FZR, het enige echte, volledige topic

Ah okee, een 3HE ruit op een 4JH...
 
Niet voor op de Unicorn maar de 750 toch?
 
1619037646705.png
1619037845998.png


De onderste rand is zo anders hè...
 
Ff showen, foto's zijn altijd welkom volgens mij, heb wat foto's gekocht van laatste circuitdag vorig jaar:
 

Bijlagen

  • 20AJ1-8715.JPG
    20AJ1-8715.JPG
    169,2 KB · Weergaven: 16
  • 20AJ1-7913.JPG
    20AJ1-7913.JPG
    171,9 KB · Weergaven: 17
  • 20AJ1-8238.JPG
    20AJ1-8238.JPG
    169,2 KB · Weergaven: 15
Ben aan het zoek voor een demper/uitlaat voor de FZR 4jh, heb al wel een fatsoenlijk spruitstuk maar nog niet iets om te dempen.
Past de Thundercat linkpijp + demper ook op het spruitstuk en ophangpunt?
Iemand al geprobeerd?

Sportuitlaatjes zijn niet zo makkelijk te vinden voor weinig voor de FZR, als iemand anders wat heeft liggen en er van af wil, im your man.
 
Ff showen, foto's zijn altijd welkom volgens mij, heb wat foto's gekocht van laatste circuitdag vorig jaar:
Cool, wil ik ook wel, bochtjes hangen, ben er wel mee aan het oefenen op de YZF (van mn vrouw) maar schrik wel soms als mn laars het asfalt schraapt. De Tuono heeft verhoogde stepjes, dat gaat niet lukken denk ik.
Heb ook nog niet heel lang mn rijbewijs dus hoeft ook niet meteen. (Vind ik een goed excuus.)
 
Heb een setje remrubbers bestelt van Ebay, BCF 212 maar de kleine pot past niet, alle 8 de rubbers.

Kan iemand zien of dit normaal is, of ik andere remklauwen heb of dat er verkeerde rubbers in het pakketje zitten?

Staat Sumitumo op de klauwen, zijn grijs, lijken precies hetzelfde.
remrubbers2.jpg
remrubbers.jpg
 
Heb een setje remrubbers bestelt van Ebay, BCF 212 maar de kleine pot past niet, alle 8 de rubbers.

Kan iemand zien of dit normaal is, of ik andere remklauwen heb of dat er verkeerde rubbers in het pakketje zitten?

Staat Sumitumo op de klauwen, zijn grijs, lijken precies hetzelfde.

Voor mijn FZR250 van 1990 had ik ook rubbers besteld via Ebay. Daar zat ook 1 verkeerde maat bij. Volgens de verkoper zou het aan mijn brommer liggen, die zou afwijkende remklauwen hebben.
Vervolgens heb ik even bij de Yamaha dealer geïnformeerd. Die kon het zowaar gewoon leveren, dus die laten komen en die pasten perfect.
Van die Ebay dude kreeg ik overigens wel mijn geld terug.

IM005760.JPG



Onlangs waren mijn carburateur rubbers aan de beurt, allemaal haarscheuren. Die kon de dealer niet leveren. Via via een adres gevonden op internet en die heeft ze wel. Rechtstreeks uit Japan en oem Yamaha spul.

oemyamaha.JPG


Dat was bij Impex: IMPEX JAPAN — online new genuine spare parts shop

Niet goedkoop, maar beter duur dan niet te koop.
 
Voor mijn FZR250 van 1990 had ik ook rubbers besteld via Ebay. Daar zat ook 1 verkeerde maat bij. Volgens de verkoper zou het aan mijn brommer liggen, die zou afwijkende remklauwen hebben.
Vervolgens heb ik even bij de Yamaha dealer geïnformeerd. Die kon het zowaar gewoon leveren, dus die laten komen en die pasten perfect.
Van die Ebay dude kreeg ik overigens wel mijn geld terug.




Onlangs waren mijn carburateur rubbers aan de beurt, allemaal haarscheuren. Die kon de dealer niet leveren. Via via een adres gevonden op internet en die heeft ze wel. Rechtstreeks uit Japan en oem Yamaha spul.



Dat was bij Impex: IMPEX JAPAN — online new genuine spare parts shop

Niet goedkoop, maar beter duur dan niet te koop.

Heb ook mn geld terug gekregen, kan die kerel niet uitleggen dat een remrubber van 26mm niet om een 31mm rempot gaat passen.
Bij mij zeiden ze ook afwijkende remmen, denk dat er gewoon verkeerde rubbers in het pakketje terecht gekomen zijn.

Op andere plek op ebay nieuwe besteld, kijken hoe dat gaat.

Inlaatrubbers heb ik van Alie, 10euro voor 4 stuks, pasten goed aan de blok en aan de carbkant maar moest het ventiel even bijflexen en secondelijm op doen want die zaten niet zo vast als dat ik wou.

Bedankt voor de IMPEX link, als ik wat raars nodig heb kan ik daar gaan kijken.

Er kwam een stapel roest uit de swingarm linksachter, zo maar even foto maken, hoe erg zal het zijn...
 
Heb ook mn geld terug gekregen, kan die kerel niet uitleggen dat een remrubber van 26mm niet om een 31mm rempot gaat passen.
Bij mij zeiden ze ook afwijkende remmen, denk dat er gewoon verkeerde rubbers in het pakketje terecht gekomen zijn.

Op andere plek op ebay nieuwe besteld, kijken hoe dat gaat.

Inlaatrubbers heb ik van Alie, 10euro voor 4 stuks, pasten goed aan de blok en aan de carbkant maar moest het ventiel even bijflexen en secondelijm op doen want die zaten niet zo vast als dat ik wou.

Bedankt voor de IMPEX link, als ik wat raars nodig heb kan ik daar gaan kijken.

Er kwam een stapel roest uit de swingarm linksachter, zo maar even foto maken, hoe erg zal het zijn...
Die meneer waar ik ze had besteld was wel bereidwillig om mee te werken voor andere passende zuigerrubbers. Maar in mijn Yamaha zitten smalle stofrubbers: 1,75 mm. Die hij had waren allemaal 2 mm. Dat ging niet passen.

Momenteel ook Ali carburateur rubbers op de FZR. Die waren inderdaad erg goedkoop en die had ik in een week thuis.
Carburateurkant was aan de smalle kant, maar het is zeer flexibel rubber, dus dat paste wel. Verder kon ik ze met geen mogelijkheid dicht krijgen, dus heb ik ze dicht gekit. Ook tussen kop en rubber.
Daarna gesynchroniseerd via de bovenkant.

IM005792.JPG


Volgens ervaringen blijken die Ali rubbers geen lang leven beschoren, dus ik ben blij dat ik nog een setje OEM carb rubbers heb kunnen regelen.
 
Die meneer waar ik ze had besteld was wel bereidwillig om mee te werken voor andere passende zuigerrubbers. Maar in mijn Yamaha zitten smalle stofrubbers: 1,75 mm. Die hij had waren allemaal 2 mm. Dat ging niet passen.

Momenteel ook Ali carburateur rubbers op de FZR. Die waren inderdaad erg goedkoop en die had ik in een week thuis.
Carburateurkant was aan de smalle kant, maar het is zeer flexibel rubber, dus dat paste wel. Verder kon ik ze met geen mogelijkheid dicht krijgen, dus heb ik ze dicht gekit. Ook tussen kop en rubber.
Daarna gesynchroniseerd via de bovenkant.



Volgens ervaringen blijken die Ali rubbers geen lang leven beschoren, dus ik ben blij dat ik nog een setje OEM carb rubbers heb kunnen regelen.

Goed idee van het dichtkitten, dat ga ik zo ook ff doen, kan geen kwaad.

Die van Alie zijn een 10tje per 4, als ze binnen 6 maanden stuk zijn zal ik die van 70 euro van Japparts overwegen.

Net even geprobeerd, de standaart uitlaat van de YZF 750 R past niet op het spruitstuk van de FZR, FZR spruitstuk = 45mm, YZF demper = 60mm (met uitlaat seal 55).
 
Terug
Bovenaan Onderaan