fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Ligt het btw aan mij of gaat zo'n fz1 zelfs met 16t tandwiel niet zo snel op zijn achterwiel?

Ja dat heb ik ook . Maar de wheelie piloten zullen daar wel om lachen.

Ik zou ook wel een wheelie onder de knie willen krijgen . Maar dat is veel oefenen met zeer waarschijnlijk vallen en opstaan . En dat is wat ik net niet wil. Dus voor mij vind ik het wel prima zo.
 
Op mijn tiger ging het als vanzelf maar op de Fz1 moet ik echt moeite doen om hem even omhoog te wippen en te houden :p.
Wel rustig topicje dit he?
 
Geen probleem met een Fz1 ;)

Met een 2006 ging het met de originele vertanding vanzelf, vanaf 2007 is de achterveer behoorlijk slapper geworden, toen had ik ook 1tandje minder voor gestoken en de achterkant behoorlijk stugger gezet.
Daarna geen probleem meer O-)
 
Heeft er trouwens nog iemand last van het gebrek aan grondspeling? Ik heb al een actieve rijstijl maar ik rijd nog steeds allebei men voetsteunen tegen de grond. Me meer verzetten is geen optie, rijd al volledig buitenboord :p
Iemand suggesties?
 
full


Dat is normaal met een sportieve rijstijl ;)
 
Vind het beetje vreemd voor zo'n sportieve motor dat hij zo weinig grondspeling heeft. Want idd mijn voetsteuntjes zien er bijna hetzelfe uit. Nog net iets meer antenne erop.
 
Vanaf de eerste testen al bekend probleem (2006)
Hij is breed gebouwd dus minder hellingshoek.
Achterkant verhogen is een optie als je geen korte benen hebt ;)
 
Over verhogen was ik ook al aan het denken. Maar dan vrees ik dat je het rijgedrag wel negatief beinvloed omdat hij dan heel zenuwachtig word, niet?
Heb iig geen last van korte benen :p .
 
Ben ook wel benieuwd naar eventueel ophogen .
Ik rijd niet zo sportief als jullie maar vind de grondspeling ook erg weinig.
Zou verhogen ook de zitpositie wat fijner maken . Ik heb vrij lange benen en zou best een wat fijnere hoek van mijn benen willen hebben.

Denk dat ik naar een alroad toe moet voor een fijnere positie.
 
Laatst bewerkt:
Als je een all road wilt, ik heb nog eentje te koop :p

Als ik het me goed herinner is er hier wel iemand die dit bij zijn fz1 gedaan heeft. (Heb het topic eens doorgelezen).
Vraag is dan, is het voldoende om enkel de dogbones aan te passen of moet de vering da ook aangepast worden EN wat doet dit met het rijgedrag.
 
En dan had ik nog een vraag. Heeft er al eens iemand zijn ecu laten flashen bij nippon bikes? Zoja, kan je daar op wachten of ben je sowieso je motor wel even kwijt?
 
En dan had ik nog een vraag. Heeft er al eens iemand zijn ecu laten flashen bij nippon bikes? Zoja, kan je daar op wachten of ben je sowieso je motor wel even kwijt?

Zoals je bij het doorlezen van het topic ook wel gelezen heb gaat die van mij deze winter naar Paul Ritzen. Daar kan ik zeker niet op wachten . Daar is hij wel even mee bezig. De ecu wordt geflashed . Paul werkt met Woolich.

Sorry , was geen antwoord op je vraag . Nippon bikes heb ik geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat ik mijn motor niet kan missen en nippon bikes is niet echt bij de deur. Ben ook geen fan om de ecu los op te sturen. Paul ritzen zal wss zowat hetzelfde doen als nippon bikes vermoed ik?
 
Heeft er trouwens nog iemand last van het gebrek aan grondspeling? Ik heb al een actieve rijstijl maar ik rijd nog steeds allebei men voetsteunen tegen de grond. Me meer verzetten is geen optie, rijd al volledig buitenboord :p
Iemand suggesties?
Vertanding
Ik heb voor ook een tandje minder
Maar wheelie niet echt probleem. 1 is erg lang. Fz1 rijdt met orginele vertanding 136 km/h in 1
Tandje minder wordt de fz normaal

Grondspeling
Vering is hier veel over geschreven.
Ik heb een hyperprosetje, 190/55 band achter
Ter compensatie van de achterband meer veerspanning voor
Stepjes komen bijna niet meer aan de grond

Tuurlijk gebeurd nog wel eens, maar dan moet je flink actief rijden
 
Laatst bewerkt:
Die 190/55 had ik inderdaad ook al over gehoord dat het je achterkant iets ophoogt (logisch aangezien de band 5% hoger is).
Misschien dat eerst eens proberen als deze band op is vooraleer ik investeer in vering, aangezien die nog goed is.
 
Die 190/55 had ik inderdaad ook al over gehoord dat het je achterkant iets ophoogt (logisch aangezien de band 5% hoger is).
Misschien dat eerst eens proberen als deze band op is vooraleer ik investeer in vering, aangezien die nog goed is.
Van 50 naar 55 is 10%,



:)




Oke flauw
 
En dan had ik nog een vraag. Heeft er al eens iemand zijn ecu laten flashen bij nippon bikes? Zoja, kan je daar op wachten of ben je sowieso je motor wel even kwijt?


Ja, ik heb mijn fz1n 2006 bij Nippon laten flashen. Het is wel een wereld van verschil. Motor rijdt veel lekkerder in lage toeren en de gasreactie is prettiger. Dat laatste was voor mij voornaamste reden om het te laten doen, maar uiteindelijk geniet ik minstens net zoveel van het betere oppakken in lagere toeren. Het is veel geld (rond de €400 meen ik), maar wel de moeite waard vind ik:)
 
Ja, ik heb mijn fz1n 2006 bij Nippon laten flashen. Het is wel een wereld van verschil. Motor rijdt veel lekkerder in lage toeren en de gasreactie is prettiger. Dat laatste was voor mij voornaamste reden om het te laten doen, maar uiteindelijk geniet ik minstens net zoveel van het betere oppakken in lagere toeren. Het is veel geld (rond de €400 meen ik), maar wel de moeite waard vind ik:)
Idee'tje hoelang je hem kwijt was? Of kon je er op wachten of enkel je ecu opgestuurd?
 
Ben ook wel benieuwd naar eventueel ophogen .
Ik rijd niet zo sportief als jullie maar vind de grondspeling ook erg weinig.
Zou verhogen ook de zitpositie wat fijner maken . Ik heb vrij lange benen en zou best een wat fijnere hoek van mijn benen willen hebben.

Denk dat ik naar een alroad toe moet voor een fijnere positie.

Zelf geen ervaring mee, maar dit kan ook een oplossing zijn ;)

Heeft veel filmpjes over extra's monteren op een Fz1.
 
Het is 5% meer hoogte van het loopvlak ten opzichte van 50% van het loopvlak. Dus? :p


Volhouder
Om in leeuwentaal te spreken
Je spaart €50 op je ING groeirekening

En je krijgt van mijnheer bank 10% rente per jaar.
Hoeveel heb je dan na een jaar???

Pure fictie, natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan