Sinds gisteren ook eigenaar van een Fazer 1000 uit 2001. 24dkm op de teller, net een grote beurt gehad en nieuwe banden. Voor 3000 gekocht. Ik had het vermoeden dat hij lang heeft stilgestaan, ik ben de tweede eigenaar. Overal goed naar gekeken, behalve de inlaatrubbers. Dus kom er net achter dat die gaar zijn. Iemand een idee waar ik deze kan bestellen? Ik kom ze overal voor rond de 150 euro tegen, hoop dat ik het ergens iets betaalbaarder kan vinden. (tweehands misschien een optie? Iemand? )
Verder lijkt de motor helemaal goed, wat een fijne motor. Lekker veel vermogen, goede zithouding, stuurt goed, schakelt en remt fantastisch, helemaal blij mee! Hiervoor een zx9r gehad, maar die zithouding was ik zat.
Dit is haar:
[afbeelding]
mooi ding.
Inlaatrubbers zijn inderdaad dure dingen en die prijzen kloppen wel. Tweedehands ga je natuurlijk sneller weer moeten vervangen dan nieuwe. En iedereen zoekt ze wel geloof ik dus ik zou er niet op rekenen. Maar als ie goed rijdt, niet i houdt dan hoeven de rubbers misschien niet vervangen te worden. Ik heb ook behoorlijke scheuren op mn inlaatrubbers zitten maar ze lekken niet. Heb je getest of ze lekken? Zo niet, zou ik ze lekker laten zitten. Misschien een beetje invetten. Maar als je carburateurs er niet per se af hoeven zou ik ze er zeker op laten zitten. Is best wel een gekloot.
Welkom Gyss
Mooi exemplaar!
Heb even gezocht maar kan tweedehands niks vinden. Ik zou even via cmsnl of via de yamaha catalogus (allebei in de OP te vinden) zoeken naar het artikelnummer. Dan vervolgens het product zoeken op internet via het artikelnummer, dat levert soms betere resultaten omdat meerdere motoren soms gebruikmaken van dezelfde onderdelen. Zo kan je op eBay nog weleens goedkoper uitkomen. Succes!
Hartelijk dank voor de reacties! Ik hoor nu inderdaad van iemand anders die al 25dkm met scheuren in zijn inlaatrubbers rijdt zonder dat ze lekken. Mijn rubbers lekken ook nog niet, dus ik denk dat ik het er op waag naar Duitsland.
Hoppa. 150 euro bespaard. Die uitlaat, die overigens heel mooi is, heeft die wel e-keur en dbkiller? Duitsland is niet de makkelijkste in aftermarket pijpen
Zorg ook dat je nog je CE-label in je handschoenen hebt in Duitsland, controleren ze ook op hoorde ik. Ideaal als ze gestempeld zijn, kan je het labeltje wel eruit knippen
Zorg ook dat je nog je CE-label in je handschoenen hebt in Duitsland, controleren ze ook op hoorde ik. Ideaal als ze gestempeld zijn, kan je het labeltje wel eruit knippen
Ik zal ze even checken, dat soort dingen zijn wel handig om te weten inderdaad. Maar wat een heerlijke motor is dit zeg. Net weer even een mooi stuk gereden, hij stuurt zo ontzettend strak en veel vermogen. Ben zo blij als een kind met sinterklaas. Dit is mijn derde motor in de 6 maanden dat ik mijn rijbewijs heb, maar volgens mij is dit em echt..
Ik heb ook een TDM geprobeerd, maar ik mistte daarbij toch het vermogen.
Zorg ook dat je nog je CE-label in je handschoenen hebt in Duitsland, controleren ze ook op hoorde ik. Ideaal als ze gestempeld zijn, kan je het labeltje wel eruit knippen
Onzin. Vooralsnog in België verplicht om beschermde motorkleding te dragen.
Vandaag even bij Hans van Wijk geweest in verband met de Nacht van Zoetermeer, voor een tientje op de testbank. 89pk (95pk fabrieksaf) en mooie lijnenHet pk-verlies was logisch volgens de man door ouderdom. 70k op de teller sinds deze week en 16 jaar oud, maar doet het nog prima
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je ook nog proefgereden op iets leuks dat ze hadden staan?Eens per jaar is dat, altijd in juni geloof ik. Súper druk, bbq, kortingen, testrijden op een aantal motoren, heel event eigenlijk. Was echter in m’n eentje dus ben alleen ff gegaan voor de testbank. Weet niet hoe duur het normaal is, maar een tientje was het wel waard
Mooie fiets hoor, wat wil je er allemaal nog aan doen?
Zadel kan ik je niet aan helpen maar zal niet zo heel moeilijk te vinden zijn online gok ik zo.
Leuke fiets inderdaad, met een lekker uitlaatje ook zo te zien. Zadel is zo gevonden, maar je bent makkelijk 75 euro kwijt.
Bekende mod aan de voorpoten! Heb ik ook gedaan en het knapt er erg van op moet ik zeggenDe voorvork poten zijn verweerd en er is een keering lek. Die ga ik komende week vervangen en de poten zwart spuiten. Wanneer de voorvork toch uit elkaar moet gooi ik er direct Hyperpro voorvork veren in. Verder zijn de banden 14 jaar oud dus daar moeten ook nieuwe op uit voorzorg. Ik zat te denken aan AngelGT's?Uitlaatje is wel leuk maar is geen pijp waar je doorheen kan kijken, in het midden zit toch een reflectie schot met 3 dunnere pijpjes, er kan ook geen db-killer in en is wel E gekeurd, zal wel een duitse uitvoering zijn
Jammer dat je in groningen woont anders had je de spuitbussen zo op kunnen halen. Zit nog zat in voor een setje voorpoten.Yep! Ik was het van plan en een paar dagen later las ik jouw post! Gaat een heleboel helpen
Vandaag even bij Hans van Wijk geweest in verband met de Nacht van Zoetermeer, voor een tientje op de testbank. 89pk (95pk fabrieksaf) en mooie lijnenHet pk-verlies was logisch volgens de man door ouderdom. 70k op de teller sinds deze week en 16 jaar oud, maar doet het nog prima
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn toerenteller heeft wel wat kuren trouwens, schiet dan naar 7k rpm en en dan weer naar 0 af en toe. Bekend probleem? Alsof die soms niet goed opneemt.