FF schrikken

tiepvaud

MF'er
30 aug 2001
34
0
HHW
Was ik vanavond ff lekker aan het toeren :]

En begon ik aan de terugweg omdat het begon te schemeren. Ik was toen net langs het IJselmeer aan het rijden ter bij Hoorn.

Dus ik denk ik pak terug even een stukje snelweg (A7) om er bij de volgende afslag weer af te gaan richting Heerugowaard waar ik woon. Zet er voor mij bij de MC Donalds op de toerit een enorme treuzelaar :(
Dus ik gaf toen ik daar langs kon ever extra gas.
Tot ik de afrit naderde en 240 op de klok had staan.

Op het moment dat ik van het gas ging begon de achterkant heftig te slingeren. Heb mijn motor toen met enige moeite aan de kant weten te zetten. (en wat duurt het uitrijden dan enorm lang :( )

Fiets veilig aan de kant gekregen (en dit haden we niet eens behandeld bij MFCD) bleek mijn achterband te zijn leeglopen omdat het ventiel door de hoge snelheid was gebroken.

Meteen stopten er twee 916's (of 748 of zo) die het zagen gebeuren. (Jongens als jullie dit lezen nog bedankt voor het lenen van de telefoon en de morele support)

De ANWB gebeld en daar een vol uur op gewacht. Ziet hij bijna direct dat hij dit niet kan maken. Dus nog eens 30 minuten wachten op de takelwagen. Die mij overigens wel netjes thuis heeft afgezet met motor en al.

Nu morgen nog even naar de motorzaak met mijn achterwiel en hopen dat we dit avontuurtje snel kunnen vergeten.

Moraal van het verhaal als je ventiel iets ouder wordt laat deze dan vervangen ook als de dealer nog niet vind dat dit nodig is.
 
Heb dit een keer gehad met 190 op mn ZX7R, alleen dan met mn voorband ;( Geen ventiel, gewoon in 1x lek door een spijker....wel op de weg wete te houde....en NIET leuk...
 
Ik had vroeger met m'n ouwe gpz900 dat ie in de bochten een beetje begon te zwabberen. Toen ik mijn achterband een goed aankeek bleek er een joekel van een spijker in te zitten, het ding was er wel 5 keer in en uitgegaan. Gelukkig niet hard mee gereden..... |(
 
Mmmmmm.....

wees blij dat je niet op je muil bent gegaan, dit had veel erger af kunnen lopen......

Zelf trouwens ook een lekke band vandaag(bijna nieuwe rennsport) :(
Sta ik in de pits te wachten om de baan op te mogen(vrijrije van de MAC)begint een gozer naast me in eens in 't engels te brabbelen over m'n banden....ik leg uit dat 't rennsports zijn van Metzler dat ze lekker rijden,lang meegaan enz
zegt ie in eens dat er een spijker in m'n achterband zit g@dv&rd@.. en m'n motor was met gekeurd....
Gelijk de banden spanning gekontroleerd,was niet te ver terug gelopen dus toch maar de baan op.
Lekker touren dan maar.....is weer es wat anders :(
Weet iemand of er een verantwoorde manier is om zo'n lek te repareren, de spijker zit precies in het midden van het loopvlak????

'k heb echt geen zin (en geen geld)om wééér een nieuwe achter band te kopen :(
 
Mmmmmm.....

wees blij dat je niet op je muil bent gegaan, dit had veel erger af kunnen lopen......

Zelf trouwens ook een lekke band vandaag(bijna nieuwe rennsport) :(
Sta ik in de pits te wachten om de baan op te mogen(vrijrije van de MAC)begint een gozer naast me in eens in 't engels te brabbelen over m'n banden....ik leg uit dat 't rennsports zijn van Metzler dat ze lekker rijden,lang meegaan enz
zegt ie in eens dat er een spijker in m'n achterband zit g@dv&rd@.. en m'n motor was met gekeurd....
Gelijk de banden spanning gekontroleerd,was niet te ver terug gelopen dus toch maar de baan op.
Lekker touren dan maar.....is weer es wat anders :(
Weet iemand of er een verantwoorde manier is om zo'n lek te repareren, de spijker zit precies in het midden van het loopvlak????

'k heb echt geen zin (en geen geld)om wééér een nieuwe achter band te kopen :(


Met een paddestoel. Die komt van binnen uit de band. Zie het maar als een hele grote punaise die ze van binnen uit naar buiten trekken door het gat. Die krijg je echtniet lek.
 
Met een paddestoel. Die komt van binnen uit de band. Zie het maar als een hele grote punaise die ze van binnen uit naar buiten trekken door het gat. Die krijg je echtniet lek.

Waarmee de discussie weer start of dit verantwoord is... hoop dealers doen dit nl. niet omdat het niet zo veilig bleek te zijn...
 
Waarmee de discussie weer start of dit verantwoord is... hoop dealers doen dit nl. niet omdat het niet zo veilig bleek te zijn...
duh...
of omdat een nieuwe band meer oplevert?
of omdat ze niet goed kunnen plakken??

de wouten laten hun bandjes ook op die manier (als het lek dat toelaat!) repareren, en daaar staat de veiligheid toch zo hoog aangeschreven?
 
Het mag niet eens meet zo gerepareerd worden in auto en motor banden. ( weet ik van me pa die bij viborg werkt ) als je erom vraagt doen ze het meestal trouwens nog wel hoor.

en ventiel dient altijd vervangen te worden bij een nieuwe band leggen dus vraag eens aan je bandenlegger of hij dat ook heeft gedaan ???
 
Was dinsdag ook wel een beetje geschrokken.
Als ik ga inhalen kijk ik meestal niet in me spiegel, ik weet dit van mezelf, en probeer het ook te veranderen. Nu komt dit natuurlijk doordat je altijd veel harder rijdt dan de gemiddelde auto, dus wie moet er nu nog sneller rijden dan ik. Motoren die achter je aan komen zie je meestal wel aankomen, en die hou ik natuurlijk wel in de gaten.

Wat gebeurde er nu afgelopen dinsdag, ik rij naar huis, bij de afrit rijdt er in de rechterbaan een busje, ik denk, ga ik achter hem langs of voor hem langs richting uitvoegstrook, zelf reed ik ongeveer 180, en er was weinig verkeer.
Nu is die uitvoegstrook meteen ook invoegstrook, en is ongeveer 3 km lang schat ik.
Ik ga dus met 180 de uitvoegstrook op, en tegelijkertijd knalt er een Audi A3 me rechts voorbij over de vluchtstrook, hij reed dus ongeveer 200-210.

slik slik

Ik pissig op mezelf dat ik toch echt eens moet gaan kijken, die gozer voelde zich een beetje schuldig en geschrokken wegens de actie, want we stonden even later naast elkaar, keken elkaar aan zonder verder iets, je weet dat je zelf ook fout bent, maar eigenlijk wil je die ander natuurlijk ook even vertellen dat die fout zat, merkte dat we hetzelfde dachten.

Nou ja, het is goed afgelopen, maar je wilt toch niet op die manier van je motor afgereden worden.
 
Moraal van het verhaal als je ventiel iets ouder wordt laat deze dan vervangen ook als de dealer nog niet vind dat dit nodig is.

Bij mij wordt het ventiel altijd vervangen bij nieuw rubber. Die krijgt dus geen kans om oud te worden
lol3.gif
 
Quote: wees blij dat je niet op je muil bent gegaan, dit had veel erger af kunnen lopen......

Daar ben ik ook zeker blij om. Maar ik had dit toch echt niet verwacht. Tot nu altijd lekke bande met een relatief lage snelheid gehad.


Quote: Volgens mij schijt je dan 7 kleuren...

Op dat moment heb je echt geen tijd om bang te worden. Dat ik veilig aan de kant stond merkte ik wel dat ik FF flink stond te trillen.

Quote: ehhh iemand uit HHW !.

Ja en de Vliet om wat preciezer te zijn.

Quote: Wat rij je voor motor????

Ik rij een FJ1200 uit ’86 ik wil wel wat nieuwers maar heb nog geen goede stalling en vind het zonde om een nieuwe motor buiten te laten slapen.

Quote: Bij mij wordt het ventiel altijd vervangen bij nieuw rubber. Die krijgt dus geen kans om oud te worden

Bij mij vanaf nu dus ook. Maar wist ik veel.
 
Zo even met het wiel naar de dealer geweest.
Nieuw ventiel erin laten zetten en hij rijd nu weer. Totale schade 10 euro.
Ik zal nu wel iets rustiger gaan rijden. Ondangs het feit dat het niet echt moeilijk bleek te zijn op de motor overeind te houden heb ik toch het idee dat er en engeltje over mij heeft gewaakt gister.
 
Terug
Bovenaan Onderaan