Fazerrijders - Hangplek - deel 15

En weer wat tijd gevonden om verder te gaan met de fazer.
De voorpoten liggen nu helemaal uit elkaar en zijn klaar voor het spuiten.

Eerst maar eens de ergste corrosie eraf schuren.
1555rwk.jpg


En in de DIY spuitcabine :P
2hwmmw3.jpg


En lekker een aantal lagen primer erop.
10mq8gm.jpg


Morgen de kleur en de blanke lak erop!
 
Zelfs met de primer alleen zien ze er al goed uit, eindresultaat zal echt strak zijn! En creatieve oplossing om te spuiten :t
 
Goedendag, ik heb een vraag over de gasreactie van een FZ6 uit 2005.

De motor is van mijn vrouw en vond altijd dat het gas zo abrupt inkomt vanuit stilstand. Ik reed destijds op een TRX850 en toen viel het mij niet zo op als ik dan even op de FZ stapte.

Nu heb ik een R1 uit 2004 en nu valt het mij ook op dat de R1 veel soepeler en makkelijker rijd als de FZ6 wat betreft gasreactie. Dus in het geval vanuit stilstand rustig wegrijden en dan rustig willen blijven rijden (op een parkeerplaats oid).

Lijkt wel of de R1 dan gas geeft van 1% tot 100% en de FZ6 pas begint bij 5% gas. Weet niet goed hoe dit uit te leggen.


Herkennen jullie dit en is dit normaal? En eigenlijk nog belangrijker, wat is er aan te doen?
 
Goedendag, ik heb een vraag over de gasreactie van een FZ6 uit 2005.

De motor is van mijn vrouw en vond altijd dat het gas zo abrupt inkomt vanuit stilstand. Ik reed destijds op een TRX850 en toen viel het mij niet zo op als ik dan even op de FZ stapte.

Nu heb ik een R1 uit 2004 en nu valt het mij ook op dat de R1 veel soepeler en makkelijker rijd als de FZ6 wat betreft gasreactie. Dus in het geval vanuit stilstand rustig wegrijden en dan rustig willen blijven rijden (op een parkeerplaats oid).

Lijkt wel of de R1 dan gas geeft van 1% tot 100% en de FZ6 pas begint bij 5% gas. Weet niet goed hoe dit uit te leggen.


Herkennen jullie dit en is dit normaal? En eigenlijk nog belangrijker, wat is er aan te doen?
Kan je niet de gashendel minder ver opendraaien als je de koppeling op laat komen? Misschien staat je stationair heel hoog?
 
Kan je niet de gashendel minder ver opendraaien als je de koppeling op laat komen? Misschien staat je stationair heel hoog?


Dat is het niet. Je hebt een stukje (paar mm) vrije slag, daar loopt de motor stationair en dan heb je opeens dat ie meer gas geeft.

Als je dus minder gas geeft loopt ie stationair en dan draai je voorzichtig de hendel iets open en dan geeft ie dus opeens meer gas. Het is niet aan/uit, zo groot is het gat niet maar het lijkt wel of ie van stationair dan in een keer naar 5% springt.

Die 5% is ingeschat uiteraard. Maar er zit wel een "hupje" en er zit wel wat speling op het gashendel.
 
En weer een dagje met de fazer doorgebracht in de garage.

Eerst de voorpoten in kleur gespoten en in de blanke lak gezet, ben erg tevreden met het resultaat!
11b16c7.jpg


Toen maar eens aan de achterkant begonnen, man wat was die achterbrug smerig :X
ktffm.jpg


Maar nu niet meer *D
fkv6sh.jpg


Hypershock gemonteerd.
msjgyd.jpg


En verder met de velgen, die zagen er ook niet best meer uit....
iogig6.jpg


Hier de rechterhelft weer op glans gebracht.
2r6ktjn.jpg


En mijn nummer 1 ergernis aangepakt, vieze kettingen :r
e8sthd.jpg


En na een hoop gepoets en gezweet in het mooie weer is de achterkant weer om door een ringetje te halen 8-)
t8kbkm.jpg


Het begint ergens op te lijken, nog een paar klussen te gaan en dan lekker rijden :]
 
En weer een dagje met de fazer doorgebracht in de garage.

Eerst de voorpoten in kleur gespoten en in de blanke lak gezet, ben erg tevreden met het resultaat!
[afbeelding]

Toen maar eens aan de achterkant begonnen, man wat was die achterbrug smerig :X
[afbeelding]

Maar nu niet meer *D
[afbeelding]

Hypershock gemonteerd.
[afbeelding]

En verder met de velgen, die zagen er ook niet best meer uit....
[afbeelding]

Hier de rechterhelft weer op glans gebracht.
[afbeelding]

En mijn nummer 1 ergernis aangepakt, vieze kettingen :r
[afbeelding]

En na een hoop gepoets en gezweet in het mooie weer is de achterkant weer om door een ringetje te halen 8-)
[afbeelding]

Het begint ergens op te lijken, nog een paar klussen te gaan en dan lekker rijden :]

Je mag dan wel dom, lomp en famous zijn maar je bent goed bezig. :}
 
Maatje van mij heeft dezelfde motor, altijd leuk om ze samen te zien.
Ook handig wat betreft onderdelen. Doordat ik nu LED-knipperlichten heb had ik de witte glaasjes nog over. Gister gelijk even overgezet op zijn Fazer, mooier dan de standaard oranje glaasjes.
Ook gelijk een foto met beide soorten knipperlichten naast elkaar.

0F7MkbZl.jpg


IeVhGYzl.jpg
 
Ik heb vandaag een FZS 1000 gekocht uit 2001. Nu wou ik hier een sport demper voor bestellen zoals de mivv oval carbon. Waar moet ik op letten i.v.m. het EXUP systeem? Of hoef ik nergens op te letten. het gaat om een slip on demper :). Dit is namelijk nieuw voor mij.

alvast bedankt!
 
Ik heb vandaag een FZS 1000 gekocht uit 2001. Nu wou ik hier een sport demper voor bestellen zoals de mivv oval carbon. Waar moet ik op letten i.v.m. het EXUP systeem? Of hoef ik nergens op te letten. het gaat om een slip on demper :). Dit is namelijk nieuw voor mij.

alvast bedankt!
Volgens mij kun je alles gewoon laten zoals het nu zit en de slip on erop gooien.
De exup klep wordt vooral bij volledige systemen weggelaten.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag!

In navolging van regionaal topic (bollenstreek-topic waar het erg rustig is) ook maar even hier melden.

Met het heerlijke weer afgelopen tijd toch maar weer mijn motor-forum account na jaren uit het stof gehaald. Andere regio & andere motor.

Dus maar even bij de "fazers"voorstellen:

Bob - Man - 32 jaar - Sassenheim (bij Leiden)
ca. 15 jaar rijbewijs.

Motor: Yamaha Fazer 600 uit 1998 met paar aanpassingen (ontdek ze allemaal :-P ).


full


full


full



Eens kijken of ik kan bijdragen aan de gezelligheid :t

Bob
 
Welkom vriend, Jarno en Bob!
Foto’s van nieuwkomers altijd gewenst :)

Wijzigingen aan Bobs motor:
Knipperlichten
Achterlicht
Fazersticker op de kuip
Yamaha logo op de tank
Potje link op het stuur, wat is dat?
Wat stickers verwijderd? Was niet helemaal effen toch?
Stuurendjes
Kettingsmeersysteem?

Kom ik in de buurt? *D
 
Volgens mij kun je alles gewoon laten zoals het nu zit en de slip on erop gooien.
De exup klep wordt vooral bij volledige systemen weggelaten.

Dankjewel voor de info! Ik zal me even voorstellen. Assen, 24 jaar.. net mijn A volledig behaald. Hiervoor een GSX750F gereden op 35 KW 2 jaar lang, en reeds een miskoop gedaan aan een ER6N -O- Er is helemaal niks mis met het ding maar ik heb er niks mee qua rijstijl etc.

Zaterdag 26 mei wordt mijn fazer 1000 afgeleverd uit 2001 in nieuwstaat met slechts 33.xxx km's. Nieuwstaat en 2001? Ja ik dacht dat ik zuinig was op mijn spullen maar de vorige eigenaresse heeft dit veruit overtroffen! Er was geen krasje te bekennen *O* Complete historie en zelfs het boekje waar algemene motor informatie staat zat na al die jaren nog in het plastic! _O-

Anyway.. zeer blij met de aankoop!

paar fototjes van de fzs 1000 en de er6n (for sale :] )

53v01x.jpg


2hme9n6.jpg


2gyd8x0.jpg


2wd5xf9.jpg
 
Welkom vriend, Jarno en Bob!
Foto’s van nieuwkomers altijd gewenst :)

Wijzigingen aan Bobs motor:
Knipperlichten
Achterlicht
Fazersticker op de kuip
Yamaha logo op de tank
Potje link op het stuur, wat is dat?
Wat stickers verwijderd? Was niet helemaal effen toch?
Stuurendjes
Kettingsmeersysteem?

Kom ik in de buurt? *D

Potje is kettingsmeersysteem, als ik t goed zie.
 
PatrickSoler schreef op 12 mei 2018 @ 18:45:
Welkom vriend, Jarno en Bob!
Foto’s van nieuwkomers altijd gewenst :)

Wijzigingen aan Bobs motor:
Knipperlichten
Achterlicht
Fazersticker op de kuip
Yamaha logo op de tank
Potje link op het stuur, wat is dat?
Wat stickers verwijderd? Was niet helemaal effen toch?
Stuurendjes
Kettingsmeersysteem?

