Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De exup klep is gangbaar en de servomotor werkt. Waar moet/kan ik nog meer naar kijken?Zit er een EXUP op? Kijk daar maar es... ik heb aan al mijn FZRren nog nooit wat aan de vlotterhoogte gedaan.
Edit: er zir een exup op
Ik weet wel als je de km teller niet aansluit dat de motor minder toeren maakt. Maar dat zal niet bij de 6000 zijn.De exup klep is gangbaar en de servomotor werkt. Waar moet/kan ik nog meer naar kijken?
Het is net of hij smoort. Klinkt alsof ie in de toerenbegrenzer loopt.
Dit klinkt hetzelfde::
Zo behandel ik de fzr overigens niet maar bij doortrekken op straat krijg ik hetzelfde geluid.
Is dat zo?Ik weet wel als je de km teller niet aansluit dat de motor minder toeren maakt. Maar dat zal niet bij de 6000 zijn.
Gehoord van de nieuwe eigenaar van mijn 3tj
Heb ik vernomen, niet meegemaaktIs dat zo?
Ik heb de teller kabel er wel af ivm de SAM waar ik met de motor ga racen.
De rest van het dashboard is gewoon aangesloten, stekker-technisch gezien.
De afstellingDe exup klep is gangbaar en de servomotor werkt. Waar moet/kan ik nog meer naar kijken?
Zo zou hij toch goed moeten staan?De afstelling
Alle spelingen er uit halen en zorgen dat die perfect afgesteld staat. Openzetten en de stekker van de servomotor lostrekken kan ook werken om te testen
Volgens mij klopt datZo zou hij toch goed moeten staan?
Inclusief 1,5mm minimaal op de kabels?
Hij stond iets onder het gaatje zag ik.
Onderste kabel is niet helemaal fris meer zag ik
Bekijk bijlage 1995758
Bekijk bijlage 1995759
Nou, het heeft weinig tot niets geholpen.Accu gemeten. Op contact gezet en zakt meteen in. Van 13,6 volt naar 9 volt en start meteen niet meer.
Andere accu er in en keurig 14,3 volt bij contact aan, start meteen en laadt ook gewoon bij.
Volgens mij dus enkel de accu kapot.
Straks ff testen en hopen dat ie nu goed in toeren klimt.
Chokesproeiers en hoofdsproeiersIs het mogelijk dat je de stationairsproeiers verwisseld hebt met de hoofdsproeiers?
Niet helemaal goed gelukt om de tekst over te nemen maar zie boven in het rood.Heb je de bobines al doorgemeten? Nog niet
Nieuwe bougies? JA
Worden alle 4 de uitlaatbochten even warm, met koud starten? JA
Trekt het motorblok zonder last wel door naar de toerenbegrenzer? JA, maar wel moeilijker dan normaliter
Luchtfilter nieuw? JA
Alle vier de membramen niet lek? NEE, maar morgen haal ik de carbs weer open en check ik het nogmaals. Misschien iets over het hoofd gezien, schuiven komen wel gelijktijdig zonder hapering naar beneden
(testen door je luchtbox er af te halen en de gasschuif naar boven te drukken, komen ze alle vier even snel naar beneden, dan niks mis.)
Is het mogelijk dat je de stationairsproeiers verwisseld hebt met de hoofdsproeiers? Hier heb ik de meeste twijfels over omdat het moeilijk leesbaar is, check ik morgen ook.
Staan je inlaten synchroon? JA
Naalden zou ik ook de fabrikant-spec voor aanhouden, de hoogte daarvan bepaalt hoe je motorblok reageert op half gas. Staan op fabrieks-spec
Compressietest? Gedaan en prima
Heb dit plaatje gevonden maar wat ik wel vreemd vindt is dat #50 niet in het boek staatChokesproeiers en hoofdsproeiers
FF, voor de zekerheid dan, de benzinepomp doet het en je hebt meer als 10 liter in je tank?Niet helemaal goed gelukt om de tekst over te nemen maar zie boven in het rood.
Klepspeling is ook goed.
Heb nu ook de EXUP-klep open gezet maar dat maakt ook geen verschil
Denk dat ik sowieso bobines ga bestellen.
Kan het ook iets te maken hebben met de knop die in de kuip zit waar je hem mee op reserve kunt zetten?
Die heb ik afgekoppeld maar ook aangekoppeld maar dat maakt verder ook geen verschil
Daar kijk ik ook veel maar daar kan ik niet echt een vergelijkbare klacht vinden.Kijk anders eens op Engelse forums