nog) niet (goed genoeg) rijden en moet bij jezelf en je rijschool te rade gaan, waarom je in godsnaam een examen hebt aangevraagd...


Ik zit de hele dag op de weg en verwonder me meerdere keren per dag dat sommige mensen überhaupt een rijbewijs gehaald hebben......

3: het CBR zit aan zijn geslaagden quota van die dag en je zakt.
 
Als ik kijk hoe er op de Nederlandse wegen gereden wordt snap te meer hoe zo sommige zo moeilijk kunnen zijn. Hell dan pleit ik juist voor meer van die moeilijk doende examinatoren.

Lijkt wel alsof sommige het rijbewijs ooit bij een pak melk hebben gewonnen.

Bovendien kom je er toch niet voor de sociale contacten? Je komt om er objectief te worden beoordeelt of je geschikt bent om alleen de weg op te mogen of niet, waarom zou dat aardig moeten? Dan komt alleen maar de objectiviteit in gedrang. Ik moest achteraf van mijn eigen instructeur horen dat de examinator hem verteld had dat ik de beste examen rit in tijden heb gereden. Tegen mij bleef die gast zo koud als een ijsklontje op de noordpool.
 
bij het motor-examen heb je toch geen last van de examinator? Die man zit ergens achter je. Gewoon lekker gas geven. Ben die kerel 4 kwijt geraakt en geslaagd omdat ik zo soepel en zelfverzekerd reed :+

Vond het in de auto lastiger, dan kun je zo'n man niet negeren.
 
Er is volgens mij niets mis mee om een kandidaat ff op zijn gemak te stellen, en dan kan het best helpen als je een beetje vriendelijk bent als examinator. Vergelijk het met een supermarkt, je verwacht toch ook dat de cassiere een beetje vriendelijk is en je niet niet nors aankijkt of afsnauwd als je boodschappen over de toonbank gaan. Vindt dat dat gewoon bij hun werk hoort en heeft ok niets met objectiviteit te maken.
 
Er is volgens mij niets mis mee om een kandidaat ff op zijn gemak te stellen, en dan kan het best helpen als je een beetje vriendelijk bent als examinator. Vergelijk het met een supermarkt, je verwacht toch ook dat de cassiere een beetje vriendelijk is en je niet niet nors aankijkt of afsnauwd als je boodschappen over de toonbank gaan. Vindt dat dat gewoon bij hun werk hoort en heeft ok niets met objectiviteit te maken.


In een supermarkt met een winkelwagen crashen is minder erg dan met een auto of motor dus die vergelijking gaat niet op. Ook niet elke cassiere heeft haar dag dus ik verwacht ook zeker geen vriendelijk woord, alleen dat ik geholpen wordt. Als het wel gebeurd is het meegenomen.

Als je kan rijden en het laat zien ben je geslaagd anders een extra les en opnieuw examen.
Welcome to the real world
 
Laatst bewerkt:
3: het CBR zit aan zijn geslaagden quota van die dag en je zakt.
Volledige ongefundeerde onzin!

Dat verhaal gaat al zo lang er rij-examens bestaan en slaat werkelijk NERGENS op.

ER IS GEEN QUOTUM VAN AANTALLEN GESLAAGDEN!!!

niet per uur / dag / week / maand / jaar / decennium of wat dan ook.

Dit is een uitvlucht die wordt verzonnen door figuren op wie Optie 2 van toepassing is.
 
Er is volgens mij niets mis mee om een kandidaat ff op zijn gemak te stellen, en dan kan het best helpen als je een beetje vriendelijk bent als examinator. Vergelijk het met een supermarkt, je verwacht toch ook dat de cassiere een beetje vriendelijk is en je niet niet nors aankijkt of afsnauwd als je boodschappen over de toonbank gaan. Vindt dat dat gewoon bij hun werk hoort en heeft ok niets met objectiviteit te maken.

Iets met appels en peren.

Als ik iets afreken dan VERWACHT ik aardig te worden geholpen, anders ga ik wel naar een andere super. Dat behoort tot de service en service is bij supermarkten anno 2011 een kern activiteit.

Het CBR geeft rijbewijzen uit, niets meer niets minder. Je hoeft er geen koekjes te kopen. Tuurlijk mag je verwachten dat de man/vrouw beleeft doet, maar hij/zij hoeft geen geheel dialoog (gezien de zenuwen van de meeste zal het wel een monoloog worden) te houden.

Bovendien heeft niet iedereen behoefte om eerst een uitgebreid aardig gesprek met de examintor te hebben. Sommige mensen presteren beter als ze weten dat er streng naar hun wordt gekeken, en dat gevoel neemt af als de examitor lekker vrolijk doet.
 
In een supermarkt met een winkelwagen crashen is minder erg dan met een auto of motor dus die vergelijking gaat niet op. Ook niet elke cassiere heeft haar dag dus ik verwacht ook zeker geen vriendelijk woord, alleen dat ik geholpen wordt. Als het wel gebeurd is het meegenomen.

