Ik heb een Fazer 600cc gehad vond die wel aardig optrekken na zijn 2.
Ben nu trouwen aan het kijken voor een FZ1 mag hopen dat die in alle opzichten beter en sneller is dan een fazer 600cc
Goedeavond,
Ik heb via bva ongezien een yamaha fz1 fazer gekocht met 48.000km op de teller.
De motor is is van de eerste eigenaar geweest en dat is ook te zien. De motor ziet er optisch erg goed uit.
Echter zit er wel een lichte ratel in het block thv de koppeling.
Het zal de koppelingskorf of de nokkenas kettingspanner zijn.
Heeft iemand hier een werkplaats handboek digitaal voor mijn yamaha fz1 fazer abs uit 2007, of een soortgelijk handboek?
Ik hoor graag van jullie.
Gr. Mike
Is er nog verschil tussen het geluid met koppelingshandle in of los?
Hoor je het geluid nog als je de koppeling in hebt en in een versnelling?
Veranderd het geluid als je de koppeling laat slippen in de eerste versnelling (wegrijden)?
Van de week voor het eerst getankt op het moment dat het lampje op het dashboard ging branden (vorige keer na 350 km maar gaan tanken omdat ik dacht dat het lampje niet werkte). Het lampje ging pas aan bij de 376 km, dat is echt een geweldige actieradius!
Bij mijn vorige motoren was er bij 260/270 km wel een tankstationnetje nodig maar bij de FZS600 kun je nog wel ff door
Nice waar hou je dat in bij?
Lijkt zo op het oog een Excel template.
Ja is inderdaad gewoon in Excel.
Vind het wel leuk om dat soort dingen te maken en bij te houden. Heb het zelf gemaakt. Tabblad 2 hou ik m’n onderhoud bij, altijd handig.
Zal het document wel delen mocht iemand het willen gebruiken.
Klein beetje spam: gezien mijn Fazer verkocht is, heb ik hier nog wat nieuwe componenten liggen die voor een vriendelijke prijs weg mogen:
Stalen HEL remleidingen, semi-sinter blokken, vloeistof en toebehoren
Koppelingshendel
En welk bouwjaar/type Fazer gaat het om? De meeste van ons zullen dit lezen en gelijk willen weten of dit past.
En welk bouwjaar/type Fazer gaat het om? De meeste van ons zullen dit lezen en gelijk willen weten of dit past.
Ook maar eens melden hier.
Ik vond laatst mijn ouwe trouwe FZS600 in de garage terug, een jaar of 7 geleden weg gezet en daarna nooit meer op gereden.
Aangezien het dit jaar waarschijnlijk mijn enige motorfiets gaat zijn heb ik besloten om er eens wat TLC aan te besteden en het beestje weer op gang te helpen.
Wat moet er in ieder geval gebeuren:
- Remmerij aanpakken (Daan reeds een pb gestuurd)
- Nieuwe vloeistoffen
- Nieuwe bandjes
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe accu
- Carbs reinigen
- Veel excuses aanbieden dat ik hem de laatste jaren links heb laten staan
- Wat ik verder nog tegenkom pak ik gelijk aan.
Voordeel is dat de motor wel lekker binnen heeft gestaan.
Ik zal wel wat fototjes schieten van de werkzaamheden en het eind resultaat, en hier af en toe een beetje komen rondhangen.
Ook maar eens melden hier.
Ik vond laatst mijn ouwe trouwe FZS600 in de garage terug, een jaar of 7 geleden weg gezet en daarna nooit meer op gereden.
Aangezien het dit jaar waarschijnlijk mijn enige motorfiets gaat zijn heb ik besloten om er eens wat TLC aan te besteden en het beestje weer op gang te helpen.
Wat moet er in ieder geval gebeuren:
- Remmerij aanpakken (Daan reeds een pb gestuurd)
- Nieuwe vloeistoffen
- Nieuwe bandjes
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe accu
- Carbs reinigen
- Veel excuses aanbieden dat ik hem de laatste jaren links heb laten staan
- Wat ik verder nog tegenkom pak ik gelijk aan.
Voordeel is dat de motor wel lekker binnen heeft gestaan.
Ik zal wel wat fototjes schieten van de werkzaamheden en het eind resultaat, en hier af en toe een beetje komen rondhangen.
Welkom terug!
Check gelijk de binnekant van je tank even. En neem je ketting ook even me met een leuke smeerbeurt.
7 jaar een Fazer in je schuur zonder ernaar om te kijken, schande!
Maar leuk dat je hem weer wat aandacht gaat geven en welkom!
Ben benieuwd naar de foto's
Een vraagje, waar staat TLC voor?
Zo de fazer is inmiddels aangekomen op de heftafel.
[afbeelding]
En inmiddels al lekker gestript.
[afbeelding]
[afbeelding]
Carbs uit elkaar om van de week in het ultrasoonbadje te mikken.
[afbeelding]
Valt toch nog wel wat tegen allemaal, koelvloeistof was helemaal bruin (dus dat wordt flink spoelen) en er zit rotzooi (waarschijnlijk roest) in mijn benzinetank.
Gaat dus allemaal wat meer tijd en werk kosten dan op voorhand verwacht
Wel de mooie remspulletjes opgehaald bij Daan gisteren dus die kunnen er binnenkort ook onder.
Kijk er wel naar uit om de fazer weer even mee op stap te nemen
Gaan nog verder uit elkaar, maar dit is waar ik gisteren was gebleven.Laat je die carbs zo of gaan ze nog verder uit elkaar? Ik kwam een heleboel zooi tegen die er echt alleen uit was gekomen door m helemaal uit elkaar te halen
Zo de fazer is inmiddels aangekomen op de heftafel.
[afbeelding]
En inmiddels al lekker gestript.
[afbeelding]
[afbeelding]
Carbs uit elkaar om van de week in het ultrasoonbadje te mikken.
[afbeelding]
Valt toch nog wel wat tegen allemaal, koelvloeistof was helemaal bruin (dus dat wordt flink spoelen) en er zit rotzooi (waarschijnlijk roest) in mijn benzinetank.
Gaat dus allemaal wat meer tijd en werk kosten dan op voorhand verwacht
Wel de mooie remspulletjes opgehaald bij Daan gisteren dus die kunnen er binnenkort ook onder.
Kijk er wel naar uit om de fazer weer even mee op stap te nemen
Hoi,
Ik ben hier geloof ik al eens eerder langs geweest maar nooit blijven hangen.
Ik ben al bijna 2 jaar eigenaar van een fazer uit 2001 roodzwartwit kleurstelling.
Heeft een jaar stilgestaan en krijgt nu een hoop TLC.
Carburateurs ultrasoon gereinigd, tank moet nog ontroest worden.
Er staat nu 50k op de teller. Hij zag er top onderhouden uit maar ik weet niks van de klepspeling. Blok openen ben ik toch wat huiverig voor. Mensen hier die t vaker hebben gedaan?
En als ik zo de openingspost zie is er al een tijdje geen ritje meer geweest. Slechte zaken, gaan er mensen hier volgende week zondag naar de megameet?