Examinatoren in de zaal?

Volledige ongefundeerde onzin!

Dat verhaal gaat al zo lang er rij-examens bestaan en slaat werkelijk NERGENS op.

ER IS GEEN QUOTUM VAN AANTALLEN GESLAAGDEN!!!

niet per uur / dag / week / maand / jaar / decennium of wat dan ook.

Dit is een uitvlucht die wordt verzonnen door figuren op wie Optie 2 van toepassing is.
helemaal mee eens :Y
 
Destijds met de auto is me ook niet verteld dat ik geslaagd was.
Binnen bij een bak koffie vulde de man nog e.e.a. in, en kreeg een papier waarmee ik een rijbewijs kon halen :).
Gewoon een rondje om de kerk gereden, waren en met 20 of 30 minuten al weer :P.

Met de motor zei de man wel dat ik geslaagd was :P.
 
Volgens de rijschool rij ik hooggemiddeld en zou het examen eigenlijk geen probleem mogen vormen. Dus nu nog gewoon mijn hoofd erbij kunnen houden. Daarom dat een vriendelijk woord me wel wat vooruit kan helpen. Maar als je goed genoeg kunt rijden heb je dat inderdaad waarschijnlijk helemaal niet nodig.
 
Ach ja iedere examinator is anders.
Gewoon je best doen en rijden zoals je zelf goed voelt en niet rijden zoals jij denkt dat de examinator het wilt.

Als je dat wel doet ben je met je gedachten teveel met het examen bezig terwijl je met je gedachten bij het verkeer moet blijven.
Geloof me de eerste keer dat ik reed zonder examinator of rijinstructeur reed ik 10x beter dan elke les die ik ooit gehad had.
dat is een herinnering die altijd bij blijft.

Mijn tip dus doe alsof je alleen rijd je hoeft niet te praten en doe alsof de instructies die je moet opvolgen van de navigatie komt.
 
Mijn instructeur gaf mij, voor het AVD, nog een paar tips om de examinator in ieder geval geen negatief beeld van je te hebben meteen vanaf het begin....

1. Leg je helm niet op tafel, maar netjes op je handschoenen op de grond....
2. Geef de man een stevige hand, maar doe hem geen pijn
3. Kijk hem aan als je hem een hand geeft
4. kijk hem aan als hij tegen je praat

Weet niet of dit echt helpt, maar het laat iemand wel zien dat je zelf fatsoen in je donder hebt...Het zal in ieder geval geen negatieve invloed hebben op de goede man....En als die goede man zijn dag niet heeft en een pest humeur, zou het best kunnen zijn dat jouw gedrag hem een beetje vrolijker maakt :)

Als je dan nog normaal rijd en laat zien dat je snapt waar je mee bezig bent, dan zal een examinator je gewoon feliciteren en ben je geslaagd....
 
Laat ook op de weg zien dat je het 1) geleerd hebt 2) fatsoen in je donder hebt en 3) een motorrijder bent!
 
Laat ook op de weg zien dat je het 1) geleerd hebt 2) fatsoen in je donder hebt en 3) een motorrijder bent!
Mijn examinator voor het A-rijbewijs (way back in '93) was een ex-legerinstructeur (motor ordonnans, Guzzi Nevada V50) en ex-motoragent.

Het eerste wat hij tegen mij zei was: "Laat zien dat je een motorrijder bent. Als je het waagt om constant precies 50 te gaan rijden, ben je bij voorbaat al gezakt...."

Het werd uiteindelijk na 15 minuten kijken of ik het kon, een heel plezierig ritje door het Limburgse Heuvelland......van zo'n anderhalf uur......(laatste examen op de dag....).....


Later vroeg een andere examinator voor E achter B aan mij, na 5 minuten rijden : "rijdt u veel motor?"

Ikke: ja, nou, als het even kan wel.....

Hij: "Dacht ik al, u kijkt als een motorrijder.....".....


Die jongens weten écht wel waar ze het over hebben hoor......
 
Laatst bewerkt:
En er heeft hier nog geen examinator gereageerd (of hij maakt zich niet bekend O-) )
Vraag me af of dat met de inhoud van het topic te maken heeft, of met het feit dat er geen examinatoren rondhangen hier.... :)
Ik denk dat het niet het laatste is eigenlijk :+
 
Volgende week donderdag leg ik mijn rijexamen af en ik vroeg me af of er hier niet toevallig examinatoren zitten die me kunnen vertellen wat ze eigenlijk denken en doen bij het afnemen van examens?

Misschien een vreemde vraag, maar bij mijn examen voor B rijbewijs was het een echte klootzak die zo arrogant en streng mogelijk probeerde over te komen alsof hij extra zijn best deed om mij van de wijs te brengen.
Ik was meteen geslaagd, maar hij gaf mij gewoon het papiertje alsof het hem niet kon schelen. Geen proficiat, geen goeiedag.

Dus ik vraag me af of examinatoren eigenlijk wel wat sympathie en empathie kunnen opbrengen voor de kandidaten of dat ze 's middags bij de lunch zitten te stoefen hoeveel ze er die dag gebuisd hebben? :?



Als het goed is weet je inmiddels toch wat er van je verwacht wordt denk ik, anders zou je niet afrijden? :?

Verder moet je ook een beetje geluk hebben. Zonder geluk vaart niemand wel. ;)

Het is overigens wel zo, dat als iedereen op een werkdag subliem rijdt, je bij de laatste examens de lat wel wat hoger legt. Anders denkt je super visor dat je hebt liggen tukken gedurende de werkdag. Als je jezelf serieus neemt als examinator zakken er elke dag wel een paar bij je.

Tip: Rij gewoon ontspannen alsof het een les betreft.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de rijschool rij ik hooggemiddeld en zou het examen eigenlijk geen probleem mogen vormen. Dus nu nog gewoon mijn hoofd erbij kunnen houden. Daarom dat een vriendelijk woord me wel wat vooruit kan helpen. Maar als je goed genoeg kunt rijden heb je dat inderdaad waarschijnlijk helemaal niet nodig.

Hier nog een paar tips die mij geholpen hebben:

  • laat zien dat je kijkt.....hij moet die helm zien draaien
  • laat zien dat je straten van rechts in de gaten hebt....klein beetje gas los voor de straat en die straat ook inkijken
  • Plaats op de weg: altijd in het midden van je rijstrook, behalve achter bijv een vrachtwagen...daar moet je in de linker spiegel zichtbaar zijn....als jij de sjoof kan zien, kan hij jou ook zien
  • Kijktechniek in bochten: altijd kijken waar je naartoe wilt, niet bewust gaan sturen, de motor volgt je blik....
  • Rij vlot, maar beheerst (55 km/h binnen bbk mag best als het kan)
 
Is dat een feit of is dat nog steeds een fabel van de gezakte mensen? Cijfers heb ik er nog nooit van gezien

Dat kan natuurlijk alleen maar onzin zijn. Als je vandaag veel goede kandidaten hebt en die laat zakken vanwege het quotum verander je namelijk het gemiddelde. Tenzij je ook morgen de slechte kandidaten laat slagen.
 
Iets met appels en peren.

Als ik iets afreken dan VERWACHT ik aardig te worden geholpen, anders ga ik wel naar een andere super. Dat behoort tot de service en service is bij supermarkten anno 2011 een kern activiteit.

Het CBR geeft rijbewijzen uit, niets meer niets minder. Je hoeft er geen koekjes te kopen. Tuurlijk mag je verwachten dat de man/vrouw beleeft doet, maar hij/zij hoeft geen geheel dialoog (gezien de zenuwen van de meeste zal het wel een monoloog worden) te houden.

Bovendien heeft niet iedereen behoefte om eerst een uitgebreid aardig gesprek met de examintor te hebben. Sommige mensen presteren beter als ze weten dat er streng naar hun wordt gekeken, en dat gevoel neemt af als de examitor lekker vrolijk doet.


Ik moest destijds ook al flink afrekenen bij het CBR. Bij een supermarkt heb je nog de keuze om naar een ander te gaan. Voor het behalen van een rijbewijs is de keuze wel extreem beperkt (lees: geen keus).

Het CBR is ook gewoon een commerciele organisatie, die zijn klanten dus ook op een zo klantvriendelijk mogelijke manier moet helpen. Dat hoeft niet door iedereen te laten slagen, maar wel door iedereen fatsoenlijk te behandelen.
Ik heb zelf nooit problemen gehad met examinatoren of dik verdienende CBR-bazen, maar ik kan me voorstellen dat door het gebrek aan concurrentie de houding van ENKELE cbr-medewerkers niet zou passen in een vrije marktsituatie.
 
Volgensmij denken ze van alles :+ zeker bij mij :)

Voor m'n B super gereden maar 150meter voor het CBR had ik een ingreep omdat ik anders iemands tuin ging omploegen met de auto _O- Komen we bij het CBR zegt die examinator: "Volgensmij rook je de stal, de laatste meters leken nergens op :N, maar gefeliciteerd met je rijbewijs".

Vervolgens heb ik m'n AVD examen, ben ik nog geen 100 meter voor het CBR en laat ik m'n motor omvallen op een T-splitsing. Nog nooit gehad met les B| Komen we binnen, vraagt ie aan mij: "Wat gebeurde er nou?", toen zei ik maar dat ik de stal rook en toen werd ik gefeliciteerd met m'n A rijbewijs *D
 
Mijn instructeur gaf mij, voor het AVD, nog een paar tips om de examinator in ieder geval geen negatief beeld van je te hebben meteen vanaf het begin....

1. Leg je helm niet op tafel, maar netjes op je handschoenen op de grond....
2. Geef de man een stevige hand, maar doe hem geen pijn
3. Kijk hem aan als je hem een hand geeft
4. kijk hem aan als hij tegen je praat

Weet niet of dit echt helpt, maar het laat iemand wel zien dat je zelf fatsoen in je donder hebt...Het zal in ieder geval geen negatieve invloed hebben op de goede man....En als die goede man zijn dag niet heeft en een pest humeur, zou het best kunnen zijn dat jouw gedrag hem een beetje vrolijker maakt :)

Als je dan nog normaal rijd en laat zien dat je snapt waar je mee bezig bent, dan zal een examinator je gewoon feliciteren en ben je geslaagd....

Ach waarom niet,weet ie meteen waar die aan toe is. })
 
ach, een beetje fatsoen is ook wel eens leuk idd

mijn vrachtwaggel examinator stak een verhaal af van 3 minuten over wat er allemaal wel niet fout was gegaan, was best een opsomming... maar je bent wel geslaagd :)

ik snap niet waarom sommige zo moeilijk zijn, het kan ook anders :Y
Mwah, al dat gezeur altijd over examinatoren...

En inhoudelijk op je post ingaand: wil jij niet weten wat je fout deed dan? Ik zou dat wel willen horen, van je fouten moet je immers leren.

Ik heb bij mijn beide examens (A en B) alleen maar gelachen met de examinatoren (ja, voor de bijdehande mensjes: Bij A voor en na het examen dus, niet tijdens het rijden.). Is ook maar net afhankelijk van hoe je er zelf in staat.

Als je zelf netjes bent zullen zij dat ook veel sneller zijn. "Verbeter de wereld, begin bij jezelf".

En ja, natuurlijk ben je zenuwachtig voor je begint. Maar als je goed "opent" (ja, dat doe jezelf, passief wachten tot iemand anders dat doet verpest het al meteen) is het meteen een stuk relaxter allemaal.

(Oja, eet een banaan voor je gaat! Dat helpt, om de een of andere voor mij nog compleet raadselachtige manier, met rustig blijven!)
 
Mijn examinator voor het A-rijbewijs (way back in '93) was een ex-legerinstructeur (motor ordonnans, Guzzi Nevada V50) en ex-motoragent.

Het eerste wat hij tegen mij zei was: "Laat zien dat je een motorrijder bent. Als je het waagt om constant precies 50 te gaan rijden, ben je bij voorbaat al gezakt...."

Het werd uiteindelijk na 15 minuten kijken of ik het kon, een heel plezierig ritje door het Limburgse Heuvelland......van zo'n anderhalf uur......(laatste examen op de dag....).....


Later vroeg een andere examinator voor E achter B aan mij, na 5 minuten rijden : "rijdt u veel motor?"

Ikke: ja, nou, als het even kan wel.....

Hij: "Dacht ik al, u kijkt als een motorrijder.....".....


Die jongens weten écht wel waar ze het over hebben hoor......


Die van mij vroeg of ik veel in auto,s zonder stuurbekrachtiging gereden had, kon die zien aan mijn gespierde armen :+ :+ :+ :+ :+







Sorry melig!


Heb ook eerst motor gedaan en toen pas auto, zegt die man je kijkt helemaal over je schouder als je invoegt, rij je motor? O-)
 
Volgensmij denken ze van alles :+ zeker bij mij :)


Vervolgens heb ik m'n AVD examen, ben ik nog geen 100 meter voor het CBR en laat ik m'n motor omvallen op een T-splitsing. Nog nooit gehad met les B| Komen we binnen, vraagt ie aan mij: "Wat gebeurde er nou?", toen zei ik maar dat ik de stal rook en toen werd ik gefeliciteerd met m'n A rijbewijs *D

Geslaagd na een val? Wat zitten jullie Nederlanders toch altijd te klagen over het lakse beleid in België over motorexamens en opleiding? Bij ons betekent vallen meteen gebuisd.
 
Volledige ongefundeerde onzin!

Dat verhaal gaat al zo lang er rij-examens bestaan en slaat werkelijk NERGENS op.

ER IS GEEN QUOTUM VAN AANTALLEN GESLAAGDEN!!!

niet per uur / dag / week / maand / jaar / decennium of wat dan ook.

Dit is een uitvlucht die wordt verzonnen door figuren op wie Optie 2 van toepassing is.

:^
Er zijn nu eenmaal criteria om wel of niet te slagen. En zowat alle examinatoren zijn integer genoeg -en worden daar op gecontroleerd- om deze criteria correct toe te passen.
Maar het zou wel es kunnen dat als je een examinator treft met een rothumeur dat bij een actie 'op het randje' van de examinandus de balans naar de foute kant overslaat.
Tjah, dan heb je pech gehad. Als het kantje boord is, is het mischien toch maar veiliger om nog es een paar lessen verder te oefenen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan