(foto's) Toon ons je vastrijders !

oorzaak:

full
 
Waarschijnlijk onervaren, net als ik in mijn O.P. Ben blij dat niemand dat gefilmd heeft :)
Was ook 1 van z'n eerste keren begreep ik uit het commentaar ;) Dan is het gewoon dikke pech! De motor deed het nog, hij heeft er niets aan overgehouden en het is gefilmd. Wat willen we nog meer? *D
 
Zondag 23 okt.
Bij St.Remy, da's tussen Dalhem en Blegny, even onder Vise, in Belgie....
Daar was weer zo'n fijne klassieke trial.
Een parcours van ongeveer 18 km, deels verhard, deels onverhard, met 12 non-stops.
M'n DT'ke is even nog onbruikbaar, dus met de MZ erheen, Starterke had haar TY 175 mee.
Het was een prachtig parcours, ik kon het helemaal rijden met de MZ, er was wel een stukje modderbaan met boomwortels, waar ik beide voeten aan de grond moest houden...
En dan was er een heel leuk baantje, onderlangs een terril (mijnsteenhoop) bij Blegny, dat werd dan een paadje achter wat tuinen langs, en dan opeens 2 metalen paaltjes ( een beetje zoals "Amsterdammertjes...")
En daar pastte de MZ niet tusen door.
Zie de foto...
full

We hebben dan even geprobeerd wat heen-en-weer te klieren, net zoals je een breed stuur door een smalle deur probeert te krijgen...
Het schakelpedaal was al zo ver mogelijk naar binnen gedrukt.. (Met een MZ kan dat alles vrij makkelijk), no way.
De voetsteunen waren te breed.
Met een trialleke gaat dat soms nog, een van de rijders vertelde ons dat hij de motor tussen de paaltjes liet gaan, z'n benen aan weerszijden buiten de paaltjes, dus ook voor sommige klassiekers was het krap.
Gelukkig was er links langs het paaltje een iets bredere ruimte, met een sokkel waarop een kruis staat.
Een paar langskomende wandelaars waren ge-amuseerd, en behulpzaam.
Dus de MZ met wat moeite, en wat krassen op de richtingaanwijzer, strak links langs een muurtje, dan kwam ze toevallig net op het goede moment op m'n voet, een beetje omhoog, over de sokkel, en erlangs!
En dus verder het parcours gereden.
Na de lunch, nog eens het parcours gedaan.
Ik had de terril kunnen vermijden, ik weet wel zo ongeveer hoe die trajecten tussen de non-stops gaan, ik had een kaartje, je gaat dan wat verder rechtdoor, eerste links, dan kom je wel weer op het parcours....
En dat baantje onder de terril was zo leuk!
Dus weer doorgereden tot die paaltjes.
Deze keer geen behulpzame wandelaars, en niet nodig ook!
Bij de paaltjes, de motor meteen strak links langs de muur gezet.
Starterke met haar TY alvast verder, om de ruimte vrij te laten.
Dan kwam er een wedstrijdrijder langs.
Hij vroeg, of het zou gaan, en wij, heel vrolijk: "Ja, we hebben het al een keer gedaan, we doen het nog eens!"
En binnen een minuut, met z'n 2-en weer erlangs.
De klassieke trial, en de hele wereld er omheen, dat is zo leuk!
Ik kan het iedere lezer aanraden, bezoek eens een klassieke trial in Belgie!
Groeten,
Doudou
 
Mannen, en vrouwen, ga dat eens zien, de klassieke trials in Belgie!
Dat is zo leuk!
Aywaille, dan moet je zelf een terrein moto mee hebben om de zones te bezoeken. Bilstain, ook je moto meenemen, kun je lekker genieten op het domein.
En daar hebben ze een rijdende buffetwagen, met lekkere hapjes en drankjes...
Kan te voet... maar je kunt daar ook heerlijk rondtoeren met je motooke.
Dolhain, niet te voet te doen. Dalhem, ook niet te voet te doen.
En bestaat volgend jaar misschien niet meer......
12 en 13 november, Mons.
Dat is ook te voet heel goed te doen, het gaat alles rond een terril.
En 20 november, Genk, Horensbergdam.
In Genk gaan we controleur zijn, daar verheug ik me nu al op!
Genk kan goed te voet.
Groeten.
Doudou
 
Kan ook een bijdrage leveren.
Wel vaker vastgezeten, maar die van vandaag was wel heel stom.

Strandje op gereden, zand was er hard dus prima te rijden. Gas geven en hup, er overheen. :]

Graaft de motor zich ineens flink in, was het heel mul zand. :X

Zat er tot voorbij de schetsplaat in.
Fotos-0009.jpg


Zat er toch te diep in om er nog uit te kunnen rijden, dus uitgraven en op z'n zij leggen..
Dan maar de wielen een stuk opzij trekken, motor rechtop zetten (waarbij de motor direct weer wegzakt in het zand, in stilstand :X ) en weer een stuk verder rijden/duwen.
Waar de boel zich vervolgens weer ingraaft/dieper wegzakt.. B|

Gelukkig was het wel steeds minder diep, dus minder werk om er uit te komen..
Maar zo'n fiets van 170 kg droog weegt dan toch behoorlijk veel voor één man. Helaas had ik ook net getankt. :+

Hier zat de boel gelukkig al een stuk minder diep.
Fotos-0003.jpg

Fotos-0005.jpg


Weet niet waarom, maar toen ik de eerste paar keer vastzat ben ik als een gek aan de slag gegaan om er uit te komen (zelfs met helm nog op :X de voering mag nu ook wel in de was :r ).
Pas later dacht ik eraan om de telefoon te pakken en een paar foto's te maken. Zonde, anders had ik wat leuks gehad om hier te posten. ;)

Helaas wel m'n stuur los getrokken, die klappert nu tijdens het rijden op en neer en bij remmen en gas geven duw je het stuur naar beneden..
Maar ja, geen gereedschap mee dus dan maar rustig naar huis rijden. Dat was nog zo'n 30 km. Een paar keer moeten stoppen om het stuur weer omhoog te trekken, maar ben thuis gekomen. :)

En hebben we het weekend weer wat te doen.

Gelukkig was dit gewoon zand, en geen blub.
Daarin heb ik ook wel vastgezeten waarbij je moest gokken waar de wielen zich bevonden, maar toen waren we met 4 man. :+ *O*
 
Laatst bewerkt:
In afwachting van nieuwe meldingen dit filmpje dat maar weer laat zien dat het niet altijd eenvoudig is om een motor uit de modder te trekken -O-
 
Laatst bewerkt:
Kan ook een bijdrage leveren.
Wel vaker vastgezeten, maar die van vandaag was wel heel stom.

Strandje op gereden, zand was er hard dus prima te rijden. Gas geven en hup, er overheen. :]

Graaft de motor zich ineens flink in, was het heel mul zand. :X

Zat er tot voorbij de schetsplaat in.
[afbeelding]

Zat er toch te diep in om er nog uit te kunnen rijden, dus uitgraven en op z'n zij leggen..
Dan maar de wielen een stuk opzij trekken, motor rechtop zetten (waarbij de motor direct weer wegzakt in het zand, in stilstand :X ) en weer een stuk verder rijden/duwen.
Waar de boel zich vervolgens weer ingraaft/dieper wegzakt.. B|

Gelukkig was het wel steeds minder diep, dus minder werk om er uit te komen..
Maar zo'n fiets van 170 kg droog weegt dan toch behoorlijk veel voor één man. Helaas had ik ook net getankt. :+

Hier zat de boel gelukkig al een stuk minder diep.
[afbeelding]
[afbeelding]

Weet niet waarom, maar toen ik de eerste paar keer vastzat ben ik als een gek aan de slag gegaan om er uit te komen (zelfs met helm nog op :X de voering mag nu ook wel in de was :r ).
Pas later dacht ik eraan om de telefoon te pakken en een paar foto's te maken. Zonde, anders had ik wat leuks gehad om hier te posten. ;)

Helaas wel m'n stuur los getrokken, die klappert nu tijdens het rijden op en neer en bij remmen en gas geven duw je het stuur naar beneden..
Maar ja, geen gereedschap mee dus dan maar rustig naar huis rijden. Dat was nog zo'n 30 km. Een paar keer moeten stoppen om het stuur weer omhoog te trekken, maar ben thuis gekomen. :)

En hebben we het weekend weer wat te doen.

Gelukkig was dit gewoon zand, en geen blub.
Daarin heb ik ook wel vastgezeten waarbij je moest gokken waar de wielen zich bevonden, maar toen waren we met 4 man. :+ *O*
Haha, dt had ik ook een keer, lekker over t strand knallen, opeens vlieg je er bijna voorover af omdat t opeens heel mul bijna drijfzand achtig spul werd...
 
Nog iemand vastgereden? 't Is er de tijd van het jaar voor !

Ik maandag nog met het XL'tje in de leem. Toen mijn vriend eraan kwam was ik er al zelf uitgeraakt. Toch handig zo'n licht machientje :)
Spijtig geen foto's of filmpjes...

Hier nog wat nattigheid:
 
Absoluut, deze is ook vet, de rijders blijven maar komen en komen en komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan