PatrickSoler
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #526
Gefeliciteerd!
2e is een stuk makkelijker....
Totdat ze 3 jaar oud zijn
Mooie rode Fazer (foxeyes) te koop, uitstekende deal, just saying
https://www.motor-forum.nl/motorsho...S-600-Fazer/Yamaha-Fazer-FSZ600-uit-2003.html
Dit zijn naar mijn weten progressieve verenFf snelle vraag, ik ben mijn voorvork keeringen aan het vervangen en ik dacht dan zet ik er direct hyperpro veren in. Maar ik haal nu de vork uit elkaar en zie dit:
[afbeelding]
Dit zijn al progressieve veren zeker? Ik heb de Hyperpro veren nog niet in huis die zijn nog onderweg dus ik kan het niet direct vergelijken.
Ff snelle vraag, ik ben mijn voorvork keeringen aan het vervangen en ik dacht dan zet ik er direct hyperpro veren in. Maar ik haal nu de vork uit elkaar en zie dit:
[afbeelding]
Dit zijn al progressieve veren zeker? Ik heb de Hyperpro veren nog niet in huis die zijn nog onderweg dus ik kan het niet direct vergelijken.
Nee niet echt progressief. Eerder een zacht en stug gedeelte. Met een progressieve veer verschillen de de afstanden per winding.
Nee niet echt progressief. Eerder een zacht en stug gedeelte. Met een progressieve veer verschillen de de afstanden per winding.
Ik heb ze niet. Als je ze hebt scheelt t wel weer kosten bij een schuiver. Denk dat als ik een schuiver zou maken en mn kappen zijn beschadigd dna maak ik er een naked van. Dit kuipje is precies verkeerd voor mij waardoor ik heel veel wind op mn helm ervaarAl die verandering dat hoeft van mij niet, doe mij maar gewone veren. (Conservatieve veren)
Even zonder grappen: gebruiken jullie valdoppen? Lijkt me wel handig, zeker straks in Duitsland. Maar ook weer 100 euro.
Ik ga zometeen langs iemand die me gaat helpen met die EXUP storing en heb toch maar een nieuw setje inlaatrubbers besteld, dan is die helemaal goed.
Blijft een leuke, maar dure hobby, het motorrijden. Steeds denk ik: Nu is hij echt klaar en dan bedenk ik weer wat nieuws.
Al die verandering dat hoeft van mij niet, doe mij maar gewone veren. (Conservatieve veren)
Even zonder grappen: gebruiken jullie valdoppen? Lijkt me wel handig, zeker straks in Duitsland. Maar ook weer 100 euro.
Ik ga zometeen langs iemand die me gaat helpen met die EXUP storing en heb toch maar een nieuw setje inlaatrubbers besteld, dan is die helemaal goed.
Blijft een leuke, maar dure hobby, het motorrijden. Steeds denk ik: Nu is hij echt klaar en dan bedenk ik weer wat nieuws.
Loop je nou compleet je reactie te veranderen terwijl ik er net op reageer
Welkom Peter, nette fiets!
Ik heb sinds twee maand FZ6N. Maar ik gebruik mijn stuurslot eigenlijk nooit, omdat ik hem er dan bijna niet meer afkrijg. Hij gaat er wel erg makkelijk. Hoe werkt het loskrijgen van het stuurslot precies?
Welkom Peter, nette fiets!
Ik heb sinds twee maand FZ6N. Maar ik gebruik mijn stuurslot eigenlijk nooit, omdat ik hem er dan bijna niet meer afkrijg. Hij gaat er wel erg makkelijk. Hoe werkt het loskrijgen van het stuurslot precies?
Al weer vanaf 2005 rij ik een Fazer 1000. En nu stiekem aan het kijken naar wat anders, maar zelfs na 13 jaar zijn er niet heel veel alternatieven die echt vergelijkbaar zijn.
De Tracer 900? De MT10? OF vreemdgaan naar een kawa Z 1000 SX?
Of toch maar gewoon de Fazer door blijven rijden.
Hallo Allemaal, ik wil me even voorstellen. Peter is de naam, 50 jaar en kom uit Amersfoort. Nog maar kort lid. Sinds 2017 in het bezit van een FZ6. Ben deze Fazerrijders 'hangplek' aan het volgen en kom leuke maar ook interessante onderwerpen tegen. Hoop dat ik nog veel plezier hier mag hebben.
Groet,
Peter
Beetje brakke contactsloten is helaas echt een Yamaha dingetje
"Handigheidje" wat op mijn Fazer goed werkt is een beetje extra druk op de sleutel zetten (duw de sleutel met mijn duim een beetje naar voren richting cockpit) terwijl ik hem omdraai..
En idd tegelijkertijd iets met je stuur wiebelen
Dat was toch alleen met die oude sloten (dus zonder gecodeerde sleutel).
In principe hoef je alleen de sleutel in te drukken en naar rechts te draaien. Je stuur moet dan wel volledig naar links staan.
Maar Yamaha staat niet echt bekend om de goede contactsloten
Naar links draaien, rechts is aan toch
Om het stuurslot er af te halen is het dus naar rechts