Meneer René
MF veteraan
- 20 mrt 2020
- 5.953
- 3.370
Bij mijn motor is de akra standaard,dus ik weet niet wat je insinueert
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij mijn motor is de akra standaard,dus ik weet niet wat je insinueert
daar kan je wel een DB killer in frotten als je de maten weet,en anders ff langs Pajic die maakt er zo 1 in.
Nog 1 keer:Ja, dat is zo, maar als het gaatje er in zit dan MOET er dus, volgens het gaatje, een DBkiller in
Maar mooi dat jij nog een standaard uitlaat voor dat model hebt liggen of weet te vinden ? linkje ?
dus herrie maken in Nl is geen probleem, ondanks alle dijkafsluiting e.d
En het ligt aan de Duitsers, ondanks dat hun TUV strenger is.
Maar mooi dat jij nog een standaard uitlaat voor dat model hebt liggen of weet te vinden ? linkje ?
Ik heb dat soort Lasers op een TRX gehad. Laser leverde er los een DB-killer voor met een gaatje in de killer en de instructie om hem met een las-dotje vast te zetten voor straatgebruik en desgewenst weg te laten voor circuitgebruik.Er zit geen gaatje in die kraag, zie foto. Dus dat betekent dat er nooit een DBkiller in gehoord of gezeten heeft.
Dus kan oom agent niet zeggen "je bent je DB-Killer verloren" want er hoort er geen in.
En dat is nu de crux: Geen Ekeur, uit de tijd dat Ekeur mog niet bestond, Geen DB-Killer, want die kan e r niet in
jawel, alleen kan die er niet uitEn dan kan ik daar aan toevoegen: in een standaard uitlaat zit ook geen DB-Killer, maakt het helemaal complex
Er bestaan verschillende types demper. Waarschijnlijk is de originele demper dan een kamerdemper en is de demper "gecompartimenteerd" door schotjes en/of buizen met verschillende diameters die er voor zorgen dat de uitlaatgasstroom diverse keren moet expanderen, weer samengeperst wordt en/of de hoek om moet.En dan kan ik daar aan toevoegen: in een standaard uitlaat zit ook geen DB-Killer, maakt het helemaal complex
Dat is ook zo, de originele demper was waarschijnlijk, eigenlijk wel zeker, van het reflectietype, met buizen en schotjes inderdaad. De demper die Rob nu heeft, is van het absorptietype. We leverden destijds toen ik nog bij Jama/Laser werkte beide types. Echter, we leverden er nooit een dB killer bij.Er bestaan verschillende types demper. Waarschijnlijk is de originele demper dan een kamerdemper en is de demper "gecompartimenteerd" door schotjes en/of buizen met verschillende diameters die er voor zorgen dat de uitlaatgasstroom diverse keren moet expanderen, weer samengeperst wordt en/of de hoek om moet.
In principe is het doel van een demper altijd gelijk: zorgen dat de uitlaatgasstroom zijn pulserende karakter verliest. Hoe gelijkmatiger de gasstroom, hoe minder geluid.
Dat ga ik gewoon een keer uitvoeren...als het maar niet meer geluid maakt dan voor jouw merk/type/bouwjaar is toegestaan bij een geluidsmeting.
Is het niet zo dat alles mag in Duitsland, als er maar een Tüv keuring met inlegvel bij je kentekenpapieren zit?Verschil tussen NL en D is dat men in D alles 100% wil hebben. E-keur, killer, dBA niet teveel. Als er iets niet goed is ben je het haasje en wel dusdanig dat je een boete krijgt en niet meer mag rijden tot het gemaakt is, anders rest je een aanhanger regelen.
Dat ga ik gewoon een keer uitvoeren...
Zet het nog zoden aan de dijk als je daar een "schein" van bij je hebt?
Is het niet zo dat alles mag in Duitsland, als er maar een Tüv keuring met inlegvel bij je kentekenpapieren zit?
Zelfs voor een andere bandenmaat heb ik ze bij de Tüv zien staan, omdat ik daar zonodig mijn Umweltplakete halen moest, wat ook niet meer gaat gebeuren
Vroeger in t brommertjes tijdperk kon je ook gewoon een 70cc cilinder kopen. Helemaal legaal.
Je mocht m alleen niet op je brommert monteren en ermee rondrijden.
Wel op eigen terrein en daarom mochten ze ook verkocht worden en worden ze nog verkocht
Rob, het is vrij simpel.
Vroeger in t brommertjes tijdperk kon je ook gewoon een 70cc cilinder kopen. Helemaal legaal.
Je mocht m alleen niet op je brommert monteren en ermee rondrijden.
Heel simpel,
Toen die uitlaat toentertijd gekocht werd, hing er een bordje in de winkel bij 'not for street use' o.i.d.
Dat mag gewoon verkocht worden, dus er hoeft geen e-keur (was toen nog niet) of db-killer in te kunnen. Jij bent verantwoordelijk voor het correct (eigen terrein, circuit) gebruik ervan.
Rij je in een fuik met geluidscontrole, dan ben je de sjaak.
Verder zoals gezegd: vraag je aandacht dan krijg je het, verder geen problemen toch?
Ik ken deze geluidsmetingen trouwens alleen van TT-assen. Na 15 jaar regelmatig in Duitse natuurgebieden te hebben gereden kan ik je zeggen dat deze geluidscontroles daar vooral angstverhalen zijn. Nog nooit 1 gezien. Iedereen lult erover, maar de pakkans ik erg klein.
Zelf rij ik netjes met dbkiller rond in die gebieden, omdat ik ze heb. Echt angst zou ik zonder db-killers niet hebben als je daar braaf een beetje rondstuurt.
In Duitsland moet je iedere wijziging door de TUV laten keuren,het is zelfs zo dat je alleen maar met banden mag rijden die vrijgegeven zijnDat ga ik gewoon een keer uitvoeren...
Zet het nog zoden aan de dijk als je daar een "schein" van bij je hebt?
Is het niet zo dat alles mag in Duitsland, als er maar een Tüv keuring met inlegvel bij je kentekenpapieren zit?
Zelfs voor een andere bandenmaat heb ik ze bij de Tüv zien staan, omdat ik daar zonodig mijn Umweltplakete halen moest, wat ook niet meer gaat gebeuren
Ik ben 7 jaar geleden in de eifel een keer in een fuik gereden puur om geluid te meten. Reed toen met een volledig akra systeem onder mijn cbr900rr zonder e-keur en zonder db killer (kon er ook niet in, zelfde als bij Rob) ik moest toen zelf 6000tpm gasgegeven l terwijl de agent de meting deed. Heb een magere 3000 toeren gegeven met een glimlach en toen kwam ik blijkbaar net door de meting want de agent liet me teleurgesteld gaan zonder boete of niks.
Later toen ik ermee het circuit opging heb ik er een universele db killer ingezet door een klein gaatje te boren. Ging prima!