Kom ik in de buurt? *DPotje is kettingsmeersysteem, als ik t goed zie.
Patrick was al zeer goed bezig en Daan heeft helemaal gelijk

cobrra-nemo-2-ketting-smeer-systeem.jpg


nog 2 dingen die misschien nog wat lastiger te zien waren: Patrick had het al over de Stuurendjes die inderdaad niet origineel zijn maar het complete stuur is niet origineel (superbike) + handvatverwarming aangezien ik ook in koudere maanden rij/ik watje ben _O-

edit: ohja en xenon verlichting maar dat was niet te zien op die foto's :t

full
 
Laatst bewerkt:
Patrick was al zeer goed bezig en Daan heeft helemaal gelijk

[afbeelding]

nog 2 dingen die misschien nog wat lastiger te zien waren: Patrick had het al over de Stuurendjes die inderdaad niet origineel zijn maar het complete stuur is niet origineel (superbike) + handvatverwarming aangezien ik ook in koudere maanden rij/ik watje ben _O-

edit: ohja en xenon verlichting maar dat was niet te zien op die foto's :t

[afbeelding]

Werkt dat kettingsmeer systeem goed? Zit erover te denken een vergelijkbare te kopen voor de S1000RR. Je moet aan het potje draaien om m te smeren, toch?
 
Dankjewel voor de info! Ik zal me even voorstellen. Assen, 24 jaar.. net mijn A volledig behaald. Hiervoor een GSX750F gereden op 35 KW 2 jaar lang, en reeds een miskoop gedaan aan een ER6N -O- Er is helemaal niks mis met het ding maar ik heb er niks mee qua rijstijl etc.

Zaterdag 26 mei wordt mijn fazer 1000 afgeleverd uit 2001 in nieuwstaat met slechts 33.xxx km's. Nieuwstaat en 2001? Ja ik dacht dat ik zuinig was op mijn spullen maar de vorige eigenaresse heeft dit veruit overtroffen! Er was geen krasje te bekennen *O* Complete historie en zelfs het boekje waar algemene motor informatie staat zat na al die jaren nog in het plastic! _O-

Anyway.. zeer blij met de aankoop!

paar fototjes van de fzs 1000 en de er6n (for sale :] )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi ding! Ziet er nog erg netjes uit die 1000
PatrickSoler schreef op 12 mei 2018 @ 18:45:
Welkom vriend, Jarno en Bob!
Foto’s van nieuwkomers altijd gewenst :)

Wijzigingen aan Bobs motor:
Knipperlichten
Achterlicht
Fazersticker op de kuip
Yamaha logo op de tank
Potje link op het stuur, wat is dat?
Wat stickers verwijderd? Was niet helemaal effen toch?
Stuurendjes
Kettingsmeersysteem?

Kom ik in de buurt? *DPotje is kettingsmeersysteem, als ik t goed zie.
Patrick was al zeer goed bezig en Daan heeft helemaal gelijk

cobrra-nemo-2-ketting-smeer-systeem.jpg


nog 2 dingen die misschien nog wat lastiger te zien waren: Patrick had het al over de Stuurendjes die inderdaad niet origineel zijn maar het complete stuur is niet origineel (superbike) + handvatverwarming aangezien ik ook in koudere maanden rij/ik watje ben _O-

edit: ohja en xenon verlichting maar dat was niet te zien op die foto's :t

full

Stuurt dat nou echt veel beter zo’n superbike stuur in vergelijking met origineel?
 
Stuurt dat nou echt veel beter zo’n superbike stuur in vergelijking met origineel?
Gaat om zitpositie, niet om sturen. Met een superbike stuur zit je een fractie rechterop en dat kan alle verschil maken met bijv. de druk op je polsen. Zelfde geldt voor hogere risers.
 
Gaat om zitpositie, niet om sturen. Met een superbike stuur zit je een fractie rechterop en dat kan alle verschil maken met bijv. de druk op je polsen. Zelfde geldt voor hogere risers.

Niet persé. Dit stuur zat er al op dus of beter stuurt dan origineel kan ik niet zeggen. Originele stuur heeft een grote "knik" waardoor het stuur "naar je toekomt". Met dit stuur leun ik juist meer naar voren denk, voelt iets sportiever.
Nadeel is dat, als ik moet manoeuvreren en het stuur helemaal naar 1 kant doe, het mijn spiegel net raakt. Zie in mijn spiegels ook een groot deel van mijn armen/motorpak. zou misschien van die spiegel extentions kunnen kopen maar stoort niet heel erg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan