Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Is er dan ook een aftermarket oplossing of dezelfde erin die na verloop van tijd weer hetzelfde probleem heeft.
Er is een update versie van, kost alleen flink geld Link. Hier zijn de magneten niet open maar werkt hetzelfde, dan heb je dus niet dat de magneten loslaten/afbrokkelen etc. Of je koopt de ali versie van €40 maar ik denk dat ik dan niet meer zou durven opstappen.
 
Oeii 😅😅 ik heb m zelf al vervangen, nog meer schade opgelopen erdoor? Ben ook wel benieuwd hoeveel km er op staat eigenlijk?
32.xxx km.
Nee geen gevolg schade, behalve dan, carterpan eronder vandaan, gereinigd (zaten stukje korf in)...alle magneet deeltjes zaten nog in de rotor zelf.
7 afgebroken spruitstuk moeren (uitlaat moet er onder vandaan om de carterpan te verwijderen.
Maar wel een pens werk weer...😅
 
Zonde maar kan gebeuren, succes met herstellen.
Het is niet dat ze allemaal kapot gaan, misschien hebben de hoge temperaturen ermee te maken.
Ik ga hem niet preventief vervangen in ieder geval.





Zal je zien dat hij aankomt weekend kapot gaat in het Sauerland 🙈🙈😅😅
De hoge temperaturen hebben hier zeker een bijdrage aan gehad.
30min file gereden...temperatuur steeds rond de 108 graden.
 
32.xxx km.
Nee geen gevolg schade, behalve dan, carterpan eronder vandaan, gereinigd (zaten stukje korf in)...alle magneet deeltjes zaten nog in de rotor zelf.
7 afgebroken spruitstuk moeren (uitlaat moet er onder vandaan om de carterpan te verwijderen.
Maar wel een pens werk weer...😅
Klusje van, dat doe ik wel eventjes en dan dit allemaal tegen komen.
 
Ben thuis wat aan het opruimen, iemand nog interesse in wat Fazer 600 spulletjes.. ?

 
32.xxx km.
Nee geen gevolg schade, behalve dan, carterpan eronder vandaan, gereinigd (zaten stukje korf in)...alle magneet deeltjes zaten nog in de rotor zelf.
7 afgebroken spruitstuk moeren (uitlaat moet er onder vandaan om de carterpan te verwijderen.
Maar wel een pens werk weer...😅
Daar heb je nu niets aan, maar ik haalde minimaal elke 2 jaar de spruitstuk moeren een keer los en reinigde de schroefdraad op de tapeinden.
Daarna met kopervet weer monteren en dan gaan ze altijd goed los.
Succes met het eruit krijgen van de tapeinden etc.
 
Een vraagje, mijn FZS600 1999 heeft er nu afgerond 145 dkm op zitten en de koppeling begint te slippen.

Wie heeft ervaring met welke koppelingsdelen goed passen ? Origineel Yamaha is namelijk best kostbaar (en de waarde van deze fiets is nu niet echt hoog meer, al rijdt hij nog steeds goed en zuinig).

En alvast dank :}
 
Een vraagje, mijn FZS600 1999 heeft er nu afgerond 145 dkm op zitten en de koppeling begint te slippen.

Wie heeft ervaring met welke koppelingsdelen goed passen ? Origineel Yamaha is namelijk best kostbaar (en de waarde van deze fiets is nu niet echt hoog meer, al rijdt hij nog steeds goed en zuinig).

En alvast dank :}
EBC zal vast prima werken
 
Goedenavond allen, ik wil mij voorstellen in deze groep.
Ik ben Gerard, 52 jaar en afkomstig uit Hoorn.
In het verleden heb ik een FZS 600 uit 1999 gehad, daarna een FZS 600 uit 2003 en sinds vorige week een FZ6 S2 uit 2007.
Verder ben ik nog in het bezit van een TDM 900 en een Honda CB400F.
Ik ga dit topic zeker meelezen en hoop dat ik hier antwoord kan krijgen op enige vragen en wellicht antwoord kan geven op vragen van anderen.
 

Bijlagen

  • FZ6gepoetst.jpg
    FZ6gepoetst.jpg
    413,3 KB · Weergaven: 13
Afgelopen zondag wilde m'n maatje even hulpvaardig zijn en mijn motor verzetten, hij haalde 'm van de middenbok maar liet 'm daarbij per ongeluk vallen. In eerste instantie leek het mee te vallen maar al snel bleek toch dat er meer beschadigt was dan alleen de spiegel.
het gaat dus om de:
Spiegel waarvan het voetje is afgebroken
Remhendel geschaafd
Uitlaatdemper geschaafd
Hitteschildje geschaafd
Binnenpaneel kuip gescheurd
Onderkuipje gekrast en gescheurd
koppelingsdeksel beschadigd
Stuurdop geschaafd

Nu heeft hij dit netjes bij z'n verzekeraar gemeld maar die wil van mij een schatting van de schade horen.. en ik heb werkelijk geen idee.

Als iemand wel een idee van de kosten heeft dan hoor ik dat graag.

edit: de motor is een fzs1000 van 2002 met 80.000 op de klok.


tempImagePeALqI.pngtempImageeuIDZ8.pngtempImage4l3iSP.pngtempImages6iNdp.pngtempImage2TYtHv.pngtempImageDbKFPL.pngtempImage0MAi3P.pngtempImageHZtfvi.pngtempImageMlhqoE.pngtempImageyAgzWb.pngtempImagePvVBao.pngtempImageriJKSA.png
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag wilde m'n maatje even hulpvaardig zijn en mijn motor verzetten, hij haalde 'm van de middenbok maar liet 'm daarbij per ongeluk vallen. In eerste instantie leek het mee te vallen maar al snel bleek toch dat er meer beschadigt was dan alleen de spiegel.
het gaat dus om de:
Spiegel waarvan het voetje is afgebroken
Remhendel geschaafd
Uitlaatdemper geschaafd
Hitteschildje geschaafd
Binnenpaneel kuip gescheurd
Onderkuipje gekrast en gescheurd
koppelingsdeksel beschadigd
Stuurdop geschaafd

Nu heeft hij dit netjes bij z'n verzekeraar gemeld maar die wil van mij een schatting van de schade horen.. en ik heb werkelijk geen idee.

Als iemand wel een idee van de kosten heeft dan hoor ik dat graag.


Bekijk bijlage 1819060Bekijk bijlage 1819061Bekijk bijlage 1819062Bekijk bijlage 1819063Bekijk bijlage 1819065Bekijk bijlage 1819066Bekijk bijlage 1819067Bekijk bijlage 1819068Bekijk bijlage 1819069Bekijk bijlage 1819071Bekijk bijlage 1819072Bekijk bijlage 1819073
ik denk TL, kom hem voor 500euri ophalen
 
Lijkt mij handig dat je even wat meer vermeld over de Fazer (jaartal, km-stand en het type).
Zoek eens op Markplaats wat een ongeveer eenzelfde fiets moet kosten.

Grote kans dat de kosten indien je het moet laten doen, de dagwaarde van de motor overstijgen (want een deel van de spullen is niet te herstellen).
 
Lijkt mij handig dat je even wat meer vermeld over de Fazer (jaartal, km-stand en het type).
Zoek eens op Markplaats wat een ongeveer eenzelfde fiets moet kosten.

Grote kans dat de kosten indien je het moet laten doen, de dagwaarde van de motor overstijgen (want een deel van de spullen is niet te herstellen).
Als edit er inmiddels bij geplaatst.
 
Denk dat de motor gauw economische total loss zal zijn (hetgeen los staat van het feit dat de motor technisch fantatisch in orde kan zijn). Want dit is de duurste die ik op Marktplaats tegen kom (en die heeft flink minder kilometers).
Als je zoekt op fzs1000 kom je er meer tegen. In dat geval is dit de duurste: ≥ Yamaha FZS 1000 Fazer UNIEK! — Motoren | Yamaha — Marktplaats

Niet dat het verder veel uitmaakt, ik moet een schatting doen van het schadebedrag.
 
Laatst bewerkt:
Krijg net te horen dat mijn Yamaha Fazer 8 opgehaald kan worden van een grote beurt en ik schrok behoorlijk van het bedrag. Een bedrag dat ik nog nooit eerder heb hoeven betalen, te weten E 847,- De beurt was wel echt nodig en men heeft hem ook op moeten halen omdat ik 2 weken geleden gestrand ben met een defecte accu. Met het ophalen is men een half uur bezig geweest, het was vlakbij. Volgens de eigenaar zouden dit tegenwoordig de normale kosten zijn. Ik ga geen namen noemen en niemand online afbranden. Maar ben benieuwd of iemand hier recentelijk een grote beurt heeft laten doen aan zijn of haar Fazer of FZ1 of FZ8 en wat daar de prijs van was?
 
Krijg net te horen dat mijn Yamaha Fazer 8 opgehaald kan worden van een grote beurt en ik schrok behoorlijk van het bedrag. Een bedrag dat ik nog nooit eerder heb hoeven betalen, te weten E 847,- De beurt was wel echt nodig en men heeft hem ook op moeten halen omdat ik 2 weken geleden gestrand ben met een defecte accu. Met het ophalen is men een half uur bezig geweest, het was vlakbij. Volgens de eigenaar zouden dit tegenwoordig de normale kosten zijn. Ik ga geen namen noemen en niemand online afbranden. Maar ben benieuwd of iemand hier recentelijk een grote beurt heeft laten doen aan zijn of haar Fazer of FZ1 of FZ8 en wat daar de prijs van was?

😳 was dat inclusief banden en kettingset nieuwe dynamo ofzo?
voor kleppen controle en vloeistoffen lijkt mij dat een veels te hoog bedrag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan