Fuck het alarm!

Fuck Het Milieu

MF veteraan
2 jun 2003
14.239
38
Schiedam
Zo lieve mensen,

Zo koop je 6 jaar geleden een motor, moet er een alarm op van de verzekering omdat de dagwaarde boven de € 15.000 zat.
Uiteraard heb ik alle polissen vergeleken toen en met wat ik met de motor wilde doen was dit de betere optie.

Dus Spyball alarm genomen.
Van de dag dat die erin ging heb ik er nooit lol van gehad.
Eerst moet je een cursus Morse seinen leren (waarom niet gewoon net als bij je auto, knopje indrukken, alarm aan. knopje weer indrukken, alarm uit?)

Na schade en schande ontdekt hoe je m in de "service stand" kon zetten.
Kijk dan hoef je niet elke keer nadat je je contact langer dan 30 seconden uit had staan niet weer je alarmknopje in te drukken...... :(
Dat maakte het motorrijden weer leuk :Y

Vervolgens laat je je motor door omstandigheden een keer te lang in de garage op je werk staan met het alarm erop....... accu van de motor te leeg om te starten.
En dat gebeurde wel 3 keer in die zes jaar. :N

Van de week bleek de back-up accu van het alarm zelf stuk te zijn waardoor een dagje motorrijden totaal in het water viel :(
De blokkering had niet genoeg stroom om eraf te gaan :N

Door de dealert op laten halen en erbij gezegd als ze 'm niet konden maken, om m dan maar te bypassen, er gaat zeker geen nieuwe in (kom zeg motor is al 6 jaar oud, tijd dat die gejat gaat worden ofzo)
Na 5 jaar is een alarm toch niet meer verplicht bij mijn verzekering (polis voorwaarden gecheckt ;) )

Nu rijdt ik opgelucht en zonder alarm, die je motordag nog in de toekomst zou kunnen verpesten, verder door het leven :]

Misschien maar is een omroepje gaan beginnen voor mensen met een frustratiemotoralarm.

Nu nog een naampje bedenken :/
 
ehh service stand? }) klinkt interesant ik haat dat eff tanken weer dat k*t alarm daarbij heeft de mijne ook nog een onderbreker van de motor zelf sleutel eruit op alarm van alarm sleutel erin starten oeps heb ik de huisdeur wel afgesloten... :(
 
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad.

Heb altijd tweedehands motoren gehad (zonder alarm) :}

Heeft (redelijk) goedkoop rijden toch nog een voordeel :]
 
Kijk, ik daarmee nooit problemen.... behalve een lege batterij van de handzender.....en daar sta je dan met een duc... ;)
 
Kijk, ik daarmee nooit problemen.... behalve een lege batterij van de handzender.....en daar sta je dan met een duc... ;)

Dat gebeurd toch wel vaker bij zo'n lelijk ding? :?

Maar erg herkenbaar Fuck.
Ik ben ook al lang van plan hem eraf te halen, maar ben bang dat hij dan helemaal niets meer doet. :X
 
Kijk, ik daarmee nooit problemen.... behalve een lege batterij van de handzender.....en daar sta je dan met een duc... ;)

JA! GVD die ben ik nog vergeten!
Handzender met lege batterij!!!

ehh service stand? }) klinkt interesant ik haat dat eff tanken weer dat k*t alarm daarbij heeft de mijne ook nog een onderbreker van de motor zelf sleutel eruit op alarm van alarm sleutel erin starten oeps heb ik de huisdeur wel afgesloten... :(

Let op komtie dan he: Spyball alarm op servicestand zetten:
1) druk op de hoge knop om het alarm en blokkering uit te schakelen = 1 x indrukken.
2) druk direct hierna op de lage knop om het hele alarm + blokkering af te schakelen = 1 X indrukken.

Tadaaaaa! servicestand.

Als je je alarm weer inschakeld, doet het alarm het weer als vanouds.
Ga je weer rijden en wil je weer van je alarm af, terug naar stap 1) dan stap 2).

;)
 
Laatst bewerkt:
Vroeger zat op mn brummertje ook een alarm, waarom weet ik eigenlijk nog niet.. :/
Reed je ergens ging zo ineens het alarm van dat ding af, opzich wel grappig enzo...
totdat ik een keer aan het rijden was en ik de afstandsbediening niet bij me had, die start-onderbreker was toen toch lastig :+
 
hier geen problemen met spyball......


als ik je hele startpost zo lees zou ik zeggen, read the fucking manual, dan had je de helft van je problemen al opgelost..
 
hier geen problemen met spyball......


als ik je hele startpost zo lees zou ik zeggen, read the fucking manual, dan had je de helft van je problemen al opgelost..


:Y ja ik ben echt stom })

(shit die Morse cursus telt geloof ik niet :N )
 
Laatst bewerkt:
JA! GVD die ben ik nog vergeten!
Handzender met lege batterij!!!Let op komtie dan he: Spyball alarm op servicestand zetten:
1) druk op de hoge knop om het alarm en blokkering uit te schakelen = 1 x indrukken.
2) druk direct hierna op de lage knop om het hele alarm + blokkering af te schakelen = 1 X indrukken.

Tadaaaaa! servicestand.

Als je je alarm weer inschakeld, doet het alarm het weer als vanouds.
Ga je weer rijden en wil je weer van je alarm af, terug naar stap 1) dan stap 2).

;)


:?

Volgens mijn beschrijving van het alarm doe je met deze handeling de gevoeligheid uitschakelen en niet het hele alarm.......

Werk op een industrieterrein waar uiteraard veel vrachtverkeer langs komt,erg vervelend dan die gevoeligheidsmodus. B|
 
:?

Volgens mijn beschrijving van het alarm doe je met deze handeling de gevoeligheid uitschakelen en niet het hele alarm.......

Werk op een industrieterrein waar uiteraard veel vrachtverkeer langs komt,erg vervelend dan die gevoeligheidsmodus. B|


Dat is als je m op het alarm zet en dan stap 2 doet ;)

MAareh nu zit ik weer handige tips te geven....K#t alarm!
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is het bij de motor uitzetten, contact weer even aan en dan weer uit. Zo deactiveer je het alarm, werkt best aardig.
 
Tja weet er alles van. Had een geweldig (not) red alert delta alarm systeem op mijn cbr 600 F. Heb er slapeloze nachten van gehad. Na 3 dagen was de accu weer leeg. En bij de pomp het contactsleuteltje 2 keer op contact en er weer af. Anders ging hij bij het weer recht zetten van de motor weer staan te loeien. Heb het alarm er dus nu weer van af, en het motor rijden is weer geweldig.
 
ff een keer een dikke middelvinger opsteken naar al die alarmstands op de beurs

(doe dan een GPS/GSM alarm, wordt je tenminste nog gebeld als die gejat wordt en heb je iets meer geluk dat je hem kan terug vinden via ieen digitale kaart op internet)
 
Ooit ergens vandaan geplukt en bewaard, DE spyball secret:
Ik heb net een methode gevonden om bij mijn Spyball-alarm de automatische inschakeling van de starteronderbreking af te zetten. Deze methode was ik in nog geen enkele handleiding tegengekomen. De bekende methode werkt namelijk maar eenmalig, voor onderhoudswerkzaamheden bijvoorbeeld. Op "mijn" manier blijft het permanent uitgeschakeld, handig als je eens een hele dag start-stop moet doen.
Met afgezet contact: zet alarm op (knop 1). Zet het alarm weer af (knop 1). Druk binnen de twee à drie seconden (nadat led is gedoofd) op knop 2. Nu hoor ik één biep: de automaat staat af, en blijft af, dagen lang en dus niet eenmalig. Terug opzetten gaat op dezelfde wijze, alleen hoor je op het laatst twee biepjes ipv één. Nu is de automaat weer ingeschakeld.

BTW, geen idee of het werkt, maar proberen kan geen kwaad.

Mmmm, bij mij werkt het toch niet, maar misschien is dit nog wat:
With Main Switch on...
1. Turn main switch off
2. Turn main switch on
3. Imobilised LED will flash
4. Turn main switch off right after the immobiliser LED goes off
5. The indicators will flash twice to confirm disarm
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan