Ja klopt, en na een flash waar de restrictie van de eerste 3 versnelling wordt gehaald is het nog een stuk makkelijkerNee hoor de 6 van de FZ1 is standaard een overdrive.
255 in 5 dan?
Hier kan je uit reken wat hij zou moeten rijden
Gearing Commander ⚙
Vertanding en banden kan je invullen
Laatst ook een weekendje Eifel gehad, volgens TomTom max 169 gereden, ding registreert niet hoger
Weet zeker datbhet meer geweest is
De zesde versnelling van een Fz1 is een echte versnelling en geen overdrive. 1.208 om precies te zijn.
De Fz1 is een allround brommert dus hij heeft van alles wat en is eenvoudig aan te passen naar de behoefte van de berijder. Het vervangen van het voorkettingwiel is zo'n eenvoudige aanpassing die het een heel andere brommert van maakt.
Vond hem standaard al pittig zat met de powerwheelies die die maakte..
https://instagram.com/p/BI2xmEXAIcN/\https://instagram.com/
Hallo all,
Mijn onlangs aangeschafte FZ1 2009. Ik ben hem nu beetje bij beetje aan het aanpassen naar eigen voorkeur :)
Tot nu toe: alu rem- en koppelingshendel, LED knipperlichten (nog niet op foto), Puig windscherm, Puig Fender extender.[/quote]
Mooie brommert en een mooi plekje. Ben daar zelf onlangs ook geweest..
255 op de GPS haal ik niet in zijn 5 gezien ik in zijn 6 al rond de 12k rpm. Mijn rev limiter begint bij 12.3k (standaard 12)Met standaard vertanding kom je (lang) niet in de buurt van de limiter in zijn 6 op topsnelheid. Dan is een 6de versnelling toch een overdrive? Of is mijn vertaling van overdrive nu verkeerd
Motor is geflashed:
[afbeelding]
Denk dat het niet een slecht resultaat is aan de wielen, krukas komt dan op 158pk en 102nm.
16T tandwiel zat er al op dus helaas ga ik daar geen verschil in krijgen. Kan niet wachten tot morgen als ik hem op haal :D
Je spreekt van een overdrive als de verhouding van de transmissie onder het getal 1 komt . Een overdrive werdt o.a. in de jaren 80 toegepast toen de 5e versnelling standaard werdt ingevoerd in personenauto's De motor ging dan lagere toerentallen draaien en het verbruik ging omlaag
t ..
Motor is geflashed:
[afbeelding]
Denk dat het niet een slecht resultaat is aan de wielen, krukas komt dan op 158pk en 102nm.
16T tandwiel zat er al op dus helaas ga ik daar geen verschil in krijgen. Kan niet wachten tot morgen als ik hem op haal :D
Van het weekend nieuwe hendels besteld voor de koppeling en rem. Niet omdat ze beschadigd zijn, maar ik vind ze niet super meer in de hand liggen.
Het belangrijkste punt voor mij is dat de hendels korter worden. ipv. 20(koppeling) en 17(rem) centimeter zijn de nieuwe hendels van 14 tot 16 cm in te stellen. De gok om direct voor 12 centimeter te gaan durf ik niet aan.
Voor de koppeling heb je maar één a twee vingers nodig, dus waarom elke keer de hele hand gebruiken?
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hendels voor onderstaande(V-trec vario III safety), en zijn er punten om op te letten met het omzetten van de hendels? sensoren afkoppelen of gewoon hendel er uit halen?[afbeelding]
Uiteraard alle blokkades uit de ECU.
En hij rijd echt zoooveeel lekkerder!
Eindelijk ook in ze 2 het voorwiel los.
Knallen uit de uitlaat zijn ook wat harder geworden gezien hij die injectors niet meer dicht knalt
Uiteraard alle blokkades uit de ECU.
En hij rijd echt zoooveeel lekkerder!
Eindelijk ook in ze 2 het voorwiel los.
Knallen uit de uitlaat zijn ook wat harder geworden gezien hij die injectors niet meer dicht knalt
Ik heb een BMC filter (wist ik niet maar hun hebben hem schoon gemaakt want was vies vies) en een full akra uitlaat. Ook zat er al een 16t voortandwiel op.
Powercommader is puur je injectie aanpassen daarmee los je niet de restricties op in de ECU, zoals eerste 3 versnellingen niet het volle vermogen (weet iemand hoeveel het geknepen word?) het afsluiten van de injectoren bij gas dicht boven de 4500rpm en dacht nog wat kleine tweaks om hem meer gas respons te geven.
En een gebruikte PowerCommander met afstellen kost je al gauw hetzelfde en nieuwe zelfs een stuk meer. Bij een auto zou ik ook veel liever tunen op de ECU dan met een piggyback dus waarom niet met de motor
Durf het nog niet zeker te zeggen maar het zal zeker invloed hebben... maar of dat positief is haha
Heren en misschien ook wel dames,
ik ben voornemens om mijn geliefde kawa zx10r in te ruilen op een fz1 naked, van 2009 met maar 15000km op de teller. Geen abs overigens.
Zijn er extra dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n fz 1?
Ik heb al wel wat lopen bladeren hier, maar kon niet echt wat vinden.
En zijn er terugroepacties geweest ofzo?
Ik wil graag overstappen, omdat het ver voorover zitten op de kawa me steeds meer tegen gaat staan.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Maurice