Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Heb jij je kleine knipperlichten al ontvangen?
Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet en of ze goed zichtbaar zijn.

Ja al een tijdje. Relais, knipperlichten en adapters waren vrij snel binnen. Helaas verkeerde adapters gekocht... Heb die voor de FZ6/R6 en die zijn een stuk kleiner dan die voor de FZS600, dus kan ze nog niet monteren :(
 
Moet wel zeggen dat ik er eentje gemonteerd had, zonder adapter, om even te kijken. Werkte niet optimaal omdat ik het relais nog niet had vervangen, maar was best tevreden met het licht dat er vanaf kwam. Heb helaas geen foto alleen.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig lagen ze vandaag in de bus, dus heb even lekker zitten klussen in het zonnetje :)
Ze zijn feller dan ik had verwacht, maar wel iets minder fel dan de halogeenlampjes heb ik het idee. Maar wel fel genoeg naar mijn mening.
Motor oogt ook gelijk weer een paar jaartjes jonger heb ik het idee, ik ben blij voor 6 euro :Y

7k83UJGl.jpg


W0qskiel.jpg


Om er makkelijk bij te komen wel hele kont en achterlicht losgehaald.

tXAibFnl.jpg


Y4pm0Nkl.jpg


Qgj1Co1l.jpg
 
Toevallig lagen ze vandaag in de bus, dus heb even lekker zitten klussen in het zonnetje :)
Ze zijn feller dan ik had verwacht, maar wel iets minder fel dan de halogeenlampjes heb ik het idee. Maar wel fel genoeg naar mijn mening.
Motor oogt ook gelijk weer een paar jaartjes jonger heb ik het idee, ik ben blij voor 6 euro :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

Om er makkelijk bij te komen wel hele kont en achterlicht losgehaald.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Staat hem goed!
Ik ga ook maar eens kleine knippers bestellen bij ali :9
 
Staat hem goed!
Ik ga ook maar eens kleine knippers bestellen bij ali :9

Haha ik kan ze inderdaad aanraden (wellicht nog niet een hele valide suggestie), maar denk wel dat ze het een tijdje volhouden, kwaliteit is best prima denk ik.
Ik ben toevallig zondag in Den Haag, mocht je ze willen bezichtigen, stuur maar een PM. In de buurt van de Grote Markt.
 
Ik heb vanavond de schoongemaakte carbs weer in elkaar gezet.
Zijn weer zo goed als nieuw!
nzk4t2.jpg


2hnm5mq.jpg


Helaas verder dit weekend weinig tijd om te sleutelen, de fazer moet nog eventjes geduld hebben dus O-)
 
Haha ik kan ze inderdaad aanraden (wellicht nog niet een hele valide suggestie), maar denk wel dat ze het een tijdje volhouden, kwaliteit is best prima denk ik.
Ik ben toevallig zondag in Den Haag, mocht je ze willen bezichtigen, stuur maar een PM. In de buurt van de Grote Markt.
Bedankt voor het aanbod, maar de planning dit weekend zit al bommetje vol :X
 
Toch bijzonder. Jij raakt m 7 jaar niet aan en alle boutjes blijven heel. Mijne heeft regelmatig onderhoud en ik draai drie bouten kapot...
 
Bedankt voor het aanbod, maar de planning dit weekend zit al bommetje vol :X

Wouw, carbs zijn echt netjes geworden! Je mag de mijne ook wel doen _O-

Geen probleem. Ben elke week wel in Den Haag mocht je willen ;p (vriendin woont daar)
Toch bijzonder. Jij raakt m 7 jaar niet aan en alle boutjes blijven heel. Mijne heeft regelmatig onderhoud en ik draai drie bouten kapot...

Het schroefje van z'n tweede carb heeft wel pijn gehad zo te zien. Maar is vaak ook een kwestie van de goede schroevendraaier gebruiken en genoeg druk zetten toch :9

Plus dat z'n motor zeven jaar binnen heeft gestaan; geen regen, pekel of vocht gezien
 
Laatst bewerkt:
Toch bijzonder. Jij raakt m 7 jaar niet aan en alle boutjes blijven heel. Mijne heeft regelmatig onderhoud en ik draai drie bouten kapot...
Nou is niet helemaal waar....
Ik kreeg 1 boutje van een inlaatrubber klem niet los dus die heb ik uit moeten boren...
Daarnaast zijn al die boutjes zo zacht als boter, zelfs met de juiste schroevendraaiers bestaat de kans dat je de boutjes kapot draait.
Maar goed, vaak helpt het ook wel als je eerst effe flinke tik op de bout geeft maar helaas gaat het toch nog wel eens mis.
 
Wouw, carbs zijn echt netjes geworden! Je mag de mijne ook wel doen _O-

Geen probleem. Ben elke week wel in Den Haag mocht je willen ;p (vriendin woont daar)Het schroefje van z'n tweede carb heeft wel pijn gehad zo te zien. Maar is vaak ook een kwestie van de goede schroevendraaier gebruiken en genoeg druk zetten toch :9

Plus dat z'n motor zeven jaar binnen heeft gestaan; geen regen, pekel of vocht gezien
Ja dat scheelt wel. Mijn kapotte schroefjes zaten allemaal aan de buitenkant. Die jij bedoelt zit in de vlotterbak. Dus dat is dan ook weer knap
 
Vandaag en gister de motor even goed aangepakt. Nieuwe knippers, vandaag relais gehaald, gewassen, ketting behandeld en nu nog ff banden weer op goede spanning brengen. Ze is weer helemaal happy :t

78iwabs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Patrick, je zal versteld staan van de bijzondere lucht die uit je voorvorkpoten gaat komen... ;)

Begrijp ik goed dat het jouw niet bekend is wanneer er voor het laatst de olie in de voorpoten is ververst en je zelf ondertussen meer dan 25 dkm hebt gereden :?

Dan kan is verversen zeker geen overbodige luxe :N (olie zal aluminiumkleurig zijn en waarschijnlijk erg stinken :r )

Lijkt mij overigens geen leuk klusje om op de stoep uit te voeren :/ (mijn Fazer staat in garagebox met werkbank ;), pb staat aan)
 
Zijn dat van die knippers waarvan het licht verloopt?

Nee. Die lijken er wel op qua vorm, maar deze knipperen gewoon normaal.

Patrick, je zal versteld staan van de bijzondere lucht die uit je voorvorkpoten gaat komen... ;)

Begrijp ik goed dat het jouw niet bekend is wanneer er voor het laatst de olie in de voorpoten is ververst en je zelf ondertussen meer dan 25 dkm hebt gereden :?

Dan kan is verversen zeker geen overbodige luxe :N (olie zal aluminiumkleurig zijn en waarschijnlijk erg stinken :r )

Lijkt mij overigens geen leuk klusje om op de stoep uit te voeren :/ (mijn Fazer staat in garagebox met werkbank ;), pb staat aan)

Klopt inderdaad wat je zegt. Zit nu op 68k en kocht ‘m met 44k, dus dat is een klusje die ook zeker op mijn lijstje staat. Ik stel ‘m echter wel nog even uit tot na de zomer. Wil niet te lang m’n motor missen ik heb geen idee hoelang ik over zoiets zou doen haha.
Ik zat lekker buiten te klussen vanwege het lekkere weer. Ik kan wel in de berging klussen, heb daar een workmate staan met mini bankschroef, potkrikje en dergelijke. Dus zou al best veel zelf kunnen doen, maar lijkt me wel ideaal om in jouw garage te doen :P
 
Als je zorgt dat je alles hebt, keerringen, stofkappen, olie etc en tork-rol, iets om mee schoon te maken/ontvetten en het handboek kan je t klusje in 1 a 2 dagen klaren. Onthoud dat minerale olie sneller bederft als het in aanraking komt met oude bedorven olie. Daarom alles goed schoonmaken.

Hoe beter de werkplaats hoe sneller het gaat natuurlijk. De mogelijkheid om zelf een stuk gereedschap te maken is ook heel fijn. Ik had voor de voorvork van mn gs500 iets nodig om in de poot van binnenuit iets los te draaien. Een moer op een draadeind gelast werkte goed. Ik wil binnenkort ook mn voorvork gaan doen. Mn stofkappen beginnen wat sporen van ouderdom te vertonen en ik ben er liever te vroeg bij dan te laat.
 
Heeft er iemand van jullie stuur risers? Zo ja, hoeveel cm en hoe kom je uit met de originele kabels en leidingen?

Misschien een foto?
 
Nee. Die lijken er wel op qua vorm, maar deze knipperen gewoon normaal.Klopt inderdaad wat je zegt. Zit nu op 68k en kocht ‘m met 44k, dus dat is een klusje die ook zeker op mijn lijstje staat. Ik stel ‘m echter wel nog even uit tot na de zomer. Wil niet te lang m’n motor missen ik heb geen idee hoelang ik over zoiets zou doen haha.
Ik zat lekker buiten te klussen vanwege het lekkere weer. Ik kan wel in de berging klussen, heb daar een workmate staan met mini bankschroef, potkrikje en dergelijke. Dus zou al best veel zelf kunnen doen, maar lijkt me wel ideaal om in jouw garage te doen :P

Ook weer iets voor bij mij op het lijstje. Ik heb geen idee of die bij mij ooit vervangen is.
 
Als je zorgt dat je alles hebt, keerringen, stofkappen, olie etc en tork-rol, iets om mee schoon te maken/ontvetten en het handboek kan je t klusje in 1 a 2 dagen klaren. Onthoud dat minerale olie sneller bederft als het in aanraking komt met oude bedorven olie. Daarom alles goed schoonmaken.

