- Onderwerp starter
- #51
De reden van het hele verhaal is dat ik helemaal geen zin heb om een middag kwijt te zijn, of in ergere gevallen dagen, vanwege een uitlaatje. Ik heb alles voorelkaar en om dan daarop tegen een muur te lopsn vind ik niks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn ook exemplaren waarvan in het midden van de “gaatjespijp” een deel van die pijp geknepen is. Zo had ik een bos demper die dat had, had ook geen db killer maar daar kon ik er zelf wel eentje voor maken en met een gaatje boren ook nog eens vastzetten.
Ja controleren zit daar in het bloed ,nog een overblijfsel uit ww2 denk ik.
Een maat van mij was met een groepje vrienden gaan rijden in Duitsland en werden aangehouden,geen E keur dus was niet meer
verder rijden en een aanhanger regelen.
Had het gevonden in de tabel waar de MAG naar linkt.
Lol @ topics over geluid die meteen helemaal ontsporen.
@Rob RD: is het niet verstandig / leuk ter lering en vermaeck om eens een meting te doen? Er was iemand in dat andere topic die geluid kon meten.
Er stond nog een filmpje op JT,waar die maat van mij in voor komt,ze mochten uiteindelijk toch doorrijden weer
terug naar de grens,maar je ziet er word niet echt gekeken naar het geluid,alleen maar of er E keur op en een DB killer in zit.
Dat gaat in NL niet, daar worden je toeren gemeten door sensor op je bougiekabels te zetten.
Ook 1 van de redenen waarom deze apparatuur wat meer kost als een gewone geluidsmeter, waarschijnlijk
En dat niet alleen,ze laten het je ook nog regelmatig weten als iets ze niet bevalt,bijna nog erger dan gevangenis strafHier staat een oude gsxr600 met bos demper waarvan mijn vrouw zegt dat ze mij de afslag kan horen nemen op de snelweg, en das niet dichtbij. Ik weet dat ik fout zit, en dat zo een WOK melding kan krijgen van oom agent, maar dat mijn vrouw er om 6:30uur in de ochtend last van heeft, is de grootste motivatie om een db-killer erin te proppen. Vrouwen hebben de neiging om alles te onthouden, oom agent zal het een worst wezen.
Niet geheel waar.Ja, dat is zo, maar als het gaatje er in zit dan MOET er dus, volgens het gaatje, een DBkiller in.
Rij al tientallen jaren in DL, nog nooit problemen gehad.....mbt eigenbouw dempers en Arrows.Ja controleren zit daar in het bloed ,nog een overblijfsel uit ww2 denk ik.
Een maat van mij was met een groepje vrienden gaan rijden in Duitsland en werden aangehouden,geen E keur dus was niet meer
verder rijden en een aanhanger regelen.
Dat laatste zal het verschil maken,meeste controles zullen juist daar zijn,Rij al tientallen jaren in DL, nog nooit problemen gehad.....mbt eigenbouw bumpers en Arrows.
Ook niet vanwege snelheid.
Zal een kwestie zijn van geluk en ik kom niet op hotspots....
De slip-on is idd net zo stil als de originele pijp.Die Akra's die fabrieksaf als '3D XL TURBO SP versie' geleverd worden zijn toch net zo stil als een 'originele' pijp?
Je hoort toch zelf wel dat dit niet het geluid is van een Akra die aftermarket gekocht is?
Je snapt toch wel dat dit gewoon een marketingstruukje is om een motor voor 5000,- meer te kunnen verkopen?
Waarschijnlijk zit daar nog een joekel van een demper of katalysator voor.Niet geheel waar.
Ik heb een Akra slip-on onder mijn fiets zitten welk als optie, bij aanschaf motorfiets, door Yamaha erbij werd geleverd.
Deze slip-on heeft een E-keurmerk zonder de Db-killer. Certificaat erbij.
Er is wel een bevestingsgaatje in de demper voor een Db-killer, maar de Db-killer is een optionele aanschaf.
Bekijk bijlage 1500078
Bekijk bijlage 1500079
nieuwsgierigheid: is dit alleen als je mee moet naar een meetplek?
Of wordt bij een geluidscontrole op de openbare weg (zoals bv op weg naar de TT in Assen) verwacht dat ik mijn zijkuip eraf schroef om bij de bougiekabels te kunnen? Bij geen enkele supersport kan je daar zomaar even bij?
Dat klopt, de katalysator zit er nog voor.Waarschijnlijk zit daar nog een joekel van een demper of katalysator voor.