Als je kan rijden en het laat zien ben je geslaagd anders een extra les en opnieuw examen.
Welcome to the real world

Voor mensen met bv faalangst kan een beetje vriendelijkheid best helpen voor optie 1 anders hoor....
 
Iets met appels en peren.

Als ik iets afreken dan VERWACHT ik aardig te worden geholpen, anders ga ik wel naar een andere super. Dat behoort tot de service en service is bij supermarkten anno 2011 een kern activiteit.

Het CBR geeft rijbewijzen uit, niets meer niets minder. Je hoeft er geen koekjes te kopen. Tuurlijk mag je verwachten dat de man/vrouw beleeft doet, maar hij/zij hoeft geen geheel dialoog (gezien de zenuwen van de meeste zal het wel een monoloog worden) te houden.

Bovendien heeft niet iedereen behoefte om eerst een uitgebreid aardig gesprek met de examintor te hebben. Sommige mensen presteren beter als ze weten dat er streng naar hun wordt gekeken, en dat gevoel neemt af als de examitor lekker vrolijk doet.

Gebeurt dan vanzelf na hun rijexamen door andere weggebruikers. dus waarom een examinator erop aanspreken. das maar een momentum
 
Gebeurt dan vanzelf na hun rijexamen door andere weggebruikers. dus waarom een examinator erop aanspreken. das maar een momentum

:?

Ik rij nu al 4 jaar rond maar ik heb nou nooit echt het idee dat iemand streng op mij let, laat staan mij er op aanspreekt.... De kans dat je de politie eventueel tegen komt is te verwaarlozen en dan moet je het wel echt bont maken....

Ik begrijp je punt niet :?
 
:?

Ik rij nu al 4 jaar rond maar ik heb nou nooit echt het idee dat iemand streng op mij let, laat staan mij er op aanspreekt.... De kans dat je de politie eventueel tegen komt is te verwaarlozen en dan moet je het wel echt bont maken....

Ik begrijp je punt niet :?

Was in de trant van als je eerst vriendelijk toegesproken wil worden door iemand voor je op motor stapt je uitgaat van al het goede in verkeer. Tot "jij" of een medeweggebruiker een foutje maakt die keihard afgestrafd wordt door de andere persoon of vangrail of iets dergelijks. Ben van mening dat je zeker op je motor moet zitten al dan niet met examinator achter je aan. Als je dat niet kan moet je niet gaan motorrijden, je krijgt (zelden) een 2e kans van je motor en medeweggebruikers
 
Ik vind het gewoon aangenaam om te weten dat een examinator ook menselijk is, dus een beleefde goeiedag en veel succes is voor mij zeker geen teken van subjectief gedrag. Ik vind het arrogant gedrag net een teken van zijn wil om je te laten buizen. Je kan zeggen wat je wil, maar een examen is veel moeilijker dan het dagelijks verkeer, niet omdat je anders slechter rijdt, maar omdat je MOET goed rijden. Dus vind (en vond) ik een sympathieke ijsbreker zeker geen slecht idee.

Uiteindelijk is het mij om het even als ik slaag, maar mijn stressmeter stijgt wel aanzienlijk bij dergelijke examinatoren. :r
 
Ik vind het gewoon aangenaam om te weten dat een examinator ook menselijk is, dus een beleefde goeiedag en veel succes is voor mij zeker geen teken van subjectief gedrag. Ik vind het arrogant gedrag net een teken van zijn wil om je te laten buizen. Je kan zeggen wat je wil, maar een examen is veel moeilijker dan het dagelijks verkeer, niet omdat je anders slechter rijdt, maar omdat je MOET goed rijden. Dus vind (en vond) ik een sympathieke ijsbreker zeker geen slecht idee.

Uiteindelijk is het mij om het even als ik slaag, maar mijn stressmeter stijgt wel aanzienlijk bij dergelijke examinatoren. :r


Elke examinator is nog altijd van vlees en bloed en het is aan de dag dat ie leeft hoe hij zich als (on)vriendelijk gedraagd. Misschien heeft ie wel een scheiding of sterfgeval gehad of is ie van nature bot. Het leven gaat gewoon door maar je kan daar als mens wel anders gedragen in vriendelijkheid. professioneel of niet. Het ligt toch nog steeds aan degene die moet laten zien dat ie kan rijden.

Til er niet te zwaar aan als je kan rijden kan je rijden en slaag je.
 
Laatst bewerkt:
Alhoewel ik geneigd ben het met je eens te zijn, gebeurt het natuurlijk allemaal in je eigen hoofd, en moet je niet van jouw probleem hun probleem maken.

Het is ook een instelling om te denken: 'Wat denkt die gast nou, dat ik me zo makkelijker van de wijs laat brengen? Ik zal hem laten zien dat ik niet zo stom ben om mn examen te vroeg aan te vragen.'

Ik weet niet of het een optie is, maar als het lukt hou je het iig bij jezelf, met een beetje mazzel put je er nog vertrouwen uit ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan