FZR, het enige echte, volledige topic

Heeft hier iemand een tip voor de vlotterhoogte van een FZR400RR 3tj?
Ik lees overal verschillende verhalen, ook om het te bepalen met een transparant slangetje maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Is er niet een instelling met de hoogte in mm's als de carburateur op zijn kop staat?
Ik heb hem nu op 10mm staan, ook ergens gelezen maar het is echt niks. Vanaf 6000rpn is de fut eruit en lijkt de benzine op te raken
 
Zit er een EXUP op? Kijk daar maar es... ik heb aan al mijn FZRren nog nooit wat aan de vlotterhoogte gedaan.

Edit: er zir een exup op
 
Zit er een EXUP op? Kijk daar maar es... ik heb aan al mijn FZRren nog nooit wat aan de vlotterhoogte gedaan.

Edit: er zir een exup op
De exup klep is gangbaar en de servomotor werkt. Waar moet/kan ik nog meer naar kijken?
Het is net of hij smoort. Klinkt alsof ie in de toerenbegrenzer loopt.
Dit klinkt hetzelfde::

Zo behandel ik de fzr overigens niet maar bij doortrekken op straat krijg ik hetzelfde geluid.
 
De exup klep is gangbaar en de servomotor werkt. Waar moet/kan ik nog meer naar kijken?
Het is net of hij smoort. Klinkt alsof ie in de toerenbegrenzer loopt.
Dit klinkt hetzelfde::

Zo behandel ik de fzr overigens niet maar bij doortrekken op straat krijg ik hetzelfde geluid.
Ik weet wel als je de km teller niet aansluit dat de motor minder toeren maakt. Maar dat zal niet bij de 6000 zijn.
Gehoord van de nieuwe eigenaar van mijn 3tj
 
Ik weet wel als je de km teller niet aansluit dat de motor minder toeren maakt. Maar dat zal niet bij de 6000 zijn.
Gehoord van de nieuwe eigenaar van mijn 3tj
Is dat zo?
Ik heb de teller kabel er wel af ivm de SAM waar ik met de motor ga racen.
De rest van het dashboard is gewoon aangesloten, stekker-technisch gezien.
 
De exup klep is gangbaar en de servomotor werkt. Waar moet/kan ik nog meer naar kijken?
De afstelling :Y

Alle spelingen er uit halen en zorgen dat die perfect afgesteld staat. Openzetten en de stekker van de servomotor lostrekken kan ook werken om te testen
 
De afstelling :Y

Alle spelingen er uit halen en zorgen dat die perfect afgesteld staat. Openzetten en de stekker van de servomotor lostrekken kan ook werken om te testen
Zo zou hij toch goed moeten staan?
Inclusief 1,5mm minimaal op de kabels?
Hij stond iets onder het gaatje zag ik.
Onderste kabel is niet helemaal fris meer zag ik

17130925147073153428173925465054.jpg

 
Denk dat de vlotters verkeerd stonden. Volgens mij heb ik ze precies verkeerd om versteld. Vanavond de carburateurs maar weer eens plaatsen en kijk hoe hij loopt.
Vlotters staan nu weer in het midden als uitgangspunt.
 
Aan de brandstof toevoer heeft het denk ik niet gelegen. Hij liep op de testdag gisteren in Lelystad nog steeds niet goed. Echter, ik kwam stil te staan omdat de motor opeens zo dood als een pier was en het vermoeden is dat de dynamo de geest gegeven heeft. Ik ben daar zèlf echter niet helemaal zeker van.
Zou het ook kunnen dat hij daarom niet boven de 6000rpm, en later zelfs niet meer boven de 5000rpm uitkwam.
Als ik het gas vol open hield begon ook de toerenteller naald te wippen en liep met horten en stoten omhoog.
Ik zal eens beginnen met het meten van de huidige accu, het plaatsen van een andere accu uit een andere motor en het bestellen van een nieuwe spanningsregelaar.
 
Laatst bewerkt:
Accu gemeten. Op contact gezet en zakt meteen in. Van 13,6 volt naar 9 volt en start meteen niet meer.
Andere accu er in en keurig 14,3 volt bij contact aan, start meteen en laadt ook gewoon bij.
Volgens mij dus enkel de accu kapot.
Straks ff testen en hopen dat ie nu goed in toeren klimt.
 
Accu gemeten. Op contact gezet en zakt meteen in. Van 13,6 volt naar 9 volt en start meteen niet meer.
Andere accu er in en keurig 14,3 volt bij contact aan, start meteen en laadt ook gewoon bij.
Volgens mij dus enkel de accu kapot.
Straks ff testen en hopen dat ie nu goed in toeren klimt.
Nou, het heeft weinig tot niets geholpen.
Smoort nog steeds, elke keer rond half gas, ongeacht de snelheid.
Wie heeft er nog tips? Ik heb geen ideeën meer...
De mengselschroeven heb ik geprobeerd van 1,5 slag uit tot 3 slagen en dit maakt ook geen verschil. Volgens boekje zou het 2,5 moeten zijn.
Zal de carburateurs maar weer eens los trekken, ik moet iets verkeerd gedaan hebben ergens.
Carb 1 en 4 hebben sproeier 100 en 2 en hebben 97,5 zoals in het boekje staat. Naalden heb ik niets aan gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de bobines al doorgemeten?
Nieuwe bougies?
Worden alle 4 de uitlaatbochten even warm, met koud starten?
Trekt het motorblok zonder last wel door naar de toerenbegrenzer?
Luchtfilter nieuw?
Alle vier de membramen niet lek?
(testen door je luchtbox er af te halen en de gasschuif naar boven te drukken, komen ze alle vier even snel naar beneden, dan niks mis.)
Is het mogelijk dat je de stationairsproeiers verwisseld hebt met de hoofdsproeiers?
Staan je inlaten synchroon?
Naalden zou ik ook de fabrikant-spec voor aanhouden, de hoogte daarvan bepaalt hoe je motorblok reageert op half gas.
Compressietest?
 
Heb je de bobines al doorgemeten? Nog niet
Nieuwe bougies? JA
Worden alle 4 de uitlaatbochten even warm, met koud starten? JA
Trekt het motorblok zonder last wel door naar de toerenbegrenzer? JA, maar wel moeilijker dan normaliter
Luchtfilter nieuw? JA
Alle vier de membramen niet lek? NEE, maar morgen haal ik de carbs weer open en check ik het nogmaals. Misschien iets over het hoofd gezien, schuiven komen wel gelijktijdig zonder hapering naar beneden
(testen door je luchtbox er af te halen en de gasschuif naar boven te drukken, komen ze alle vier even snel naar beneden, dan niks mis.)
Is het mogelijk dat je de stationairsproeiers verwisseld hebt met de hoofdsproeiers? Hier heb ik de meeste twijfels over omdat het moeilijk leesbaar is, check ik morgen ook.
Staan je inlaten synchroon? JA
Naalden zou ik ook de fabrikant-spec voor aanhouden, de hoogte daarvan bepaalt hoe je motorblok reageert op half gas. Staan op fabrieks-spec
Compressietest? Gedaan en prima
Niet helemaal goed gelukt om de tekst over te nemen maar zie boven in het rood.
Klepspeling is ook goed.
Heb nu ook de EXUP-klep open gezet maar dat maakt ook geen verschil
Denk dat ik sowieso bobines ga bestellen.
Kan het ook iets te maken hebben met de knop die in de kuip zit waar je hem mee op reserve kunt zetten?
Die heb ik afgekoppeld maar ook aangekoppeld maar dat maakt verder ook geen verschil
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal goed gelukt om de tekst over te nemen maar zie boven in het rood.
Klepspeling is ook goed.
Heb nu ook de EXUP-klep open gezet maar dat maakt ook geen verschil
Denk dat ik sowieso bobines ga bestellen.
Kan het ook iets te maken hebben met de knop die in de kuip zit waar je hem mee op reserve kunt zetten?
Die heb ik afgekoppeld maar ook aangekoppeld maar dat maakt verder ook geen verschil
FF, voor de zekerheid dan, de benzinepomp doet het en je hebt meer als 10 liter in je tank?

De switch die links op de kuip bij de fzr600r zit is om de benzinepomp aan te zetten, want het laatste gedeelte van de tank zit onder het vlotterniveau. Zo blijft er met kleine druk benzine in je vlotterbakken komen.

Bobines doormeten is genoeg, ze gaan bijna nooit stuk. Hebben ze de goeie waarde, lekker laten zitten.
 
Volgens mij was het als de motor slechter ging lopen vanwege dat de nivo meter zag dat de tank bijna leeg was en dat als signaal gebruikt dat je de schakelaar moest overhalen.
Iets elektronisch
 
Terug
Bovenaan Onderaan