Hoe beter de werkplaats hoe sneller het gaat natuurlijk. De mogelijkheid om zelf een stuk gereedschap te maken is ook heel fijn. Ik had voor de voorvork van mn gs500 iets nodig om in de poot van binnenuit iets los te draaien. Een moer op een draadeind gelast werkte goed. Ik wil binnenkort ook mn voorvork gaan doen. Mn stofkappen beginnen wat sporen van ouderdom te vertonen en ik ben er liever te vroeg bij dan te laat.

De Haynes is wel in bestelling al :) Had er eentje bij MLM besteld. Na bestelling zag ik dat die ergens 2 euro goedkoper was PLUS nog een gratis technisch woordenboekje erbij, dat vond ik toch wel handig. Dus bestelling gelijk gecancelled en bij die ander gekocht. Met dat boek moet ik denk ik toch een heel eind komen. Vooraf inderdaad goed uitzoeken wat ik moet bestellen dat ik het in een keer kan aanpakken :t
 
De Haynes is wel in bestelling al :) Had er eentje bij MLM besteld. Na bestelling zag ik dat die ergens 2 euro goedkoper was PLUS nog een gratis technisch woordenboekje erbij, dat vond ik toch wel handig. Dus bestelling gelijk gecancelled en bij die ander gekocht. Met dat boek moet ik denk ik toch een heel eind komen. Vooraf inderdaad goed uitzoeken wat ik moet bestellen dat ik het in een keer kan aanpakken :t
De digitale Haynes was niet voldoende? Daar staat toch precies hetzelfde in?
En de vorkolie vervangen met nieuwe keerringen is niet heel ingewikkeld, lastigste is vaak de inbus los krijgen die achter je vooras zit.
Die zit met loctite vast en is vaak een echte bitch om los te krijgen, een beetje goede bankschroef is dus wel handig. En een verfstripper om de bout te verwarmen.
Hier liggen de poten er in ieder geval al los.
f1wsqb.jpg


Fazer begint er wel erg zielig uit te zien zo :/
3590ne1.jpg


Hij heeft wel weer mooie nieuwe remmerij. Nieuwe blokken, stalen leidingen en alles netjes schoongemaakt binnenin.
2eph92x.jpg
 
De digitale Haynes was niet voldoende? Daar staat toch precies hetzelfde in?
En de vorkolie vervangen met nieuwe keerringen is niet heel ingewikkeld, lastigste is vaak de inbus los krijgen die achter je vooras zit.
Die zit met loctite vast en is vaak een echte bitch om los te krijgen, een beetje goede bankschroef is dus wel handig. En een verfstripper om de bout te verwarmen.
Hier liggen de poten er in ieder geval al los.
[afbeelding]

Fazer begint er wel erg zielig uit te zien zo :/
[afbeelding]

Hij heeft wel weer mooie nieuwe remmerij. Nieuwe blokken, stalen leidingen en alles netjes schoongemaakt binnenin.
[afbeelding]


Ik heb de digitale Haynes ook, maar vind het soms toch wel fijn om nog een boek in m'n handen te hebben dat ik gewoon open kan slaan in plaats van alles van een klein schermpje af te lezen. En ook is de Haynes in kleur, de digitale versie daarentegen is heel veel zwart/wit. Lijkt me gewoon fijn en handiger om dus het originele boek te hebben :Y

Wel flink progressie aan het maken jij! :t
 
Laatst bewerkt:
De digitale Haynes was niet voldoende? Daar staat toch precies hetzelfde in?
En de vorkolie vervangen met nieuwe keerringen is niet heel ingewikkeld, lastigste is vaak de inbus los krijgen die achter je vooras zit.
Die zit met loctite vast en is vaak een echte bitch om los te krijgen, een beetje goede bankschroef is dus wel handig. En een verfstripper om de bout te verwarmen.
Hier liggen de poten er in ieder geval al los.
[afbeelding]

Fazer begint er wel erg zielig uit te zien zo :/
[afbeelding]

Hij heeft wel weer mooie nieuwe remmerij. Nieuwe blokken, stalen leidingen en alles netjes schoongemaakt binnenin.
[afbeelding]

Hey die ken ik :) ziet er goed uit! Die Fazer gaat beter rijden dan af-fabriek.
 
Hey die ken ik :) ziet er goed uit! Die Fazer gaat beter rijden dan af-fabriek.
Zeker!
Er zat alleen wel een bronzen ring te weinig in de HEL set...
Hebben ze ons mooi te grazen genomen die boefjes :X
Gelukkig zijn die ringetjes bij ons op de zaak grijpvoorraad dus er is er eentje per ongeluk in mijn broekzak terecht gekomen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan